[A6C5] "gumowy" hamulec

[A6C5] "gumowy" hamulec

Postprzez kuna » 2013-06-05, 09:52

Witam wszystkich i z góry proszę o wyrozumiałość w opisie mojej usterki ,a le jestem nowy na tym forum .
Sprawa wygląda tak :
zimą zamarzały mi hamulce ,- objaw był taki ,że naciskając na pedał ( był cholernie twardy) słyszałem jakby kruszący się lód .Efekt był taki ,że nie jeździłem jak były mrozy :-P
Podejrzewałem wodę w serwie , lecz wtedy jeszcze hamulec działał normalnie tzn . miał pewien luz przy depnięciu i dopiero później odczuwalne było hamowanie . Działał na dotyk.
A teraz ?
Wymieniłem płyn hamulcowy , sprawdziłem pompe vacum ( jest ok) , sprawdziłem czy nie ma wody w servie ( nie ma - jest troche rdzy) , a hamulec jest normalnie gumowy.
Jak się nadepnie nie ma tego takiego luzu i skuteczność hamowania jakby spadła.
osobiście stawiam na padnięte servo , ale czy szanowni koledzy mogliby mnie utwierdzić lub nie w moim podejrzeniu ?
Dziekuję z góry za wszystkie odpowiedzi.

Pozdrawiam,

Kuna
Avatar użytkownika
kuna
-#Kunorator
-#Kunorator
 
Posty: 1609
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2001
Imię: Gucio

Postprzez Andi » 2013-06-06, 06:33

kuna, witam,radzilbym wpierw sprawdzic szczelnosc wszystkich wezykow podcisneniowych,
pozniej musisz sprawdzic vacum pompe wakuometrem ,

po wcisniciu na wolnych obrotach powinno byc 30 (ale jednostek nie znam, zalezy od podzialki ) po wcisnieciu hamulca szybko powinno wracac do poprzedniego poziomu u mnie jak na razie 25 roznica moze niewielka ,ale swoje zrobi - w wekend bede sie bawil z zaworkami.
zobacz roznice w tym temacie od kolegow z BMW zapozyczonym obejrzyj a zrozumiesz :
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic. ... 9&t=125259
Załączniki
wakuometr.jpg
wakuometr.jpg (4.96 KiB) Przeglądane 9380 razy
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez surowy » 2013-06-06, 07:29

Andi, link nie działa
Avatar użytkownika
surowy
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 72
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:27
Lokalizacja: wawa
Model: S6 C6
Nadwozie: Coupe
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 4.2 BVJ 349KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: 2008
Imię: Rafał

Postprzez kuna » 2013-06-06, 12:29

dodam jako ciekawostkę , że poziom płynu hamulcowego podniósł mi się pod sam korek - czyli coś go wypycha ?
Avatar użytkownika
kuna
-#Kunorator
-#Kunorator
 
Posty: 1609
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2001
Imię: Gucio

Postprzez Andi » 2013-06-06, 18:33

kuna napisał(a):dodam jako ciekawostkę , że poziom płynu hamulcowego podniósł mi się pod sam korek - czyli coś go wypycha ?

to moze byc jedynie powietrze, mialem podobnie po jednej wymianie, auto hamowalo ale... hamulec byl jak poduszka pod stopy. Sam bylem przy odpowietrzaniu i niby wszystko robili ok , nawet dodatkowa butelke plynu wzialem na dolewanie .
Dopiero po drugim odpowietrzaniu ukladu hamulcowego i zuzyciu dodatkowej butelki twardosc hamulca wrocila do normy.

surowy, juz poprawilem dziala ;-)
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez kuna » 2013-06-06, 19:16

Andi napisał(a):
kuna napisał(a):dodam jako ciekawostkę , że poziom płynu hamulcowego podniósł mi się pod sam korek - czyli coś go wypycha ?

to moze byc jedynie powietrze, mialem podobnie po jednej wymianie, auto hamowalo ale... hamulec byl jak poduszka pod stopy. Sam bylem przy odpowietrzaniu i niby wszystko robili ok , nawet dodatkowa butelke plynu wzialem na dolewanie .
Dopiero po drugim odpowietrzaniu ukladu hamulcowego i zuzyciu dodatkowej butelki twardosc hamulca wrocila do normy.

surowy, juz poprawilem dziala ;-)


kurcze , odstawię auto jeszcze raz do mechaniora i zobaczę co będzie dalej :-?
Avatar użytkownika
kuna
-#Kunorator
-#Kunorator
 
Posty: 1609
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2001
Imię: Gucio

Postprzez Piotruś » 2013-06-07, 06:03

kuna napisał(a):dodam jako ciekawostkę , że poziom płynu hamulcowego podniósł mi się pod sam korek - czyli coś go wypycha ?

A nie doszło (np. podczas wymiany płynu) do zapowietrzenia pompy ABS ??
Jeśli tak - warto odpowietrzyć procedurą z wykorzystaniem VAG'a ... .

Poza tym samo odpowietrzanie instalacji hamulcowej osi tylnej w A6 C5 wcale nie jest "aż takie proste".
To znaczy sama czynność nie jest skomplokowana ale usunięcię całego ppwietrza wymaga pokory i świadomości, że kiedy z odpowietrzników wydobywa się już czysty i nie spieniony płyn to jeszcze żadna gwarancja, ze za moment znowu nie pojawi się powietrze ... .

Jesli chodzi o "zamarzania" pedału hamulca - jeśli zjawisko pojawia się tylko zimą przy mocno ujemnych temperaturach - wymiana płynu powinna rozwiązać problem.
Staranne odpowietrzenie to "inna" sprawa ;-) , chociaż większosć mechaników nie dopuszcza do zapowietrzenia instalacji ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez kuna » 2013-06-11, 19:22

Pompa ABS-u odpowietrzona , cały układ również .
Do dzisiejszego popoludnia było jak wcześniej , może z tą różnicą , że poziom płynu hamulcowego sie nie podnosi.
Dzisiaj popołudniu stojąc na światłach dałem upust swoim nerwom i depłem solidnie w pedał hamulca.
I wiecie co ?
Wszystko wróciło do normy :shock: tzn hamulec był taki jak powinien być .
Nie wiem jak będzie jutro rano , ale coraz bardziej skłaniam się do teorii , że cos nie gada dobrze srewo.
Tylko , czy to możliwe , że jak serwo dostanie "strzała" , to zaczyna prawidłowo działać?
Wygląda to tak , jakby się coś tam zatarło.
Macie jakies pomysły jak sprawdzić serwo ?
Avatar użytkownika
kuna
-#Kunorator
-#Kunorator
 
Posty: 1609
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2001
Imię: Gucio

Postprzez Piotruś » 2013-06-11, 20:43

Nie serwo a jak juz to pompa hamulcowa (taką kolejność ja bym obrał wobec dzisiejszej relacji).
Serwo oczywiscie może mieć swoje humory ale najprostszy test polega na wypompoowaniu podciśnienia na wyłaczonym silniku (deptasz w pedał aż będzie twardy, jakkolwiek idiotycznie to brzmi). Gdy pedał przestanie rosnąć wtedy wciśnij go całą siłą i odpal silnik - pedał - co oczywiste powinien natychmiast zmieknąć i wejść trochę głębiej ;-) . Myśle, ze na pewno doskonale wiesz o czym mówię ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez kuna » 2013-06-11, 21:43

Dzięki Piotrze za odpowiedź :-D
Sprawa pedała jest ogarnięta - wiem o czym piszesz :mrgreen:
Zgodnie z Twoją sugestią zrobię reanimację pompy .
Pozdrawiam,
Piotr
Avatar użytkownika
kuna
-#Kunorator
-#Kunorator
 
Posty: 1609
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2001
Imię: Gucio

Postprzez oli80 » 2013-08-11, 22:41

Piotruś napisał(a):Poza tym samo odpowietrzanie instalacji hamulcowej osi tylnej w A6 C5 wcale nie jest "aż takie proste".

To znaczy sama czynność nie jest skomplokowana ale usunięcię całego ppwietrza wymaga pokory i świadomości, że kiedy z odpowietrzników wydobywa się już czysty i nie spieniony płyn to jeszcze żadna gwarancja, ze za moment znowu nie pojawi się powietrze ... .

Ja odpowietrzam tylne zaciski stając nosem w dół z jakiejś stromej górki (letnie felgi mają takie oszprychowanie że kół nie ściągam) producent tylnych zacisków coś skopał bo odpowietrznik jest z boku,co utrudnia pozbycie sie całego powietrza :-P
Avatar użytkownika
oli80
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2013-08-11, 22:20
Lokalizacja: Głubczyce
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek

Re: [A6C5] "gumowy" hamulec

Postprzez mwx » 2015-07-21, 12:27

oli80 napisał(a): producent tylnych zacisków coś skopał bo odpowietrznik jest z boku,co utrudnia pozbycie sie całego powietrza :-P


Na 1-szy rzu oka tak to wygląda, jednak jak weśmiesz pod uwagę fakt, że gniazdo odpowietrznika jest zagłębione w zacisk to zauważysz że sam otworek wypada niemal idealnie tam gdzie trzeba ;-) Dobrze to widać w rozebranym zacisku (na podkradzionym z sieci zdjęciu widać niewyraźnie otworek na dole po lewej)

Obrazek


Piotruś napisał(a):A nie doszło (np. podczas wymiany płynu) do zapowietrzenia pompy ABS ??

Jeśli tak - warto odpowietrzyć procedurą z wykorzystaniem VAG'a ...


W ramach walki z hamulcami udało mi się uzyskać głębokie zapowietrzenie. Muszę odpowietrzyć całość, łącznie z ABSem.

Czytałem jak to się robi, ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy podczas uruchamiania pompy ABS VAGiem trzeba mieć poluzowane odpowietrzniki czy nie?
Jeśli tak, to które i kiedy zakręcić?
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: [A6C5] "gumowy" hamulec

Postprzez Piotruś » 2015-07-22, 21:47

mwx napisał(a):Czytałem jak to się robi, ale nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy podczas uruchamiania pompy ABS VAGiem trzeba mieć poluzowane odpowietrzniki czy nie?Jeśli tak, to które i kiedy zakręcić?

Tak. Musi być poluzowany lewy przedni (strona kierowcy) odpowietrznik. Najlepiej wykorzystać rurkę zanurzoną w naczyniu z płynem żeby nie nastąpiło "zwrotne" zapowietrzenie. Zakręcasz gdy pompa przestanie pompować i gdy będziesz pewny, że wężykiem nie "idzie" już powietrze.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [A6C5] "gumowy" hamulec

Postprzez mwx » 2015-07-23, 21:17

Niestety nie udało mi się uruchomić procedury.

Gdy włączam kanał 01 w adaptacji to przycisk "test" nie jest aktywny. W nastawach podstawowych też nic nie mogę zrobić, mam napisy "not avaliable" :-/
Trzeba się jakoś najpierw zalogować?
Przyznam się, że podczas prób VAGiem nie miałem podniesionych przednich kół - mam tylko kobyłki i tył stał bez kół na kobyłach a przód lekko uniesiony ale koła dotykały ziemi, ze względów bezpieczeństwa - czy to możliwe żeby system poziomowania xenonów blokował możliwość wejścia w tę procedurę? (to jedyny system zbierający info o stopniu ugięcia zawieszenia)

Przelałem z kumplem przez ukłąd 1,5L płynu, a potem, ponieważ był już wszędzie świeży, poprowadziłem 5m wężyk powrotny do zbiorniczka i pompowaliśmy długo i starannie w obiegu zamkniętym, oblatując całe auto dookoła 3 razy(LP->PP->LT->PT), przelewając pewnie z 2l przez każdy z zacisków, kończąc tak, że zakręcałem odpowietrznik zanim noga mojego kumpla na hamulcu dotknęła podłogi. Nie widziałem w wężyku ani jednego bąbelka, nawet takiego mikromikro.

Czy to możliwe, żeby pompa po takiej akcji nadal była zapowietrzona? Gdy kumpel ćwiczył nogi na hamulcu ja nasłuchiwałem i w sumie najgłośniejszy szum pochodził właśnie z pompy ABS. Hamulec nadal dupy nie urywa i jest miękkawy na początku :-?

Czy jeśli za nic nie uruchomię tej procedury, to mam udać się na luźny piach, pomęczyć ABS i potem wrócić do klasycznego odpowietrzania?
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: [A6C5] "gumowy" hamulec

Postprzez Piotruś » 2015-07-23, 21:34

Zahamuj kilkakrotnie tak żeby właczył się ABS, powtórz (po lekku) odpowietrzanie. Będzie OK.
I to co ktoś już niedawno pisał na naszym Forum - jeśli klocki sa nowe to potrzebują trochę czasu na ułożenie się wtedy hamulec jest miękkawy ale z czasem wszystko się normuje. Im dłużej to trwa, tym lepiej z punktu widzenia trwałości nowych części.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Następna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości