2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez zibi06 » 2018-06-18, 22:24

DSX napisał(a):regulacja kąta w którą stronę mam kręcić żeby wróciło do normy

:arrow: 2-5-tdi-regulacja-kata-wtrysku-poradnik-t44.html
Przynajmniej przeczytaj od (ale polecam całość): INTERPRETACJA ODCZYTÓW :arrow: II Kąt "zbyt wczesny" :arrow: REGULACJA KĄTA WTRYSKU ( w stronę minusa)

DSX napisał(a):czyli co wymiana wtrysków

Sprawdzenie wtrysków w specjalistycznym warsztacie posiadającym odpowiednie urządzenia diagnostyczne/ naprawcze. Wtrysk sterujący z BDH/BDG nie jest dedykowany do tego motoru, ale <mysli> proponuję zapytać. Wiem, sprawdzenie to koszty i ewentualne przywrócenie do życia to kolejne koszty.
Używane bez gwarancji/możliwości sprawdzenia <mysli> Twoja kasa Twoja decyzja..
Między innymi o wtryskiwaczach :arrow: ake-logi-i-ocena-sytuacji-t5804.html
DSX napisał(a): od czego powinienem zacząć

Jeżeli nie było sprawdzane/nie ma pewności to może od weryfikacji tego co pod deklami (wałki, hydraulika), nie wiadomo jak wygląda kwestia rozrządu..


DSX napisał(a):turbo padło czy coś sie urwało?

Z logów do weryfikacji wszystko co jest związane z całym podciśnieniem i szczelnością (na początek).

DSX, Może warto zastanowić się nad tym, aby ktoś, kto potrafi uczciwie/fachowo w realu ocenić /zdiagnozować stan silnika , ewentualne problemy do usunięcia i co najważniejsze ich koszty..
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez DSX » 2018-06-18, 23:03

a jak zabraknie mi tej fasolki w stronę minusa wygląda jak by było na maksa już cofnięte koło regulacyjne to jak se mam poradzić na pompie coś przestawić pasek zdjąć i przesunąć o 1 ząbek jak tak to w którą stronę

sam się zajmę bo jak zacząłem oddawać do majstrów to mam taki stan przebieg prawie 400 tyś wałki bardzo ładne brak śladów zużycia wytarć itd hydraulika raczej ok wtryski nie sprawdzałem zajmę się tym albo kupie drugi dedykowany komplet za grosze i oddam do regeneracji
podciśnienie też przejrzę węże nie ciekawe auto 18 lat ma a węże orginalnę jeszcze więc ich stan oceniam na słaby raczej kiepski
DSX
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2018-06-14, 03:50
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Radosław

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez zibi06 » 2018-06-18, 23:46

Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez goral » 2018-06-27, 19:17

Witam wszystkich.
Na wstępie dziękuję Bogu że tu trafiłem bo brakuje mi już siły do mojego samochodu. Wiem wiem to jest forum audi A ja posiadam vw passata b5 2.5 v6 tdi. Ale szukam pomocy już wszędzie. Otóż miałem następujący problem autko rano ciężko paliło pierwszy raz za drugim już od kopa. Dałem auto do pompiarza rzekomo najlepszy w mieście ( jeśli to prawda to do innych nie mam zamiaru iść) po odbiorze zaczęła się całą historia. Gościu mi mówi że auto jest pokręcone na pompie bo ma dawkę 2,5 jakoś tak a powinno mieć 0,3 i ustawił po swojemu a to być może lepiej odpala ale silnik pracuje twardo słychać jak by grały zawory, spalanie wzrosło a moc jak by spadła, ale najgorsze jest to że przy 1500obrotów auto strasznie szarpie dodając gazu szarpanie ustaje. Walki ok pompa ok bo jechałem ponad 200km żeby ja sprawdzić, wtrysku sprawdzone 4 były ok sterujący jest zupełnie nowy a 3 zrefenerowany. Nowy przepływomierz egr zaslepiony wywalony z mapy. Będąc w serwisie z pompą facet mówi że nie podoba mu się ten zapłon bo jest na 0 o co dokładnie chodzi to nie wiem mówił mi żebym spróbował ustawić może plus 1 to coś zmieni. Moje pytanie brzmi czy to może być przyczyną szarpania? Drugie pytanie czy warto kupić kabel do auta i samemu się bawić z zapłonem czy lepiej dbać do mechanika a byłem już u 7 i każdy rozkłada ręce. Zapomnialem też dodać ze wartości paliwa sa różne właśnie na tych dwóch nowych wersjach czyli pierwszy i trzeci. No i rano po odpaleniu czuć Noe wypalona ropę. Błagam pomóżcie bo walczę już z tym rok. Jestem z zachodniopomorskiego jeśli ktoś jest w stanie pomóc podjade.
goral
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2018-06-27, 18:34
Model: VW Passat CC
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Kuba

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez zibi06 » 2018-06-28, 00:38

goral napisał(a): Wiem wiem to jest forum audi A ja posiadam vw passata b5 2.5 v6 tdi.

To, że jest to Forum A6 nie jest żadnym problemem <okok>
goral napisał(a):Gościu mi mówi że auto jest pokręcone na pompie bo ma dawkę 2,5 jakoś tak a powinno mieć 0,3

Oj chyba coś nie tak. Jeżeli masz na myśli "dawkę"/ wskazanie z kanału/logu statycznego 001 to wartość 2,5 już jest nieprawidłowa, a 0,3 tym bardziej.
goral napisał(a):ustawił po swojemu a to być może lepiej odpala ale silnik pracuje twardo słychać jak by grały zawory, spalanie wzrosło a moc jak by spadła, ale najgorsze jest to że przy 1500obrotów auto strasznie szarpie dodając gazu szarpanie ustaje.

Tylko co ustawił ?
goral napisał(a): pompa ok bo jechałem ponad 200km żeby ja sprawdzić,

Na czym polegało sprawdzenie ?
goral napisał(a):wtrysku sprawdzone 4 były ok sterujący jest zupełnie nowy a 3 zrefenerowany

Gdzie były sprawdzane ? Specjalistyczny warsztat np Bosch posiadający dedykowane urządzenia ? Akurat wtryskiwacze BDH/BDG mają opinie "gufnianych"/ mało żywotnych. Wtrysk sterujący dedykowany do BDG ?
goral napisał(a):egr zaslepiony wywalony z mapy.

Powód takiej kastracji ? Jakieś inne/ dodatkowe modyfikacje ?
goral napisał(a):Będąc w serwisie z pompą facet mówi że nie podoba mu się ten zapłon bo jest na 0 o co dokładnie chodzi to nie wiem mówił mi żebym spróbował ustawić może plus 1 to coś zmieni.

Jeżeli chodziło mu o kąt wtrysku to dla BDG/BDH tak jak twierdził jeden "Gościu" (który podobno coś tam wie <milczek>) jest to b. dobre ustawienie.
goral napisał(a):Moje pytanie brzmi czy to może być przyczyną szarpania?

Jeżeli kąt wtrysku jest ustawiony rzeczywiście na "0" ( wskazania z kanału/logu 004 i 004 BS) to nie.
goral napisał(a):Drugie pytanie czy warto kupić kabel do auta

goral, to w zasadzie obowiązek. Bez tego nie odczytasz/ sprawdzisz np. zapisanych błędów, nie zrobisz logów (które do ewentualnej podpowiedzi/ oceny via net są niezbędne Bez tego jakakolwiek ewentualna pomoc to tylko "bajdurzenie" (chociaż przynajmniej w kwestii BDH/BDG mogą to być nic nie znaczące cyferki) . Zakup bardzo szybko się "zwraca"..
goral napisał(a):samemu się bawić z zapłonem

Instrukcja ustawienia kąta wtrysku jest na pierwszej stronie. Przedstawiona/ opisana tak, że nie powinno być problemu. Jednakże, przynajmniej z tego co opisujesz/przedstawiasz to kąt wtrysku raczej nie jest problemem, ale bez logów to <bezradny>. Jak/ jakie :arrow: jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html (BDH/BDG bez statycznego 000 )

goral napisał(a):do mechanika a byłem już u 7 i każdy rozkłada ręce.

Nie znam kompetencji tych Panów więc nie oceniam to raz, dwa niestety gdyby podejrzewać/ założyć, że problem wynika z "wady fabrycznej" układu wtryskowego to nie dziwota, że rozkładają ręce.. Jednakże jeżeli nie posiadasz "kabelka" to może potrafią wykonać (i zapisać) logi statyczne i tzw BS-y ?
Czas wykonania nie powinien przekroczyć 20-30 minut (więc nie powinni zedrzeć skóry). Zapisane logi-każdy oddzielnie (pliki excela .csv) można przerzucić na jakiś nośnik i przekonwertować na stronie z podanym linkiem w temacie "Jak Vagować" .. Bez problemu można go też zmienić w czytelną "tabelkę".

goral napisał(a):Zapomnialem też dodać ze wartości paliwa sa różne właśnie na tych dwóch nowych wersjach czyli pierwszy i trzeci.

Bez urazy, ale może to być zbyt trudne do interpretacji/ zrozumienia. Można się może domyślać o co Ci chodzi ale naprawdę najlepszym rozwiązaniem będą logi silnika.
goral napisał(a):pomóżcie bo walczę już z tym rok.

W miarę możliwości <okok> ale pomimo tego, że informacje jakie "przekazałeś" są mało "czytelne" to warto bezwzględnie przeczytać ten temat (z naciskiem na posty kolegi Piotruś ) :arrow: logi-2-5-tdi-t1091.html#p15593
Niestety ta przypadłość może również dotyczyć Twojego BDG. Oby nie.
goral napisał(a):Jestem z zachodniopomorskiego jeśli ktoś jest w stanie pomóc podjade.

Jakaś w miarę bliższa lokalizacja ?
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez goral » 2018-06-28, 07:54

Hej dziękuję za w miarę szybka odpowiedź, w przyszła niedzielę wracam do Polski i od razu zabieram się za działanie. Dokładniej jestem z Białogardu okolice Koszalina. Czy ten kabel https://allegro.pl/interfejs-vag-vw-aud ... 56139.html będzie wystarczający by zrobić logi? Jeszcze raz dziękuję za pomoc i mam nadzieję że razem dojdziemy do ładu
goral
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2018-06-27, 18:34
Model: VW Passat CC
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Kuba

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez zibi06 » 2018-06-28, 10:28

goral napisał(a): Czy ten kabel https://allegro.pl/interfejs-vag-vw-aud ... 56139.html

Moim skromnym zdaniem szkoda kasy na polskiego vaga, są lepsze rozwiązania.

Program z sieci (np VCDS lite full )
Kabelki

Niebieski (nowszy kontroler)
Kod: Zaznacz cały
https://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2.html 


Opcja Czarny
Kod: Zaznacz cały
https://viaken.pl/pl/vag-usb-kkl-line-2-linie-k-we-wtyku-obd2-czarny.html 

Stery (+ temat do przejrzenia/przeczytania)
:arrow: problem-z-polaczeniem-vag-a-audi-a6-c5-t5732-15.html#p76103

Inna ( i droższa) opcja (ale bardziej "rozwojowa")
http://www.e-service.info.pl/index.html
Zapytania/informacje przez zakładkę „Kontakt”

goral napisał(a):Dokładniej jestem z Białogardu okolice Koszalina.

Najbliższy mechanik jakiego znam i mogę polecić "urzęduje" aż lub tylko 150 km od Ciebie. :arrow: mechanik-pomorskie-t5076.html#p68984
Rekomendacja Piotrus -ia mówi sama za siebie.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez goral » 2018-06-28, 11:44

No to teraz zadałeś mi dobre pytanie bo sam nie wiem co robić, bo patrząc z jednej strony to 150 km to nic w stosunku do tego co już wlozylem do auta, ale z drugiej strony skoro mógłbym kupić kabel i powalczyć z tym sam to nie wiem czy jest sens gonić. A masz może jakieś bliższe namiary na viksa? Tzn tego mechanika? Jestem wręcz pewien że to coś z ustawieniami konta wtrysku lub zapłonu. Bo przed wyjazdem z pierwszego warsztatu auto chodziło miękko i miało większą moc ale paliło jak by trochę ciężej, teraz chodzi głośniej jest słabszy i pali o 3 litry więcej. Co do egr to został zaslepiony dlatego bo to padło jako pierwsze przypuszczenie mechanika który sknocil mojego vw
goral
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2018-06-27, 18:34
Model: VW Passat CC
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Kuba

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez zibi06 » 2018-06-28, 12:19

goral napisał(a):A masz może jakieś bliższe namiary na viksa?

Mam.
goral napisał(a):ale z drugiej strony skoro mógłbym kupić kabel i powalczyć z tym sam to nie wiem czy jest sens gonić.

Racja. Zacząłbym od podłączenia kabelka.
goral napisał(a):Jestem wręcz pewien że to coś z ustawieniami konta wtrysku lub zapłonu.

Więc do sprawdzenia..
goral napisał(a):Bo przed wyjazdem z pierwszego warsztatu auto chodziło miękko i miało większą moc ale paliło jak by trochę ciężej,

Egr jeszcze był ?
goral napisał(a):teraz chodzi głośniej jest słabszy i pali o 3 litry więcej. Co do egr to został zaslepiony dlatego bo to padło jako pierwsze przypuszczenie mechanika który sknocil mojego vw

Te dwie rzeczy to u tego samego mechanika ? Egr to nie tylko ekologia..
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez goral » 2018-06-28, 13:20

Tak te dwie rzeczy u tego samego gościa, egr był do samego końca, po wyjeździe auto zaczęło szarpać więc wróciłem do niego i padło na egr, potem przepływomierz następnie wtryski, później nowa mapa w samochodzie, mogę wymieniać bez końca. Z kieszeni ubywa a postępów dosłownie zero. Forum przejrzałem tysiąc krotnie znalazłem tylko jeden przypadek podobny do mojego Ale nie odpisał i jak się z nim uporali. Teraz już liczę tylko na wasza pomoc i cierpliwość
goral
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 9
Dołączył(a): 2018-06-27, 18:34
Model: VW Passat CC
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Kuba

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez gagi31 » 2018-10-16, 06:49

Witam. Mnie też nęka błąd 550 od pompy, dlatego też sprawdziłem sobie VCDS-em i wychodzi ze źle ustawiony kąt wtrysku. Ale mogę się mylić. dokładam zdjęcia z VCDS do sprawdzenia. Liczę na pomoc z waszej strony
Obrazek

Obrazek

Obrazek
gagi31
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2018-10-16, 06:43
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez Piotruś » 2018-10-16, 07:20

Witam. Mnie też nęka błąd 550 od pompy, dlatego też sprawdziłem sobie VCDS-em i wychodzi ze źle ustawiony kąt wtrysku. Ale mogę się mylić. dokładam zdjęcia z VCDS do sprawdzenia. Liczę na pomoc z waszej strony

Hej, tak to prawda, że kąt jest minimalnie za szybki ( o około 1,4* ).
Na szczęście nie jest to stan wysoce patologiczny i nie powoduje stanów serwisowych (tzw. notlaufów), jednak w wolniejszej chwili należałoby go skorygować w okolice 0* do minus 1*. W tym celu musiałbyś pokręcić kołem regulacyjnym MINIMALNIE w kierunku zgodnym ze wskazówkami zegara.

Jedyne skutki aktualnej sytuacji sprowadzają się do nieco głośniejszej ("twardszej") pracy silnika na biegu jałowym ale paradoksalnie:
- dla pompy wtryskowej tak jest zdrowiej niżby było odwrotnie (czyli poza zakresem regulacji w późną stronę)
- zimową porą rozruch silnika może być nawet łatwiejszy (ale to już "dzielenie włosa")

Ot i wszystko.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez gagi31 » 2018-10-16, 08:57

no własnie jeśli o skutkach mowa to załącza mi się tryb awaryjny skrzyni związany z informacja z ECU gdzie zaś pojawia się wtedy błąd 550. Myślę że ma to znaczenie zważywszy że w momencie przejścia w tryb awaryjny może uszkodzić się skrzynia a to już koszty troszkę większe.

I faktycznie praca silnika jest głośniejsza/twardsza, dodatkowo wydaje mi się że troszkę więcej pali niż powinien.

Co do regulacji to już naczytałem się tyle rożnych szkół że troszkę zaczynam panikować, wydaje mi się że jak mam na plus to powinienem kręcic w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara aby zejść niżej.

Tylko jak nisko zejść, jedni piszą że aż do -1 a inni że na 0.
gagi31
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2018-10-16, 06:43
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez RomanS » 2018-10-16, 10:05

gagi31 napisał(a):wydaje mi się że jak mam na plus to powinienem kręcic w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara aby zejść niżej.


Może mi coś się muli dzisiaj ale też tak ogarniam, że aby opóznić początek wtrysku to należy kręcić przeciwnie do wskazówek zegara? :roll:

Wszystko inne, tak jak napisałPiotruś,

Próbowałem kilku ustawień i stanęło na "-1". Na "0" wyraznie mocniej grzechocze przy dodawaniu gazu a na "-2" dłużej kręci przy odpalaniu.
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: 2,5 TDi - regulacja kąta wtrysku. Poradnik.

Postprzez gagi31 » 2018-10-16, 10:12

RomanS napisał(a):
gagi31 napisał(a):wydaje mi się że jak mam na plus to powinienem kręcic w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara aby zejść niżej.


Może mi coś się muli dzisiaj ale też tak ogarniam, że aby opóznić początek wtrysku to należy kręcić przeciwnie do wskazówek zegara? :roll:

.


no własnie tak jest napisane w 1 poście tego wątku
Kiedy początek kąta wtrysku jest za wczesny (w tzw. plusie, BTDC) - należy go przeregulować na pózniejszy (w tzw. minusie, ATDC)
Regulację kąta w stronę minusa uzyskuje się obracając kołem regulacyjnym w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (strzałka niebieska):
gagi31
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2018-10-16, 06:43
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości