2,5 tdi AKE - dwa błędy silnika

2,5 tdi AKE - dwa błędy silnika

Postprzez nie pamietam 82 » 2013-12-13, 08:12

Witam wszystkich Forumowiczów. Prosze o ocenę tego co pokazał vcds. Czy z tego wynika, ze czeka mnie regeneracja pompy i wymiana wtrysku sterującego?

Z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi.

Obrazek
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Postprzez Mirooo » 2013-12-13, 08:30

sprawdź miernikiem wtryskiwacz sterujący , kostke znajdziesz idąc po kabelku :] rezystancja
powinna wynosić jakieś 118 łomów :] , ale raczej czeka Cię jego wymiana i wtedy ponowna diagnostyka.
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 171
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Postprzez Andi » 2013-12-13, 19:37

niepamietam 82, Wszystko zalezy od tego jaki masz objawy podczas jazy ??
jezeli w czasie jazdy w trakcie przyspieszania sa szarpania silnikiem ,winna moze byc cewka wtrysku sterujacego i w tym wypadku pomiar miernikiem nic nie da ,jedynie wymiana likiwiduje i blad i usterke. (z wlasnych doswiadczen).
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez kowal51 » 2013-12-14, 10:48

niepamietam 82, a jak wyglądają odczyty z logów 004 (Bs, statyczny) ?
Czy po wykasowaniu błędy wracają ? Silnik normalnie odpala ?
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Postprzez nie pamietam 82 » 2013-12-14, 11:17

kowal51 napisał(a):niepamietam 82, a jak wyglądają odczyty z logów 004 (Bs, statyczny) ?
Czy po wykasowaniu błędy wracają ? Silnik normalnie odpala ?


Na tą chwilę nie wiem jak z logami 004. Błędów nie da sie usunąć. Silnik odpala, pracuje i przyspiesza jak złoto :|
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Postprzez kowal51 » 2013-12-14, 11:57

Na tą chwilę nie wiem jak z logami 004.

niepamietam 82, błąd/niesprawność dotycząc-y/a G80 w tych logach jest "widoczn-y/a".
Błąd dotyczący sterownika J399 również można jakoś zdiagnozować np poprzez sprawdzenie ciśnienia wtrysku na którymś z wtryskiwaczy (najłatwiej na 1-szym) ale
niepamietam 82 napisał(a):Silnik odpala, pracuje i przyspiesza jak złoto

Na podstawie takich informacji <mysli>
Wiesz może na innym forum wywróżą proponując różne cuda na kiju ale na tym Forum A6 jest stanowczo bardziej profesjonalnie więc wybacz ale chyba nie to miejsce..
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Postprzez nie pamietam 82 » 2013-12-14, 22:17

kowal51 napisał(a):Na podstawie takich informacji <mysli>
Wiesz może na innym forum wywróżą proponując różne cuda na kiju ale na tym Forum A6 jest stanowczo bardziej profesjonalnie więc wybacz ale chyba nie to miejsce..



Napisałem tylko, ze na tą chwile nie jestem w stanie tego sprawdzic, nie jestem mechanikiem i nie mam kabla do laptopa - sam nie diagnozuje usterek. Musze podjechac do kumpla, i wtedy bedę wiedział więcej to wrzuce te logi. Czy to, ze teraz nie mogę podac wszystkich potrzebnych Ci inforamcji wyklucza mnie z tego forum ?? Spytałes jak silnik odpala więc napisałem. ;-)
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Postprzez Piotruś » 2013-12-15, 08:00

niepamietam 82 napisał(a):Czy to, ze teraz nie mogę podac wszystkich potrzebnych Ci inforamcji wyklucza mnie z tego forum Spytałes jak silnik odpala więc napisałem.


ABSOLUTNIE NIC CIĘ NIE WYKLUCZA Z TEGO FPORUM - JEST ZUPEŁNIE ODWROTNIE - BARDZO NAM ZALEŻY ŻEBYŚ ZECHCIAŁ Z NAMI ZOSTAĆ I JA BARDZO CIĘ O TO PROSZĘ :!: :!:

Tak samo nie wierzę, że Kolega kowal51 miał cokolwiek niestosownego na myśli.
Po prostu czasem dochodzi do CAŁKIEM NIEZAMIERZONYCH niedomówień i tyle ... .

I sorry, że w ogóle wtrącam swoje 3 grosze między Wami ale nie próbuję być sędzią - zleżało mi jedynie na "spuszczeniu ciśnienia", które wbrew woli z wszystkich stron i tak trochę narosło.

Wracając do tematu błędów zapisanych w sterowniku silnika moją uwagę zwracają następujące sprawy:

Błąd numer 00542 zapisał się jako sporadyczny, więc może to być nawet tylko pozostałość po jakiejś naprawie, podczas której ktoś włączył zapłon na rozpiętej wtyczce G80, a potem nie wykasował błędów.
Niestety, ponieważ aktualnie nie ma komunikacji ze sterownikiem pompy wtryskowej błędu nie da się wykasować żeby sprawdzić czy wraca ... .

Błąd 01318 nie ma waloru "sporadyczny" więc prawdopodobnie dlatego nie da się usunąć błędów z pamięci sterownika pompy wtryskowej (bo tak to jest, że błędy układu wtryskowego zapisują się zarówno w ECU jak i w sterowniku pompy).
Nie potrafię powiedzieć czy problemy z komunikacją pomiędzy sterownikami ECU i tym na pompie wynikają z wewnętrznego uszkodzenia tego drugiego, czy być może (istnieje taka możliwość) przerwany jest kabelek "od przesyłu informacji" gdzieś pomiędzy sterownikami.

Myślę, że dobry elektromechanika samochodowy z łatwością i w kilka chwil wystawiłby Ci szybką diagnozę precyzującą lokalizację uszkodzenia (sterownik czy tylko problem z połączeniami elektrycznymi poczynając od wtyczki na pompie, a na wtyczce ECU kończąc).

kowal51 napisał(a):niepamietam 82, a jak wyglądają odczyty z logów 004 (Bs, statyczny) ?


Sam jestem tego bardzo ciekawy ale nie wiadomo czy wobec braku komunikacji ze sterownikiem pompy wykonanie takich logów będzie możliwe.
Byłoby fantastycznie gdyby Kolega niepamietam 82 podjął próbę ;-) :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez nie pamietam 82 » 2013-12-15, 11:20

Piotruś napisał(a):nie wiadomo czy wobec braku komunikacji ze sterownikiem pompy wykonanie takich logów będzie możliwe.
Byłoby fantastycznie gdyby Kolega niepamietam 82 podjął próbę ;-) :!:


Na pewno spróbuje wykonać te logi - jezeli sie uda na pewno je wrzuce do Waszej oceny. Rozumiem, ze gorzej bedzie jezeli nic z logami nie wyjdzie lub po ich odczycie w dalszym ciągu nie bedzie mozna zdiagnozowac usterki <uoee> to... pozostanie mi wysłać VP44 na stół do BOSCHA (3.500zł) i zamówić nowy wtrysk sterujący (1000zł) :| :| :|

Czy według Was jazda z takimi błedami to duże ryzyko :?: W najbliższym czasie nie wybieram sie gdzies daleko na wakacje za granice (np, do Chorwacji bałbym sie w tej chwili jechać).

Kupując samochód (pazdziernik 2013) wiedziałem o tych błedach dlatego ciekaw jestem czy mozna uniknąc w sumie niemałego wydatku. Czy logi będą moją wyrocznią :?: :]
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Postprzez kowal51 » 2013-12-15, 13:40

niepamietam 82 napisał(a):Czy to, ze teraz nie mogę podac wszystkich potrzebnych Ci inforamcji wyklucza mnie z tego forum ??

Piotruś napisał(a):Tak samo nie wierzę, że Kolega kowal51 miał cokolwiek niestosownego na myśli.

Dokładnie. niepamietam 82, Źle zrozumiałeś moją wypowiedź. Po prostu na tym Forum A6 tylko na podstawie zapisanych błędów nikt nie napisze Ci że masz wymienić to lub tamto.. Wiem że tak najłatwiej ponieważ ktoś "doradzający" nie wydaje swoich pieniędzy. Wiem ile takie porady mogą kosztować dlatego zawsze "przed" potrzebna jest diagnostyka (niestety są rzeczy które via net po prostu są niewykonalne).

niepamietam 82, z mojej strony Sorry za niedomówienie.

Piotruś napisał(a):Sam jestem tego bardzo ciekawy ale nie wiadomo czy wobec braku komunikacji ze sterownikiem pompy wykonanie takich logów będzie możliwe.
Byłoby fantastycznie gdyby Kolega niepamietam 82 podjął próbę ;-) :!:

Piotruś, czyli może być tak że błąd 00542 wynika z błędu 01318 i wcale nie jest pewne że G80 wymaga wymiany ..
niepamietam 82 napisał(a):Rozumiem, ze gorzej bedzie jezeli nic z logami nie wyjdzie lub po ich odczycie w dalszym ciągu nie bedzie mozna zdiagnozowac usterki

No właśnie nie. Logi nie muszą być jednoznaczną wyrocznią.

Piotruś napisał(a):Myślę, że dobry elektromechanik samochodowy z łatwością i w kilka chwil wystawiłby Ci szybką diagnozę precyzującą lokalizację uszkodzenia (sterownik czy tylko problem z połączeniami elektrycznymi poczynając od wtyczki na pompie, a na wtyczce ECU kończąc).

niepamietam 82, jw. najpierw realna diagnostyka. Problemmoże to być banalny np z "kabelkiem" czy innym dodatkowym podłączeniem..

niepamietam 82 napisał(a):Czy według Was jazda z takimi błedami to duże ryzyko :?:

Niby łatwe ale trudne pytanie. Z wypowiedzi wiem że z tymi błędami jeździsz ok dwóch miesięcy i "niby" jest ok ale trudno jest cokolwiek napisać/powiedzieć czy i jak wykazana anomalia postępuje... Nawet nie wiadomo jak "wyglądają" logi.

niepamietam 82 napisał(a):Czy logi będą moją wyrocznią :?: :]


Jak nadmieniałem niekoniecznie ale warto je wykonać. Jakie (przynajmniej statyczne i BS-y) dla silnika 2,5 TDI V6 znajdziesz w tym temacie jak-vagowac-swoje-auto-t30.html (łącznie z informacjami odnośnie warunków które muszą być spełnione do prawidłowego ich wykonania)
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: 2,5 tdi AKE - dwa błędy silnika

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-04-28, 11:26

Zrobiłem dzisiaj te logi ale... coś mi nie wyszło. Gdzieś zapodziały sie "basiki" albo nie mam pojęcia gdzie mogły się zapisywać. Nie zmieniałem ścieżki do zapisu plików także wszystko powinno być w folderze LOGS w VAG-COM na "C"
Zapisywałem już po jakimś czasie wszystko odruchowo i nie było info o zamianie jakiegoś pliku także nie wiem gdzie te nastawy się zapisują (gdzieś byc muszą) <mysli>

Problem był na początku bo... nie miałem pojęcia ile trzeba czekać między START a STOP. Byłem pewny, ze sam zatrzymuje/się zatrzyma :mrgreen:

oto co nalogowałem:

Log (0 - 018)
Log (1 - 011,011)
Log (2 - 007)
Log (3 - 013)
Log (4 - 003,003)
Log (5 - 004,004)
Log (6 - 001)
Log (7 - 014)
Log (8 - 000,000)

dopisek po czasie:

chyba kumam - tam gdzie jest 2x np, (1 - 011,011) to są 2 logi z bloków i nastawów - tak to się zapisało (aha <mysli> )
Jezeli to za mało czytelne albo narobiłem "burdlu" to sorry. Jak trzeba to poprawię.

Z góry... stokrotne dziękuję za Wasze opinie na temat tych logów <luzik>
Pozdrawiam - Adrian

Dodam jeszcze, ze od zakupu auta - silnik pracuje identycznie, tzn. tak samo dobrze zapala/przyśpiesza/chodzi na wolnych obrotach.
Absolutnie nie odczuwam żadnego: szarpania, telepotania, spadania obrotów itd, itp.
Spalanie ON w trasie (130-140km/h) na poziomie 7,9l/100km
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: 2,5 tdi AKE - dwa błędy silnika

Postprzez Piotruś » 2014-05-01, 15:58

Witaj Adrian,

W mojej skromnej opinii przedstawione przez Ciebie logi rokują bardzo dobrze na przyszłość - pomimo zauważalnie niestabilnych korekcji szczególnie lewej strony silnika (log 014, cylindry 4,5 i 6), które z dużym prawdopodobieństwem wynikają z innej niesprawności - czyli całkowitego braku odczytów kąta wtrysku (log 004).
Troszkę szkoda, że nie napisałeś jakie błędy obecnie zapisuje sterownik silnika (ECU), ponieważ problemy z brakiem odczytów 004 mogą wynikać przede wszystkim z omawianego wcześniej błędu 00542, jak tez z powodu innych problemów sterownika pompy wtryskowej - związanych / wynikających z błędu 01318. Osobiście jestem przekonany, że co najmniej jeden z tych błędów (00542 lub 01318) ustawicznie wraca natychmiast po wykasowaniu pamięci ECU.

Reasumując - fajnie, że zacząłeś diagnozować furę ale skoro powiedziało się "A" - trzeba pójść za ciosem i jak wspominałem już poprzednio - zweryfikować powody, które powodują problemy z sygnałem G80 i/lub sterownika VP44. W sumie ... uszkodzony wtrysk sterujący nie byłby niczym dziwnym ani "nadzwyczajnym" gdyby nie trochę niepokojący problem z 01318. Nie ma co spekulować - teraz trzeba działać dalej. Tym bardziej, że pozostałe parametry wydają się całkiem fajne. Miejmy nadzieję, że odczyty dynamiczne są równie dobre (oczywiście pomijając problem z wyznaczeniem kąta wtrysku).
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 tdi AKE - dwa błędy silnika

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-05-02, 10:16

Piotruś napisał(a):Witaj Adrian,


Witam Cię, Piotrze.

Piotruś napisał(a):W mojej skromnej opinii przedstawione przez Ciebie logi rokują bardzo dobrze na przyszłość


Cieszy mnie to niezmiernie :mrgreen:

Piotruś napisał(a): pomimo zauważalnie niestabilnych korekcji szczególnie lewej strony silnika (log 014, cylindry 4,5 i 6), które z dużym prawdopodobieństwem wynikają z innej niesprawności - czyli całkowitego braku odczytów kąta wtrysku (log 004).


To już mniej :|

Piotruś napisał(a):Troszkę szkoda, że nie napisałeś jakie błędy obecnie zapisuje sterownik silnika (ECU), ponieważ problemy z brakiem odczytów 004 mogą wynikać przede wszystkim z omawianego wcześniej błędu 00542, jak tez z powodu innych problemów sterownika pompy wtryskowej - związanych / wynikających z błędu 01318. Osobiście jestem przekonany, że co najmniej jeden z tych błędów (00542 lub 01318) ustawicznie wraca natychmiast po wykasowaniu pamięci ECU.


Rozumiem. W wolnej chwili - zczytam wszystkie błędy, które teraz zapisuje sterownik ECU - skasuje, przejadę się kawalek i ponownie zczytam wrzucając/dajac do Waszej oceny/opinii.
Dzięki Zbyszkowi (zibi06) mam instrukcję jak odczytać "wartość biegu jałowego" także zrobię i to od razu/za jednym zamachem <okok>
Poprawię także BS 011 bo jest za krótki.

Piotruś napisał(a):Reasumując - fajnie, że zacząłeś diagnozować furę ale skoro powiedziało się "A" - trzeba pójść za ciosem


Jasne i klarowne. Nie miałem nawet zamiaru "robić inaczej" <okok>

Piotruś napisał(a):Miejmy nadzieję, że odczyty dynamiczne są równie dobre (oczywiście pomijając problem z wyznaczeniem kąta wtrysku).


Właśnie... <mysli> czy w obecnym stanie/formie silnika mogę/mógłbym zabrać się za te logi dynamiczne? Czy poczekać z tym Piotrze na... (?) ;)

Dzięki za wyczerpującą (jak zwykle) opinię i pozrdawiam <luzik>

Adrian.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: 2,5 tdi AKE - dwa błędy silnika

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-05-05, 12:22

Witajcie.

Zrobiłem/przedłużyłem log 011 w BS. Oto on:

Log (0 - 011)

Sprawdziłem też błędy na odpalonym silniku:

Obrazek

Nie mam pojęcia co o tym myśleć. Gdzie błąd dot. VP44 ??
Sprawdzałem kilka razy - na zapalonym i zgaszonym - zawsze to samo - tylko ten się zapisuje.

Nie da się go usunąć - tzn. wraca zaraz po skasowaniu.

Sprawdziłem też "wartość biegu jałowego":

Obrazek

Słyszałem juz opinie o uzdrawiających pompę dodatkach do ON typu STP itd - nigdy w to nie wierzyłem ale... dla zasady i świętego spokoju serca i ducha używam tego specyfiku a ON Vervę leje tylko na Orlenie. Nie mam pojęcia co o tym sądzić/myśleć. Czyżby cuda się zdarzają ?? :mrgreen:
Chociaż błąd dotyczył braku komunikacji - co ma się nijak do moich wywodów (?) <mysli>

Czy mam sprawdzić (wizualnie) przewód i kostkę wtrysku sterującego?
Ewantualnie jak sprawdzić napięcie na/w kostce? Mam miernik ale... co dalej? (proszę łopatologicznie) :|
Wtrysk sterujący to ten jedyny z przewodem?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: 2,5 tdi AKE - dwa błędy silnika

Postprzez zibi06 » 2014-05-05, 15:12

nie pamietam 82 napisał(a):Zrobiłem/przedłużyłem log 011 w BS. Oto on:
Log (0 - 011)

Każdemu życzyć takiego BS-a :)
nie pamietam 82 napisał(a):Sprawdziłem też "wartość biegu jałowego":

Jest <okok>
nie pamietam 82 napisał(a):Wtrysk sterujący to ten jedyny z przewodem?

Tak.
nie pamietam 82 napisał(a):Ewantualnie jak sprawdzić napięcie na/w kostce? Mam miernik ale... co dalej?

Obrazek Obrazek Obrazek
Źródło:AKP
Mały skok igły rozpylacza dwusprężynowego powoduje że na biegu jałowym napięcie sygnału na biegu jest niskie. Pomiędzy wartością minimalną a maksymalną powinno wynosić wynosić nie mniej jak 0,15 V.
Wzrost prędkości obrotowej powoduje że sygnał jest rosnący i wydłuża się wraz ze wzrostem obciążenia.
Jeżeli jest brak sygnału, trzeba odłączyć czujnik wzniosu igły, rozłączyć złącze wtykowe. Następnie sprawdzić ciągłość cewki czujnika wzniosu igły G80 (wartość jaka jest wymagana to od 80 do 120 Ohm) i sprawdzić zwarcie do masy...
Wypada też sprawdzić jakie jest napięcie zasilania czujnika - woltomierz powinien wskazywać od 11 do 12V (na włączonym zapłonie).
Brak napięcia może wskazywać na uszkodzone przewody prowadzące do sterownika silnika lub o uszkodzeniu sterownika.

nie pamietam 82 napisał(a):Słyszałem juz opinie o uzdrawiających pompę dodatkach do ON typu STP itd - nigdy w to nie wierzyłem ale... dla zasady i świętego spokoju serca i ducha używam tego specyfiku a ON Vervę leje tylko na Orlenie.

Adrian moim skromnym zdaniem za dużo szczęścia naraz.. Ten silnik nie potrzebuje Vervy. Przynajmniej moim zdaniem zwykłe ON ze sprawdzonej stacji i dodatki są wystarczające.
Warto też zmieniać stację/ dystrybutora. Ze swojego subiektywnego doświadczenia mogę powiedzieć że stosując paliwa premium + dodatki w jednym przypadku tylko sobie pogorszyłem (co prawda dotyczy to PD-ków). Po prostu pomimo "przezorności" BIPY po stosowaniu lepszego ON (też tylko od jednego dystrybutora) uległy znacznemu pogorszeniu (tak przynajmniej wynikało z logów ). Oczywiście tylko jakaś tam hipoteza, każdy leje co uważa. Zwykły ON +dodatek to cena vervy (która zawiera dodatki czyszczące)
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron