2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez lsajan » 2014-09-03, 13:21

Ps czemu nie skomentujesz naprawy sterownika?
lsajan
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-09-01, 20:45
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Lukasz

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez kowal51 » 2014-09-03, 20:43

lsajan napisał(a):Ps czemu nie skomentujesz naprawy sterownika?


Piotruś napisał(a):Naprawa zgodna ze sztuką (nie chwilowe drutowanie opornikami) zawiera się kosztem powiedzmy od 1800 do 2300 zł.- (w tym nowy sterownik, kalibracja, często wymiana przestawiacza kąta wtrysku i inne czynności tchnące nowe życie w pompę wtryskową).
Oczywiście zdecydowanie odradzam drutowanie opornikami i innymi śmieciami, bo efekt jest tylko chwilowy a ponowne unieruchomienie silnika może nastąpić w absolutnie najmniej oczekiwanym momencie.

:arrow: audi-a6-2-5tdi-nie-odpala-t2281.html#postingbox
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez lsajan » 2014-09-04, 00:10

Zaczynam mieć dość tego auta mieszkam w Norwegii a tu nie ma ludzi którzy by mi pomogli tu jest tylko aso
lsajan
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-09-01, 20:45
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Lukasz

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez Piotruś » 2014-09-04, 12:07

lsajan napisał(a):Piotr pierwszy etap odpowietrzania wiem jak to ma być ale później z tymi wtryskarki nie wiem czy robie prawidłowo ja odkręcam nakrętki na wtryskach i w tym momencie słychać jak powietrze zasysa przez luz między nakrętkami a wtryskiwaczami i bomble powietrza lecą z pompy do filtra dodam że w tym momencie nie kręciłem rozrusznikiem


Bez kręcenia nie ma szans. Potrzebna jest druga osoba. Jeden kręci rozrusznikiem - drugi wprawnie i szybko popuszcza i dokręca nakrętki na wtryskiwaczach.
Przy dużym zapowietrzeniu operację często trzeba podzielić na kilka etapów żeby nie "nadtopić" rozrusznika, a warunkiem koniecznym jest obecność paliwa w wężu zasilającym pompę. Nakrętki na wtryskach popuszczamy wyłącznie gdy rozrusznik kręci i szybko zakręcamy z powrotem żeby nie zaciągnął powietrza zanim druga osoba "przestanie kręcić".

lsajan napisał(a):Ps czemu nie skomentujesz naprawy sterownika?


Bo złamania z przemieszczeniem nie da się wyleczyć proszkiem od bólu głowy.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez lsajan » 2014-09-04, 13:44

Ok dzięki spróbuj go odpowietrzyć.
Co do tej regeneracji to tu w Norwegii takie pojęcie nie istnieje jest tylko wymiana całej pompy więc jak go tylko odpale to go sprzedaje




ps.wiem ze to nie miejsce na takie pytania ale czy z 2.0FSI będzie też tyle problemów...
lsajan
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-09-01, 20:45
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Lukasz

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez lsajan » 2014-09-04, 22:34

A jeszcze jedno czy jest jakaś kolejności dokręcania tych nakrętek na wtryskach
lsajan
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-09-01, 20:45
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Lukasz

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez Piotruś » 2014-09-05, 07:26

lsajan napisał(a):ps.wiem ze to nie miejsce na takie pytania ale czy z 2.0FSI będzie też tyle problemów...


Statystycznie będą ale najwięcej zależy od roku produkcji auta. Jednak nie ma reguły !!
Na naszym Forum zdaje się, że Kolega Jakos jeździ z tym silnikiem pod maską <mysli> (?) i nie słychać żeby narzekał.
Skorbnij mu PW z pytaniem - niech się wypowie.

lsajan napisał(a):A jeszcze jedno czy jest jakaś kolejności dokręcania tych nakrętek na wtryskach


Moim zdaniem nie ma.
Co prawda instrukcja fabryczna zaleca odpowietrzenie cylindrów najpierw po jednej a potem po drugiej stronie silnika - ale ja nie bardzo rozumiem czemu by to miało służyć, ponieważ kolejność zapłonu nic takiego nie uzasadnia.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez lsajan » 2014-09-06, 00:40

Ok dziękuję bardzo za pomoc dam znać jak go spróbuję w odpalić narazie czekam na wag- a idzie z polski a to trochę trwa
Pozdrawiam wszystkich
lsajan
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-09-01, 20:45
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Lukasz

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez lsajan » 2014-09-12, 02:11

Witam ponownie podłączyłem wczoraj wag-a do mojej audicy i wyskakuje mi błąd 542 czyli czujnik wtrysku sterującego. Moje pytanie to czy jest możliwe powtarzania się tego błędu bo wtryskiwacz jest zapowietrzon czy padły wtryski.
Pozdrawiam serdecznie
lsajan
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-09-01, 20:45
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Lukasz

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez Piotruś » 2014-09-12, 20:29

Niestety Łukasz ale tak na 98,5% padł wtrysk "sterujący" (G80). Jednak, chociaż pozornie nie ma ze sobą związku, powstrzymaj się z ostateczną diagnozą do czasu uruchomienia silnika. Nawet niesprawny G80 nie powinien uniemożliwiać rozruchu.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez lsajan » 2014-09-12, 22:47

Cześć Piotrek dzisiaj odpowietrzylem wtryski i silnik odpalił chodził równo po rozgrzaniu podłączyłem vag-a i nie było żadnych błędów ale mam następny problem mianowicie z paliwem do pompy leci powietrze szczególnie jak go przekazuje wymieniłem już wcześniej podgrzewacz, wężyki przelewowe przy wtryskach i ten przezroczyste zasilający pompę bo jak odpowietrzylem to zaciągnął powietrze mam dużo takich węży i wymyśliłem że pozakladam je przed i za filtrem uruchomienie silnik i będę patrzył czy powietrze leci z baku czy dopiero z filtra napiszcie czy dobrze kombinuje dodam że na tym filtrze mam przejechane ok 20 tyś.
Pozdrawiam
lsajan
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-09-01, 20:45
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Lukasz

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez Piotruś » 2014-09-13, 04:21

Póki co proponowałbym Ci przejechać się dłuższy odcinek (kilka - kilkanaście km.) i wtedy sprawdzić co widać w wężyku zasilającym.
Dobrze że jesteś wyczulony ale niewielka ilość powietrza podczas przegazówek na postoju pojawia się prawie zawsze. Zaznaczam - niewielka.
Nie warto pchać się w nowe zapowietrzenie jeśli być może nie jest to niezbędne.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez lsajan » 2014-09-13, 21:04

Cześć.
Dzisiaj odpaliłem moje auto po ponad 24h postoju zapalił od pierwszego obrotu tego powietrza w zasilaniu raczej nie jest trochę wężyki przelewowe wymieniłem tylko te na wtryskach bez tych z białymi zaworkami wymienię i te zobaczymy co to da.
Dodam tylko że to co już sam zrobiłem przy tej pompie to tu w Norwegii w aso kosztowało by mnie tyle co równowartość mojej audicy. W przyszłym miesiącu chce jechać nią do polski jestem juz nawet umówiony w konkretnym warsztacie który naprawia i serwisuje tylko audi i VW tam się już nią zajmą tylko musze tam dojechać.
Pozdrawiam miłego wikendu
lsajan
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-09-01, 20:45
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Lukasz

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez lsajan » 2014-09-19, 22:48

Witam ponownie wszystkich nadal mam problem z powietrzem zasysany razem z paliwem.Wymieniłem już wszystkie węże opaski i filtr. Auto odpala całkowicie normalnie przy zwiększaniu obrotów do pompy leci paliwo z dużą ilością powietrza. Czy jest możliwe że w baku coś się przydało i do filtra nie leci odpowiednia ilość diesla wolne się upewnić zanim wezmę się za rozbiórki.
Pozdrawiam
lsajan
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-09-01, 20:45
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Lukasz

Poprzednia strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości