Ciepły nawiew klimy na postoju.

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

Postprzez lukidb » 2015-04-13, 09:30

Piotruś, źle się wyraziłem. Najpierw sprawdzałem oczywiście rurki na biegu jałowym. Rurka grubsza jest wyraźnie zimna, natomiast rurka cieńsza jest w temperaturze otoczenia (na pewno nie ciepła/gorąca). Martwi mnie tylko ten odgłos dobiegający zza konsoli środkowej na biegu jałowym, oraz spadające obroty po włączeniu klimatyzacji.
lukidb
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 97
Dołączył(a): 2013-07-02, 06:33
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: £ukasz

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

Postprzez Piotruś » 2015-04-13, 09:47

lukidb napisał(a):Piotruś, źle się wyraziłem. Najpierw sprawdzałem oczywiście rurki na biegu jałowym. Rurka grubsza jest wyraźnie zimna, natomiast rurka cieńsza jest w temperaturze otoczenia (na pewno nie ciepła/gorąca).

No dobrze. Tak czy tak świadczy to, że kompresor działa. Wydajności układu dotykaniem rurek (jakkolwiek by to nie zabrzmiało :mrgreen: ) i tak nie ustalimy, ale raczej już wiadomo, że ewentualny serwis klimatyzacji ograniczy się do przefiltrowania i uzupełnienia czynnika oraz oleju.
Ja bym jeszcze zachęcał do czyszczenia zaworu rozprężnego ale nie wszyscy chcą to robić, a szkoda.

lukidb napisał(a):Martwi mnie tylko ten odgłos dobiegający zza konsoli środkowej na biegu jałowym,

Ciężko tak na odległość ale można przypuszczać, ze słyszysz pracujący silniczek klap klimatronika. Skoro błąd nie wraca (?) niekoniecznie jest to powód do jakiegokolwiek zmartwienia. Jest normalne, że sterownik dostosowuje klapy do bieżących ustawień i warunków pracy.

lukidb napisał(a): oraz spadające obroty po włączeniu klimatyzacji.

Jeżeli masz na myśli krótkotrwałe wahniecie obrotów po włączeniu kompresora klimy to spoko. Chwilowe obciążenie jest potężne i nie ma się co dziwić, że silnik potrzebuje krótkiej chwili na "odzyskanie równowagi". Gdybym ja Ci zarzucił worek kartofli na ramię podczas marszu - też byś się zachwiał i skorygował krok ... ;-) .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

Postprzez MaRcInEs » 2015-08-08, 21:35

Do tych co mają problemy z nie wydajnością klimatyzacji jeżeli sprężarka ma swoje parametry wydajne ( a to wyjdzie na maszynie która ściąga i nabija czynnik wraz z olejem ) to skupcie sie na osuzaczu on tez potrafi narobić blokade jak nikt go nie wymieniał, osuszacz zuzyty potrafi dojść do rozpadu a wtedy caly rozpad leci w obieg i robi sie sieczka w sprężarce,i nastepny krok to dysza rozprężna znajdująca się w rurce zaraz przy zaworze od serwisu klimatyzacji naprawde warto ją wymienic to koszt 10zł za dysze a efekt piorukujący klima zaczyna funkcionować jak należy :]
Avatar użytkownika
MaRcInEs
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 2015-08-07, 20:30
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Marcin

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

Postprzez jcsft » 2015-08-17, 14:47

Też mam problem z cieplejszym powietrzem z klimatyzacji w trakcie postoju / jazda w korku. Na dodatek u mnie na nierównościach słychać takie klepanie, stukanie jakby jakieś właśnie klapki po prawej stronie za schowkiem luźno się tłukły. Takie same odgłosy są kiedy zmieniam ustawienia nawiewów np. tylko na szybę albo tylko do kabiny.

PYTANIE: gdzie znaleźć opis tego co pokazuje ukryte menu Climatronic? Rozpiska która wszedzie znajduje w internecie nijak nie pokrywa sie z wartosciami ktore ja odczytuje z mojego climatronica. np. kanał 17 - prędkość pojazdu u mnie wyświetla wartość 27 podczas gdy auto stoi z wyłaczonym silnikiem. Pozostale wartości też sa rozne z tego co jest w opisach w necie.
jcsft
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2014-11-23, 22:22
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Jacek

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

Postprzez Piotruś » 2015-08-18, 05:42

Jcsft, ukryte menu nie rozwiąże Twoich problemów.

Po pierwsze koniecznie wypadałoby co najmniej ustalić które konkretnie klapy stukają na nierównościach i z jakiego powodu.
Jeśli coś jest źle zmontowane żadnym komputerem ani żadną adaptacją problemu na pewno nie usuniesz..

Po drugie należy przeprowadzić diagnostykę oraz adaptację klap klimatronika (VAGiem, VASSem, VCDS'em), co zajmuje do 5 minut czasu.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

Postprzez mandi » 2016-07-28, 19:42

Witam podepnę się pod temat.Jak zrobić nastawy podstawowe za pomocą Polski VAG 4.9 tylko ten program łączy mi się ze sterownikiem od klimy.Pomocy!!!
mandi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 2015-08-23, 11:44
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 ARE 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Marcin

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

Postprzez mandi » 2016-07-31, 22:11

:[ :[ :[ :[ pomoże ktoś ??
mandi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 79
Dołączył(a): 2015-08-23, 11:44
Model: Allroad C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 ARE 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Marcin

Re: Ciepły nawiew klimy na postoju.

Postprzez jakjak7222 » 2016-08-01, 11:15

Piotruś to pisał w 7 poscie od góry, radzę kolego uważniej czytać bo admini mogą nie być tacy mili :D
Jeżeli nie wykonywałeś nastaw podstawowych to :
- odczytaj i zapisz pamięć błedów
- wykasuj błedy (o ile jakieś są)
- wykonaj procedurę nastaw podstawowych, opis poniżej
- ponownie sprawdź błędy

Wprowadzenie nastaw podstawowych jest dziecinnie łatwe, podpinasz VAG'a, łączysz się z klimą i wciskasz guzik z numerm 04 (nastawy podstawowe, basic settig).
W okienku wyboru wpisujesz kanał 01 i zatwierdzasz (idź, go).
Powinno się pojawić (jeśli dobrze pamiętam) 10 okienek, choć nie wszystkie będą wykorzystane. Najpierw będą tam trzycyfrowe wartości (pozycja poszczególnych klap), które po chwili powinny zmierzać do zera (będziesz słyszał i odczuwał zmiany nawiewu z poszczególnych kratek). Gdy wszystko ustawi się na zero procedurę możesz uznać za zakończoną.
Po wyjściu z nastaw podstawowych odpalasz kontrolnie pamięć błędów i sprawdzasz czy ewentualne błędy wracają (oby nie).
Avatar użytkownika
jakjak7222
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 19
Dołączył(a): 2014-09-16, 12:55
Lokalizacja: Lipno
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000
Imię: Jakub

Poprzednia strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości