A6 C7 ALL S-TRONIC. Staczanie na wstecznym.

A6 C7 ALL S-TRONIC. Staczanie na wstecznym.

Postprzez Bewolflodz » 2016-08-31, 10:39

Witam, w domu mam zjazd do garażu, jak cofam i odpuszczę gazu (podczas wyjeżdżania tyłem pod górkę) to auto stacza się do przodu. Czy to normalne? w A6 c5 jak odpuszczałem gaz to auto stało w miejscu, a tutaj zatrzymało by się na bramie garażowej, bo auto po prostu leci do przodu mimo załączonego wstecznego.

Pozdrawiam
Bewolflodz
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2015-11-01, 17:54
Model: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.00 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2013
Imię: Patryk

Re: A6 C7 ALL S-TRONIC. Staczanie na wstecznym.

Postprzez nie pamietam 82 » 2016-09-01, 10:39

Cześć.

Sam byłem ciekaw więc zadzwoniłem do dwóch (znanych w Pl) serwisów skrzyń ASB.
I w jednym i w drugim otrzymałem taką samą odpowiedź: " Delikatnie ma prawo się staczać " .

<mysli>,
pytanie brzmi - co znaczy " delikatnie " ?


(+)
nie dotyczy to wszystkich silników w C7.


Wysłane z mojego.... .
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: A6 C7 ALL S-TRONIC. Staczanie na wstecznym.

Postprzez Piotruś » 2016-09-01, 16:50

W A6 C5 miałeś tiptronika, w którym pełzanie wynika jakby z jego natury/konstrukcji/idei działania.

W A6 C7 ze skrzynią preselekcyjną zasadniczo pełzania wcale nie powinno być, jednak ku wygodzie użytkowników jest i zależy od tego jakie ciśnienie na sprzęgłach ustawi producent.
Mówiąc OBRAZOWO tarcze nie mogą być za bardzo ściśnięte żeby nie dochodziło do miejscowych przeciążeń termicznych, a przez to utraty smarowania i przyspieszonego zużycia współpracujących elementów.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 C7 ALL S-TRONIC. Staczanie na wstecznym.

Postprzez Piotruś » 2016-09-01, 16:54

nie pamietam 82 napisał(a):(+)nie dotyczy to wszystkich silników w C7.

Słuszna uwaga. Modele (z dieselem) z jednostkami 313, 320 i 326 PS mają tipa i w tych autach pełzanie można uznać za "naturalną" konsekwencję tego typu transmisji, a przede wszystkim jest mniej "męczące" dla podzespołów niż w S-Tronic'u.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: A6 C7 ALL S-TRONIC. Staczanie na wstecznym.

Postprzez bendzji » 2016-09-01, 21:08

W multi jest podobnie , trzeba przytrzymać chwilę na hamulcu i tak jakby chwyci skrzynia nie wiem czy stronic podobnie
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: A6 C7 ALL S-TRONIC. Staczanie na wstecznym.

Postprzez Bewolflodz » 2016-09-07, 13:31

Cześć, dzięki za odpowiedzi.

Sprawdziłem temat dokładniej na dość stronym zjeździe galerii handlowej. Ogólnie faktycznie wygląda na to, że wszystko jest ok. Auto przy znacznie większym nachyleniu niż u mnie na zjeździe do garażu, po włączeniu wstecznego, auto minimalnie się stoczyło i odrazu samo "dokręcilo" obroty i zaczelo pełznąc minimalna predkością na wstecznym ku górze, póżniej przy każdym kolejnym zatrzymaniu auta już sie nie staczalo tylko przy odpuszczeniu hamulca delikatnie jechało pod górke. Wydaje mi się, ze tutaj wszystko przelicza sterownik skrzyni i silnika, dlatego dopuszczalne są minimalne opóźnienia w reakcji auta (pełzniecie, nie jest czymś co wynika z budowy skrzyni, a z konfiguracji sterowników)- pisząc obrazowo, nietechnicznym językiem :). Dzięki, za odpowiedzi, a ja przestaje szukać dziury w całym.

Pozdrawiam
Bewolflodz
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2015-11-01, 17:54
Model: Allroad C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.00 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2013
Imię: Patryk


Powrót do C7 (2011-2018)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości