A8 4,2 TDI BANG&OLUFSEN 2X ALU 19 ALCANTARA

Może masz lub miałeś pojazd inny niż Audi, którym chciałbyś się podzielić wiedza na jego temat ?

Postprzez sloniu » 2013-12-14, 18:51

BADIX napisał(a):- czy nie było A8 w wersji Avant ?


Sorki za OT ale jak dla mnie miazga ;)
http://www.flickr.com/photos/ovanbilsen/3311990787/
Audi A6 C5 2.5 TDI Q AKE 01' - in use
Audi A6 C5 1,9 TDI AVG 00' - sold
Audi A3 8L 1,8 AGN 96' -sold ;(
Fiat 125p 1,3 74' -still in use ;)
FSM Syrena 0,8 83' -rip
Avatar użytkownika
sloniu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 99
Dołączył(a): 2013-12-10, 16:36
Lokalizacja: Gdynia
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001/02
Imię: Karol

Postprzez krysti » 2013-12-15, 19:28

P560 napisał(a):poszperałem trochę na sieci. Niestety - nic nie znalazłem prócz steku bzdur, ze jak nie zarabiasz co najmniej 3 tysięcy na miesiąc to nie mas go co kupować bo Cie nie będzie na niego stać. Ciężko cokolwiek sensownego znaleźć na temat samego silnika. Na forach najwięcej do powiedzenia mają czasami Ci , którzy nawet nie stali obok tego auta.
Zważ jednak na to, ze auta te na pewno - jak będą miały 4 lata będą miało 200 tysięcy przelotu - to normalka. Tego auta na 100% nie kupuje się do miasta.
Kilkuletnie egzemplarze z przebiegiem 180 tysięcy to farsa.

Silniki 4.2 tdi są już mocno dopracowane. Ale to nie znaczy że nic przy nich się nie robi - trzeba uważać na wtryski przy przebiegu ponad 200 - to już loteria a jest ich 8 : ).
Turbinki 2 - wyjęcie ich to wyciąganie silnika.
Silnik super ale w razie jakieś niespodzianki mogą być koszta.
Wszystko zależy czy ktoś wcześniej dbał.
Sam silnik nie do zajechania ale jest jeszcze jego osprzęt.
Przed kupnem C6 też myślałem intensywnie o D3 ale kombi wygrało :>
Za dobry egzemplarz też trzeba sporo wydać i nie brać aut z dolnej półki cenowej
A6 2,0 ABK 115 95rok AVANT Było
A6 2,8 ALG 193 98rok SEDAN Było
A6 2,5tdi BAU 179 04rok AVANT Quattro Było
VW GOLf 1.9tdi AJM 115 00rok Jest i 4motion :)
A6 3.0tdi CDYA 240 2008 AVANT Jest i Quattro :)
krysti
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 2013-08-18, 10:13
Lokalizacja: Zielona Góra
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI CDYA 240KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2008

Postprzez Przemcio » 2013-12-21, 09:03

BADIX napisał(a):krysti,

Rozrząd jest na łańcuchu i podobno nie ma z nim większych problemów. To tez plus dla tego silnika.
tak samo gra i dzwoni jak 3,0tdi :)
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez Piotruś » 2013-12-21, 12:49

BADIX, tak po koleżeńsku, to daruj sobie zapędy pod tytułem 4,2TDi.
Moc tego silnika jest tak potężna, ze w dolnym zakresie prędkości samochodu (powiedzmy, że do ok. 120 km/h) parametry są sztucznie ograniczone po to, żeby nie ukręciło wszystkich przegubów naraz i żeby nie "wybuchały" obudowy mechanizmów różnicowych.
Przy dużych prędkościach - owszem - jest czym pojechać ale w polskich warunkach trudno znaleźć takie miejsca.
Koszty zwykłej obsługi 4,2 TDi, o naprawach już lepiej nie wspominając, są (przynajmniej jak na polskie możliwości Kowalskiego) masakryczne, zaś rzeczywisty stan lwiej większości dostępnych egzemplarzy w skali od 1 do 10 ja bym ocenił na 1+ .
Jak ktoś słusznie zauważył - Helmuty nie kupują dużych diesli żeby jeździć nimi dwa razy w tygodniu do lekarza i raz do kościoła, więc akceptowalne cenowo kilkuletnie egzemplarze maja realnie nalatane od 400 tyś. wzwyż (przecież to logiczne, że inwestycja pierwszego nabywcy w A8 musi się zwrócić), a to już jest ten pułap przy którym zaczynają wysiadać najgorzej traktowane podzespoły (szczególnie w układzie napędowym).

Gdybym musiał jeździć A8 szukałbym jednak czegoś z 3.0TDi ale niestety - pierwotne oczekiwania wobec zmodyfikowanych w latach 2008 - 2009 jednostek, że będą już prawdziwie bezawaryjne - również coraz częściej okazują się jedynie niepełnionym marzeniem.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Przemcio » 2013-12-21, 14:28

Piotruś, Ty to potrafisz komuś zburzyć marzenia :mrgreen: na takie A8 fajnie popatrzeć ale nie serwisować :-P
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez anusiak » 2013-12-21, 15:14

Piotruś jednak co wiedzą z autopsji to wiedza z autopsji powiem tylko ze kolega ma taką w S ce i juz wymieniał silnik i skrzynie V 10 może mieliście okazję go widzieć na dolnym slasku rejestracja XXXXX A I TERAZ ma 900 kucy he he
Avatar użytkownika
anusiak
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 166
Dołączył(a): 2013-11-28, 14:19
Lokalizacja: LONDON/WROCLAW
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI CAGB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Michał


Powrót do Pozostałe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość