• Ważne ogłoszenie
Zapraszamy do zakupu naklejek klubowych http://a6forum.pl/zamowienia-na-naklejki-klubowe-t1989.html

2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez slawinio82 » 2014-02-27, 22:00

Panowie mam pytanie,

Zmieniając wtryskiwacze w BDG co oprócz wtryskiwacza potrzebuje jeszcze do zmiany zeby to wszystko hulało?
i podpowiedzcie mi jeszcze jak odpowietrzyć później układ zeby to chodziło.

I ostatnie pytane. Lepiej kupić nowe wtryski na alledrogo za 1800 pln czy oddać stare do regeneracji. Czy takie nowe wtryski są już ustawione(ciśnienia otwarcia) czy trzeba je ustawiać?

z góry dzieki
slawinio82
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 2013-08-19, 06:44
Lokalizacja: podkarpacie
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: S³awek

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu naklejek klubowych http://a6forum.pl/zamowienia-na-naklejki-klubowe-t1989.html

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez RomanS » 2014-02-27, 23:53

slawinio82 napisał(a):Zmieniając wtryskiwacze w BDG co oprócz wtryskiwacza potrzebuje jeszcze do zmiany zeby to wszystko hulało?


A co chciałeś przez to powiedzieć ???
slawinio82 napisał(a):Lepiej kupić nowe wtryski na alledrogo za 1800 pln czy oddać stare do regeneracji.


To nowe są za tyle samo co regeneracja kosztuje ???
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu naklejek klubowych http://a6forum.pl/zamowienia-na-naklejki-klubowe-t1989.html

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez slawinio82 » 2014-02-28, 20:56

bo ponoć oprócz wtrysków zmienia sie jeszcze jakieś podładki pod nie czy jakies uszczelki...

kosz regeneracji wtryskiwacza(wymiana końcówki) to około 300 pln(tak mi sie wydaje). i pytanie brzmi czy lepiej kupić nowe czy próbować reanimowac stare???
slawinio82
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 2013-08-19, 06:44
Lokalizacja: podkarpacie
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: S³awek

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu naklejek klubowych http://a6forum.pl/zamowienia-na-naklejki-klubowe-t1989.html

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez bocjar » 2014-02-28, 21:39

slawinio82 napisał(a):kosz regeneracji wtryskiwacza(wymiana końcówki) to około 300 pln(tak mi sie wydaje).

Sprawdź w Bosch Śmietana w Kobiórze. Dobry i polecany fachura.
slawinio82 napisał(a):i pytanie brzmi czy lepiej kupić nowe czy próbować reanimowac stare???

Zapytam. A jaką masz gwarancję że nowe to nie skośnookie ? Myślę (ale może się mylę) że tak jest. Ori wtrysk sterujący kosztuje ładnych "parę" stów a gdzie reszta ?
Wolałbym dać najpierw do sprawdzenia swoje. Tym bardziej że masz BDG a o ile się nie mylę ten silnik jest również obarczony pewną wadą.
Po "pozytywnej" ocenie (w kwestii konieczności lub możliwości naprawy) do fachowej regeneracji.
slawinio82 napisał(a):bo ponoć oprócz wtrysków zmienia sie jeszcze jakieś podładki pod nie czy jakies uszczelki...

Nie ponoć ;-) ale na pewno. Koszt jest "znikomy".
bocjar
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-01-20, 11:53
Lokalizacja: pomorskie
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Jarek

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu naklejek klubowych http://a6forum.pl/zamowienia-na-naklejki-klubowe-t1989.html

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez Mirooo » 2014-03-01, 11:56

te nowe po 300zł za sztukę to są zamienniki a nie orginały, zresztą regeneracja też nie daje pwności czy są ustawione obydwa ciśnienia otwarcia , nikt Ci tego nie napisze że masz to zrobione. Wszędzie Cię skroją i wcisną co chcą :]
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu naklejek klubowych http://a6forum.pl/zamowienia-na-naklejki-klubowe-t1989.html

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez slawinio82 » 2014-03-01, 15:38

Mirooo napisał(a):te nowe po 300zł za sztukę to są zamienniki a nie orginały, zresztą regeneracja też nie daje pwności czy są ustawione obydwa ciśnienia otwarcia , nikt Ci tego nie napisze że masz to zrobione. Wszędzie Cię skroją i wcisną co chcą :]


więc jaki z tego wniosek. zamienniki? czy regeneracja??? no chyba ze mamy tutaja na forum jakiś pewny i zaprzyjaźniony zakład co do którego mamy pewność ze zrobi co trzeba dokładnie i sumiennie...
slawinio82
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 2013-08-19, 06:44
Lokalizacja: podkarpacie
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: S³awek

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu naklejek klubowych http://a6forum.pl/zamowienia-na-naklejki-klubowe-t1989.html

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez zibi06 » 2014-03-01, 16:47

Mirooo napisał(a):Wszędzie Cię skroją i wcisną co chcą :]

Czy dobrze rozumiem że serwis Bosch dysponujący EPS 200, (wraz z oprzyrządowaniem) odpowiednią dokumentacją serwisową, wiedzą praktyczną po prostu wciska i kroi ?
Bosch Gładysek z Krakowa, Bosch Śmietana z Kobióra i inni po prostu kroją, wciskają i nie piszą że mają zrobione/ sprawdzone czy przeprowadzoną regulację..
slawinio82, proponuję, sugerując się stwierdzeniem kolegi zadzwonić i zapytać czy nawet przekazać uzyskaną informację.
Obrazek
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1094
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Model: Skoda Superb
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9 TDI BPZ
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2007

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu naklejek klubowych http://a6forum.pl/zamowienia-na-naklejki-klubowe-t1989.html

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez Piotruś » 2014-03-02, 10:13

slawinio82 napisał(a):Panowie mam pytanie,

Zmieniając wtryskiwacze w BDG co oprócz wtryskiwacza potrzebuje jeszcze do zmiany zeby to wszystko hulało?


Slawinio82, do bezwzględnej wymiany będziesz potrzebował:

1. 6 sztuk miedzianych podkładek wtryskiwacza w gnieździe głowicy. Nr kat. ETKA: 046130219A.

Obrazek
(źródło: http://www.dbwllc.net/store/products/04 ... r-seal-ve/ )

2. 12 sztuk miedzianych podkładek uszczelniających króćce powrotu paliwa. Nr kat. ETKA: N 0138042.

Obrazek
(źródło: http://www.vwheritage.com/vw_spares_Sea ... 126904.htm)

Bardzo namawiam Cię też do wymiany gumowych oringów wtryskiwacza. Nr kat. ETKA: WHT001689 .

Zależnie od tego kiedy były wymieniane po raz ostatni i w jakiej są kondycji (guma musi być miękka i bez jakichkolwiek uszkodzeń, a długie boki niepokrzywione) musisz ocenić czy zachodzi potrzeba wymiany uszczelek pokryw zaworowych.
Nr kat. ETKA: 059198025 .

Obrazek
(źródło: http://www.autodilyhh.sk/tesneni-vika-h ... model=GOLF )

Bez względu na to jakie uszczelki założysz (nowe czy używane dotychczas), BEZWZGLĘDNIE musisz uszczelnić krawędź głowicy NIEWIELKĄ ilością "silikonu" na wszystkich "zakrętach", we wszystkich miejscach styku gumowych "półksiężyców" oraz na całej długości zewnętrznych "półpanewek" przeciągając po ok. 1,5 cm na krawędź. Słowem masa uszczelniająca musi znaleźć się na wszystkich łączeniach od strony krawędzi głowicy, plus "zakręty", plus "półpanewki".
Górna powierzchnia uszczelek musi zostać czysta i odtłuszczona (konsekwentnie powierzchnia styku dekla z uszczelką również).
Do tego celu potrzebny Ci będzie najlepiej oryginalny silikon (nr. kat ETKA: D454300A2 ) .

Obrazek
(źródło: http://www.ecstuning.com/ES463662/PriceAlert/ )


i podpowiedzcie mi jeszcze jak odpowietrzyć później układ zeby to chodziło.


Najwygodniej jest nie dopuścić do zbytniego zapowietrzenia na etapie demontażu.
W Twoim przypadku oznacza to zaciśnięcie obydwóch węży paliwowych (zasilania oraz powrotu) bezpośrednio za filtrem paliwa zanim zaczniesz jakiekolwiek inne prace.

Po zmontowaniu wszystkiego do kupy zostaw popuszczone nakrętki na rurkach wysokiego ciśnienia.

Zaciski na wężach pozdejmujesz dopiero, gdy druga osoba zacznie kręcić rozrusznikiem - w kolejności najpierw z węża zasilającego, potem dopiero z powrotnego.
Jeśli zgrabnie podejdziesz do tematu szybko pojawi się paliwo tryskające spod niedokręconych jeszcze nakrętek rurek wysokiego ciśnienia, więc musisz się spieszyć ze wstępnym dokręceniem gdy będzie tryskać coraz mocniej.

I ostatnie pytane. Lepiej kupić nowe wtryski na alledrogo za 1800 pln czy oddać stare do regeneracji. Czy takie nowe wtryski są już ustawione(ciśnienia otwarcia) czy trzeba je ustawiać?


Generalnie odradzał bym Ci zakupy wtryskiwaczy na portalach aukcyjnych, bo zgodnie z tym co zasugerował Kolega bocjar - rynek jest zalany chińszczyzną.

Co do wyboru pomiędzy regeneracja a nówkami (z Boscha):

- po pierwsze trzeba sobie jasno powiedzieć, że takie pojęcie (regeneracji) nie występuje w przypadku wtryskiwaczy dwusprężynowych (ktokolwiek obiecuje tak możliwość zwyczajnie bzdurzy i naciąga)

- po drugie rzetelna "regeneracja" może oznaczać tylko jedno, czyli wymianę rozpylaczy DSLA (łączny koszt z regulacją zawiera się pomiędzy 1500 a 2000 zł.)

Co do wymiany końcówek DSLA - wykonanie takiej operacji jest jak najbardziej sensowne ale nie zawsze możliwe (zależnie od stopnia zużycia obudowy).
Ze względu na powyższe moja sugestia jest taka żeby ewentualną decyzję co do sposobu naprawy (wymiana DSLA czy całych wtrysków) zostawić jednak (sprawdzonemu, zaufanemu) serwisowi Diesla.

z góry dzieki


Z dołu proszę <luzik>

slawinio82 napisał(a):
Mirooo napisał(a):te nowe po 300zł za sztukę to są zamienniki a nie orginały, zresztą regeneracja też nie daje pwności czy są ustawione obydwa ciśnienia otwarcia , nikt Ci tego nie napisze że masz to zrobione. Wszędzie Cię skroją i wcisną co chcą :]


więc jaki z tego wniosek. zamienniki? czy regeneracja???


Jak już powyżej napisałem - moim zdaniem wyjdzie w praniu, bo może się zwyczajnie okazać, że regeneracja (czyli wymiana DSLA połaczona z precyzyjną regulacją parametrów ciśnienia I i II ) z czysto technicznych względów - nie jest możliwa.
Jeżeli jednak stan obudów okaże się na tyle prawidłowy, że wystarczy wymienić i wyregulować DSLA - to po co przepłacać za nowe ??
Oczywiście nie narzucam Ci swoich poglądów na zadany temat - może się tylko okazać (choć wcale nie musi, bo w 8 przypadkach na 10 wymiana DSLA jest wystarczająca i skuteczna), że alternatywa nie istnieje ... :shock: .

no chyba ze mamy tutaja na forum jakiś pewny i zaprzyjaźniony zakład co do którego mamy pewność ze zrobi co trzeba dokładnie i sumiennie...


Oczywiście, że mamy takie sprawdzone miejsca.
Ja akurat współpracuję z firmą z Kobióra od kilkunastu lat (a jeszcze wcześniej byłem też zwykłym klientem Pana Ludwika) i jeszcze się nie zdarzyła taka sytuacja ani taka awaria, której nie udałoby się usunąć/zlikwidować przy zaangażowaniu "BS Śmietana".

Wszędzie czynnik ludzki bywa zawodny i każdemu zdarzają się pomyłki ale sugestia lichwy i oszustwa to już inna bajka, dlatego krzywdzące i kłamliwe sugestie, że" wszyscy Cię skroją i wcisną co chcą" stanowią WYŁACZNIE PRYWATNĄ, JEDNOSTKOWĄ opinię usera Mirooo ale byłoby znacznie lepiej, gdyby naprawę świata zaczął od siebie i nie oceniał innych własną miarą - zamiast publicznie pomawiać nieobecnych :roll: <glupek> .
Ale to już podobno tak jest z tą "internetową demokracją" <uoee> ... .
Obrzygać i popluć łatwo - gorzej posprzątać, szczególnie gdy zaschnie. Ohyda :[ ... .

Slawinio82 - starałem się odpowiedzieć wyczerpująco ale jeśli nadal nie wszystko udało mi się wyjaśnić, pytaj dalej ... <luzik> .
Pozdrawiam :) . Piotr
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1359
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Skoda SII FL
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CFGB 170KM
Napęd: 4x4 Haldex
Skrzynia: DSG
Rok: 2014
Imię: Piotr

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu naklejek klubowych http://a6forum.pl/zamowienia-na-naklejki-klubowe-t1989.html

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez Mirooo » 2014-03-02, 10:30

Jak mi powiesz że takie pan mechanik-serwisant wtryskiwaczy dostanie 6szt , a w nich 1szt. będzie uszkodzono 5szt. sparwna i on mając je na stole naprawi tylko ten jeden kasując Cię tylko powiedzmy 300pln a nie 1800 za wszystkie to wtedy uznam go za uczciwego-rzetelnego FACHOWCA. :-)
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu naklejek klubowych http://a6forum.pl/zamowienia-na-naklejki-klubowe-t1989.html

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez sidewind76 » 2014-03-03, 06:09

Mirooo
w tym serwisie tak jest
Od nieba dzieli nas 9 milimetrów...
Avatar użytkownika
sidewind76
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 53
Dołączył(a): 2013-06-24, 12:48
Lokalizacja: Sosnowiec
Model: VW Golf
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AJM 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Rafał

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu naklejek klubowych http://a6forum.pl/zamowienia-na-naklejki-klubowe-t1989.html

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez lsajan » 2014-09-02, 00:54

Witam podłącze się do tematu mam allroada z 2002 r ostatnio oddałem sterownik do regeneracji teraz muszę odpowietrzyć układ niskie ciśnienie wiem jak odpowietrzyc ale później jak odkręcam nakrętki na wtryskarki to powietrze leci mi z pompy do filtra czyli znowu ją zapowiedziami
lsajan
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-09-01, 20:45
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Lukasz

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu naklejek klubowych http://a6forum.pl/zamowienia-na-naklejki-klubowe-t1989.html

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez Piotruś » 2014-09-02, 16:57

lsajan napisał(a):Witam podłącze się do tematu mam allroada z 2002 r ostatnio oddałem sterownik do regeneracji teraz muszę odpowietrzyć układ niskie ciśnienie wiem jak odpowietrzyc ale później jak odkręcam nakrętki na wtryskarki to powietrze leci mi z pompy do filtra czyli znowu ją zapowiedziami


Łukasz, że tak zapytam na dobry początek - dopisałeś (zaadoptowałeś) nowy sterownik do samochodu (czyli do ECU) ??
Pozdrawiam, Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1359
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Skoda SII FL
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CFGB 170KM
Napęd: 4x4 Haldex
Skrzynia: DSG
Rok: 2014
Imię: Piotr

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu naklejek klubowych http://a6forum.pl/zamowienia-na-naklejki-klubowe-t1989.html

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez lsajan » 2014-09-02, 20:38

Ja nie mam nowego sterownika tylko w tym co tu był został wymieniony tranzystory
Był w nim błąd który został wykasowany. Czy oprócz tego muszę wykasowac błąd w samochodzie
Pozdrawiam :)
lsajan
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-09-01, 20:45
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Lukasz

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu naklejek klubowych http://a6forum.pl/zamowienia-na-naklejki-klubowe-t1989.html

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez Piotruś » 2014-09-03, 08:36

Jeśli jesteś pewny, że wrócił do Ciebie Twój sterownik (drutowania tranzystorami/opornikami z grzeczności nie skomentuję) nie ma lepszego sposobu na odpowietrzenie jak przepmpowanie paliwa pompka ssąco-tłoczącą podpiętą pod króciec przelewów prawej głowicy.
Kombinowanie z bezpiecznikami żeby pompa w zbiorniku non-stop uzupełniała paliwo w koszu do mnie akurat nie przemawia - zdecydowanie bardziej polecam napełnienie baku paliwem.

Chyba, że nie jest dla Ciebie żadną trudnością zluzowanie paska napędzającego pompę - w tym przypadku wystarczy włączyć zapłon i obracać kołem pompy aż spod nakrętek przy wtryskach pojawi się naprawdę konkretne ciśnienie.
Pozdrawiam, Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1359
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Skoda SII FL
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CFGB 170KM
Napęd: 4x4 Haldex
Skrzynia: DSG
Rok: 2014
Imię: Piotr

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu naklejek klubowych http://a6forum.pl/zamowienia-na-naklejki-klubowe-t1989.html

Re: 2,5 TDI -Jak odpowietrzyć układ wtryskowy

Postprzez lsajan » 2014-09-03, 13:16

Piotr pierwszy etap odpowietrzania wiem jak to ma być ale później z tymi wtryskarki nie wiem czy robie prawidłowo ja odkręcam nakrętki na wtryskach i w tym momencie słychać jak powietrze zasysa przez luz między nakrętkami a wtryskiwaczami i bomble powietrza lecą z pompy do filtra dodam że w tym momencie nie kręciłem rozrusznikiem
Pozdrawiam.
lsajan
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-09-01, 20:45
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Lukasz

Ważne ogłoszenie

Zapraszamy do zakupu naklejek klubowych http://a6forum.pl/zamowienia-na-naklejki-klubowe-t1989.html
Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości