[ALL] Jak powinien odpalać 2.5 TDI

[ALL] Jak powinien odpalać 2.5 TDI

Postprzez Lechu » 2013-06-04, 10:00

Informacja dla wszystkich. jak powinien odpalać diesel 2.5 TDI R5.

zimny




ciepły (powyżej progu grzania świec żarowych)




a tak z pewnością nie powinien odpalać (niezadbany przelot ok 500 tkm)





Pamiętajmy o najważniejszych sprawach, które mają wpływ na odpalanie.
Kolejno sprawdzamy:

- świece żarowe (muszą wszystkie grzać tak jak powinny)
- drożny układ paliwowy (mam tu na myśli głównie filtr paliwa)
- akumulator (ma być w pełni sił, rozruch ok 600 A)
- rozrusznik (ma kręcić swobodnie jak helikopter :P )
- kąt wyprzedzenia zapłonu (ustawiony odpowiednio)
- sprężanie

prawidłowe odpalanie 2.5 tdi , odpalanie zimnego 2.5 tdi , odpalanie AEL AAT, zimny start AAT AEL, zdrowy AEL AAT , odpalanie od strzała 2.5 TDi AAT AEL
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Re: [ALL] Jak powinien odpalać 2.5 TDI

Postprzez mas0n » 2014-06-01, 11:57

Witam. Widzę wesoły temat
Obrazek
Jak odkręcić te śruby? Ta z brzegu, ok, spoko, jest dostęp. Ale reszta?
Druga rzecz, te wartości odczytane to co to jest? bo chyba nie są to stopnie. chyba że np. 80 oznacza 8.0 stopnia
Mój wynik


Mam za wczesny kąt. Aby opóźnij trzeba przekręcić pompę w prawo (zgodnie ze wskazówkami zegara) patrząc od strony zderzaka?
mas0n
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2014-06-01, 11:15
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006
Imię: Piotrek

Re: [ALL] Jak powinien odpalać 2.5 TDI

Postprzez Lechu » 2014-06-05, 17:47

śrubę zaznaczoną na czarno odkręcasz przy pomocy przedłużki .

nie są to stopnie tylko wartości przeliczone na reprezentację bajtową .
Zgodnie z wykresem kąt masz za wysoki.

http://a6forum.pl/sprawdzenie-i-zmiana-kata-wyprzedzenia-zapl-t32.html
Protestujmy przeciw rejestrowaniu aut z kierownicą nie po tej stronie.
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Re: [ALL] Jak powinien odpalać 2.5 TDI

Postprzez mas0n » 2014-06-07, 11:52

To że za wysoki to ja wiem. tylko cholernie tam ciasno. Szkoda że nie ma przeliczenia na stopnie, wtedy wiadomo by było o jakie wartości należy obrócić, a nie na "oko".
mas0n
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2014-06-01, 11:15
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0TDI BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2006
Imię: Piotrek

Re: [ALL] Jak powinien odpalać 2.5 TDI

Postprzez Andi » 2014-06-07, 18:00

mas0n napisał(a):Szkoda że nie ma przeliczenia na stopnie, wtedy wiadomo by było o jakie wartości należy obrócić, a nie na "oko".

nie przestawiasz na oko , tylko z podlaczonym komputerem widzac c,o sie dzieje na wykresie -- ruszasz pompa w lewo lub w prawo :arrow: wykres ok, blokujesz pompe najwygodniejsza sruba i dokrecasz pozostale po zgaszeniu silnika .
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 607
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej


Powrót do C4 (1991-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości