keyless go - dołożenie

keyless go - dołożenie

Postprzez Turlogh » 2017-04-03, 17:28

Witam
Niedawno zakupiłem auto ale ponieważ nie mam keyless go (otwierania auta) chciałem to założyć. Teraz mam dylemat.
Przejrzałem sporo tematów na ten temat ale nigdzie nie znalazłem w pełni dokończonego tego tematu, Ciągle coś gdzieś ktoś musiał zakodować lub inne rzeczy. Pomijam fakt, że bardzo dużo sprzecznych opinii.

Pytałem w serwisie - nie dołożymy tego.
Pytałem jednego magika, do którego mam zaufanie, ale mi odpowiedział, że "nie zajmuję się tym, nie zrobię tego, nikt tego nie zrobi" ;)
Pytałem innego, podał mi telefon do kogoś. Pojechałem - dołożenie kosztować ma 4 tys zł. Gdybym chciał otwieranie bagażnika ruchem nogi pod zderzakiem - dodatkowo 2 tys zł gdyż nie mam w tej chwili elektrycznego otwierania bagażnika.

Pytanie do Was, co o tym sądzić? Może się to udać za 4 tys?
Bardziej się obawiam, czy nie będzie później jakichś skrzypień tapicerki etc.

Pozdrawiam
A
Turlogh
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2017-03-17, 12:36
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.00 CKVB 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2014
Imię: Artur

Re: keyless go - dołożenie

Postprzez nygus069 » 2017-04-03, 18:05

Na Twoim miejscu zrobiłbym elektryczną klapę otwieraną nogą ,keyless bym odpuścił -poczytaj ,pożywka dla złodzieji.
nygus069
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2014-12-14, 19:55
Model: A6 C7
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 TDi CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2011
Imię: Tomasz

Re: keyless go - dołożenie

Postprzez marekpili » 2017-04-05, 15:07

Dokładnie.
Gdzieś czytałem że z tym systemem złodziej otwiera auto w 15 s. nawet jak sobie siedzisz w restauracji.
Ja zamawiałem auto w fabryce i celowo pominąłem tę opcję.
Mam za to w Renault Grand Espace - wygoda, ale ta salonka nie jest narażona na przywłszczenie
Pozdro
Avatar użytkownika
marekpili
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2015-05-13, 20:27
Lokalizacja: Podkarpacie
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2013
Imię: Marek

Re: keyless go - dołożenie

Postprzez Turlogh » 2017-04-05, 22:21

Hej
Mam to w renault scenic wartym 15 tys wiec po pierwsze jestem zdumiony, ze w audi to taka opcja raczej exclusiv. Po drugie, to zależy mi na tej opcji ze względów praktycznych.
Ponawiam więc pytanie - jest to możliwe za 4 tys zł?
Pozdrawiam
A
Turlogh
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2017-03-17, 12:36
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.00 CKVB 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2014
Imię: Artur

Re: keyless go - dołożenie

Postprzez Piotruś » 2017-04-06, 07:44

Turlogh napisał(a):Ponawiam więc pytanie - jest to możliwe za 4 tys zł?

Turlogh, musiałbyś przerobić lub wymienić niemal wszystkie wiązki elektryczne i dołożyć kilka worków nowych części.
O ile zgodzę się z tezą, że być może jest to technicznie wykonalne (znam "wariata", który dokonał takiego dzieła w modelu C6, ale w C7 będzie zdecydowanie trudniej), o tyle finansowo podejrzewam koszt rzędu 20 a nawet 30% wartości auta przy zastosowanie nowych oryginalnych części z ASO.

Wykorzystywanie części używanych jest moim zdaniem technicznie możliwe wyłącznie w przypadku przekładki wszystkiego od jednego dawcy, ale to w praktyce oznacza tylko jedno, czyli regularną jumę a w konsekwencji świadome paserstwo. Wiara w zdobycie "taniego" KOMPLETU WSZYSTKICH CZĘŚCI z egzemplarza potestowego według mnie jest utopijna.

Do zdemontowania praktycznie calusieńkie wnętrze, w tym na pewno tunel środkowy, być może (?) bez deski rozdzielczej.
Nie ma siły - NIKT NIGDY NIE POSKŁADA TEGO WSZYSTKIEGO TAK SAMO DOBRZE JAK FABRYKA. Będzie skrzypieć, stukać i pukać bo przy tak rozległych pracach zawsze gdzieś coś się urwie, pęknie i nadwyręży, czego nie zniwelują nawet wszystkie nowe kołki, spinki, etc. .. .

"Na koniec" to wszystko będzie trzeba "dopisać" do samochodu, a w przypadku "nowych" sterowników pozdejmować CP i prawidłowo zakodować i zaadoptować. Oficjalnie (legalnie) do zrobienia tylko w ASO ale oczami duszy już widzę co zacznie się dziać gdy komputer serwisowy porówna VIN auta z "nieistniejącym" wyposażeniem, na dodatek pochodzącym z innego auta (lub z kilku innych).
No i chciałbym wiedzieć, w którym ASO znajdzie się prawdziwy szpec zdolny to wszystko ogarnąć ... .

Co do przydatności/funkcjonalności takiego wyposażenia w pełni się zgadzam, że kto raz spróbuje będzie chciał zawsze ;-) ... .

Niestety, o ile widzę REALNĄ możliwość dołożenia czujników i sterownika tylnej klapy otwieranej ruchem nogi :-P (pod warunkiem odpowiedniego bordnetza), o tyle dołożenie systemu bezkluczykowego choć teoretycznie możliwe, to w praktyce realne NIE jest. Albo będzie rzeźbą, która popsuje auto na zawsze. Technicznie ale w wielu przypadkach również formalnie.

[+]

Zarzuty na zwiększoną podatność kradzieżową auta z kessy w mojej ocenie są absurdalne, a wręcz śmieszne, zaś JEDYNYM skutecznym zabezpieczeniem antykradzieżowym i tak jest wyłącznie dobra polica AC.

Po pierwsze:
Czytając opisy niektórych urządzeń nawet na Allegro okazuje się, że uruchomienie za ich pomocą dowolnego AUDI (z kessy czy bez) zajmuje maksymalnie 2 minuty.
Jedyną barierą w tym przypadku jest cena tych "pudełek" ale nie dostępność.

Po drugie, co ważniejsze :
Zasięg systemu bezkluczykowego wynosi zaledwie kilkadziesiąt centymetrów i jest podzielony na kilka "słabnących" stref (nie mylić z zasięgiem pilota centralnego zamka). Przykładowo podchodząc do samochodu od strony bagażnika pozostałe drzwi zostają pozamykane a ewentualne uruchomienie startera wciąż nie jest możliwe.
Inna sytuacja - kluczyk wrzucony do kieszeni w drzwiach kierowcy przestaje być widoczny dla systemu już po ich otwarciu.
W związku z tym złodziej usiłujący "przechwycić" sygnał ma szansę tylko w przypadku gdy kluczyk zostanie "niepilnowany", na przykład w kieszeni okrycia odwieszonego w ogólnie dostępnym miejscu.
Trzymając kluczyk przy sobie taki okurwieniec musiałby się do nas przytulać, za co w przypadku faceta od razu dostałby petardę w ryj. W przypadku kobiety ... no jakoś ciężko mi sobie wyobrazić wystrzałowego lachona ... który ni z gruchy ni z pietruchy zaczyna się o mnie ocierać w przestrzeni publicznej bez wyraźnego powodu ;) ... .

<luzik>

PS:
Mam bardzo poważne wątpliwości jak zareagowałaby ubezpieczalnia gdyby się okazało, że w ukradzionym samochodzie pracowały (choćby w pełni legalne) kluczyki wcześniej dopisane do innego numeru VIN :-o ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: keyless go - dołożenie

Postprzez Turlogh » 2017-04-06, 11:32

Piotruś, będę na przyszłość zadawał różne (nawet dotyczące wyimaginowanych problemów) pytania, bo Twoje odpowiedzi rozbawiają mnie niesamowicie i przyjemnie się je czyta. :)
Jak zwykle krótko (w sensie, że jeden post wystarczył he he ) i treściwie.

Prawda jest taka, że jak pisałeś, mam to gdzieś czy mi przechwycą czy nie przechwycą jakieś sygnały. Mam AC i w razie W na pewno bym na tym nie stracił, ale nie to jest tematem tego wątku.

Wracając do tematu, kiedy miałem a8d3 swego czasu coś się pieprzyło z radiem bodajże, nie pamiętam dokładnie. Pojechałem najpierw (miałem po drodze od momentu kiedy wystąpiła usterka) do gościa (to ten od 4 tys za dołożenie keyless go) który mówił mi iż należy wymienić jakiś wzmacniacz i kosztować ma to 2000zł. Se myślę, trochę drogo ale cóż, niech zamawia. Będzie trzeba naprawić, nie ma co kombinować.
Ale szukając alternatywy dowiedziałem się o innym mechaniku/elektryku samochodowym (ten, któremu ufam) żeby rzucił na to okiem. On mówi - nie wiem - zostaw mi auto na dzień, posprawdzam. Mówiłem mu, że ktoś zasugerował wymianę wzmacniacza ale on mi "nie wiem, sprawdzę i dam znać, wcześniej zadzwonię zanim rozbebeszę auto.
Dzwoni na drugi dzień. Koszt naprawy 250zł. Musiał wysuszyć coś w strefie akumulatora. Jakieś zwarcie czy coś. Usterka wyeliminowana.

Od tej pory, ten mechanik ma moje zaufanie totalne. (Później się okazało kilka razy, że świetny z niego fachowiec).
Powiecie: to skoro on Ci tak powiedział odnośnie keyless, że się nie da, po co kombinujesz i szukasz u innych? Cóż, tonący brzytwy się chwyta. :)

Pytałem tutaj o to, czy się uda za 4 tysiące, bo tak czułem, że nie jest to takie proste i coś mi "śmierdziało".
Piotruś dzięki. Moje auto nie będzie miało keyles go za mojej kadencji.

Pozdrawiam
Artur
Turlogh
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2017-03-17, 12:36
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.00 CKVB 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2014
Imię: Artur

Re: keyless go - dołożenie

Postprzez krakers » 2018-06-12, 23:31

A ja jednak jestem zdecydowany na doposażenie w bezkluczykowe otwieranie ale tylko pod warunkiem, że nie będzie to rozmontowanie połowy samochodu tak jak przewiduje Piotruś. Robił ktoś z Was coś takiego, jeśli tak to gdzie i za ile? Poprzedni właściciel zamawiając auto w salonie PL niestety ze względu na obawę przed złodziejami i nienawidząc zbytecznej elektroniki nie zamówił tej opcji :-/ Od 10 lat jeżdżę samochodem z bezkluczykowm otwieraniem i nawet nie sądziłem jak bardzo będzie przeszkadzać mi brak tej opcji. Dodam tylko że odpalenie silnika następuje po wciśnięciu przycisku start czyli bez użycia tradycyjnego kluczyka. Dlatego też byłem pewny że będzie to banalna sprawa a nie wymiana tylu wiązek itp. itd.. Polecany w necie elektryk N...L z Krakowa odpisał mi, że się nie podejmie wykonania. Chwała mu za to że nie bierze się za coś gdy nie czuje tematu. Będę wdzięczny za wskazówki.
krakers
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2018-06-07, 23:06
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.00 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2014
Imię: krakers


Powrót do C7 (2011-2018)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości