romd napisał(a):Może ktoś posiada informacje dotyczące procedury wypalania DPF-a w 2,0 TDI Cr ?
To co posiadam/ znalazłem:
Procedura regeneracji DPF silniki 1.6/ 2.0 TDI CR
Informacje wstępne (wymagane do rozpoczęcia procedury):- Zbiornik paliwa powinien być zapełniony do minimum 1/4 objętości.
Poniżej tej ilości procedura regeneracji nie zostanie uruchomiona.- Pojazd posiadający automatyczną skrzynią biegów – selektor ustawiony w pozycji
P(ark).
- Pojazd posiadający manualną skrzynią biegów - pozycja
N (eutral)/”Luz”.
- Maska silnika powinna być zamknięta
- Hamulec ręczny powinien być zaciągnięty/uruchomiony
- Akumulator powinien być sprawny/odpowiednio naładowany
- Powinna być odpowiednia temperatura paliwa (poniżej 60 *C) , silnika, oleju i odpowiednie ciśnienie atmosferyczne
- Procedurę regeneracji najlepiej jest przeprowadzać na zewnątrz pomieszczeń i na podłożu bezpiecznym pod względem „termicznym”/niepalnym .
Regeneracja będzie możliwa do przeprowadzenia pod warunkiem jeżeli w sterowniku nie ma żadnych błędów wskazujących na niesprawność elektroniki silnika i sterowaniu jego prawidłową pracą. Dopuszczalnym/jedynym błędem jest błąd informujący/dotyczący zapełnienia filtra cząstek stałych (009263).
Dodatkowe zalecenia dotyczące czujnika G450 (przed uruchomieniem procedury)
- Wzrokowe sprawdzenie połączeń
- Sprawdzenie wartości w grupie 100.3 (różnica ciśnień - porównać na biegu jałowym i przy ok 2000 obr/min)
- Oczytanie zawartości sadzy ( ilość/odczyt w gramach)
* grupa 108.2 ilość obliczona przez sterownik
* grupa 108.3 ilość zmierzona
INFORMACJA:
Zawartość sadzy przekraczająca 45g oznacza że REGENERACJA JEST NIEMOŻLIWA a filtr jest do „wymiany”
PROCEDURA REGENERACJI:Uruchomić silnik i pozostawić na biegu jałowym.
- Temperatura płynu chłodzącego nie mniej jak 80 *C ( Grupa 007.4 )
-
Zwiększyć obroty silnika do 2500 następnie postępować zgodnie z poniżą procedurą
W ciągu kolejnych 5 minut powinny zostać spełnione wszystkie warunki konieczne do przeprowadzenia regeneracji.
1. Sprawdzić temperaturę za i przed filtrem cząstek stałych:
- Grupa 100.1 (temp. przed DPF)
- Grupa 100.2 (temp. za DPF)
- Grupa 99.1 (obroty silnika)
- Grupa 99.2 (temperatura silnika)
2. Sprawdzić temp. paliwa (ma być mniejsza od 60 st. C!): Bloki pomiarowe Grupa 7.1.
3. Zalogować się do sterownika kodem:
27971 (funkcja [16 - Dost. upow.])
4. Zwolnić pedał przyśpieszenia! 5. Uruchomić funkcję Nastawy podstawowe i wybrać grupę 226.
6. W czasie trwania regeneracji należy czytać informacje/podpowiedzi ( w kolorze zielonym) jakie podaje VCDS (w polach widocznych na ekranie).
Należy dokładnie wykonywać polecenia pochodzące ze sterownika, przykładowo:
- nacisnąć pedał hamulca i przyśpieszenia lub zwolnić (kiedy na ekranie pojawi się taka informacja)
Regeneracja kończy się automatycznie.
Po przeprowadzonej regeneracji należy sprawdzić wartości w grupie 108 (dotyczącej/ sprawdzającej na ile jest / była skuteczna )
Zródło: Forum VW/Instrukcja od dystrybutora VCDS-a Informacyjnie: Wiki Ross -Tech ( jest trochę inaczej)
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... generation