Bardzo proszę o analizę logów. Wtryski i turbo

Bardzo proszę o analizę logów. Wtryski i turbo

Postprzez phestor » 2015-06-28, 19:54

Witam serdecznie,
Pokrótce postaram się opisać moje problemy z samochodem:

1. Mam wrażenie, że turbina zbyt późno się załącza, po wciśnięciu gazu do oporu dopiero przy 50 km/h czuć przyśpieszenie.
2. Przy dojeżdżaniu np. do skrzyżowania i hamowania obroty silnika wynoszą 1700 RPM dopiero po całkowitym zatrzymaniu spadają do 900 RPM.


Logi statyczne:

Log 003 http://vaglog.pl/log_222656.html
Log 004 http://vaglog.pl/log_222657.html
Log 010 http://vaglog.pl/log_222658.html
Log 011 http://vaglog.pl/log_222659.html
Log 013 http://vaglog.pl/log_222660.html
Log 018 http://vaglog.pl/log_222661.html
Log 023 http://vaglog.pl/log_222662.html

Logi dynamiczne:

Log 001 http://vaglog.pl/log_222780.html
Log 003 http://vaglog.pl/log_222781.html
Log 004 http://vaglog.pl/log_222782.html
Log 007 http://vaglog.pl/log_222783.html
Log 008 http://vaglog.pl/log_222784.html
Log 010 http://vaglog.pl/log_222785.html
Log 011 http://vaglog.pl/log_222786.html
Log 013 http://vaglog.pl/log_222787.html
Log 018 http://vaglog.pl/log_222788.html
Log 022 http://vaglog.pl/log_222789.html
Log 023 http://vaglog.pl/log_222790.html
Log 028 http://vaglog.pl/log_222791.html

Z góry dziękuję za okazaną pomoc.
phestor
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2015-06-20, 13:00
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2007
Imię: Marcin

Re: Bardzo proszę o analizę logów. Wtryski i turbo

Postprzez Piotruś » 2015-06-28, 21:16

Rzeczywiście turbo reaguje jakby z opóźnieniem ale oprócz tego nic nadzwyczaj istotnego z logów nie wynika.
Ciężko powiedzieć dlaczego turbina budzi się ze zwłoką, bo pozostałe kluczowe dla sprawy parametry są jak najbardziej OK.
Może byłoby wskazane pokazać samochód GODNEMU POLECENIA, ZWERYFIKOWANEMU mechanikowi od automatycznych skrzyń biegów, bo właśnie tutaj (teoretycznie) może lokować się problem.
Zawsze jeszcze można posiłkować się próbną podmianą zaworka sterującego turbo ale ciężko tak na odległość popędzać Cię w koszty ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Bardzo proszę o analizę logów. Wtryski i turbo

Postprzez phestor » 2015-08-28, 17:20

Po 2 miesiącach zdołałem (brak czasu) wymienić:
- dwumas
- poduszki pod silnikiem (to był jedyny błąd jaki wyskakiwał w VCDS)
- filtry: paliwa i powietrza
- sprawdzono również turbinę
I dalej to samo. Z wyjątkiem tego, że może ciut obroty się uspokoiły i tak się zastanawiam czy nie jest to spowodowane multitronikiem. Zapomniałem wcześniej napisać, że 3 ważnym objawem jest bujanie samochodem, na zimnym i ciepłym silniku. W związku z tym zrobiłem wszystko co powyżej oraz odpinałem wtyczkę od przepływomierza i egr i nic.
phestor
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2015-06-20, 13:00
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2007
Imię: Marcin

Re: Bardzo proszę o analizę logów. Wtryski i turbo

Postprzez Piotruś » 2015-08-28, 18:05

Ale "buja" podczas nabierania prędkości, jednostajnej jazdy czy na biegu jałowym ?
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Bardzo proszę o analizę logów. Wtryski i turbo

Postprzez phestor » 2015-08-28, 18:39

Buja przede wszystkim na biegu jałowym. Pod obciążeniem, gdy lekko dodaję gazu przestaje bujać. Jak wrzucam na "D" bądź jakiś inny bieg i nie ruszam pozostawiając samochód na biegu to też przestaje bujać.
phestor
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2015-06-20, 13:00
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2007
Imię: Marcin

Re: Bardzo proszę o analizę logów. Wtryski i turbo

Postprzez Piotruś » 2015-08-28, 21:42

phestor napisał(a):Buja przede wszystkim na biegu jałowym.

W takim wypadku przyjrzał bym się wałkowi rozrządu oraz pomierzył kompresję.
Oddał bym też do sprawdzenia PD'ki.
Niestety to wszystko kosztuje pieniądze ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Bardzo proszę o analizę logów. Wtryski i turbo

Postprzez phestor » 2015-08-29, 09:52

Jeżeli wałek to wina źle ustawionego rozrządy, czy może być uszkodzony?
Poniżej logi dynamiczne, może coś z tego wywnioskujesz:
003 - http://vaglog.pl/log_230266.html
008 - http://vaglog.pl/log_230267.html
011 - http://vaglog.pl/log_230323.html
013 - http://vaglog.pl/log_230327.html
018 - http://vaglog.pl/log_230328.html
023 - http://vaglog.pl/log_230329.html

oraz 003 na zimnym silniku gdy buja samochodem:
http://vaglog.pl/log_230330.html
phestor
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2015-06-20, 13:00
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2007
Imię: Marcin

Re: Bardzo proszę o analizę logów. Wtryski i turbo

Postprzez Piotruś » 2015-09-01, 04:59

Wałki uszkadzają sie w różny sposób ale "bardziej" miałem na myśli ewidentne uszkodzenie niż zuycie.

Co do logów - turbo nadal późno wstaje. Nie ma to (najprawdopodobniej) związku bujaniem silnika ale ze słabą dynamiką jak najbardziej tak (ECU nie widzi powietrza więc obcina dawkowanie paliwa przez co silnik jest cherlawy).

Co znaczy, że turbo zostało sprawdzone ??
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Bardzo proszę o analizę logów. Wtryski i turbo

Postprzez phestor » 2015-09-02, 09:50

Sprawdzone w sensie, że jest po regeneracji. Co ostatnio też zaobserwowałem to to iż nie buja nim na zimnym po samym odpaleniu, pojawia się to po jakimś czasie jak już silnik się trochę rozgrzej. A z tym, że ECU "...nie widzi powietrza..." można coś zadziałać?
phestor
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2015-06-20, 13:00
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2007
Imię: Marcin

Re: Bardzo proszę o analizę logów. Wtryski i turbo

Postprzez Piotruś » 2015-09-02, 10:37

phestor napisał(a):Sprawdzone w sensie, że jest po regeneracji.

Powiem tak - gdyby to był moje/"moje" auto - wyrywałbym turbinę i żądał innej (ALE NIE TEJ SAMEJ do sprawdzenia TYLKO INNEJ) "na próbę".
Oczywiście wiem jak to jest kłopotliwe ale innej drogi dojścia prawdy raczej nie widzę.

phestor napisał(a):Co ostatnio też zaobserwowałem to to iż nie buja nim na zimnym po samym odpaleniu, pojawia się to po jakimś czasie jak już silnik się trochę rozgrzej.

Postaraj się o upgrade oprogramowania ECU, do najnowszego dostępnego dla Twojego typu sterownika.
Może pomóc ale nie musi jeśli wtryskiwacze nie domagają.

phestor napisał(a):A z tym, że ECU "...nie widzi powietrza..." można coś zadziałać?

Tak. Trzeba zapewnić prawidłowe działanie turbosprężarki już od niskich obrotów - do tego właśnie zmierzamy np. poprzez podmianę na inne turbo ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Bardzo proszę o analizę logów. Wtryski i turbo

Postprzez phestor » 2015-10-23, 08:27

Trochę czasu minęło od mojej wizyty, i co się wydarzyło:
- turbina podmieniona z innego audi
- wtryski podmienione
- pompa oleju rozebrana, sprawdzona (wałki i gniazda) i na nowo ustawiona
- EGR przeczyszczony
- DPF wycięty (zaczęło kopcić na czarno)
- wałki też sprawdzone (diagnostyka softwarem u różnych mechaników), są ok
- rozrząd ustawiony ponownie (niby idealnie)
- 1000 przeczytanych stron na różnych forach
I dalej to samo, no może leciutko przestało bujać. Wszyscy "wielcy" w Koszalinie rozłożyli ręce.
phestor
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2015-06-20, 13:00
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BRE 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2007
Imię: Marcin


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości