przez RomanS » 2014-09-22, 14:54
oxy, do elektryka zajechać nie zaszkodzi. Ale może zrób też sam następujące próby (wg instrukcji VW):
1.Podłącz woltomierz do akumulatora
2.Uruchom silnik (podczas uruchamiania napięcie może spaść do 8-9 V, przy temp. zewnętrznej +20stC)
3.Zwiększ obroty silnika do 3000/min. Jeśli napięcie wynosi od 13,5 do 14,5 V alternator i regulator pracują prawidłowo. Napięcie alternatora (napięcie w instalacji) powinno być wyższe niż napięcie akumulatora, ponieważ akumulator jest ładowany podczas jazdy
4.Sprawdź stabilność regulacji. W tym celu włącz światła drogowe i powtórz pomiar przy 3000 obr/min. Zmierzona wartość napięcia nie powinna się różnić więcej niż o 0,4 V od wartości poprzednio zmierzonej.
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości
Pozdrawiam, Roman