2.0 BLB turbo po regeneracji bardzo późno ładuje... HELP

2.0 BLB turbo po regeneracji bardzo późno ładuje... HELP

Postprzez stolarz007 » 2015-05-07, 21:23

Na początek chciałem powitać wszystkich was mili ludkowie a jednocześnie jako że jestem tu nowy z góry proszę o odrobinę wyrozumiałości jak coś popier...nicze:)

Problem mój dotyczy mojej a6 blb
jak w temacie jakis czas temu turbawka zaczela mi sie "rozlatywac" tzn lać olejem bardzo wyć itd..itp...
oddalem wiec ja do regeneracji gdzie okazalo sie ze trzeba wykonac kompletna regeneracje... zaplacilem swoje... :-x :-x
po zamontowaniu okazalo sie ze nowe turbo zaczyna sie zbierać od ok 3tys obrotow... masakra autko ma totalnego mula na "niskich" obrotach...
dodam jeszcze ze fachowcem nie jestem ale troszku w temacie mechaniki siedze i co trzeba posprawdzalem (caly dolot, podcisnienie,podmienialem zaworki, przepływke...) wszystko szczelne i sprawne... vag nie wywala zadnego bledu. po sprawdzeniu wszystkiego co przyszlo mi do głowy prosze o pomoc gdyz rece mi opadly...;]

w zalaczniku daje linka z logami grupy 011 z prosba o analize:)

dynamiczny: http://vaglog.pl/log_216310.html


jedyne co mi do glowy przychodzi to zle ustawiona sztanga turbawki....

bs: http://vaglog.pl/log_216309.html
stolarz007
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2015-05-07, 20:42
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Damian

Re: 2.0 BLB turbo po regeneracji bardzo późno ładuje... HELP

Postprzez Piotruś » 2015-05-09, 09:10

Witaj stolarz007,

moim skromnym zdaniem jest bardzo duża szansa, że po prostu należy Ci się gwarancyjna wymiana turbiny.
Jednak zanim przystąpisz do "egzekwowania swoich praw" proponowałbym Ci (i usilnie namawiał) żeby sprawdzić kondycję katalizatora (do spóły z DPF'em), o ile jeszcze jakiś druciarz nie wyrżnął ich w pień.
Skoro poprzednie turbo waliło olejem (w sumie bez wielkiej różnicy czy poprzez układ dolotowy czy wprost do wydechu), a katalizator/DPF są obecne, to prawdopodobieństwo zaczopowania nagarami (raczej nieodwracalne) jest bardzo duże, niestety ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2.0 BLB turbo po regeneracji bardzo późno ładuje... HELP

Postprzez stolarz007 » 2015-05-10, 13:11

DPF-a na szczescie nie mam a kat hmmm calkiem mozliwe chociaz dziwne zeby stalo sie to tak nagle... na starej turbinie choc buczalo wylo i lalo olejem autko zbieralo sie normalnie praktycznie od samego dolu a po regeneracji bum! :/ Po tysiecznych juz z kolei poszukiwaniach przyczyny natknolem sie na jedna rzecz ktora moze miec wplyw na to... mianowicie koncowka, przejsciowka,tlumik szmerlow (jak zwal tak zwal) w kazdym badz razie element kltory wchodzi w turbawke i zabezpieczony jest ta "spinka" ma srtasznie wyrobione te dwa "wąsiki ktore trzymaja rure w turbinie... sa zuzyte do tego stopnia ze sa przy nich z obu stron male dziurki.... duzo powietrza nie moze tam uciekac ale jednak... oby to bylo tylko to:) mam juz zamowiona przejsciowke, przyjdzie to obadam temat.... jezeli to nie bedzie to to chhyba spuszcze moja a6 z przepasci:) jestem po wymianie dwumasu, regeneracji pompy oleju,wymianie rozrzadu i kupie innych napraw a moja c6 co chwile znajduje cos zebym sie nie nudzil... co chwila cos padnie...;]
stolarz007
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2015-05-07, 20:42
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Damian

Re: 2.0 BLB turbo po regeneracji bardzo późno ładuje... HELP

Postprzez stolarz007 » 2015-05-20, 19:56

koledzy wymienilem turbine.... dalem ja do sprawdzenia i okazalo sie ze wszystkie parametry w normie... pokrecili noskami i dali mi inna rowniez po calkowitej regeneracji, calosc zalatwiona przez zaprzyjazniony profesjonalny warsztat ktory wspolpracuje z nimi kupe lat takze raczej nie ma mowy o jakis przekretach... Teraz juz jestem w 100% pewny ze turbo jest dobre lecz problem nadal zostaje...:( w miedzy czasie sprawdzilem (podmienilem na calkowicie nowy) zawor n75, przeplywomierz, czujnik cisnienia doladowania, zaslepilem na probe EGR, wymienilem na nowe wszystkie przewody podcisnienia i nie dalo to zadnego efektu... Pomozcie prose bo ja jak i wielu znajomych mechanikow rokladamy rece... silnik dostaje kopa dopiero pry 2500-2600obr... takze podczas jazdy na wysokich obrotach po chwilowym puszczeniu gazu i ponownym nacisnieciu trzeba poczekac jakies 2-3 sek zanim zacznie ciagnac z odpowiednia moca.
Bycmoze ktorys z Was spotkal sie z takim problemem, wie co sprawdzic, gdzie lezy problem prosze o pomoc:)
stolarz007
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2015-05-07, 20:42
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Damian

Re: 2.0 BLB turbo po regeneracji bardzo późno ładuje... HELP

Postprzez Bart_D » 2015-05-21, 12:56

Witam
Miałem podobny problem...tj.: jak kupiłem auto to miałem wrażenie że turbo późno bierze i faktycznie po logach 2400 mbar w kolektorze auto osiągało dopiero 2200-2300obr/min. Po sprawdzeniu podciśnienia w układzie i wymianie N75, postanowiłem wymienić turbo na regenerowane i zakupiłem takowe w jednej z nadmorskich firm. Po zamontowaniu - masakra....dopiero przy 3500obr zaczynał iść gdzie turbo już nie ma co robić, a regulacja sztangą nic nie dawała. Mając na wierzchu stare i nowe zregenerowane turbo gołym okiem widać było różnice w średnicy wirnika oraz wyczuwalny już był luz. Zdemontowałem i oddałem z powrotem (z oporami oczywiście ale oddałem - że niby czegoś tam nie wymienili). Po rozmowach z kilkoma osobami usłyszałem że "tanie" regeneracje są zazwyczaj robione na częściach made in China wspólnych dla 1.9 i 2.0 i taka regeneracja nigdy nie pozwoli na osiągnięcie takich parametrów jak fabryczne.... ile w tym prawdy to nie mam pojęcia.

Wracając do mojej historii.....moje stare turbo było już kiedyś po regeneracji za granicą ale było bez luzów i w całkiem dobrym stanie po oględzinach, więc postanowiłem troszkę je podregulować za pomocą sztangi. Efekt był... turbo pompowało do 2600mbar i sporo wcześniej, ale huk jak z V10.... coś mi nie pasowało więc zacząłem wnikać bardziej w logi. Zauważyłem że względem znalezionych w necie podobnych logów 2.0TDI PD u mnie jest jakiś duży przepływ masy powietrza przy nie za wysokim ciśnieniu doładowania 2300mbar i 1275 mg/H od 2000obr do prawie 4000. Pod obserwację poszedł czujnik ciśnienia za IC - temperatura powietrza za IC była ciągle 50-60st C.
Za całe 15 zł zakupiłem taki czujnik z odzysku i eureka <radocha> .... auto zaczęło ładnie jeździć. Jeszcze później do tego mała regulacja sztangi i koło 1700-1800obr wciska przyjemnie w fotel (jak na 2.0TDI ;) ).

Generalnie polecam przed wymianami i po kompleksowe logi....
Bart_D
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2015-02-24, 12:19
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Bart

Re: 2.0 BLB turbo po regeneracji bardzo późno ładuje... HELP

Postprzez Piotruś » 2015-05-23, 08:33

Dokładnie Bart_D, na odległość nie powinniśmy uprawiać wróżbiarstwa tylko poprosić Kolegę stolarz007 o komplecik STARANNIE wykonanych logów.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2.0 BLB turbo po regeneracji bardzo późno ładuje... HELP

Postprzez stolarz007 » 2015-05-23, 20:13

sie zrobi koledzy w najblizszym casie :) wrzuce komplet starannie wykonanych logaskow:)
jeszcze mi powiedzcie ktore grupy potrzebujemy?
stolarz007
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2015-05-07, 20:42
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Damian

Re: 2.0 BLB turbo po regeneracji bardzo późno ładuje... HELP

Postprzez SYSTEM » 2015-10-17, 15:48

witam czy przyczyna późnego ładowania turbiny znaleziona mam od miesiąca ten sam problem
SYSTEM
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2014-07-24, 20:27
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Artur

Re: 2.0 BLB turbo po regeneracji bardzo późno ładuje... HELP

Postprzez stolarz007 » 2015-10-18, 20:03

kolego w dalszym ciagu nie udalo mi sie rozwiazac problemu... jezdze tak jak jest i chyba juz oleje sprawe bo nikt nie jest w stanie mi pomoc:( jakis czas temu gdy nerwy mi puscily powiedzialem sobie albo cos bedzie lepiej albo zajade silnik i wziolem sie za regulacje ogranicznika przy turbinie oraz sztangi... co dziwne - zero roznicy skracalem, wydluzalem sztange i zero reakcji.... co najdziwniejsze silnik nie wszedl nawet w tryb awaryjny (turbawka nie przeladowala). Nie wiem juz nawet za co sie wziasc... rozkladam rece jak z reszta paru innych mechaniorow ktorzy badali moje auto... total porazka poprostu:(
stolarz007
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2015-05-07, 20:42
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Damian

Re: 2.0 BLB turbo po regeneracji bardzo późno ładuje... HELP

Postprzez oli80 » 2015-10-20, 22:07

Odepnij wydech od turbiny i sie karnij,bez obaw nic sie nie zapali,możliwe że katalizator szlak trafił od oleju
Avatar użytkownika
oli80
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2013-08-11, 22:20
Lokalizacja: Głubczyce
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek

Re: 2.0 BLB turbo po regeneracji bardzo późno ładuje... HELP

Postprzez stolarz007 » 2015-10-26, 18:58

oznajmiam ze juz wszystko jasne... Miałem okazje na próbe przełożyć turbinke z innego tego samego silnika dodam ze turbina oryginał - nie regenerowane. Efekt? autko chodzi jak nowe!! ciągnie od dołu jak powinno i wszystkie problemy jak ręką odjol... Okazuje się ze niektore warsztaty zajmujące sie regeneracja powinny raczej zajac sie skrecaniem dlugopisow... tymbardziej ze to juz druga turbina ktora dostalem od moich fachowcow...:/ szkoda ze nie oddałem do turboteca swoje bym zaplacil ale z pewnoscia wszystko dzialalo by jak trzeba... Problem rozwiązany - winowajca - spartaczona regeneracja... Pozostaje mi jezdzic tak dlugo az sie nie rozklekocze znowu i tym razem uderzyc z regeneracja do sprawdzonych fachowcow...
stolarz007
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2015-05-07, 20:42
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Damian

Re: 2.0 BLB turbo po regeneracji bardzo późno ładuje... HELP

Postprzez -namor- » 2018-08-21, 21:42

Bart_D napisał(a):Witam
Miałem podobny problem...tj.: jak kupiłem auto to miałem wrażenie że turbo późno bierze i faktycznie po logach 2400 mbar w kolektorze auto osiągało dopiero 2200-2300obr/min. Po sprawdzeniu podciśnienia w układzie i wymianie N75, postanowiłem wymienić turbo na regenerowane i zakupiłem takowe w jednej z nadmorskich firm. Po zamontowaniu - masakra....dopiero przy 3500obr zaczynał iść gdzie turbo już nie ma co robić, a regulacja sztangą nic nie dawała. Mając na wierzchu stare i nowe zregenerowane turbo gołym okiem widać było różnice w średnicy wirnika oraz wyczuwalny już był luz. Zdemontowałem i oddałem z powrotem (z oporami oczywiście ale oddałem - że niby czegoś tam nie wymienili). Po rozmowach z kilkoma osobami usłyszałem że "tanie" regeneracje są zazwyczaj robione na częściach made in China wspólnych dla 1.9 i 2.0 i taka regeneracja nigdy nie pozwoli na osiągnięcie takich parametrów jak fabryczne.... ile w tym prawdy to nie mam pojęcia.

Wracając do mojej historii.....moje stare turbo było już kiedyś po regeneracji za granicą ale było bez luzów i w całkiem dobrym stanie po oględzinach, więc postanowiłem troszkę je podregulować za pomocą sztangi. Efekt był... turbo pompowało do 2600mbar i sporo wcześniej, ale huk jak z V10.... coś mi nie pasowało więc zacząłem wnikać bardziej w logi. Zauważyłem że względem znalezionych w necie podobnych logów 2.0TDI PD u mnie jest jakiś duży przepływ masy powietrza przy nie za wysokim ciśnieniu doładowania 2300mbar i 1275 mg/H od 2000obr do prawie 4000. Pod obserwację poszedł czujnik ciśnienia za IC - temperatura powietrza za IC była ciągle 50-60st C.
Za całe 15 zł zakupiłem taki czujnik z odzysku i eureka <radocha> .... auto zaczęło ładnie jeździć. Jeszcze później do tego mała regulacja sztangi i koło 1700-1800obr wciska przyjemnie w fotel (jak na 2.0TDI ;) ).

Generalnie polecam przed wymianami i po kompleksowe logi....

odgrzeje trochę kotleta
i zapytam czy regulacja sztangi możliwa jest bez wymontowania turbo ?
-namor-
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2018-07-12, 14:09
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CLAB 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2012
Imię: Namor


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości