2,0 TDI CR VCDS wypalanie DPF-a

2,0 TDI CR VCDS wypalanie DPF-a

Postprzez romd » 2014-07-25, 13:06

Witam
Może ktoś posiada informacje dotyczące procedury wypalania DPF-a w 2,0 TDI Cr ?
Czytałem ten wątek/temat
2-0-tdi-wypalanie-dpf-a-t1764.html
ale informacje są ogólne..
romd
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2014-04-06, 15:02
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009

Re: 2,0 TDI CR VCDS wypalanie DPF-a

Postprzez zibi06 » 2014-07-31, 16:24

romd napisał(a):Może ktoś posiada informacje dotyczące procedury wypalania DPF-a w 2,0 TDI Cr ?

To co posiadam/ znalazłem:

Procedura regeneracji DPF silniki 1.6/ 2.0 TDI CR

Informacje wstępne
(wymagane do rozpoczęcia procedury):


- Zbiornik paliwa powinien być zapełniony do minimum 1/4 objętości.Poniżej tej ilości procedura regeneracji nie zostanie uruchomiona.
- Pojazd posiadający automatyczną skrzynią biegów – selektor ustawiony w pozycji P(ark).
- Pojazd posiadający manualną skrzynią biegów - pozycja N (eutral)/”Luz”.
- Maska silnika powinna być zamknięta
- Hamulec ręczny powinien być zaciągnięty/uruchomiony
- Akumulator powinien być sprawny/odpowiednio naładowany
- Powinna być odpowiednia temperatura paliwa (poniżej 60 *C) , silnika, oleju i odpowiednie ciśnienie atmosferyczne
- Procedurę regeneracji najlepiej jest przeprowadzać na zewnątrz pomieszczeń i na podłożu bezpiecznym pod względem „termicznym”/niepalnym .

Regeneracja będzie możliwa do przeprowadzenia pod warunkiem jeżeli w sterowniku nie ma żadnych błędów wskazujących na niesprawność elektroniki silnika i sterowaniu jego prawidłową pracą.


Dopuszczalnym/jedynym błędem jest błąd informujący/dotyczący zapełnienia filtra cząstek stałych (009263).

Dodatkowe zalecenia dotyczące czujnika G450 (przed uruchomieniem procedury)
- Wzrokowe sprawdzenie połączeń
- Sprawdzenie wartości w grupie 100.3 (różnica ciśnień - porównać na biegu jałowym i przy ok 2000 obr/min)
- Oczytanie zawartości sadzy ( ilość/odczyt w gramach)
* grupa 108.2 ilość obliczona przez sterownik
* grupa 108.3 ilość zmierzona


INFORMACJA:
Zawartość sadzy przekraczająca 45g oznacza że REGENERACJA JEST NIEMOŻLIWA a filtr jest do „wymiany”

PROCEDURA REGENERACJI:


Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym.
- Temperatura płynu chłodzącego nie mniej jak 80 *C ( Grupa 007.4 )
- Zwiększyć obroty silnika do 2500 następnie postępować zgodnie z poniżą procedurą
W ciągu kolejnych 5 minut powinny zostać spełnione wszystkie warunki konieczne do przeprowadzenia regeneracji.

1. Sprawdzić temperaturę za i przed filtrem cząstek stałych:

- Grupa 100.1 (temp. przed DPF)
- Grupa 100.2 (temp. za DPF)
- Grupa 99.1 (obroty silnika)
- Grupa 99.2 (temperatura silnika)

2. Sprawdzić temp. paliwa (ma być mniejsza od 60 st. C!): Bloki pomiarowe Grupa 7.1.

3. Zalogować się do sterownika kodem: 27971 (funkcja [16 - Dost. upow.])
4. Zwolnić pedał przyśpieszenia!
5. Uruchomić funkcję Nastawy podstawowe i wybrać grupę 226.
6. W czasie trwania regeneracji należy czytać informacje/podpowiedzi ( w kolorze zielonym) jakie podaje VCDS (w polach widocznych na ekranie).
Należy dokładnie wykonywać polecenia pochodzące ze sterownika, przykładowo:
- nacisnąć pedał hamulca i przyśpieszenia lub zwolnić (kiedy na ekranie pojawi się taka informacja)

Regeneracja kończy się automatycznie.
Po przeprowadzonej regeneracji należy sprawdzić wartości w grupie 108 (dotyczącej/ sprawdzającej na ile jest / była skuteczna )
Zródło: Forum VW/Instrukcja od dystrybutora VCDS-a

Informacyjnie: Wiki Ross -Tech ( jest trochę inaczej)
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... generation
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości