Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez marcin27 » 2016-03-07, 20:20

Pozostałe błędy to Address 6D Trunk Elect. ale jest napisane No Faults Found or DTCs not supported by controller or a communication errer occurred.Następny to : Address 61 Battery Regul; 5 Faults Found: 02272 -Quiescent Current Stage 1
000---Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency:5

Następny. Address 46 Central Conv.
01699-Motor for Central Locking;Hatch/Trunk(V53)
Freeze Frame:
Fault Status:00101001
Fault Priority:3
Fault Frequency:2
marcin27
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2015-12-16, 19:47
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006
Imię: marcin

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez marcin27 » 2016-03-07, 21:26

Piotrze,nieszczelność układu raczej bym wykluczył ponieważ auto po 3 lub czterech dniach normalnego użytkowania nie opada i sprawdzałem przy tym różne poziomy zawieszenia a czasami opada co noc i znów 3 czy 4 dni spokoju :( Następna kwestia to to czy przy wadliwym zespole zaworów podczs jazdy może włączać się żółta kontrolka zawieszenia i po 10 czy 15 minutowym postoju ponownie znika?? W każdym razie zamówie jutro ten zespół zaworów i ten czujnik przyspieszenia w którymś z ASO,jeżeli to nie pomoże będę wymieniał wszystko po kolei aż do skutku ;) Tylko czy po wymianie tychże zaworów i tego nieszczęsnego czujnika trzeba zrobić jakąś adaptację i czy potrzebne jest coś ekstra jakiś przekaźnik czy tp.? Czy po prostu wyjmuję stary wrzucam nowy i tyle?
marcin27
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2015-12-16, 19:47
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006
Imię: marcin

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez Piotruś » 2016-03-07, 21:51

Moja rekomendacja - niczego nie kupuj na pałę :!: :!:
Może być bardzo ciężko wycelować w sedno problemu.
Znacznie taniej jest zamienić końcówki wężyków prawy z lewym i poobserwować skutki ... .

Desperacja, znużenie i niecierpliwość są w tej sprawie najgorszymi doradcami.
Wierz mi, bo akurat w tej kwestii jestem wyjątkowo silnie przekonany o słuszności swoich argumentów.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez marcin27 » 2016-03-08, 11:11

Ok. Więc w weekend zrobię tak jak mówisz. Dam znać jaki będzie efekt. Jeszcze raz dziękuję.
marcin27
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2015-12-16, 19:47
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006
Imię: marcin

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez piter_eg » 2016-03-08, 21:42

Ja tez powracam.Wlasnie wrocilem z auta.Zero bledow :(
A auto siedzialo na oponach :/

Sprawdzilem bloki pomiarowe,w bloku 002 byly dwie pozycje opisane "cisnienie". Pierwsza byla na 8,2-8,3bara, druga bez odpalonego silnika 0bara po odpaleniu i podnoszeniu auta (swiecila sie zielona kontrolka) bylo 5-8bara,po podniesieniu (brak kontrolki) 1bar.
Oczywiscie byly rozne wskazania polozenia auta,tyl mial wartosci na "-",przod ~342. Po podniesieniu wszystkie wartosci byly podobne ~340-344

Rece opadaja tak jak i to auto.Nie wiem gdzie szukac :(

Dodam,ze mam vcds 15

P.S. Czy macie moze schemat calego ukladu poziomowania.Chodzi mi gdzie jest kompresor,zespol zaworow,przewody,miechy. Oczywiscie wiekszosc wiadomo gdzie jest (zwlaszcza miechy) ale chcialbym palcem jechac po schemacie,a reka po instalacji
piter_eg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2016-03-04, 21:26

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez Don_Masters » 2016-03-08, 22:21

zamień tył z przodem przy kompresorze to zobaczysz czy kompresor szczelny :D jak się da tak zrobić ale logiczne mi się to wydaje reszta powinna być już prostsza, będziesz wiedział gdzie szukać. Ja bym także kupił piankę i do kanału albo podnośnik i sprawdzać szczelność węży.
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez Piotruś » 2016-03-09, 08:37

marcin27 napisał(a):Piotrze tak dla ścisłości przy przemianie tych przewodów, auto w stan podnośnika, odłączony akumulator. Teraz jakie kolory przewodów są na tylnych miechach bo przód to zielony i czerwony, a tylnych nie widzę. )

Piszę z pamięci ale miejmy nadzieję, że w zgodzie z faktami :
- żółty: kompresor
- fioletowy: zbiornik ciśnienia
- czerwony: lewy przód
- zielony: prawy przód
- czarny: tył lewy\
- niebieski: tył prawy
Osobiście sugerowałbym dorobienie jakiegoś bajpasu żeby "zamianę" zrobić "gdzieś na złączkach" a nie bezpośrednio "na zaworach", bo akurat w tym miejscu rurki są przykręcane i nie jest tak łatwo nimi "żonglować".
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez marcin27 » 2016-03-15, 17:02

Ok Piotruś zrobię tak jak napisałeś. Tylko gdzie się znajdują te łączki i do których będzie najlepszy i najłatwiejszy dostęp? ? Rozebrałem przednie prawe nadkole dostając się tym samym do zaworów i kompresora. Sprawdziłem połączenia kostek, szczelność przewodów no i wygląda na to ,że jest ok. Rzeczywiście zamiana na krućcach może być uciążliwa lecz jest wykonalna i jeżeli nie znajdę innego sposobu to będę musiał spróbować. Teraz tylko czy podstawiać pod tył koziołki bo siłą rzeczy auto opadnie po rozłączeniu przewodów, czy poprostu pozwolić mu opaść i czy nic się nie stanie skoro będzie na trybie podnośnika?
marcin27
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2015-12-16, 19:47
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006
Imię: marcin

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez Piotruś » 2016-03-17, 08:26

marcin27 napisał(a):Rzeczywiście zamiana na krućcach może być uciążliwa lecz jest wykonalna

Skoro dasz radę na króćcach to tak zrób.

marcin27 napisał(a):Teraz tylko czy podstawiać pod tył koziołki bo siłą rzeczy auto opadnie po rozłączeniu przewodów, czy poprostu pozwolić mu opaść i czy nic się nie stanie skoro będzie na trybie podnośnika?

Nic się nie stanie ale z kilku powodów będzie zdecydowanie lepiej jeśli jednak te koziołki podłożysz.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez piter_eg » 2016-03-24, 07:47

No i temat rozwiazany (w moim przypadku)

Wymiana tylnego miecha pomogla.Na alle... kupiony miech za 820 (24m gwarancji) + 100zl wymiana i auto stoi jak koza ;)

Dla potomnych,nawet jak opada caly tyl to na vag'u sprawdzamy cisnienia we wszystkich miechach - u mnie trzy miech mialy 7-8bar a jeden (tylny prawy) mial >1bar. Sprawdzona szczelnosc wszystkich przewodow - decyzja wymiana miech - 100% dobra decyzja,po rozebraniu starego miech i wsadzeniu w wode,naladowane 1bar powietrza, i "bulbonki" z kilku miejsc.
piter_eg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2016-03-04, 21:26

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez Piotruś » 2016-03-24, 07:59

Niestety chyba najwyższa pora bym zweryfikował swoje dotychczasowe poglądy na sprawę tylnych poduszek w modelu C6, bo jak się okazuje jednak nie są takie pancerne jak dotychczas mi się zdawało.

Między innymi przekonuje mnie o tym zarówno powyższy przykład piter_eg, ale też przypadek innego Allroada (produkcja 2009), w którym przy przebiegu ok. 110 tyś.km. ASO wymieniało oba tylne miechy.

Jakby coraz częściej spotykam się też z wadliwym "okablowaniem" pneumatyki, co na swój sposób też mnie dziwi. W tym przypadku jednak nic nie opada tylko pojawiają się okresowe zwisy pneumatyki, żółta kontrolka na liczniku oraz zapisy błędów nie znajdujące potwierdzenia w weryfikacji czujników czy tez elementów wykonawczych.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez piter_eg » 2016-03-24, 19:52

Tyle,ze moje a6 ma 340tys przebiegu ;)
I niestety wydaje mi sie,ze moze byc to problem tego,ze auto pare razy zostalo podniesione na podnosniku bez "trybu serwisowego zawieszenia" - ale nie mam pewnoaci wiec nikogo nie winie.

I jeden drobiazg dla innych - po wymianie miecha konieczna jest adaptacja ;)
piter_eg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2016-03-04, 21:26

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez marcin27 » 2016-07-04, 11:41

Witam. U mnie proble też już rozwiązany :] Przyczyna-prawy tylny miech dzurawy przy samej górnej krawędzi. Wymienione dwa na wszelki wielki ;) Autko stoi jak surykatka <lol> Pozdrawiam.
marcin27
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 2015-12-16, 19:47
Model: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006
Imię: marcin

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez piter_eg » 2016-07-27, 20:31

Panowie...minelo pare miesiecy i kolejny miech wymieniony - tym razem lewy. Niestety,nic nie jest wieczne :(
piter_eg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2016-03-04, 21:26

Re: Audi allroad 3.0 TDi Opadanie tylnego zawieszenia

Postprzez Wojtek_el » 2017-01-11, 23:39

Witam.
piter_eg, gdzie robiłeś wymianę? U mnie też pojawił się problem kucaniem prawego tyłu.

pozdrawiam
Wojtek
Wojtek_el
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2017-01-11, 22:44
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI ASB 232KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości