ne
Bezi napisał(a):Piotruś,
Wysłałem Twoją odpowiedź do szwagra a on odpisał:
"To zapytaj jeszcze gościa co myśli o tym silniku 2.0 TDI common rail od 2008 r w skodzie, audi i vw czy lepiej pozostać przy starym dobrym 1.9 i zrobić chipa"
Więc....
Silniki CR dzielą się na dwie generacje (nawet dokumentacja fabryczna używa takiego podziału).
Niestety I generacja CR, chociaż znacząco poprawiona (mechanicznie) względem PD, wciąż nie była doskonała ... .
Dopiero silniki II generacji wyprodukowane najpóźniej w końcówce roku 2010 są już godne zaufania i dotyczy to zarówno motorów wzdłużnych (A4, A6) jak i poprzecznych (Golfy, A3, Octy i Superby) . W przypadku II-giej generacji nie ma się już czego obawiać (poza zwykłym pechem ale na to nie ma żadnej siły). Są naprawdę dopracowane.
Zależnie od priorytetów i przeznaczenia nowego auta - warto pochylić się również nad silnikiem 1.6TDi (ale tez tak dopiero od RM'2011) - będącym nową, niebywale uproszczoną konstrukcją, kontynuowaną obecnie również w silnikach 2.0 TDi . Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, ze te 105PS szału nie robi
.
Co do "poczciwych" 1,9TDi - ja na pewno nie poważyłbym się ich krytykować - na zawsze mają u mnie honorowe miejsce w loży dla wybitnie zasłużonych ale i tutaj też były okresy wzlotów i upadków ... .
Ja wciąż baaaardzo je lubię i poważam ale generalnie już mi się mocno znudziły tym bardziej, że świat CR'ów cechuje się jednak o niebo bardziej "kulturalną" pracą (co nie znaczy, że pozbyto się całkowicie charakterystycznych wibracji 4-cylindrowego TDi, bo aż tak dobrze tez nie jest
) .
Reasumując - najbardziej polecałbym silniki 2.0TDi CR II-giej generacji - wyprodukowane na przełomie lat 2010/2011 lub młodsze.
Uwaga - sam rocznik modelowy 2011 nie wystarcza - większość istotnych modyfikacji wprowadzono dopiero w X i XI 2010.Alternatywnie - a taniej - wskazałbym na 1,9TDi PD
.