Adaptacja przepustnicy BDG

Adaptacja przepustnicy BDG

Postprzez vdub » 2014-10-17, 19:10

witam czeka mnie wymiana przepustnicy i potrzebuje instrukcji jak ja zaadoptowac ? Wiem ze potrzebny bedzie vag , coz posiadam vcds i zastanawia mnie czy podola ? Dzieki za podpowiedzi
vdub
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2014-10-03, 19:39
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: marcin

Re: Adaptacja przepustnicy BDG

Postprzez Piotruś » 2014-10-18, 07:00

Przepustnica w BDG i BDH zaadoptuje się "samodzielnie" .
Nie potrzeba robić niczego więcej ponad kontrolne sprawdzenie pamięci usterek, a bardziej dociekliwi mogą wykonać test elementów wykonawczych. Koniec :] .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Adaptacja przepustnicy BDG

Postprzez vdub » 2014-10-18, 15:39

To prawda zaadoptowala sie bez problemu , musialem tylko usunac blad i wszystko wrocilo do normy . Ale niestety wyglada na to ze oba kolektory do czyszczenia , czekam tylko na lepsza pogode i do dziela. Dzieki za odpowiedz , pozdrawiam
vdub
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2014-10-03, 19:39
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: marcin

Re: Adaptacja przepustnicy BDG

Postprzez Piotruś » 2014-10-19, 07:08

vdub napisał(a):wyglada na to ze oba kolektory do czyszczenia


Vdub, czasem tak trzeba.
Jedna serdeczna przestroga (chociaż na pewno o tym wiesz) - kolektory do czyszczenia BEZWZGLĘDNIE TRZEBA wykręcić z silnika żeby nic nie wpadło w kanały ssące :!: :!:
Po czyszczeniu warto wydmuchać nawet "niewidoczne" zabrudzenia, a pod kolektory MUSISZ założyć nowe uszczelki (są metalowe, "jednorazowe").
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Adaptacja przepustnicy BDG

Postprzez vdub » 2014-10-21, 21:40

No to raczej oczywiste ,choc napewno znalazlby sie nie jeden "majster" ktory podejmie sie wyzwanie ;-) Kwestia dobrej pogody , problem w tym ze mieszkam w uk i o tej porze roku to ciezka sprawa ...wyglada na to ze trzeba zdemontowac przewody wysokiego cisnienia , pytanie brzmi czy warto zagladac tez pod pokrywe zaworow (chodzi mi o ocene walkow ) czy raczej dac sobie spokoj ,bo przeciez BDG mialy juz poprawiona gore ? dzieki
vdub
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2014-10-03, 19:39
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: marcin

Re: Adaptacja przepustnicy BDG

Postprzez Piotruś » 2014-10-26, 14:52

vdub napisał(a):pytanie brzmi czy warto zagladac tez pod pokrywe zaworow (chodzi mi o ocene walkow ) czy raczej dac sobie spokoj ,bo przeciez BDG mialy juz poprawiona gore ? dzieki


Pod dekle zaworowe warto zajrzeć. Nie chodzi o zużycie wałków, bo tego nie będzie ale hydrosztosy (hydropopychacze) zużywają się we wszystkich silnikach.
W tym przypadku, jeśli nie są odpowiednio "twarde" istnieje duże zagrożenie silnych "udarowych" przeciążeń właśnie na styku ułożyskowanej dźwigni zaworowej z wałkiem rozrządu, a stąd już bardzo krótka droga do pęknięcia pierścienia krzywkowego a nawet innych jeszcze bardzie poważnych konsekwencji.

Jeżeli samochód ma przejechane powyżej 200 tyś.km., to hydrosztosy najlepiej wymienić "w ciemno", w każdym motorze obojętnego producenta.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron