Czy mogę przejść z 10w40 na 5w40

Czy mogę przejść z 10w40 na 5w40

Postprzez Pandzior80 » 2016-05-02, 05:34

Witam, zakupiłem audi a6 c5 z silinkiem ARJ. Silnik uszczelniony prze poprzedniego właściciela, podobno bierze 0,5l od wymiany do wymiany, (przejechałem 1,5tyś i nie zauważyłem aby coś ubyło) ale zalany jest shellem 10w40 i rano przez chwilę słychać po odpaleniu jak hałasują łańcuchy. Stąd moje pytanie czy przy następnej wymianie mogę zmienić olej na 5w40?
Pandzior80
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2016-03-29, 10:34
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

Re: Czy mogę przejść z 10w40 na 5w40

Postprzez Piotruś » 2016-05-02, 06:44

Nie możesz. Musisz.
Koniecznie z normą 502.00 (lub 504.00 ale to już zbytek).
Co prawda występują na rynku oleje 10W40 spełniające wymogi 502.00 ale stosuje się je do "przechodzonych" wysilonych turbo-benzyn i turbo-diesli z wielkimi przebiegami żeby "pozatykać dziury".
Do zdrowego silnika benzynowego w normalnym stanie technicznym olej 10W40 "nie pasuje".
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Czy mogę przejść z 10w40 na 5w40

Postprzez Pandzior80 » 2016-05-02, 11:09

Dodam, że na liczniku 334000
Pandzior80
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 8
Dołączył(a): 2016-03-29, 10:34
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

Re: Czy mogę przejść z 10w40 na 5w40

Postprzez RomanS » 2016-05-02, 12:31

Pandzior80 napisał(a):Dodam, że na liczniku 334000


No to możemy chyba uznać, że już dotarty ? :mrgreen:

A poważnie, na dobór oleju wpływa stan silnika a nie licznika, zrób jak radzi Piotruś, wie co mówi <okok>
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: Czy mogę przejść z 10w40 na 5w40

Postprzez Don_Masters » 2016-05-02, 18:02

10w40 to dla silnika lepki syrop a 5w40 chłodna woda.
Łatwo się domyśleć co bardziej orzeźwi :)
Ja mam przebieg taki sam i leje Castrol EDGE 0w40
Avatar użytkownika
Don_Masters
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2015-07-08, 11:32
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003
Imię: Paweł

Re: Czy mogę przejść z 10w40 na 5w40

Postprzez zlkwow » 2016-05-03, 13:39

Panowie czym płukac najlepiej przy okazji takiego przejścia?
zlkwow
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2015-12-27, 13:26
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 175KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2004

Re: Czy mogę przejść z 10w40 na 5w40

Postprzez RomanS » 2016-05-03, 16:05

Pytanie, czy w ogóle płukać ?
Jak już to użyłbym płukanki np. Liquy Moly. Pewnie są i inne równie dobre, jednak od lat używam różnych środków tej firmy i nigdy wpadki nie było. W miarę dostępne, może trochę droższe niż inne ale tragedii nie ma :-)
A może nie płukać a zrobić na nowym oleju ze 2 krótsze przebiegi i wymieniać ze 2 razy po np. 5000 km ?
A może płukać i potem sprawdzać co jakiś czas jak olej wygląda (wiem, wiem, tylko organoleptycznie, ale jakieś info jest, czy czarny, czy brązowy i w jakim stopniu) i wtedy wymienić np. po tych 5000 km ???

Jakie byś nie wybrał rozwiązanie to nikt chyba uczciwie nie rozstrzygnie (i nie udowodni) która z tych możliwości jest jedyna najlepsza (a może jeszcze inne wersje wykombinować ?) :mrgreen:
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: Czy mogę przejść z 10w40 na 5w40

Postprzez mwx » 2016-05-06, 14:28

Mnie tam to całe płukankowanie nie przekonuje. Silnik przez te kilka minut pracuje na pogorszonym smarowaniu (olej jest rozwodniony przez płukankę), a na dodatek nie da się jej nigdy w całości usunąć - zawsze coś tam zostaje. Lepiej stosować dobry olej, który nie będzie zamulał silnika a jeśli ktoś szczędził w przeszłości to powolutku sam stopniowo wypłucze powstałe wcześniej syfki.

Mój mechanik opowiedział mi o swoim kliencie, który zatarł silnik w peżocie, bo zdawało mu się, że płukankę trzeba wlać kilka dni przed wymianą. Wiadomo, że zrobił totalną głupotę, ale to dowodzi, że olej z płukanką traci właściwości smarujące.
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Czy mogę przejść z 10w40 na 5w40

Postprzez Szymanek31 » 2016-05-08, 18:51

Sam kiedyś w a3 przechodzilem uwaga z 15w na 5w i przed wymiana robilem plukanke... Dosłownie 15 minut przed wymiana... Miałem to zalecone od konkretnego kolesia z forum a3 co naprawdę wiedział co mówi i pisze... Po przejściu i uszczelnieniu silnika żadnych problemów :)

Klepnięte z kalkulatora :D
Szymanek31
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 99
Dołączył(a): 2015-11-23, 12:55
Lokalizacja: Gostyń
Model: A6 C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006
Imię: Mariusz

Re: Czy mogę przejść z 10w40 na 5w40

Postprzez mwx » 2016-05-09, 08:26

Szymanek31 napisał(a): Miałem to zalecone od konkretnego kolesia z forum a3 co naprawdę wiedział co mówi i pisze...


No to konkretny autorytet :mrgreen: .
Cały problem polega na tym, że wiedza dotycząca płukanek pochodzi z domysłów, sprzeczek na forach internetowych i mniej lub bardziej przemyślanych "domowych" eksperymentów, a efekty jej stosowania nie są w żaden sensowny sposób mierzone.
Jest moda, to producenci sprzedają, a klienci kupują. A czy to jest bezpieczne i czy ma sens - nikt nie wie.
Warto zadać sobie pytanie, czy gdyby to rzeczywiście jakoś działało, to czy producenci nie chcieliby przypadkiem przedstawić nam jakichś wyników prawdziwych badań, żeby takie niedowiarki jak ja zechciały zainwestować te 3 dychy w 300ml nafty w ładnej puszce.
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Czy mogę przejść z 10w40 na 5w40

Postprzez Szymanek31 » 2016-05-10, 06:55

mwx rozumiem ze u Ciebie za każda radą na forum idzie znajomość prywatna, oczywiście bardzo dobra.

Z jego rad koszystalo mnóstwo forumowiczow i nikt złego słowa nie powiedział. Operował fachowym językiem i tak jak pisalem wyżej wiedział o czym mówi. Robił wszystko bezinteresownie.

Czlowieka, ktory udziela dobrych rad dysponujac przy tym duza wiedza nie uwazam za zaden autorytet... Zostaw sobie wiec te głupie teksty do kogoś innego...

Klepnięte z kalkulatora :D
Szymanek31
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 99
Dołączył(a): 2015-11-23, 12:55
Lokalizacja: Gostyń
Model: A6 C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006
Imię: Mariusz

Re: Czy mogę przejść z 10w40 na 5w40

Postprzez mwx » 2016-05-10, 08:21

Szymanek31 napisał(a):Czlowieka, ktory udziela dobrych rad dysponujac przy tym duza wiedza nie uwazam za zaden autorytet...


... a ludzie robią dokładnie to, co mówi, ryzykując Swoim sprzętem, czasem, kasą - więc chyba jednak wpasowuje się w definicję autorytetu.

Nie czepiam się Ciebie, tylko ogólnie sytuacji, w której wszyscy bazujemy na domysłach i jedyne o czym możemy tu sobie dyskutować to o tym "co się komu wydaje na ten temat".
Nie dąsaj się, bo moja teoria też bazuje na domysłach i wcale nie mówię, że Pan z forum A3 nie domyśla się lepiej.

Też kiedyś wlałem płukankę z ciekawości. Nie zauważyłem żadnej różnicy w zlanym oleju ani w filtrze w porównaniu do normalnej wymiany, więc nie będę więcej ryzykować.
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Czy mogę przejść z 10w40 na 5w40

Postprzez HQ-Automotive » 2016-10-11, 10:38

Jeżeli już przechodzisz na inny olej, to ja również zalecam zrobić płukankę, tutaj wystarczy Liquy Moly, nie jest drogi a za to skuteczny, wiem bo sam próbowałem i wszystko było okej. Co do przebiegu to polecałbym albo pełen syntetyk 5w40 albo też 0w40. Nie musi być koniecznie Castrol, jeżeli mam być szczery to większe zaufanie mam do Motula.
HQ-Automotive
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2016-09-06, 14:48
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Adam

Re: Czy mogę przejść z 10w40 na 5w40

Postprzez Piotruś » 2016-10-11, 16:18

HQ-Automotive napisał(a):Jeżeli już przechodzisz na inny olej, to ja również zalecam zrobić płukankę, tutaj wystarczy Liquy Moly, nie jest drogi a za to skuteczny, wiem bo sam próbowałem i wszystko było okej. Co do przebiegu to polecałbym albo pełen syntetyk 5w40 albo też 0w40. Nie musi być koniecznie Castrol, jeżeli mam być szczery to większe zaufanie mam do Motula.

Dobra Kolego HQ-Automotive,
W co najmniej dwóch tematach zostałeś poproszony o techniczne argumenty wspierające Twój coraz bardziej natrętny i szeptany marketing "Motulowy" .
Całkowicie te pytania zignorowałeś ale dalej BEZ JAKICHKOLWIEK KONKRETÓW jak katarynka powtarzasz, że Motul jest de best ... .
Powiem Ci wprost - tracisz czas. Na gawędziarzy olejowych jesteśmy tutaj mocno wyczuleni i dalsze zalecanie czegokolwiek bez uzasadnienia technicznego po prostu wyląduje na śmietniku historii tego Forum, czyli w koszu.
Uwierz mi, że szkoda Twojego i naszego czasu na zbędne przepychanki ale jeśli dysonujesz łatwymi w przekazie i wiarygodnymi danymi, które jednoznacznie wskazują przewagę jednego produktu na drugim - zamieniamy się w słuch.
Póki co Twoja Motulowa ofensywa jest warta dokładnie tyle samo , jakby inny użytkownik napisał, że najlepszy jest olej Kujawski z pierwszego tłoczenia.
Bądźmy poważni ...
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Czy mogę przejść z 10w40 na 5w40

Postprzez sleza » 2016-10-12, 07:29

Z 10W40 na 5W40 nie trzeba płukać.
sleza
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2016-10-12, 06:04
Model: Allroad C6
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: edek

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości