Błąd 550 i dziwny kąt wtrysku

Błąd 550 i dziwny kąt wtrysku

Postprzez cacek66 » 2013-09-19, 13:14

Witam, borykam się z problemem a mianowicie przy porannym rozruchu po odpaleniu przechodzi mi w tryb awaryjny i wyskakuje błąd 550 (wiadomo o co chodzi) kąt wtrysku ustawiony na ok. -1. Dziwne w tym jest to, że nie zawsze się tak dzieje i czasem po odpaleniu auta dzieje się coś takiego jak by przestawiał się kąt (identycznie ja przy logu 004BS przy zmianie z late na early) zaklekocze i jest dobrze a czasem nie tylko wchodzi w tryb awaryjny i wtedy dam mu trochę gazu tak do ok. 1500obr i ta sama sytuacja jak wcześniej przestawia się kąt i jest dobrze i można nim jeździć do woli. Dodam, że nie mam problemów z porannym rozruchem. W 018 są same zera. Tydzień temu wymontowałem pompę wykręciłem zaworek chyba N108 ten na dole i był czyściutki jak nowy. Rozkręciłem dekielek od tłoczka wyjąłem tą jak by "pierwszą część" i widziałem już zaworek nie stwierdziłem rys w obudowie gdzie on chodzi oraz zauważyłem ,że sam tłoczek chodzi w obie strony bez żadnych oporów delikatnie (oczywiście po usunięciu ropy z za niego) co ciekawe przewody wychodzące ze sterownika do tego zaworku N108 były praktycznie bez izolacji całkiem pokruszyła się były gołe druty na wierzchu zaizolowałem je i poskładałem wsio do kupy. Po odpowietrzeniu i zapaleniu zagadał ale przez pare minut nie działało przestawianie kąta i po ok.5 min zaczeło robić oczywiście banan na ustach, że bedzie git. Ale nie w niedziele rano to samo. I teraz wydaje mi się, że albo elektronika(czyt. sterownik) ma się ku końcowi, albo :-o :-> sama pompa nie może wytworzyć już ciśnienia do wypchnięcia go. Co myślicie o tym? Rozpisałem sięale chciałem to w miarę dokładnie zobrazować. ;) w załączniku dodam jeszcze logi z dzisiejszego odpalania.


Obrazek
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić...
cacek66
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2013-09-13, 09:17
Lokalizacja: Pruszków
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998

Postprzez Piotruś » 2013-09-20, 07:30

cacek66 napisał(a):I teraz wydaje mi się, że albo elektronika(czyt. sterownik) ma się ku końcowi, albo sama pompa nie może wytworzyć już ciśnienia do wypchnięcia go. Co myślicie o tym? Rozpisałem sięale chciałem to w miarę dokładnie zobrazować.


Moim zdaniem sam sobie odpowiedziałeś gdzie szukać źródła problemu ;-) .
Wykluczając "hydraulikę" (tłoczek, etc.) problem może dotyczyć :
- samego zaworka N108 (rzadko ale też ulegają uszkodzeniu). Sterownik - jeśli nikt w nim nie dłubał i nie drutował opornikami - raczej (wstępnie) wykluczam
- jak sam zauważyłeś do prawidłowego działania przestawiacza niezbędne jest odpowiednie ciśnienie wewnętrzne pompy VP44, które jeśli wyeliminować problemy z N108, jest drugim "podejrzanym" w Twojej sprawie

"Na początek" ja bym wymienił zaworek N108 ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez oli80 » 2013-09-20, 09:39

Ja bym wymienil jeszcze zawór z numerem 135 http://www.google.pl/imgres?imgurl=http ... CDEQ9QEwAA
odpowiada za utrzymanie ciśnienia wewnętrznego w pompie a czasem sie lubi zawiesić :->
Avatar użytkownika
oli80
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2013-08-11, 22:20
Lokalizacja: Głubczyce
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek

Postprzez cacek66 » 2013-09-20, 18:02

Witam, dziękuje za odzew.
Piotruś napisał(a):Wykluczając "hydraulikę" (tłoczek, etc.) problem może dotyczyć :
- samego zaworka N108 (rzadko ale też ulegają uszkodzeniu). Sterownik - jeśli nikt w nim nie dłubał i nie drutował opornikami - raczej (wstępnie) wykluczam

Myślę, że raczej nikt nie grzebał, kable są całe nie cięte. A taki zawór można kupić nowy czy tylko używki? I czy trzeba kable ciąć czy można w całości go przełożyć?

oli80 napisał(a):Ja bym wymienil jeszcze zawór z numerem 135
odpowiada za utrzymanie ciśnienia wewnętrznego w pompie a czasem sie lubi zawiesić

a możesz kolego coś więcej napisać? jaki numer katalogowy gdzie go można kupić jak wymienić?
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić...
cacek66
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2013-09-13, 09:17
Lokalizacja: Pruszków
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998

Postprzez arri18 » 2013-09-20, 20:48

cacek66 napisał(a):Myślę, że raczej nikt nie grzebał, kable są całe nie cięte. A taki zawór można kupić nowy czy tylko używki? I czy trzeba kable ciąć czy można w całości go przełożyć?


chyba kupuje się je całe w komplecie wraz ze sterownikiem - jeżeli nie chcesz mieć lutowanych kabli jak w co trzeciej VP44 :/
arri18
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 2013-09-13, 17:38
Lokalizacja: Kozy/Bielsko-Biała
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Artur

Postprzez oli80 » 2013-09-20, 22:02

http://obrazki.elektroda.pl/5896865700_1317897703.jpg z tego schematu powinieneś troche zrozumieć jak działa sterowanie ciśnieniem wewnętrznym w pompie,co do samego zaworka nie mam pojęcia gdzie go kupić,a wymienić jest łatwo bo daje sie go wykręcić kluczem płaskim 10,znajduje sie on na pompie przed sterownikiem więc dojście jest proste
Avatar użytkownika
oli80
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2013-08-11, 22:20
Lokalizacja: Głubczyce
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek

Postprzez cacek66 » 2013-09-21, 09:24

oli80 napisał(a):z tego schematu powinieneś troche zrozumieć jak działa sterowanie ciśnieniem wewnętrznym w pompie,co do samego zaworka nie mam pojęcia gdzie go kupić,a wymienić jest łatwo bo daje sie go wykręcić kluczem płaskim 10,znajduje sie on na pompie przed sterownikiem więc dojście jest proste
dzięki za zainteresowanie. Spróbuję jeszcze z tymi zaworkami podziałać.
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić...
cacek66
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2013-09-13, 09:17
Lokalizacja: Pruszków
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998

Postprzez Piotruś » 2013-09-22, 06:10

Cacek66,

zaworki N108 można bez problemu zdobyć oddzielnie, nowe i używane.

Najbardziej polecałbym Ci serwis Bosch'a, bo w każdym mają pełne szuflady sprawnych używek, a lutowanie i tak się nie uniknie, nawet gdybyś zakładał fabrycznie nowy sterownik VP44 ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez cacek66 » 2013-09-25, 09:36

Witam ponownie. Więc sprawdziłem miernikiem zaworek N108 i wtrysk sterujący. wyszło 13 na zaworku i 108 na wtrysku. To raczej dobre. Ten zaworek o którym pisał oli80 wyjąłem wczoraj był czysty niby nie "opadał" do końca ale po użyciu wd40 chodził już lekko po założeniu i próbie odpalenia okazało się, że jest zapowietrzony :-? no ale po wszystkim zagadał. Dzisiaj rano znowu to samo. Czy myślicie, że wymiana tego zaworka N108 coś zmieni? (co prawda jak miałem wyjętą pompę to nie sprawdziłem go pod napięciem :( ) Czy kupić w ciemno i wymieniać, bo generalnie to tylko mi zostało co mogę sam zrobić. A jeszcze wrócę do tej izolacji (co jej nie było) na tych kablach od tego zaworka czy mogło się zrobić jakieś zwarcie? :-o
:-o
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić...
cacek66
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2013-09-13, 09:17
Lokalizacja: Pruszków
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998

Postprzez oli80 » 2013-09-25, 21:06

cacek66 napisał(a): Ten zaworek o którym pisał oli80 wyjąłem wczoraj był czysty niby nie "opadał" do końca ale po użyciu wd40
sprawdz go jeszcze raz ten zaworek nie ma prawa sie wieszać
jak go wyjmiesz dziurki mają być przysłonięte
Avatar użytkownika
oli80
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2013-08-11, 22:20
Lokalizacja: Głubczyce
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek

Postprzez cacek66 » 2013-09-26, 08:35

jak go wyjmiesz dziurki mają być przysłonięte

to znaczy ta tulejka w środku ma tak jakby być na dole tego zaworka :-? jak go wyciągałem(pisałem o tym) to ta tulejka nie opadła dopiero po rozebraniu i użyciu wd zaczeła chodzić już płynnie. Myślisz, żeby go jeszcze raz wyjąć i sprawdzić? A jak to nie pomoże to szukać jeszcze tego N108 i wymieniać czy zawieść do "lekarza bosch"
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić...
cacek66
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2013-09-13, 09:17
Lokalizacja: Pruszków
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998

Postprzez oli80 » 2013-09-26, 09:14

cacek66 napisał(a):A jak to nie pomoże to szukać jeszcze tego N108 i wymieniać czy zawieść do "lekarza bosch"
Właśnie tak
Avatar użytkownika
oli80
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2013-08-11, 22:20
Lokalizacja: Głubczyce
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek

Postprzez cacek66 » 2013-10-07, 14:32

Witam, dziwna sprawa ale 2 dni po ostatnim wpisie kupiłem na stacji przy okazji myjki olej Mixol. Wlałem całego litra na pełny zbiornik (to druga aplikacja mixolku po wyjęciu pompy) i :-o od soboty zniknął tryb awaryjny. Nie ma już tego co było po porannym odpaleniu (tego przestawienia się kąta). Jest to bardzo ciekawa rzecz. Jak długo - mam nadzieję, że będzie działać. <hura> <cwaniak>
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić...
cacek66
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 2013-09-13, 09:17
Lokalizacja: Pruszków
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość