Allroad opada przód po nocy

Re: Allroad opada przód po nocy

Postprzez Damiancki » 2015-09-29, 10:20

Piotruś napisał(a):
Damiancki napisał(a):Czy jest taka sama jak w zwykłej A6?.

Jednak nie mam dobrych wiadomości. Sprawdzałem ETKĘ.
Elementy gumowo-metalowe owszem, są dostępne, ale do wahaczy prostych (zarówno od strony sanek jak i "uszy" do przykręcania amortyzatorów).
Niestety, wahacze prowadzące są dostępne tylko w całości ... . Sorry za zamieszanie.


No właśnie tak szukam i szukam i poza poliuretanowymi nic nie znalazłem.

Michal750 napisał(a):Wszystkie tuleje metalowo gumowe (silentbloki) dobierzemy POLIURETANOWE.
Polecam gorąco: http://www.strongflex.eu/pl/1122-a6-c5- ... ro-allroad
Ja do swojej Rolady kupiłem wszystko na tył, też nie było w ETCE
na przód również można dobrać pojedynczo lub w kompletach.


Nigdy takowych nie miałem w aucie ale to pewnie dobre rozwiązanie. Jednak wydaje mi się że wypadało by je wymieniać co najmniej parami L P.
Co ważniejsze, przy ruszaniu i skręcaniu mocno kołami słyszę czasem pojedyncze stuknięcie/przeskok i muszę sprawdzić czy czasem problemu nie ma na sworzniu, a w takim wypadku cały wahacz do wymiany. <mysli>

Miech już pod ręką. Mam nadzieję że mieliście rację w tym że poza oringami jedyna przyczyna nieszczelności siedzi w miechu, i po wymianie, rano nie zobaczę auta przodem na glebie. <stres>

Obrazek
Avatar użytkownika
Damiancki
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 245
Dołączył(a): 2014-09-24, 06:30
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005

Re: Allroad opada przód po nocy

Postprzez elwarka1 » 2015-09-29, 12:21

Jaki miech zakupiłeś, z Limaku ?
elwarka1
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 175
Dołączył(a): 2014-12-28, 22:31
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 BES 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Łukasz

Re: Allroad opada przód po nocy

Postprzez Damiancki » 2015-09-29, 13:50

elwarka1 napisał(a):Jaki miech zakupiłeś, z Limaku ?


Tak Limak.
Avatar użytkownika
Damiancki
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 245
Dołączył(a): 2014-09-24, 06:30
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005

Re: Allroad opada przód po nocy

Postprzez Damiancki » 2015-09-30, 09:53

Michal750 napisał(a):Wszystkie tuleje metalowo gumowe (silentbloki) dobierzemy POLIURETANOWE.
Polecam gorąco: http://www.strongflex.eu/pl/1122-a6-c5- ... ro-allroad


Tak sobie zaglądam na te poliuretany i niestety, ale nie widzę tulei do Allroad C5, wahacza przedniego dolnego tylnego.

P.S. Miech wymieniony. Jak do jutra auto nie opadnie to uznam że po problemie.

Piotruś, dziś wahacze ponownie badane. Wygląda na to że ten z lewego przodu, dolny tylny jest uszkodzony. Na oko nie widać, ale jest miękki i od strony skrzyni jak podważam go łyżką, słychać skrzypienie które występuje też podczas hamowania.
Avatar użytkownika
Damiancki
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 245
Dołączył(a): 2014-09-24, 06:30
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005

Re: Allroad opada przód po nocy

Postprzez Michal750 » 2015-09-30, 16:40

Kolego Damiancki
jest wszystko w poliuretanie

021258A: Tuleja wahacza przedniego dolnego tylnego SPORT
Michał 750
AKE -> BDG
Michal750
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2014-04-22, 20:34
Lokalizacja: Okolice Grodziska Mazowieckiego
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: Allroad opada przód po nocy

Postprzez Damiancki » 2015-09-30, 20:21

Michal750 napisał(a):Kolego Damiancki
jest wszystko w poliuretanie

021258A: Tuleja wahacza przedniego dolnego tylnego SPORT



Kolego Michal750 Ja w opisie tego produktu http://www.strongflex.eu/pl/audi-a8-94-03/27-tuleja-wahacza-przedniego-dolnego-tylnego-sport.html nie widzę Allroad :] . To tuleja do zwykłej A6 C5.
Wahacz z przodu, dolny tylny jest w Allroad C5 inny niż w pozostałych A6 C5, prawdopodobnie dla tego też, brak do niego wymiennych tulei (po prostu im się nie opłaca produkować, za mały rynek). Niestety z tego też powodu koszt wahacza to około 300zł. A podobnego do zwykłej A6 C5 1/3 tej ceny.
Avatar użytkownika
Damiancki
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 245
Dołączył(a): 2014-09-24, 06:30
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005

Re: Allroad opada przód po nocy

Postprzez Michal750 » 2015-09-30, 21:12

Tak
Ale wybór tej tulei jest w menu: A6 C5 97-05 Quattro & Allroad.
Trzeba pokrętłem myski "podkręcić" trochę do góry, będzie widać.
Wreszcie, rozmiary tulei są te same a A6 i w Roladzie, a poliuretan z pewnością przewyższy parametry obu.
Wreszcie, nikt nikomu pistoletu do głowy nie przykłada.
Warte polecenia są wahacze TRW ca/350 zł/szt. - do Allroada
Michał 750
AKE -> BDG
Michal750
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 77
Dołączył(a): 2014-04-22, 20:34
Lokalizacja: Okolice Grodziska Mazowieckiego
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Michał

Re: Allroad opada przód po nocy

Postprzez Damiancki » 2015-10-01, 10:02

Michal750 napisał(a):Tak
Ale wybór tej tulei jest w menu: A6 C5 97-05 Quattro & Allroad.
Trzeba pokrętłem myski "podkręcić" trochę do góry, będzie widać.
Wreszcie, rozmiary tulei są te same a A6 i w Roladzie, a poliuretan z pewnością przewyższy parametry obu.
Wreszcie, nikt nikomu pistoletu do głowy nie przykłada.
Warte polecenia są wahacze TRW ca/350 zł/szt. - do Allroada


Chyba niewłaściwie odebrałeś moją wypowiedź <mysli> . Myszką kręcić jakoś daję radę i do tego staram się czytać dokładnie opisy na stronie produktu. Jestem wdzięczny że podałeś namiary z poliuretanami bo to ciekawa alternatywa. Zwracałem tylko uwagę na to, że chodź w tytule jak piszesz jest ujęty Allroad to nie jest on wymieniony w szczegółowym opisie produktu pośród wyszczególnionych modeli. Nie mierzyłem tulei w tym konkretnym wahaczu, ale domniemam że jest innych rozmiarów niż ta w zwykłej A6, skoro z innych modeli nie pasuje i oficjalnie nie ma dostępnych do niego tulei, a do zwykłej A6 są.
Jednak, mogę się mylić. Zamówiłem nowy wahacz TRW i po zdjęciu starego zmierzę średnicę tulei. Porównamy z tuleja ze zwykłej A6 i wszystko się wyjaśni. Jeśli o mnie chodzi wolał bym aby była taka sama, ale ja muszę mieć pewność zanim coś zamawiam.

Wracając do tematu miecha.
Po wymianie jak na razie trzyma, wiec puki co cichutko oznajmiam że problem z kucaniem został usunięty.
Avatar użytkownika
Damiancki
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 245
Dołączył(a): 2014-09-24, 06:30
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005

Re: Allroad opada przód po nocy

Postprzez Damiancki » 2015-10-10, 20:14

Piotruś napisał(a):Zużycie/pęknięcie gumy w tulei od strony "sanek" jest relatywnie częstą usterką. Możesz wymienić cały wahacz, a możesz ograniczyć się do przeprasowania samych tulei. Twój wybór na co się zdecydujesz.
Moim zdaniem bezwzględnie trzeba to naprawić ale stukania tym nie wyeliminujesz ;-) ... .

Damiancki napisał(a):Ostatnio jeżdżę na 3 poziomie i auto nie kuca wcale. Pozostaje wymiana miecha i nadzieja że 800zł będzie dobrze wydane.

Raczej na pewno tak będzie.

PS: Fajnie, że przyjąłeś zakład :mrgreen: ... <luzik> .


Piotruś, wahacz wymieniony, poducha też. Poducha od Limaka trzyma elegancko, więc problem kucania auta załatwiony.
Co do stukania cóż, wciąż jest. Dokładnie tak jak przewidziałeś <brawo> . Trochę jednak słabsze, pewnie dlatego że nowy wahacz to i bardziej sztywne/zwarte zawieszenie i tyle. Właściwie z każdym wymienionym wahaczem likwidowałem częściowo same odgłosy, ale nigdy źródło problemu.
Piotruś napisał(a):Jeśli wszystko jest "normalnie" niczego nie "wyszarpiesz" ani nie wymacasz, bo :
- szarpaki, nawet takie naprawdę profesjonalne, działają tylko "w przód i w tył" oraz na boki, ale nie robią niczego "góra-dół", przez co niektóre z luzów w zawieszeniu nie dają się zlokalizować pomimo dużego zaangażowania osoby diagnozującej ... ale to pikuś ...
- bo "statystycznie najczęstszą" przyczyną tego doskonale znanego userom Rolad "pukania" są rachitycznie krótkie amortyzatory.
Nie zdradzają luzów, nawet całkiem akceptowalnie przedstawiają się na kontroli tłumienia, ale na nierównych nawierzchniach potrafią fkórwić człowieka do białości ... . I nic z tym nie zrobisz (oprócz wymiany sprawnych amorów na nowe, które z czasem i tak znowu zaczną działać Ci na nerwy),

No chyba, ze faktycznie gdzieś coś jeszcze jest wyrobione i podlega bezwzględnej wymianie, ale szczerze w to wątpię i mogę się założyć o dobrą flaszkę, że niczego wyraźnego już nie znajdziesz :mrgreen: ... .
"Na pocieszenie" powiem tylko, że seria C6 z pneumatyką również zdradza tendencje do postukiwania, choć jakby nieco rzadziej niż C5 :roll: ... .


Oczywiście do 100% pewności wypadało by przynajmniej zamienić amorki miejscami, aby zobaczyć czy pukanie przeniesie się z lewej na prawą stronę. Niemniej juz przed zamianą amorków coś czuję że bez flaszki z mojej strony się nie obejdzie.
Avatar użytkownika
Damiancki
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 245
Dołączył(a): 2014-09-24, 06:30
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2005

Re: Allroad opada przód po nocy

Postprzez Piotruś » 2015-10-14, 12:41

Damiancki, powiem krótko, szkoda że nie udało Cię się usunąć stukania ... .

Damiancki napisał(a):Niemniej juz przed zamianą amorków coś czuję że bez flaszki z mojej strony się nie obejdzie.

Chętnie postawię drugą :] . Kiedyś musi się udać :lol: .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad opada przód po nocy

Postprzez Turk12 » 2016-01-14, 12:05

Witam wszystkich jeszcze raz !od niedawna jestem posiadaczem audi C5 allroad.. mam pytanie odnośnie kalibracji zawieszenia, chodzi mi o podwyższenie auta na każdym z poziomów, wiem że jest to możliwe, tylko pytanie czy jest jakaś osoba, która umiała by to zrobić- okolice trójmiasta?? i czy nie ma to jakiegoś niekorzystnego wpływu na zawieszenie- miechy, itp? z góry dziekuję za odp.


jeszcze pytanie, czy przy ustawianiu zbieżności i sprawdzeniu amortyzatorów na stacji diagnost. trzeba samochód wprowadzić w tryb podnośnika?
Turk12
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2016-01-14, 11:51
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004

Re: Allroad opada przód po nocy

Postprzez Piotruś » 2016-01-14, 21:15

Turk12 napisał(a):wiem że jest to możliwe,

Sorry ale nie bardzo jest to możliwe.
Zmiana o kilka mm (do 5) nie ma najmniejszego sensu, a jeśli przegniesz pałę mogą ucierpieć np. czujniki ugięcia przy wahaczach.
Wszystko w temacie. Decyzja należy do Ciebie. Ja proponuję zweryfikować (i to diametralnie) swoją wiedzę.

Turk12 napisał(a):czy przy ustawianiu zbieżności i sprawdzeniu amortyzatorów na stacji diagnost. trzeba samochód wprowadzić w tryb podnośnika?

Tak. Bezwarunkowo. Do zbieżności żeby zachować wiarygodność pomiaru, do trzepaka żeby nie zablokować sterownika niewiarygodną wartością sygnału.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad opada przód po nocy

Postprzez Turk12 » 2016-01-15, 13:40

Piotruś dzięki za info o podwyższenie zapytałem, ponieważ na innym forum wyczytałem, że jest to możliwe.

odnośnie jeszcze opon mam pytanie, czy mogę założyć opony 225 60 17? teraz jest na 225 55 17, wejdzie taki profil?

jeszcze kwestia trybu podnośnika: załączam go na zapłonie przy zamkniętych drzwiach na P czy N? po czym mogę wyjąc kluczyk ze stacyjki i wysiąść z auta? bo już sam nie wiem.. jeśli robię offa to przepraszam
Turk12
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2016-01-14, 11:51
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004

Re: Allroad opada przód po nocy

Postprzez Piotruś » 2016-01-17, 16:21

Turk12 napisał(a):Piotruś dzięki za info o podwyższenie zapytałem, ponieważ na innym forum wyczytałem, że jest to możliwe.

Bo możliwe jest (w niewielkim stopniu), tylko szkoda niepotrzebnie przesilać niektóre elementy.

Turk12 napisał(a):odnośnie jeszcze opon mam pytanie, czy mogę założyć opony 225 60 17? teraz jest na 225 55 17, wejdzie taki profil?

Z pamięci ja Ci nie odpowiem. ETKI przed sobą niestety nie mam. Jednak zasada jest bardzo prosta - w dzisiejszych czasach nie zakłada się już kółek na oko, tylko zgodnie z homologacją posiadanego modelu auta.
Przy niedużej kolizji nikt tego nie będzie sprawdzał ale gdyby stało się coś bardziej poważnego ubezpieczalnia zrobi absolutnie wszystko żeby nie ponosić ciężaru zdarzenia. W DE jest tak od "zawsze", a w PL coraz częściej.
Jeżeli nie masz pewności co do rozmiaru felg i opon swojego egzemplarza, bez najmniejszego problemu sprawdzisz to w ASO. I szczerze polecam, tego się trzymaj.

Turk12 napisał(a):jeszcze kwestia trybu podnośnika: załączam go na zapłonie przy zamkniętych drzwiach na P czy N? po czym mogę wyjąc kluczyk ze stacyjki i wysiąść z auta? bo już sam nie wiem..

Załączasz z włączonym zapłonem. Program skrzyni biegów ani to czy silnik pracuje nie ma najmniejszego znaczenia.

Turk12 napisał(a):jeśli robię offa to przepraszam

Trochę robisz ale mam nadzieję, że Kolega Damiancki nam to wybaczy :-D . A jak nie wybaczy, to kolejna flaszka do zrobienia na zgodę zasili i tak już pokaźną kolekcję :mrgreen: 8-) .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Allroad opada przód po nocy

Postprzez Turk12 » 2016-01-18, 19:44

Ok dzięki za odp :) z oponami myślę, że 1,12cm w profilu by nic nie zrobił jeśli by był 60 zamiast 55

ostatnio zauważyłem też, że włącza mi się kontrolka zawieszenia, i nie ma siły się podnieść z poziomów, czasem trwa to długo, czasem się nie podnosi w ogóle i załącza się kontrolka, obniża się natomiast bardzo szybko heh, wcześniej nie było problemu zaczęło się na zimę jak mrozy się pojawiły, jak stoi na którymś poziomie to trzyma długo nic nie opada na postoju, przy mrozie owszem po nocy zdarzyło się ze przód opadł trochę,,, mechanik podpinał pod komp. i stwierdził po błędach, że kończy się kompresor, czy wymiana kompresora załatwiła by temat, czy niekoniecznie? i czy może być jakaś nieszczelność na samych kompresorze?

w czwartek będzie jeszcze raz u mechanika auto i powiem ,żeby mi spisał błędy to wrzucę na forum.

i czy jest taka opcja że załóżmy auto wskoczy na trzeci poziom( i tak pokazuje kontrolka) a w rzeczywistości kompresor nie dopompował do tego trzeciego poziomu. Czy jest to niemożliwe, takie przekłamanie przy słabym kompresorze lub kończącym się??
Turk12
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2016-01-14, 11:51
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości