Dodatkowe smarowanie wałków rozrządu w 2.5 TDI

Dodatkowe smarowanie wałków rozrządu w 2.5 TDI

Postprzez rimo » 2014-07-23, 23:11

Witam
Zastanawia mnie czy ktoś próbował założyć dodatkowe smarowanie wałków ?
Moim zdaniem można użyć do tego celu powrotu oleju z turbosprężarki..
Jest to teoria ponieważ nie wiem dokładnie czy olej z turbo wraca wprost do miski..
Czy może smaruje jeszcze elementy silnika po drodze..
Praktycznie wystarczyłoby rozdzielić powrót oleju z turbo na dwie wiązki.
W każdej głowicy zamontować rurkę w kształcie litery U.
W tejże rurce nawiedzić małe otwory w odpowiednich miejscach wałków.
Jeden koniec U służyłby do wejścia oleju z turbo.
Drugi koniec do powrotu oleju w jedną wiązkę w miejsce powrotu z turbo.
Można zastosować mniejszą średnicę powrotu tak aby całość spełniała swoją funkcje.
Pozostaje pytanie jak większa ilość oleju w głowicy wpływa na jej pracę.
Założenie teoretyczne - lepsze smarowanie wpłynie na mniejsze zużycie wałków.
Proszę o opinie w tej kwestii. Może już u kogoś coś takiego funkcjonuje ?
Pozdrawiam
rimo
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2014-07-21, 23:03
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Sławomir

Re: Dodatkowe smarowanie wałków rozrządu w 2.5 TDI

Postprzez maxi » 2014-07-24, 14:18

rimo, wszystko ładnie wykombinowałeś lecz jest jeden problem. Za turbinką olej nie ma już żadnego ciśnienia- spływa sobie tylko do miski. Także lipa.
maxi
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2014-05-09, 07:49
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Maks


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości