Damiancki napisał(a):Dzięki Piotruś. Jak zawsze czujny i chętny do pomocy .
Daj spokój
...
Damiancki napisał(a): Pukanie osłabło znacznie, ale wciąż jest. Paweł sprawdzał po robocie i też nic nie znalazł, zero luzów. A wciąż kuźwa puka na nierównościach. Jakiś jeszcze jeden z pozostałych elementów ewidentnie do wymiany. Tylko weź i znajdź który.
Damiancki napisał(a): We wtorek wymieniam olej i Allroada będę szarpał, macał i telepał aż zdradzi mi gdzie ma luzy.
Jeśli wszystko jest "normalnie" niczego nie "wyszarpiesz" ani nie wymacasz, bo :
- szarpaki, nawet takie naprawdę profesjonalne, działają tylko "w przód i w tył" oraz na boki, ale nie robią niczego "góra-dół", przez co niektóre z luzów w zawieszeniu nie dają się zlokalizować pomimo dużego zaangażowania osoby diagnozującej ... ale to pikuś ...
- bo "statystycznie najczęstszą" przyczyną tego doskonale znanego userom Rolad "pukania" są rachitycznie krótkie amortyzatory.
Nie zdradzają luzów, nawet całkiem akceptowalnie przedstawiają się na kontroli tłumienia, ale na nierównych nawierzchniach potrafią fkórwić człowieka do białości ... . I nic z tym nie zrobisz (oprócz wymiany sprawnych amorów na nowe, które z czasem i tak znowu zaczną działać Ci na nerwy),
Damiancki, co oczywiste, ja na pewno nie chcę zniechęcać Cię do dbałości o mega-idealny stan zawieszenia w Twoim samochodzie
Kiedy jednak zrobisz już więcej niż możesz w tej sprawie zrobić, najprawdopodobniej przyjdzie Ci się pogodzić z faktem, że pneumatyka jest zawieszeniem głośniejszym od zawiasu tradycyjnego.
Z tym pukaniem trzeba nauczyć się żyć, bo innej opcji zasadniczo i tak nie ma ... .
No chyba, ze faktycznie gdzieś coś jeszcze jest wyrobione i podlega bezwzględnej wymianie, ale szczerze w to wątpię i mogę się założyć o dobrą flaszkę, że niczego wyraźnego już nie znajdziesz
... .
"Na pocieszenie" powiem tylko, że seria C6 z pneumatyką również zdradza tendencje do postukiwania, choć jakby nieco rzadziej niż C5
... .