Dziwny problem- PROSZĘ O POMOC

Dziwny problem- PROSZĘ O POMOC

Postprzez m4n77 » 2014-12-12, 15:08

Witam, mój 'dziwny problem' polega na tym, że nie wiem jaki mam silnik w aucie, tzn o jakim oznaczeniu, bo jakiej części nie kupuję to nie pasuje, a jest dobierana po vinie, roczniku itd.. Silnik o pojemności 1.8T w dow. rej. jako 150KM-onna jednostka. Termostat montowany w bloku jak w 1.8T od A4 B6...
tutaj pare fot:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

PS:Na pewno to nie jest AEB...
Tutaj lista możliwości:
1.8 Turbo AGU - 110kW (150KM)
1.8 Turbo AQA - 110kW (150KM)
1.8 Turbo ARZ - 110kW (150KM)
1.8 Turbo AUM - 110kW (150KM)
1.8 Turbo ARX - 110kW (150KM)

1.8 Turbo APP - 132kW (180KM)
1.8 Turbo ARY - 132kW (180KM)
1.8 Turbo AUQ - 132kW (180KM)
1.8 Turbo AJQ - 132kW (180KM)

1.8 Turbo AMK - 154kW (210KM)
1.8 Turbo APY - 154kW (210KM)
1.8 Turbo AUL - 154kW (210KM)
od-m4n77-lublin-t2547.html -- zapraszam do oceniania, komentowania, słowa krytyki :)
Avatar użytkownika
m4n77
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 314
Dołączył(a): 2014-11-08, 15:09
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Bartek

Re: Dziwny problem- PROSZĘ O POMOC

Postprzez sloniu » 2014-12-12, 16:18

Sprawdz we wnęce koła zapasowego tam powinna być wlepa z kodem oznaczenia motoru.

Chyba że wnioskujesz że wcześniej został zmieniony przez innego właściciela.
Audi A6 C5 2.5 TDI Q AKE 01' - in use
Audi A6 C5 1,9 TDI AVG 00' - sold
Audi A3 8L 1,8 AGN 96' -sold ;(
Fiat 125p 1,3 74' -still in use ;)
FSM Syrena 0,8 83' -rip
Avatar użytkownika
sloniu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 99
Dołączył(a): 2013-12-10, 16:36
Lokalizacja: Gdynia
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001/02
Imię: Karol

Re: Dziwny problem- PROSZĘ O POMOC

Postprzez RomanS » 2014-12-12, 17:01

Oznaczenie silnika powinno byc na nadlewie, przynajmniej mam tak w AWT:
Załączniki
13743318.jpg
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: Dziwny problem- PROSZĘ O POMOC

Postprzez m4n77 » 2014-12-12, 23:10

RomanS, Kolego a z której strony? bo od góry, ani od strony kierowcy nic na nim nie ma, może być od dołu? tutaj też jeden Kolega z forum sugerował bym obejrzał dokładnie głowicę, czy nie ma gdzieś oznaczenia, orientuje się ktoś gdzie mogłoby być?? Sygestia z kołem zapasowym odpada z dwóch powodów, jeden, instalacja gazowa, drugi nie jestem pewien czy nie był swap.
od-m4n77-lublin-t2547.html -- zapraszam do oceniania, komentowania, słowa krytyki :)
Avatar użytkownika
m4n77
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 314
Dołączył(a): 2014-11-08, 15:09
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Bartek

Re: Dziwny problem- PROSZĘ O POMOC

Postprzez RomanS » 2014-12-12, 23:48

kliknij w fotkę, kółkiem czerwonym zaznaczyłem dokładnie to miejsce (zaznaczenie trochę anemicznie wyszło, dlatego trzeba kliknąć tak jakbyś chciał otworzyc, wówczas widać) <okok>
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: Dziwny problem- PROSZĘ O POMOC

Postprzez m4n77 » 2014-12-13, 10:36

RomanS, nic tam nie mam :/ sprawdzałem z każdej strony, gładko.. może dojdę po oznaczeniu głowicy??
O6B 103 127K mógłby mi ktoś to rozszyfrować? :D
od-m4n77-lublin-t2547.html -- zapraszam do oceniania, komentowania, słowa krytyki :)
Avatar użytkownika
m4n77
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 314
Dołączył(a): 2014-11-08, 15:09
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Bartek

Re: Dziwny problem- PROSZĘ O POMOC

Postprzez m4n77 » 2014-12-13, 16:47

Koledzy przy okazji dwa pytania (żeby nie zaśmiecać działu), na zdjęciu zaznaczyłem przewód który jest jak przypuszczam gumowy w oplocie, biegnie od kolektora ssącego do turbiny, czy to jest jakiś podciśnieniowy? jest w bardzo słabej kondycji, być może nie jest szczelny, i chciałbym go wymienić, ale najpierw chciałbym się upewnić.
FOTO:
Obrazek

I drugie pytanko, do czego może być ta kostka? bo była wpięta do dołu, a dół wisiał(nie widoczny) odłączony, zero reakcji po podłączeniu, nwm do czego to może być?? 1 pin w środku tylko.
Obrazek
od-m4n77-lublin-t2547.html -- zapraszam do oceniania, komentowania, słowa krytyki :)
Avatar użytkownika
m4n77
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 314
Dołączył(a): 2014-11-08, 15:09
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Bartek

Re: Dziwny problem- PROSZĘ O POMOC

Postprzez nie pamietam 82 » 2014-12-13, 17:05

Ta kostka nie jest przypadkiem o czujnika temp. zew. ? <mysli>

pzdr <luzik>
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Dziwny problem- PROSZĘ O POMOC

Postprzez egoonn » 2014-12-13, 17:25

1 foto to podcisnienie
2 foto nie wiem ( zobacz w necie po numerze wtyczki powinno sie wyjasnic co to )
teraz podaj mi numer tego regulatora paliwa ( pomoze przy ustaleniu kodu silnika ) ta tabele co wstawiles z silnikami
PS:Na pewno to nie jest AEB...
Tutaj lista możliwości:
1.8 Turbo AGU - 110kW (150KM)
1.8 Turbo AQA - 110kW (150KM)
1.8 Turbo ARZ - 110kW (150KM)
1.8 Turbo AUM - 110kW (150KM)
1.8 Turbo ARX - 110kW (150KM)

1.8 Turbo APP - 132kW (180KM)
1.8 Turbo ARY - 132kW (180KM)
1.8 Turbo AUQ - 132kW (180KM)
1.8 Turbo AJQ - 132kW (180KM)

1.8 Turbo AMK - 154kW (210KM)
1.8 Turbo APY - 154kW (210KM)
1.8 Turbo AUL - 154kW (210KM)
wiekszosc z nich to poprzeczniaki nie wzdłuzne mam 3 typy z tej listy tylko ale poczekam na odpowiedz i dane , jak mozesz podaj numery wtryskow i jakie sa dlugie czy krótkie ? i ten regulator podejrzewam ze 4 barowy bedzie i wtedy interesuja mnie wtryski , moze bedzie wiadomo co tam Masz , moze dojdziemy ,
jak otworzysz maske kolo kielicha powinna byc tabliczka znamionowa auta taka czarna i tam jest podany nacisk osi w kilogramach i tam tez jest kod silnika
ANIMAL
Avatar użytkownika
egoonn
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 279
Dołączył(a): 2013-12-16, 21:30
Lokalizacja: IRL
Model: BMW 530xD
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 M57N2 231KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2003

Re: Dziwny problem- PROSZĘ O POMOC

Postprzez RomanS » 2014-12-13, 18:38

m4n77, takiego numeru jaki podałeś to nie znalazłem nigdzie, natomiast gdyby wziąć pod uwagę sam numer, bez litery K to wychodzi na to, że to jest od silnika 2,0 litra :-o
Również dziwna jest pokrywa zaworów (z wyglądu) jak na 1,8T, nawet korek wlewu oleju powinien być w pozycji o 90 stopni innej. Czyżby też 2,0 ALT ??? :-o :-o :-o
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: Dziwny problem- PROSZĘ O POMOC

Postprzez m4n77 » 2014-12-13, 19:14

nie pamietam 82, niestety to nie od temp. zewnętrznej bo wskaźnik wcześniej na zegarze pokazywał i pokazuje cały czas dobre dane, dobrą temp. nie zależnei od tego czy była wpięta, czy rozpięta wtyczka.

RomanS, - dlatego chcę się dowiedzieć co u mnie siedzi :) bo to niezła zagadka... <luzik> chciałbym wiedzieć czym jeżdzę <luzik> ale gdyby było 2.0+turbo to miałbym spalanie w granicach 7l? Pb/LPG przy średnio optymalnej jeździe? (zmiennej od 80 do 160km/h)

egoonn, - Jeśli to wężyk od pociśnienia, to rozumiem że musi być szczelny aby silnik pracował prawidłowo? bo od początku u mnie turbo chodzi dziwnie.. czuć że się załącza dopiero od 4.5tyś a tak chyba nie powinno być? powinno ciągnąć od mniejszych obrotów jak rozumiem :)
Czy w przypadku przerwania gdzieś tego wężyka/przewodu może występować spadek mocy, z powodu złej pracy turbiny?
od-m4n77-lublin-t2547.html -- zapraszam do oceniania, komentowania, słowa krytyki :)
Avatar użytkownika
m4n77
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 314
Dołączył(a): 2014-11-08, 15:09
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Bartek

Re: Dziwny problem- PROSZĘ O POMOC

Postprzez m4n77 » 2014-12-13, 19:17

RomanS, Jest tez inna możliwość :D że silnik jest 1.8T a głowica siedzi od 2.0 :D tylko nwm po co? może chodzi o te kanaliki... ale z tego co się orientuje najlepsze i najbardziej trwałe były głowice od silników AEB z początków produkcji...
od-m4n77-lublin-t2547.html -- zapraszam do oceniania, komentowania, słowa krytyki :)
Avatar użytkownika
m4n77
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 314
Dołączył(a): 2014-11-08, 15:09
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Bartek

Re: Dziwny problem- PROSZĘ O POMOC

Postprzez RomanS » 2014-12-13, 22:42

Trudno ocenić na odległość co z czym masz pożenione ale ze jest to niezła rzeźba to pewne. Może tylko pokrywa zaworów od 2 litrówki a może coś więcej. W tej chwili widać, że pokrywa zaworów na pewno plus dziwaczny system jej odpowietrzenia.
Widać, że nawet nie możesz obecnie zamontować pokrywy z tworzywa bo nie ma do czego (na pokrywie zaworów).
Co do spalania to 7l/100 km przy delikatnej jeździe jestem w stanie uwierzyć ale 7 l LPG/100 km to niemożliwe. Jeżdżę Passatem B5 z silnikiem 1,8T AWT i zużycie LPG wynosi od 10 litrów/100 km (tylko autostrada, nie więcej niż 120 km/h) do 13,5-14 l/100 km (tylko miasto). Jeżeli masz 7 litrów na 100 km to poszukaj czym prędzej kumatego gazownika. No albo zbieraj kasę na naprawę/wymianę głowicy (a może stad takie kombinacje alpejskie z ta głowicą, bo ktoś zrobił składankę z tego co było pod ręką ???).
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re: Dziwny problem- PROSZĘ O POMOC

Postprzez m4n77 » 2014-12-14, 08:15

RomanS, no tak, ale musiała pasować, jeśli dobrze jeździ, i nie ma żadnych dziwnych dźwięków itd. Zachowanie silnika normalne.
Pytanie co do tego wężyka podciśnieniowego, jeśli jest nie szczelny, turbo nie będzie załączało się od niskich obrotów ?? <mysli> <mysli>

PS: niskie spalanie może być powodem remontu? <rotfl> codziennie robię ponad 100km to dla mnie luksus jak mniej pali <rotfl> <rotfl>
od-m4n77-lublin-t2547.html -- zapraszam do oceniania, komentowania, słowa krytyki :)
Avatar użytkownika
m4n77
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 314
Dołączył(a): 2014-11-08, 15:09
Lokalizacja: Lublin
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 1.8 AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Bartek

Re: Dziwny problem- PROSZĘ O POMOC

Postprzez RomanS » 2014-12-14, 08:59

m4n77 napisał(a):RomanS, no tak, ale musiała pasować, jeśli dobrze jeździ, i nie ma żadnych dziwnych dźwięków itd. Zachowanie silnika normalne.


Jeżeli wszystko działa OK to po co bijemy pianę ?

m4n77 napisał(a):Pytanie co do tego wężyka podciśnieniowego, jeśli jest nie szczelny, turbo nie będzie załączało się od niskich obrotów


Jezeli będzie nieszczelny to będzie źle działało wszystko co związane z podciśnieniem. Efekty mogą być różne, zależy w którym dokąłdnie miejscu to podciśnienie szwankuje. Wymień po prostu ten wężyk za kilka złotych i przynajmniej będziesz wiedział, że jak coś nie działa jak powinno to nie wina wężyka. A tak to bedziemy teoretyzować nie wiadomo po co :-)

m4n77 napisał(a):PS: niskie spalanie może być powodem remontu? <rotfl> codziennie robię ponad 100km to dla mnie luksus jak mniej pali <rotfl> <rotfl>


Jeśli będziesz jeździł na zbyt ubogiej mieszance to moze być jak najbardziej powodem zniszczeń w silniku. Nie słyszałeś, że mówią, że gaz to złoooo :mrgreen: Tylko nikt nie chce pamietać, że chciał jeździć na prawie samym powietrzu :-) Myslę, że nie zaszkodziłoby abyś trochę poczytał o LPG <okok>
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości