1.9 TDI AFN w C5

1.9 TDI AFN w C5

Postprzez Lechu » 2014-01-19, 14:02

Czy jest to możliwe i ile można wyciągnąć? Interesuje mnie tylko bezpieczny tuning bez narażania elementów na awarie.
Jest to bardziej skomplikowane, czy polega jedynie na "czystej robocie" :P
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Postprzez Lechu » 2014-01-19, 17:02

DBlullek, wiem o tym, dlatego chce się dowiedzieć ile i w jaki sposób można wycisnąć z AFN .
Protestujmy przeciw rejestrowaniu aut z kierownicą nie po tej stronie.
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Re: 1.9 TDI AFN w C5

Postprzez niemy88 » 2014-03-20, 12:01

Wszystko zależy od tego ile chcesz wycisnąć z silnika. Taki najbezpieczniejszy sposób na lekki przyrost mocy i Nm to zmiana wtryskiwaczy na większe (0.230) i program. Z tego można wycisnąć ok. 120-130km i 300-350Nm. Jeżeli chcesz więcej to dochodzi wymiana pompy wtryskowej na 11mm, jeszcze większe wtryski, większa turbina (hybryda albo z jakiegoś AWX'a), zmiana kolektora wydechowego.. i dużo można jeszcze wymieniać :) Bardzo ważne przy tym jest tak jak kolega wyżej napisał stan w jakim jest silnik i jego podzespoły. Jeżeli Twój silnik nie jest w dobrym stanie to nie pchał bym się w takie zabawy. A propo kosztów - kpl. wtrysków + chip to wydatek ok. 1500-2000zł.
niemy88
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 2014-03-20, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AHU 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Imię: Paweł

Re: 1.9 TDI AFN w C5

Postprzez pastaldo » 2014-03-20, 12:18

niemy88, skąd te dane?
A AFN samym programem robi się około 130-140KM.
Na turbinie z AWX i ori wtryskach i pompie robi się około 150KM
Wtryski 230 tu juz pod blisko 170-180KM
Z tego silnika chłopaki w A4 wyciskają około 175KM wstawiając pompę 11, wtryski 216 i turbine BRD

Kolega z A4 forum zmienił
- Turbo AWX/ARL (hybryda)
- Wtryski 216
- Pompa wtryskowa 11mm
- FMIC 180mm
- Kolektor ssący AWX

- Program 165km/355nm (bezpieczna modyfikacja bez nadwyrężania podzespołów)

Podstawą w modzeniu tego silnika jest suszarka i duzy IC bo w brew pozorom układ paliwowy jest dość wydajny nawet w serii.
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: 1.9 TDI AFN w C5

Postprzez niemy88 » 2014-03-20, 13:59

pastaldo napisał(a):niemy88, skąd te dane?
A AFN samym programem robi się około 130-140KM.
Na turbinie z AWX i ori wtryskach i pompie robi się około 150KM
Wtryski 230 tu juz pod blisko 170-180KM
Z tego silnika chłopaki w A4 wyciskają około 175KM wstawiając pompę 11, wtryski 216 i turbine BRD

Kolega z A4 forum zmienił
- Turbo AWX/ARL (hybryda)
- Wtryski 216
- Pompa wtryskowa 11mm
- FMIC 180mm
- Kolektor ssący AWX

- Program 165km/355nm (bezpieczna modyfikacja bez nadwyrężania podzespołów)

Podstawą w modzeniu tego silnika jest suszarka i duzy IC bo w brew pozorom układ paliwowy jest dość wydajny nawet w serii.



Zgadzam się, ale jeżeli chodzi o wyciąganie jak najwięcej z serii to 140KM jest już troszkę za dużo wg mnie. Już raz coś takiego widziałem i niestety kopcenie jakie występowało przy takim programie było zbyt duże. Na te dane, które napisałem powyżej nie mam żadnego potwierdzenia na piśmie, ale wielokrotnie miałem okazję być przy zmianach w tym silniku i to akurat znam z doświadczenia.
niemy88
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 2014-03-20, 11:46
Lokalizacja: Gdańsk
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AHU 90KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Imię: Paweł

Re: 1.9 TDI AFN w C5

Postprzez pastaldo » 2014-03-20, 14:08

Dymienie było pewnie jak było podlane paliwem a suszarka już nie dawała rady. Wtedy przy zbyt bogatej mieszance mamy kopcenie na czarno. Ja osobiście nie widziałem sprawnego AFN który by na serii nie osiągnął przynajmniej 135KM. 140KM jest raczej normą gdy mamy odpowiednią kompresje, suszarkę sprawną i układ paliwowy nie lejący.
No ale nie o to chodzi żeby sie licytować. :->
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Re: 1.9 TDI AFN w C5

Postprzez Andi » 2014-03-20, 17:29

Lechu, co na progamie mozna wyciagnac ze zdrowego silnika zobacz w Galerii http://diesel-tuning.pl/galeria.php ;)
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości