Audi Gebrauchtwagen Plus w DE :
https://www.audi.de/de/brand/de/gebrauc ... -plus.html Odpowiednik w PL :
http://www.audi.pl/pl/brand/pl/samochod ... -plus.html Mam "trochę" doświadczenia praktycznego jak "to" działa w praktyce z jednymi i z drugimi.
Jednak z grzeczności poniżej skupię się na Plusie niemieckim i nie będę porównywał do praktyk polskiego ciemnogrodu.
Przechodząc do opinii - niewątpliwą zaletą "Plusa" jest zweryfikowana historia serwisowa dająca niemalże 100% pewności, że to co w ewidencji i książeczce faktycznie zgadza się z faktami.
Niewątpliwą wadą (moim zdaniem) jest dramatycznie zawyżona cena egzemplarzy zakwalifikowanych do programu, co przy ograniczeniu gwarancji na auto do 5 lat i maksymalnego przebiegu 150 tyś.km. tak naprawdę stanowi ładnie opakowany ale niekoniecznie uzasadniony ekonomicznie wydatek (czyli zagrywkę bardziej marketingową niż realny zysk kupującego).
Rozpatrując ewentualną atrakcyjność PLUS'a warto uwzględnić obiektywny fakt, że w Niemczech każdy legalny auto-handel trudniący się sprzedażą samochodów przeznaczonych do obrotu konsumenckiego na rynku wewnętrznym ma pełną świadomość, że prawo traktuje go jak profesjonalistę i w razie jakiejkolwiek wtopy nieuchronność dotkliwej kary jest pewna (i kosztowna).
Dlatego kupowanie od Audi w ramach "Plusa" może i jest dla wielu wygodne, ale niekoniecznie opłacalne na tle oferty "wolnych" komisów (byle tylko nie trudniących się sprzedażą na eksport lub Gewerbe), które deklarując taki a nie inny przebieg oraz bezwypadkową przeszłość też "mówią" prawdę ale są o wiele tańsi.
Co raczej dla wszystkich oczywiste, ceny tych tańszych (bo nieautoryzowanych) sprzedawców w DE i tak zazwyczaj są wyraźnie wyższe od pozomu cen rynku polskiego, gdzie pojęcie rzetelności kupieckiej w 99 przypadkach na 100 zwyczajnie nie istnieje.
To tak z grubsza. A konkretnie:
Turlogh napisał(a):Szukam a6c7 z przebiegiem do 150 tys km i musi być to jak najbardziej potwierdzony przebieg.
Jak najbardziej, PLUS daje tą pewność, ale :
Turlogh napisał(a): Oprócz tego auto musi być absolutnie bezwypadkowe - to nie podlega żadnej negocjacji.
takiej gwarancji już ABSOLUTNIE nie.
Trzeba o to dopytywać osobno i najlepiej żądać tej gwarancji na piśmie, ponieważ program nie wyklucza aut powypadkowych o ile naprawy były wykonywane przez ASO, a kontrola przedsprzedażna potwierdza, że żadne inne elementy (prócz ujawnionych w ewidencji producenta) nie były naprawiane.
Ja bardzo niedawno widziałem praktycznie nową C-klasę naprawioną w PL po strzale w wyniku którego silnik wbił się w ścianę grodziową.
Polscy (naprawdę szacun) fachowcy przywrócili stan oryginalny i auto wróciło do sprzedaży w DE jako 100,1% bezwypadek gwarantowany przez (podejrzewam nieświadome faktów) ASO.
Chcę ta historią zwrócić uwagę, że bez względu jakiej gwarancji bezwypadkowości by nam nie zaoferowano - sami musimy zadbać o wnikliwą kontrolę Turlogh napisał(a):Lakier musi być oryginalny.
Jak wyżej. Audi pomalowane "przez AUDI" nie jest wykluczone z Plusa. Dlatego trzeba pytać i żądać pisemnego potwierdzenia, a najlepiej sprawdzić samemu przed zakupem.
Turlogh napisał(a):Quattro i 3,0ltr 245KM. Oprócz tego mam parę wymagań co wyposażenia ale to już szczegóły.Przeczytałem wcześniej, że uważasz iż ten akurat silnik nie jest najszczęśliwszy ale zaryzykuję.
Jak zwykle u Audi najbardziej dopracowane technicznie egzemplarze pojawiają się dopiero po drugim lifcie ale bez przesady - akurat w serii C7 aż tak spektakularnych porażek jak to było z C6 nie ma. No ale fakt faktem - w miarę upływu lat i kilometrów pojawia się coraz więcej mocno wadliwych jednostek, z moich obserwacji zaczynających się przy przebiegach od ok. 220 tkm wzwyż. .
Tyle z grubsza. Jeśli uważasz, ze mogę coś doprecyzować - pytaj śmiało