AKE 180KM + 6 bieg manual -> jak tym jeździć?

AKE 180KM + 6 bieg manual -> jak tym jeździć?

Postprzez pastaldo » 2013-07-11, 13:43

Witam,
Temat może dziwny i nietypowy ale po kolei.

Jak jeździć w miarę płynnie takim zestawem czyli 2.5TDI AKE 180KM + 6 biegowy manual + Quatro.
Powoli wypracowuje sobie jakąś technikę jazdy ale .... Może użytkownicy podpowiedzą jak jeźdżą :mrgreen:

Jedynka typowo do ruszania ewentualnie do powolnego podjazdu.
Dwójka do ruszania troszkę za duże przełożenie mi się wydaje.

Od kiedy mam Audi i diesela nauczyłem się ruszać bez naciskania gazu. Miałem A4 AFN i tam jedynka była idealna tym bardziej że silnik od 1000rpm wkręcał się równo i moment rósł proporcjonalnie w miarę równo, oczywiście koło 2200rpm dostawał przysłowiowego kopa ale to tez było raczej równomierne przejście.

teraz wygląda to tak:
Ruszam z jedynki obroty do 1500rpm bo po co kręcić wyżej jesli on na 1 biegu prawie nie przyśpiesza i momentalnie później zamyka obrotomierz. Po wrzuceniu 2 biegu mam znów koło 1000rpm. Ten silnik jest fajny i makabryczny jednocześnie. Do 2000 rpm muł straszny no może do 1800rpm a jak minie 2000 rpm to jest nagłe zerwanie i wciska w fotel gdzieś do 4000rpm a potem tylko obroty rosną.

Najczęściej jeżdżę w przedziale obrotów od 1500 do 2500rpm nie licząc wyprzedzania kiedy faktycznie kręćę go do 4500 a jak się zagapię to i do 5000rpm dojdzie.

Czy ja źle tym samochodem jeżdżę czy ten silnik po prostu ma taki kiepski dół? Pytam o to bo czasami trzeba ruszyć szybciej żeby się zmieścić gdzieś a tu trwa wieki no chyba że startuje z butem w podłodze ale nie wiem jak długo wytrzyma sprzęgło :-/
A może coś nie tak z moim silnikiem i trzeba go zlogować? Zabieram się do zrobienia logów od jakiegoś czasu ale własnie tego czasu brak.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i spostrzeżenia a przede wszystkim rady. :->

Jeżeli zły dział to poprosze o wstawienie do odpowiedniego. :-P
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Postprzez Koenig » 2013-07-11, 13:47

Mnie też dziwi zestopniowanie skrzyni biegów, zupełnie nie rozumiem dlaczego ta jedynka jest taka krótka. Wg mnie dopiero 3,4,5 to są normalne biegi, bo 6 to taki trochę nadbieg.
Ja w zasadzie jezdzę do 2000 obrotów, rzadko je przekraczam, więc auto póki co odwdzięcza się niskim zużyciem paliwa.
- Tatusiu, czy ten samochód jest zepsuty?
- Nie synku, to diesel...
Avatar użytkownika
Koenig
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-06-20, 11:12
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Janusz

Postprzez Mona » 2013-07-11, 13:52

a to coś dziwnego że diesel łapie Ci przy wyższych obrotach? fakt faktem, mam 150konną wersję, ale podobną sytuację i do tej pory (a większość czasu jeździłam klekotami) nie spotkałam się ze starszymi dieslami łapiącymi od samego dołu ;) jeżeli ruszasz bez użycia gazu, czemu dziwisz się że nie masz na jedynce przyspieszenia?
Ja swoją stawiam się do wyścigów a Ty mówisz że z mocniejszym masz problem? ;) pozatym zależy czy oczekujesz kopa czy ekonomii, bo w parze te cechy ze sobą nie idą ;)
Avatar użytkownika
Mona
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 541
Dołączył(a): 2013-06-03, 22:52
Lokalizacja: Kraków
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Monika

Postprzez Koenig » 2013-07-11, 13:55

pastaldo napisał(a):Ruszam z jedynki obroty do 1500rpm bo po co kręcić wyżej jesli on na 1 biegu prawie nie przyśpiesza i momentalnie później zamyka obrotomierz.


Turbinka się załączyła po prostu.
- Tatusiu, czy ten samochód jest zepsuty?
- Nie synku, to diesel...
Avatar użytkownika
Koenig
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-06-20, 11:12
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Janusz

Postprzez Mona » 2013-07-11, 13:59

Koenig napisał(a):Turbinka się załączyła po prostu.

to racznej norma :P dlatego dziwi mnie zdziwienie pastaldo :D
Avatar użytkownika
Mona
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 541
Dołączył(a): 2013-06-03, 22:52
Lokalizacja: Kraków
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Monika

Postprzez pastaldo » 2013-07-11, 14:05

Co do ekonomi to to moje wozidło spala mi koło 8l do 9l /100km przy w miare delikatnej jeździe i 80% trasy. Więc z ekonomią niema problemu.
Co do ruszania bez gazu mam na myśli że samo ruszenie jest bez użycia gazu a jak tylko ruszy to wciskam gaz tak gdzies do 3/4 głębokości. Chodzi mi tylko że nie ruszam jak benzyniakiem że najpierw 2000rpm i puszczamy sprzęgło :lol:

Boje się że ruszając tak przy napędzie na wszytkie koła zjaram sprzęgło czy to tylko przeczulica?

Turbinka to jak wiemy załacza sie wraz ze startem silnika tylko przy odpowiednich obrotach osiąga optymalne ciśnienie. Tylko ten silnik jest naprawde tak dziwnie zestrojony że do 2000rpm wkręca się jak żółw?
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Postprzez Koenig » 2013-07-11, 14:08

Niewątpliwie nie jest to demon obrotów, ale chyba też nie ma dramatu, w końcu to diesel. Mnie bardziej w normalnej eksploatacji przeszkadza bardzo krótka "jedynka".

pastaldo napisał(a):najpierw 2000rpm i puszczamy sprzęgło


No chyba trochę za dużo, ja tylko "muskam" gaz :)
- Tatusiu, czy ten samochód jest zepsuty?
- Nie synku, to diesel...
Avatar użytkownika
Koenig
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-06-20, 11:12
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Janusz

Postprzez pastaldo » 2013-07-11, 14:19

No dokładnie ta jedynka jest makabryczna i szczerze nie wiedziałem na co się porywam szukając samochodu z taką skrzynią. Myślałem że będzie minimalnie krótsza od 5biegowej ale to jest przepaść.

No ja też już się troche nauczyłem tym jeździs i staram się mieć bliżej 1000rpm przy ruszaniu i idzie płynnie ale tak jak powiedziałem dociągam do 1500rpm na jedynce bo wyżej niema sensu i wkładam 2 bieg mam znów 1000rpm i zanim złapie 2000rpm to wieczność.

No chyba że się ruszy, na jedynce dociągnie 2500rpm i wrzuci 2 bieg ma sie te 2000rpm to jakoś jedzie ale wtedy z ekonomią nie ma to nic wspólnego.

Liczyłem na to że skoro mój AFN miał 220Nm i od 1500rpm już ładnie wchodzi na obroty a ten 340Nm i szału nima :->
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Postprzez Piotruś » 2013-07-11, 21:54

pastaldo napisał(a):Boje się że ruszając tak przy napędzie na wszytkie koła zjaram sprzęgło czy to tylko przeczulica?

Nie jest (moim zdaniem) żadna przeczulica, tylko bardzo racjonalne podejście świadomego użytkownika ;-) . Ja popieram :!:

pastaldo napisał(a):Turbinka to jak wiemy załacza sie wraz ze startem silnika tylko przy odpowiednich obrotach osiąga optymalne ciśnienie. Tylko ten silnik jest naprawde tak dziwnie zestrojony że do 2000rpm wkręca się jak żółw?


Pastaldo, gdybys pojeździł sobie A6'tka z AKE ale wyposażoną w tiptronic zauważyłbyś, że podczas całkiem normalnej jazdy miejskiej/podmiejskiej silnik praktycznie wcale nie wkręca się wyżej 2000 obr/min, a przy spokojnym (co nie znaczy ślamazarnym) obchodzeniu się z pedałem gazu - autka pięknie przyspieszają nawet od 1300 - 1400 obrotów bez redukcji biegów i bez żadnego szczególnego "kopnięcia" po dojściu i przekraczając 2000 obr/min. .... .

Oczywiście trudno wszystko opisać słowami ale obawiam się, że możesz mieć jakiś (niekoniecznie wielki) problem z silnikiem i stąd biorą się Twoje obawy i pytania ... :shock: :?:

Jeżeli tylko nie jest to dla Ciebie duży problem pomyśl o zrobieniu kompleciku logów do oceny na naszym Forum.
Niby tylko cyferki ale może jednak uda się coś wypatrzeć albo Cię uspokoić ;-) .... .
Jakby co - jestem do usług.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez pastaldo » 2013-07-12, 07:27

Wielkie dzieki Piotruś, za opinię.

Oczywiście logi zrobie tylko teraz na świat przychodzi mały pastaldo i z czasem słabo ale postaram sie ogarnąć. VAGa mam więc potrzebuję aby osoby do pomocy.

A co do przyśpieszenia w małych obrotach czyli jak piszesz
pięknie przyspieszają nawet od 1300 - 1400 obrotów bez redukcji biegów i bez żadnego szczególnego "kopnięcia" po dojściu i przekraczając 2000 obr/min.
, gdyby tak było u mnie to byłbym bardzo szczęśliwy.

Zastanawia mnie troche układ podciśnienia bo po wkręceniu na wyższe obroty i zmianie biegu na wyższy po ponownym wciśnięciu gazu jest minimalna zwłoka jakby nie zdążył sztangi podciągnąć szybko.

Tak czy inaczej nie będę tu narazie robił domysłów tylko zrobie logi jak najszybciej.
Jeszcze raz dzięki.
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek

Postprzez Piotruś » 2013-07-12, 09:11

pastaldo napisał(a):teraz na świat przychodzi mały pastaldo

SUPER <radocha> <brawo> <brawo> . Toś ucelował .... hehehe :-P !!

pastaldo napisał(a):Jeszcze raz dzięki.

Niezamaco. Przyjdzie czas, przyjdzie rada :-D .

PS:
Jak wiadomo jazda ze zbyt niskimi obrotami silnika wcale nie jest zdrowa, także uwagi dotyczące dynamiki w najniższych zakresach służą jedynie zobrazowaniu sytuacji ale w żadnym przypadku nie polecam takiej techniki podczas normalnej eksploatacji .... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez pastaldo » 2013-09-10, 23:11

Witam ponownie.

Lepiej późno niż wcale :-> Zrobiłem wreszcie logi i wkleiłem je w założonym do tego watku => poprosze-o-ocene-logow-i-bledow-t723.html
Piotruś, To już w zalezności gdzie (tam czy tu) Ci będzie bardziej pasować proszę wypowiedz się co o nich sądzisz?
Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)
pastaldo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013-07-09, 13:02
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Tomek


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości