2,0 TDI Wypalanie DPF-a

2,0 TDI Wypalanie DPF-a

Postprzez jkil27 » 2014-03-16, 13:29

Witam
Czy mógłby ktoś powiedzieć czy w zależności od roku produkcji silników 2,0tdi CR procedury dotyczące wypalania DPF-a są inne ?
Czy w silnikach 3,0 TDI jest podobnie ?
jkil27
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2013-09-05, 11:18
Lokalizacja: pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2014

Re: 2,0 TDI Wypalanie DPF-a

Postprzez Piotruś » 2014-03-16, 13:37

jkil27 napisał(a):Witam
Czy mógłby ktoś powiedzieć czy w zależności od roku produkcji silników 2,0tdi CR procedury dotyczące wypalania DPF-a są inne ?
Czy w silnikach 3,0 TDI jest podobnie ?


Tak Kolego - "im dalej w las tym więcej drzew" i procedury regeneracyjne DPF są coraz bardziej zróżnicowane.
"Momentem przełomowym" jest (było) przejście z EURO4 na EURO5.
Co do silników V6 TDi (2.7 oraz 3.0) w porównaniu do 2.0 CR (a wcześniej niektórych PD z DPF) procedury wypalania tez się różnią i to dosyć znacząco.
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,0 TDI Wypalanie DPF-a

Postprzez jkil27 » 2014-03-16, 14:08

Piotruś napisał(a):Tak Kolego - "im dalej w las tym więcej drzew" i procedury regeneracyjne DPF są coraz bardziej zróżnicowane.

Piotruś napisał(a):"Momentem przełomowym" jest (było) przejście z EURO4 na EURO5.

Hmm.. tak właśnie się zastanawiałem w czym są te różnice oprócz roku produkcji..
Czy we wszytkich opcjach można ją wykonać np. na postoju ?
jkil27
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 2013-09-05, 11:18
Lokalizacja: pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2014

Re: 2,0 TDI Wypalanie DPF-a

Postprzez Piotruś » 2014-03-16, 16:44

Różnic jest całe mnóstwo. Są DPFy otwarte, są i zamknięte. Zmienna jest też ilość czujników jak tez na przykład zasada działania czujnika różnicy ciśnień przed i za filtrem. Zmienne są bloki, procedury pomiarowe i metody interpretacji. Nie wszystkie dopalają się na postoju.
Temat rozległy ale jedno jest niezmienne - sprawny i bezproblemowo regenerujący się DPF zawsze poświadcza prawidłowy stan techniczny silnika w szerokim zakresie, a najbardziej w obrębie układu wtryskowego.
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość