Dogrzewanie wdmuchiwanego powietrza do kabiny.

Dogrzewanie wdmuchiwanego powietrza do kabiny.

Postprzez PiotrC5 » 2014-01-20, 14:58

Witam
Ze względu na panujące chłody nawiew ciepłego powietrza do kabiny/ wnętrza trwa dłużej ale dla mnie jest to trochę "upierdliwe" np ze względu na przednią szybę. Jeżeli dobrze pamiętam w Pasku B5FL jest dodatkowa nagrzewnica elektryczna która po ustawieniu pewnych opcji w klimatroniku podgrzewała powietrze wdmuchiwane do wnętrza.
Nie mogę znaleźć informacji czy jest/występuje taka opcja w poliftowym A6 C5 1,9TDi z silnikiem AVF.
Jeżeli tak, to prosiłbym o info odnośnie ustawień klimatronika.
Dzięki.
PiotrC5
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 2013-10-07, 19:59
Lokalizacja: Pomorskie
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Piotr

Postprzez Andi » 2014-01-20, 18:25

witam ,
jezeli jest elektryczna nagrzewnica latwo sprawdzic zagladajac czy sa grube przewody idace w kierunku nagrzewnicy .
Nagrzewnica powinna sie uruchamiac po wyborze przycisku grzania tylko szyb (III)
Apropos aby poprawic ogrzewanie auta mozna wstawic pompke od webasta w uklad nagrzewnicy, aby wymusic obieg , zrobilem cos takiego u siebie juz jest po fazie testow temat pojawi sie wkrotce .
Krotko mowiac/piszac przy ujemnych temp -5 wystarczy ,ze auto/diesel pochodzi max 5 min ( czas odsniezenia auta ) na postoju i jest cieple powietrze, nawiasem mowiac nagrzewnice elektryczna tez mam troche szybciej dmucha cieplym , ale od momentu przerobki nie korzystam ;-)
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 601
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez Andi » 2014-01-20, 19:49

scubanyGTI napisał(a):
Andi napisał(a):Nagrzewnica powinna sie uruchamiac po wyborze przycisku grzania tylko szyb (III)


Ale to musi wykańczać baterie. Samo ogrzewanie szyby w połączeniu oczywiście z lusterkami pożera od groma prądu...jakoś nie chce mi to przejść przez myśl :-o , ze taka mała nagrzewnica elektryczna może chodzić w komplecie z resztą.
Jakby na to nie patrząc to coś pożera troche prądu :-> :-o
na wlaczonym silniku bez problemu daje rade , bardziej obciaza silnik sprezarka klimy ,niz ta elektryczna nagrzewnica.
Podstawa standart przy takim wyposazeniu miec mocny altek montowany fabrycznie i sprawne ladowanie bez spadkow napiec. ;-)
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 601
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez sloniu » 2014-01-20, 20:08

W każdym 1.9 jest taka nagrzewnica elektryczna, jak dobrze pamiętam załączana przez wciśnięcie Auto i wyłączenie Eco ustawienie temp na HI. I wtedy po chwili powinno po mału lecieć ciepłe powietrze.
Audi A6 C5 2.5 TDI Q AKE 01' - in use
Audi A6 C5 1,9 TDI AVG 00' - sold
Audi A3 8L 1,8 AGN 96' -sold ;(
Fiat 125p 1,3 74' -still in use ;)
FSM Syrena 0,8 83' -rip
Avatar użytkownika
sloniu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 99
Dołączył(a): 2013-12-10, 16:36
Lokalizacja: Gdynia
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001/02
Imię: Karol

Postprzez zibi06 » 2014-01-21, 20:37

PiotrC5 napisał(a):jest dodatkowa nagrzewnica elektryczna która po ustawieniu pewnych opcji w klimatroniku podgrzewała powietrze wdmuchiwane do wnętrza.

PiotrC5, trochę inaczej. W silnikach diesla w nagrzewnicy zamontowane są dodatkowe grzałki. Taka nagrzewnica ma numer katalogowy 4B2819011
Obrazek
Obrazek
Aby zadziała temperatura zewnętrzna musi być poniżej 5*C. Jeżeli się nie mylę również jest to uzależnione od temperatury płynu chłodzącego, obciążenia alternatora (poniżej 50%), napięcia (powyżej 11 V) i działania świec żarowych.

Wciśnięcie ECON powoduje wyłączenie grzałek znajdujących się w nagrzewnicy.
Dobrze jest aby siła nadmuchu nie była maksymalna (ze względu na dużą masę przepływającego zimnego powietrza). Odczuwalne ciepło jest po ok 3 minutach.

Działanie możesz sprawdzić wykorzystując interfejs diagnostyczny VAG/ VCDS

Wybór => Silnik => Bloki pomiarowe => Kanał 16
Obrazek
W trzecim "okienku" wartości będą się zmieniały w zależności od mocy grzania na 0-1-10-11
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez zibi06 » 2014-01-21, 21:19

grzesiekVR6 napisał(a):Czy w każdym modelu C5 to było czy tylko w 1.9 TDi ?

grzesiekVR6, w instrukcji obsługi Audi A6C5 (str 150) jest wzmianka że dotyczy to silników diesla. Nagrzewnica (z grzałkami) jest taka sama również w 2,5 tdi.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez zibi06 » 2014-01-21, 21:51

grzesiekVR6 napisał(a):guziki ustawione jak przy włączonej klimatyzacji.
Dobrze myślę ? I wtedy jak jest poniżej 5 stopni włącza się elektryka - tak ?

Tak. Ja u siebie w "Szkodzie" dodatkowo nastawiam sobie nadmuch na szybę i temp na HI ale raczej nie jest to konieczne.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Odmrażanie przedniej szyby

Postprzez Koenig » 2014-01-22, 08:40

Nurtuje mnie teraz takie pytanie: jak działa odmrażanie przedniej szyby? Czy ogranicza się tylko do nadmuchu powietrza o takiej temperaturze jaką aktualnie posiada płyn chłodzący?
Obrazek
- Tatusiu, czy ten samochód jest zepsuty?
- Nie synku, to diesel...
Avatar użytkownika
Koenig
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-06-20, 11:12
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Janusz

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-01-22, 09:42

Wypadałoby mi na tą chwilę zacytować kolegę RomanSa:

"Latem włączenie przycisku przedniej szyby faktycznie wymusza włączenie sprężarki klimy ale zimą chodzi tylko o grzanie (stąd np. dodatkowa grzałka elektryczna przy nagrzewnicy, aby szybciej ciepłe powietrze leciało z nawiewów)."

ps. Koenig, cos z Twoim linkiem nie tak ;-)
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Postprzez Darek... » 2014-01-22, 10:18

przez pięć lat użytkowania A6C5 2,5TDI byłem przekonany ,że jedyna możliwość uruchomienia grzałki to dodatkowa funkcja odmrażania przedniej szyby ... rzeczywiście nigdy nie ustawiałem klimatronika na HI - reszta testów (różnych kombinacji nie uruchomiło grzałki) :roll:
Darek...
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2013-12-30, 09:39
Lokalizacja: 4x4 szczecin
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Postprzez RomanS » 2014-01-22, 10:21

Koenig, ja tez widze pod linkiem, że "nie ma takiego tematu" . A co do Twojego zapytania podtrzymuję co zacytował niepamietam 82, . Mozliwe, że nie we wszystkich A6 C5 taka grzałka jest, ale przy silniku 2,5 TDI jest na pewno :!: :)
I musze przyznać, że to działa :-)
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez Koenig » 2014-01-22, 10:31

Poprawiłem link, juz działa.
Czyli generalnie jesli włączę na zimnym silniku odmrazanie szyby, to powietrze będzie podgrzane mimo że płyn w układzie jeszcze nie nabrał temperatury? Czy temperaturę na klimatroniku trzeba przestawiać na HI?
- Tatusiu, czy ten samochód jest zepsuty?
- Nie synku, to diesel...
Avatar użytkownika
Koenig
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-06-20, 11:12
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Janusz

Postprzez RomanS » 2014-01-22, 10:33

Darek... napisał(a):przez pięć lat użytkowania A6C5 2,5TDI byłem przekonany ,że jedyna możliwość uruchomienia grzałki to dodatkowa funkcja odmrażania przedniej szyby ... rzeczywiście nigdy nie ustawiałem klimatronika na HI - reszta testów (różnych kombinacji nie uruchomiło grzałki) :roll:



Duzo w tym temacie niescisłości i błędów napisanych przez kolegów a wystarczyłoby poczytać Instrukcję obsługi :)

Co do odmrażania przedniej szyby:
Cytuje (str. 155, wersja z klimatronikiem): " Odmrazanie. Nastepuje mozliwie najszybsze odmrożenie lub osuszenie przedniej szyby i szyb bocznych.
Regulacja temperatury nastepuje automatycznie. Maksymalna ilość powietrza wypływa przede wszystkim z wylotów 1 i 2 Patrz "Wyloty powietrza" na str 157 ((sa to wyloty na górnej powierzchni deski- srodkowy i boczne-dop mój).
Naciśnięcie tego przycisku powoduje wyłączenie zamknietego obiegu i pracy ekonomicznej."

Po co więc ustwiać temperaturę czy wciskać ECON skoro robi się to wszystko automatycznie ??? :-o :-o :-o

U mnie przynajmniej działa to wszystko po wciśnięciu tego jednego przycisku. I to działa bardzo skutecznie :-)


A co do ECON to na str. 156: "...Po nacisnięciu tego przycisku w samochodzie z silnikiem wysokopręznym WYŁĄCZA :!: się ogrzewanie dodatkowe i w ten sposób można zaoszczędzic paliwo" (chodzi o grzałkę montowaną przy nagrzewnicy w autach z silnikiem wysokoprężnym.

Tak, że Koledzy: NIE KOMBINOWAĆ :-)
JEDEN przycisk i wszystko działa samo ;)
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez RomanS » 2014-01-22, 10:46

Koenig, akurat dopisałem w tamtym temacie co chyba da Ci odpowiedź.

Wciskasz jeden guzik podgrzewania szyby i wszystko dzieje się automatycznie :!: :)

Tak powietrze bedzie podgrzane przez grzałkę automatyczną (o ile jej nie wyłączysz wciskając np. ECON jak ktos tam proponował :-) ).
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez Koenig » 2014-01-22, 10:47

Wiem, właśnie tematy się całkowicie zdublowały. Może administracja je połączy?
- Tatusiu, czy ten samochód jest zepsuty?
- Nie synku, to diesel...
Avatar użytkownika
Koenig
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-06-20, 11:12
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Janusz

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości