Czy pompa do regeneracji błąd 550 nie przestawia zapłonu

Czy pompa do regeneracji błąd 550 nie przestawia zapłonu

Postprzez peyo32 » 2013-12-13, 20:19

Witam.
Wiem że to temat rzeka i jest mnóstwo postów czytałem o tym dużo, ale szuka potwierdzenia moich podejrzeń.
Sądzę że jest uszkodzona pompa wtryskowa ale przed oddaniem do regeneracji chciałbym uzyskać potwierdzenie moich podejrzeń.
Silnik 2.5 v6 tdi
http://vaglog.rtnet.pl/peyo32_152434.html
http://vaglog.rtnet.pl/peyo32_152435.html
http://vaglog.rtnet.pl/peyo32_152436.html
http://vaglog.rtnet.pl/peyo32_152437.html
http://vaglog.rtnet.pl/peyo32_152438.html
Pozdrawiam
peyo32
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2013-12-13, 20:10
Lokalizacja: przemyśl
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Postprzez Przemcio » 2013-12-14, 08:31

peyo32, słabe te logi, 107st płynu chłodniczego? :-/
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez kowal51 » 2013-12-14, 10:34

peyo32 napisał(a):Sądzę że jest uszkodzona pompa wtryskowa ale przed oddaniem do regeneracji chciałbym uzyskać potwierdzenie moich podejrzeń.

peyo32, z logów(004 bs) wynika że mechanizm przestawiacza kąta wtrysku stoi w miejscu. Prawdopodobnie tłoczek uległ przytarciu/ zatarciu.
Przemcio napisał(a): 107st płynu chłodniczego? :-/

Właśnie, jest to zastanawiające..

Ps. Zapisały się jakieś błędy ?
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Postprzez Przemcio » 2013-12-14, 10:46

kowal51, pompa stoi na AMEN :) temperatura nie wiem w jaki sposób osiągnięta w takich warunkach pogodowych, a jak na blacie masz temp 90st? nie masz w w silniku błędu czujnika G62? spójrz na MSy jaką pokazuje temp i jaką masz na blacie, prawdopodobnie G62 wskazuje coś strasznie dziwnego, no chyba że termostat sie zaciął i wentylatory umarły,

Poczekaj na specjaliste 2,5TDI kolege Piotrusia zaraz postawi diagnoze z tych "fusów" he
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez kowal51 » 2013-12-14, 10:52

Przemcio napisał(a):kowal51, pompa stoi na AMEN :)

To "widać" ;-) ale inne parametry nie są złe więc może naprawa nie będzie aż tak kosztowna :)
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Postprzez peyo32 » 2013-12-14, 18:18

kowal51 napisał(a):
peyo32 napisał(a):Sądzę że jest uszkodzona pompa wtryskowa ale przed oddaniem do regeneracji chciałbym uzyskać potwierdzenie moich podejrzeń.

peyo32, z logów(004 bs) wynika że mechanizm przestawiacza kąta wtrysku stoi w miejscu. Prawdopodobnie tłoczek uległ przytarciu/ zatarciu.
Przemcio napisał(a): 107st płynu chłodniczego? :-/

Właśnie, jest to zastanawiające..

Ps. Zapisały się jakieś błędy ?

Panowie temperatura taka bo nie ma wiskozy i zapowietrzona nagrzewnica auto stoi u mnie na warsztacie wymieniałem wałki, popychacze, koniki, zawory zwrotne i odmę.
Przed remontem sterownik miał zapisaną usterkę 00550 myślałem że jest to przyczyna źle ustawianego zapłonu bo był przekoszony dlatego wrzuciłem tylko chłodnicę (skąd ta wysoka temperatura) i zacząłem bawić się ustawieniem zapłonu ale jak widać pompa umarła.
Teraz pytanie co trzeba w niej zrobić, co wymienić czy mógłbym sam to zrobić.I jakby się okazało że nie obejdzie się bez oddania jej do profesjonalnej regeneracji to jaki by był przybliżony koszt naprawy tej usterki. klient wyszatkował się z kasy i płacze..
Pozdrawiam i czekam na ewentualnie jakieś sugestie
peyo32
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2013-12-13, 20:10
Lokalizacja: przemyśl
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Postprzez Piotruś » 2013-12-14, 19:56

Peyo32, w dolnej lewej części pompy (po stronie kierowcy) znajduje się zaślepka skrywająca tłoczek przestawiacza kąta wtrysku.
Jeżeli czujesz się na siłach trzeba odkręcić zaślepkę i wyjąć tłoczek, sprężynkę, uszczelkę i tak dalej.
Po wyjęciu musisz ocenić stan tłoczka (zapewne będzie do wymiany) ale tez przede wszystkim musisz starannie ocenić w jakim stanie jest "cylinder" (czyli część korpusu pompy), w którym ten tłoczek pracuje. Przy dużym zużyciu korpusu wymiana tłoczka mija się z celem.

Tyle teorii - do Ciebie należy decyzja czy chcesz się tego "łapać" (ale nie ma się za bardzo czego obawiać).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez peyo32 » 2013-12-15, 08:41

Piotruś napisał(a):Peyo32, w dolnej lewej części pompy (po stronie kierowcy) znajduje się zaślepka skrywająca tłoczek przestawiacza kąta wtrysku.
Jeżeli czujesz się na siłach trzeba odkręcić zaślepkę i wyjąć tłoczek, sprężynkę, uszczelkę i tak dalej.
Po wyjęciu musisz ocenić stan tłoczka (zapewne będzie do wymiany) ale tez przede wszystkim musisz starannie ocenić w jakim stanie jest "cylinder" (czyli część korpusu pompy), w którym ten tłoczek pracuje. Przy dużym zużyciu korpusu wymiana tłoczka mija się z celem.

Tyle teorii - do Ciebie należy decyzja czy chcesz się tego "łapać" (ale nie ma się za bardzo czego obawiać).

Dzięki kolego za informacje z tego co mówisz to wina leży tylko w zatartym tłoku przestawiacza?
peyo32
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2013-12-13, 20:10
Lokalizacja: przemyśl
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Postprzez Piotruś » 2013-12-15, 08:55

peyo32 napisał(a):Dzięki kolego za informacje z tego co mówisz to wina leży tylko w zatartym tłoku przestawiacza?


Ten rodzaj usterki jest najbardziej prawdopodobny ale tylko statystycznie.
Oprócz tego istnieje realne prawdopodobieństwo, że problemy może stwarzać też zawór elektrohydrauliczny sterujący pracą mechanizmu regulacji kata wtrysku, ewentualnie pompa VP44 straciła nieco z wewnętrznego ciśnienia przez co mechanizm regulacji kata "zatrzymał się".
To wszystko jednak są tylko spekulacje, a żeby wyrokować cokolwiek bliższego prawdy najprostszym sposobem jest właśnie wyjęcie wwym. tłoczka i jego wnikliwa ocena oraz jak już wspominałem - "cylindra" w którym pracuje.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez peyo32 » 2014-01-10, 19:48

Witam
W końcu chyba pokonałem bestie.
pompa poszła do regeneracji okazało się że pompa masakra kupa rdzy i pozacierana. Założyłem odpaliłem i lipa silnik zaczął zachowywać się jakby nie palił na 2 gary i stukał w prawej głowicy. Postanowiłem wydrzeć wtryski i zawieść do sprawdzenia diagnoza leje wtrysk sterujący.Założyłem wtryski odpaliłem iiiii banan na twarzy pełna kultura.
Piotruś żuć okiem na logi
http://vaglog.rtnet.pl/peyo32_155725.html
http://vaglog.rtnet.pl/peyo32_155726.html
Cennik
Wałki+hydraulika zaworki pod podstawą filtra odma , szpargały i regeneracja pompy i wtrysków = ok 6000zł :-o
Pozdrawiam
peyo32
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2013-12-13, 20:10
Lokalizacja: przemyśl
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Postprzez Andzin » 2014-01-10, 19:56

peyo32,


Wałki+hydraulika zaworki pod podstawą filtra odma , szpargały i regeneracja pompy i wtrysków = ok 60000zł :-o


Ile?
Avatar użytkownika
Andzin
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 104
Dołączył(a): 2013-06-21, 22:06
Lokalizacja: Turek
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Imię: Andrzej

Postprzez peyo32 » 2014-01-11, 08:14

Andzin napisał(a):peyo32,


Wałki+hydraulika zaworki pod podstawą filtra odma , szpargały i regeneracja pompy i wtrysków = ok 60000zł :-o


Ile?

No pomyłka jedno zero mniej 6000
peyo32
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2013-12-13, 20:10
Lokalizacja: przemyśl
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998

Postprzez Piotruś » 2014-01-11, 09:31

peyo32 napisał(a):Piotruś żuć okiem na logi

Rzuciłem. Fantastycznie ustawiony kąt i prawidłowa reakcja przestawiacza :) .

Szerokości dla Ciebie Peyo :-P :!:
Szacun za determinację w dążeniu do doskonałości technicznej :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez peyo32 » 2014-01-14, 01:21

Dziękuję wszystkim za interesowanie sprawą po remoncie układu rozrządu i zasilania.
po dokładnym z logowaniu auta okazało się że jeszcze na domiar wszystkiego przepływomierz jest do wyrzucenia
Sprawa zakończona.
peyo32
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2013-12-13, 20:10
Lokalizacja: przemyśl
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości