Allroad dziwne zachowanie zawieszenia

Allroad dziwne zachowanie zawieszenia

Postprzez spectakillah » 2016-08-24, 22:52

Witam! Przedstawię swój problem z autem:
Po zakupie przez jakiś czas było OK. Pierwszy poddał się przedni prawy czujnik poziomowania a konkretnie jego ramię (niebieskie). Urwało się w miejscu mocowania nitowanego do obejmy na wahaczu. Kupiłem nowe ramię i wymieniłem je. Wszystko wróciło do normy.
Po jakimś czasie, gdy podróżowałem z większą ilością osób na pokładzie, auto po jakimś czasie, np. godzinie, samoczynnie opuszczało się z poziomu 2 (na nim najczęściej jeździłem) na poziom 1, pomimo nie przekraczania prędkości powyżej 120 km/h. Po naciśnięciu przycisku podnoszenia auto zupełnie nie reagowało. Dopiero po wyłączeniu silnika i ponownym jego uruchomieniu auto bez problemu dawało się podnosić na inne poziomy. Gdy podróżowałem sam,sytuacja nigdy nie zaistniała. W międzyczasie zacząłem szybciej jeździć autem i powszechnie używać poziomu 1 zawieszenia ;-)
Gdy przed mniej więcej miesiącem chciałem podnieść auto do poziomu 2, nastąpiło coś dziwnego. Otóż wszystkie koła podniosły się, jedynie prawe przednie koło podniosło się i natychmiast opuściło, i tak w kółko - podnoszenie i opuszczanie. Zaświeciła się kontrolka zawieszenia i zgasła po ponownym uruchomieniu silnika. Od tej pory auto nie daje się podnieść powyżej poziomu 1. Za każdym razem dzieje się to, o czym napisałem wcześniej i dotyka to zawsze przednie prawe koło.
Wcześniej miała miejsce dziwna sytuacja, gdy atakowałem wysokie wzniesienia. Otóż, gdy podniosłem auto na poziom 3 lub 4 (nie pamiętam), kontrolka zawieszenia zaświeciła się i auto stało nierówno, ale nie jestem w stanie powiedzieć, które koło jak stało. Auto unormowało się dopiero, gdy skasowałem błędy zawieszenia VCDSem.

1. Wydaje mi się, że gdyby przyczyną była nieszczelność miecha, ubytek powinien być na tyle duży, że byłoby to słychać.
2. Kiedy wymieniałem ramię czujnika położenia zawieszenia, mogło dojść do sytuacji, w której poruszyłem ramieniem czujnika i obróciłem je wokół.
3. Trzecia opcja, którą biorę pod uwagę, to zużyte amortyzatory. Zużyte na tyle, że nie mają siły trzymać ciężaru auta.

Błędy, które wykazywał VCDS:
01781 Vehicle extremely Un-level 35 - 10 Imtermittent
01400 Suspension Level Control 08 - 10 Control Limit Surpassed - Intermittent

Błędy zawsze te same. Niedawno, gdy przegoniłem auto bokami po szutrowej drodze, kontrolka zawieszenia chwilę pomrugała, po czym zgasła.
Auto jest ze Szwajcarii, przebieg 280 tys. km, pewny. Posiadam rachunki za wszystkie naprawy/przeglądy niemal od nowości auta. Wynika z nich, że 2 lata temu wymieniono oba tylne miechy. Jeden miech (lewy przód) wymieniono już w Polsce. Gość z firmy, której dane były na fakturze za miech stwierdził, że oni handlują tylko zamiennikami niemieckimi i taki musiał sprzedać. Nie ma na nim oznaczeń widocznych z zewnątrz, jednak wyglądem przypomina oryginał. Ten nieszczęsny prawy przedni miech jest natomiast od Arnotta.

Gdy próbowałem robić adaptację zawieszenia auto ustawiało się nierówno, tj. prawa strona byłą ok 3cm niżej od lewej. Po zmierzeniu wartości wysokości poszczególnych kół i wstukaniu ich do VCDS, auto stało prosto. Jednak, gdy kończyłem adaptację, najpierw wyskoczył jakiś error, jednak po chwili niby adaptacja zakończyła się sukcesem.

Nie mam pojęcia, co się z tym zawieszeniem dzieje a odbiera mi to przyjemność z użytkowania Rolady. Nie chcę sprzedawać auta z problemem, bo być może to nic strasznego. Chętnie zostawię je na dłużej, jednak to spędza mi sen z powiek. Proszę o poradę kogoś mądrzejszego w tym temacie.
Zdaję sobie sprawę, że ciężko było przebrnąć przez te wypociny, jednak starałem się zobrazować zaistniałą sytuację jak najlepiej.
Pozdrawiam!
spectakillah
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2016-05-31, 20:49
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 ARE 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Przemek

Re: Allroad dziwne zachowanie zawieszenia

Postprzez Piotruś » 2016-08-25, 07:46

Moim zdaniem , w związku z błędem 01781, należy odpalić bloki pomiarowe i sprawdzić bieżące ugięcie (wysokość) poszczególnych kolumn resorujących i ustalić, która wartość jest niewiarygodna (z Twojego opisu stawiam na prawy przód ale to spekulacje).
Wtedy proponuję rozpiąć podejrzany "czujnik poziomowania" i wciąż obserwując bliki pomiarowe przestawić go ręcznie zwracając przy tym baczną uwagę jak reaguje nadwozie (i w czy w ogóle reaguje).
Zależnie od poczynionych obserwacji myślę (spekuluję), że czujnik ugięcia będzie się nadawał do wymiany i wtedy wszystko wróci do normy, lub będziesz zmuszony przejść do drugiego etapu - wymiany/podmiany sterownika zawieszeń (ale w to bardzo wątpię).
Niezależnie od wszystkiego warto sprawdzić czy sterownik pneumatyki jest prawidłowo zamocowany do nadwozia (tylna lewa kieszeń w bagażniku), ponieważ jest wyposażony w czujnik przechyłu i jeśli zamocowanie nie jest prawidłowe - również może powodować to rozmaite zafałszowania.

Jednak póki co proponuję wytypować (prawdopodobnie wadliwy) czujnik i podmienić na inny. Przypuszczam, że pojawi się możliwość SKUTECZNEJ adaptacji (teraz nie jest możliwa z powodu 01781), a działanie pneumatyki wróci do normalności.

Odnośnie pytań:
spectakillah napisał(a):1. Wydaje mi się, że gdyby przyczyną była nieszczelność miecha, ubytek powinien być na tyle duży, że byłoby to słychać.

Wcale nie.
spectakillah napisał(a):2. Kiedy wymieniałem ramię czujnika położenia zawieszenia, mogło dojść do sytuacji, w której poruszyłem ramieniem czujnika i obróciłem je wokół.

Raczej (podkreślam: raczej) nie powinno to mieć znaczenia, ponieważ płytka wielowarstwowa i wirnik czujnika działają bezstykowo (indukcyjnie).
spectakillah napisał(a):3. Trzecia opcja, którą biorę pod uwagę, to zużyte amortyzatory. Zużyte na tyle, że nie mają siły trzymać ciężaru auta.

Nie ma takiej opcji.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad dziwne zachowanie zawieszenia

Postprzez Piotruś » 2016-08-25, 07:51

Powyższa odpowiedź dotyczy sytuacji, w której wszystkie części są zgodne ze stanem fabrycznym.
Zanim zacznie dłubać warto się upewnić, czy wymienione wcześniej ramię było na pewno takie jak poprzednie, o odpowiedniej długości .
Jeżeli ktoś próbował "czarować" czujnikami ugięcia należy pamiętać, że ich działanie jest odwrotne (gdy po jednej stronie sygnał rośnie, to przy identycznym ugięciu druga strona maleje).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad dziwne zachowanie zawieszenia

Postprzez spectakillah » 2016-08-25, 12:08

Dziękuję bardzo,Piotruś! Nie kazałeś długo na siebie czekać :-)
Gdy tylko wróci brat z kompem i uzyskam dostęp do vcds, oczywiście zbadam te wartości w blokach pomiarowych. Powinienem bez problemu znaleźć na forum o które bloki chodzi.
Trochę mnie pocieszyłeś z tymi amorami,bo to najdroższa opcja była. Myślałem o nich,bo na nich jest logo Continental,więc pewnie są tam od nowości, co przy masie auta dobrze im nie wróży. Zawieszenie z przodu wymieniłem na kompletne TRW,bo trafiłem w dobrej cenie. Jedynie gumy staba mam Lemfordera.Tyłu póki co nie ruszałem.
Jeśli to czujnik,również nie będzie drogo.
Jeśli byłaby to kwestia tego miecha, jestem gotowy na Limaka. Oby tylko auto znów było sprawne,bo jak na takie kombi, dzielnością w terenie nie ma sobie równych. Dodatkowo mam reduktor a teraz wysyp grzybów w lasach...
Sprawdzę to zamocowanie sterownika pneumatyki.
Odnośnie ramienia czujnika to jest ono oryginalne,numery ma te same,co moje poprzednie,kolor również. Powinno być ok.
Dzięki raz jeszcze za sugestie. Niebawem powrócę. Pzdr!
spectakillah
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2016-05-31, 20:49
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 ARE 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Przemek

Re: Allroad dziwne zachowanie zawieszenia

Postprzez spectakillah » 2016-10-23, 21:54

Witam po przerwie. Po wielokrotnej walce z różnymi wersjami VCDS, różnymi sterownikami i kompami, jedynym zestawem, który działa jest nadal zestaw mojego brata z VCDS Lite. Niestety inne nie działają, bo albo nie widzi kabla, albo portu, albo nic nie widzi...Brat mieszka daleko i nie zawsze mam możliwość podpięcia kompa. Jednak ostatnio trafiła się szansa i postanowiłem ją wykorzystać. Oto, co zaobserwowałem:

Grupa 4 i 5 Poziom 1 zawieszenia

Front 1 height -28mm units 119
Front 2 height -31mm units 103
Rear 1 height -16mm units 134
Rear 2 height -38mm units 118

Grupa 4 i 5 poziom 2 zawieszenia

Front 1 -4mm units 142
Front 2 -38mm units 96
Rear 1 27mm units 173
Rear 2 -30mm units 124

Proszę o interpretację tych wyników, gdyż mnie one niewiele mówią. Zauważyłem też, że podnosząc auto wyżej dzieje się tak, że w końcu lewa strona jest wyżej od prawej, jakby o 2 poziomy, czyli prawa strona jest na 2 poziomie, natomiast lewa na 4, przynajmniej tak mi się wydaje. Wywala wtedy błędy:

01772 Signal from level control pressure sensor (G291)
28-10 Short to plus Intermittent
01400 Suspension level control
11-00 Control limit not reached

Po skasowaniu błędów i ponownym uruchomieniu auta poziom się stabilizuje, jednak nie całkowicie. Pojawił się błąd
01400 Suspension level control
08-00 Control limit surpassed

Dodatkowo ma miejsce dziwna sytuacja, otóż kompresor włącza się raz po raz, nawet na dosłownie kilka sekund. W grupie 6, pozycja druga widać natomiast, że ciśnienie w zbiorniku powietrza znacznie się waha. Gdy kompresor pracuje ciśnienie rośnie do niemal 20 bar, natomiast, gdy tylko przestaje pracować, ciśnienie spada do nawet 3,5 bar. I tak w kółko. Podczas tych testów, raz miała miejsce sytuacja, gdy auto próbowało się ustabilizować, że kompresor nieustannie pracował przez okres około 2 min do momentu, aż osiągnął temperaturę bodajże 100 stopni C, w związku z czym został wyłączony. Czasem, gdy się zatrzymam, lub gdy uruchamiam auto po krótkim postoju, zaczyna migać kontrolka poziomowania, chwilę popracuje kompresor i z wnętrza auta widzę, że jakby prawy przód się podnosi (może to być również cała prawa strona, gdyż z wnętrza auta inne są odczucia) i kontrolka gaśnie.

Proszę o pomoc w interpretacji mojego problemu, gdyż robi się coraz bardziej zagadkowy i nie wiem już, czego się chwytać. Mocowanie sterownika zawieszenia jest prawidłowe. Czemu ten kompresor tak często włącza się i to na tak krótki okres czasu. Dlaczego ciśnienie w zbiorniku tak znacznie się waha?

Pozdrawiam, Przemek.
spectakillah
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2016-05-31, 20:49
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 ARE 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Przemek

Re: Allroad dziwne zachowanie zawieszenia

Postprzez spectakillah » 2016-10-30, 22:15

Witam. Nikt nie pomoże? Czy Piotruś też rozkłada ręce?
Może zrobić logi zawiasu,bo być może te dane,które podałem nie są czytelne?
A może lepiej wysłać screeny z bloków pomiarowych?
spectakillah
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2016-05-31, 20:49
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 ARE 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Przemek

Re: Allroad dziwne zachowanie zawieszenia

Postprzez Piotruś » 2016-10-31, 09:17

spectakillah napisał(a):Czy Piotruś też rozkłada ręce?

A tam zaraz rozkłada ;-) ... .
Po prostu topik trochę umknął mojej uwadze (sorry), a Ty też nie tak do końca zastosowałeś się do wcześniejszych wskazówek :-P ... .
Ale nic nie szkodzi, bo już widać, że na razie rozwiązania wymagają inne problemy.

Przemek, na obecną chwilę sprawa jest o tyle prosta, że dopóki SKUTECZNIE I NA ZAWSZE nie pozbędziesz się tych dwóch błedów:
spectakillah napisał(a):01772 Signal from level control pressure sensor (G291)28-10 Short to plus Intermittent01400 Suspension level control11-00 Control limit not reached

będących najprawdopodobniej (pośrednio lub bezpośrednio) pochodną poniższej "dysfunkcji" :
spectakillah napisał(a):W grupie 6, pozycja druga widać natomiast, że ciśnienie w zbiorniku powietrza znacznie się waha. Gdy kompresor pracuje ciśnienie rośnie do niemal 20 bar, natomiast, gdy tylko przestaje pracować, ciśnienie spada do nawet 3,5 bar.

zajmowanie się kalibrowaniem zawieszenia nie ma najmniejszego sensu.

Niestety przez net tego nie naprawimy, bo opisana przez Ciebie sytuacja wymaga przede wszystkim realnej ingerencji elektryka, który w pierwszej kolejności powinien bardzo starannie zbadać wszystkie wiązki obsługujące pneumatykę. Ugnite czy też rozkruszone kable wewnątrz izolacji w tym modelu wcale nie są rzadkie.
Dopiero gdy będzie pewność, że problem nie leży po stronie wiązek elektrycznych możesz przystąpić do (wstępnie najlepiej tylko na próbę) podmiany zespołu zaworów pneumatycznych, który (jeśli nie kable) jest tutaj najważniejszym podejrzanym.

Raczej odrzucałbym ewentualne uszkodzenie sterownika pneumatyki.

Gdy doprowadzisz do porządku ciśnienia wtedy dopiero wróci temat prawidłowej kalibracji zawieszeń i EWENTUALNEJ wymiany EWENTUALNIE uszkodzonego czujnika przy którymś wahaczu.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad dziwne zachowanie zawieszenia

Postprzez spectakillah » 2016-12-21, 11:39

Witam kolegów!
Kilka dni temu wymieniałem rozrząd. Wszystko przebiegło sprawnie,jednak auto opadło na tą felerną prawą stronę i już nie wstało. Autem zajął się lokalny magik i tak się zawziął,że chyba jesteśmy w domu. Po odłączeniu przewodów pneumatyki z prawego tyłu wypłynęła zielona maź,jak się łatwo domyślić - Slime. W tym miejscu pozdrawiam poprzedniego właściciela! Uszczelniacz zabił zawory w rozdzielaczu. Jutro będzie nowy rozdzielacz,ale mam pytanie: jak wyczyścić układ z tego syfu? Chcę uniknąć ryzyka zabicia następnego rozdzielacza.
Mam nadzieję,że to będzie to...
spectakillah
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2016-05-31, 20:49
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 ARE 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Przemek


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości