Jak poprawnie myć i zabezpieczyć samochód

Kosmetyka samochodowa, chemia, woski, pasty polerskie, odświeżacze i zapachy inne specyfiki.

Jak poprawnie myć i zabezpieczyć samochód

Postprzez Rubio » 2013-06-11, 07:57

Korzystając z mojej wiedzy oraz kolegów z forum http://forum.kosmetykaaut.pl/ postanowiłem opisać krok po kroku czynności jakie powinno się wykonywać aby nasze samochody miały idealny lakier (zwłaszcza po korekcie)
Taki sposób mycia ma znaczący wpływ na powstawanie nowych rys na samochodzie oraz pokazuje, że wcześniejsze przygotowanie lakieru pod nałożenie wosku znacznie przedłuża jego działanie.

1. Mycie

1.1. Mycie wstępne aktywna pianą

Jeśli posiadamy aktywną pianę i pianownicę to warto jej użyć aby wstępnie umyć auto. Wiadomo, że takie mycie nie zastąpi mycia ręcznego dlatego też można połączyć oba te sposoby aby przeprowadzić dokładny proces mycia auta. Mając do dyspozycji myjkę ciśnieniową i pianownicę spryskujemy dokładnie całe auto od dołu do góry pokrywając je równomiernie, aby wyglądało tak, jakby było pokryte śniegiem. Czekamy kilka minut. Piana zacznie powoli spływać i znikać. Spłukujemy myjką ciśnieniowa auto zmywając dokładnie całą pianę.

Mycie aktywną pianą obrazuje ten filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=_OzBo6yeB5c

1.2. Mycie wnęk drzwi

Kolejną czynnością jest dokładne wymycie wnętrza drzwi przy zawiasach. Najlepiej jest to zrobić przed głównym myciem, aby brud nie wypływał na czyste auto. Najprostsza metoda to spryskać wnętrza drzwi środkiem APC, a następnie przy pomocy pędzelka dokładnie oczyścić. Na koniec całość delikatnie spłukujemy małym strumieniem wody.

1.3. Mycie kół oraz nadkoli

Kolejnym krokiem jest wyczyszczeni kół oraz nadkoli. Felgi oraz opony spryskujemy dostępna chemią (dla przykładu Meguiar’s Wheel Brightener, Atak do felg lub cokolwiek innego), a następnie czyścimy szczotką lub rękawicą. Pamiętajmy aby przeczytać instrukcję użycia danego środka gdyż są one dość agresywne i w zależności od rodzaju felgi inne będzie ich zastosowanie, a o uszkodzenie nie jest trudno. Nadkola natomiast traktujemy np. APC i dokładnie czyścimy szczotką. Aby ułatwić sobie pracę w miarę możliwości możesz odkręcić koła i wtedy mycie nadkoli będzie dużo łatwiejsze. Dressing nałożymy na końcu.

1.4. Mycie zakamarków

W miarę możliwości i chęci przy każdym dokładnym myciu konieczne jest domyć wszystkie zakamarki typu oznaczenia modelu auta, osłony, grile, listwy przy oknach, wnęki, klamki itp. W tym celu bierzemy APC, rozpylamy, czekamy aż środek zacznie działać i pędzelkiem dokładnie czyścimy dane miejsce. Warto spłukać każdy element oddzielnie aby preparaty nie zasychały na plastikach.

1.5. Mycie zasadnicze


Po wcześniej wykonanych czynnościach przechodzimy do mycia zasadniczego całego auta. Najlepiej jakbyśmy się wyposażyli w dwa wiadra aby auto umyć tzw. „metodą na dwa wiadra”. Optymalny zestaw potrzebnych rzeczy to:

- dwa wiadra min 10l (warto pomyśleć o zakupie GRITT GUARD aby nieczystości gromadziły się na dnie, a nie pływały razem z wodą),

- dobra rękawica do mycia (np. Meguiars, CarPro itp.)

- dobry szampon - do pierwszego mycia nie jest wymagany aż tak dobry szampon, ale po wykonaniu procesu autodetailingu warto już używać tego właściwego, dobrego szamponu. Dla mnie najlepsze szampony to DURAGLOSS Car Wash Concentrate #901 i Optimum Car Wash

Metoda: w jednym wiadrze rozrabiamy ciepłą/letnią wodę z szamponem, a w drugim wiadrze samą wodę. Rękawicę zamaczamy w wodzie z szamponem, myjemy jeden panel i płuczemy rękawice w drugim wiadrze. Im częściej płuczesz rękawice tym bezpieczniej gdyż brud spływa z niej i zostaje w drugim wiadrze z samą wodą. Najłatwiej mycie zacząć od dachu, potem szyby i kolejno czyścimy auto coraz niżej. Miejsca pod listwami warto jest myć na samym końcu gdyż tam jest zawsze nagromadzone najwięcej brudu.


2. Przygotowanie powierzchni

2.1. Czynności przed glinkowaniem

Bardzo często, jeżeli auto wcześniej nie było glinkowane lub było dość dawno, a auto eksploatowane jest w wyjątkowo trudnych warunkach atmosferycznych, na pewnych elementach karoserii auta oraz w szczelinach potrafi gromadzić się dość spory brud, który nie dość, że może być trudny do usunięcia przez glinkę to jeszcze mocno ją wyeksploatować i doprowadzić do szybkiego zużycia. Przykładem takich elementów mogą być progi, dolne części drzwi, zderzaki, szczeliny itp. Czasami nawet tzw. Tar Remover lub Degreaser nie dadzą sobie rady z takimi zanieczyszczeniami (m.in. smołą) dlatego w tych miejscach przed użyciem glinki warto zastosować np. specjalną benzynę ekstrakcyjną, która zmyje brud bez naruszenia lakieru.

2.2. Proces glinkowania

Glinkowanie to jeden z ważniejszych etapów w całym procesie detailingu i jest tym, który w niektórych sytuacjach staje się wręcz konieczny. Dla przykładu nakładanie wosku na nie glinkowaną długo powierzchnię zmniejsza m.in. jego trwałość gdyż to tak jakbyśmy kładli masło na kromkę chleba, który leżał na ziemi w piasku i brudzie. Prostym i dość logicznym wnioskiem jest więc zakup glinki.

Glinkowanie zapewni nam łatwiejszą pracę na kolejnych etapach, jak również umożliwi "bezpieczniejsze" przeprowadzenie korekty lakieru gdyż zawsze istnieje szansa, że po najechaniu padem na brud np. ziarenko piasku przyklejone za pomocą kropki smoły) przyspojony do powierzchni lakieru może on spowodować powstanie nowych rys.

Cleaner

Jest to proces mający wpływ na trwałosć naszej powłoki woskowej. Cleaner usuwa wszelkie pozostałości po poprzednich etapach czyszczenia auta(np. resztki past) oraz pozwala na dobre związanie wosku z lakierem. Cleaner nakładamy bawełnianym lub mikrofibrowym aplikatorem, a następnie przecieramy całość MF. Zaleca się stosowania cleanera tego samego producenta co wosk, zwłaszcza przy droższych woskach.

WOSK:)

Tutaj do wyboru do koloru, ja proponuje na początek collinite 476 lub meguiars #16. kosztują około 100, trzymają się długo i jest piękny efekt.
Rubio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 138
Dołączył(a): 2013-06-07, 11:09
Lokalizacja: Kraków
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999
Imię: Dawid

Re: Jak poprawnie myć i zabezpieczyć samochód

Postprzez spawn-mateo » 2014-04-07, 13:49

bardzo ladnie dodam tylko mycie szyb, pielegnacje uszczelek i plastikow, pielegnacje opon.
dodatkowo po korekcie jesli ktos planuje proponuje naniesc cos trwalego jak cquartz lub cos podobnego potem wosk, szyby mozna tez lekko spolerowac - odtluscic i nalozyc cquartz na felgi tez sa podobne srodki i oczywiscie wosk na felgi jak ktos nie lubi pylu z klockow polecam klocki ceramiczne np z ATE super sprawa prawie nie pyla
spawn-mateo
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2014-04-07, 12:11
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: spawn


Powrót do Car detailing.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości