Koło dwumasowe/sprzęgło. Jak zdiagnozować uszkodzenie

Koło dwumasowe/sprzęgło. Jak zdiagnozować uszkodzenie

Postprzez zibi06 » 2013-08-03, 18:03

Witam.
U Kolegi od pewnego czasu na wolnych obrotach ma bardziej odczuwalne drgania na kierownicy, które również przenoszą się na karoserię. Podczas ruszania puszczając sprzęgło są lekkie szarpnięcia. Podobno PD-ki można wyeliminować, kwestię "ibmusika" również.
Podejrzenie pada na sprzęgło/koło dwumasowe.
Jest jakiś w miarę prosty sposób aby to sprawdzić ?
Czy może być jeszcze inna opcja dotycząca tych drgań ?
Z góry dziękuję za informacje..
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez jakos78 » 2013-08-03, 18:14

Stwierdzić raczej trudno. Jak masz zrobioną pompę oleju i PD-eki to raczej dwumas.
Jaki przebieg?
Avatar użytkownika
jakos78
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 456
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:46
Lokalizacja: Holandia
Model: A6 C6
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.0 BPJ 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Jarek

Postprzez Piotruś » 2013-08-03, 19:35

zibi06 napisał(a):Podobno PD-ki można wyeliminować

Dlaczego ?! Na jakiej podstawie ?!
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez zibi06 » 2013-08-03, 21:04

Piotruś napisał(a):Dlaczego ?! Na jakiej podstawie ?!

Piotruś, po prostu parę miesięcy temu wymienione na nowe. Nie "nowe" od kitajców ale ori.. serwisowe.
jakos78 napisał(a):Jak masz zrobioną pompę oleju

Bez jakichkolwiek wycinań/ucinań/druciarskich przeróbek (co kto woli). Zrobione przed potencjalną większą awarią na zestawie naprawczym z ASO..
Silnik pracuje cicho, nie szarpie podczas przyspieszania (jest tylko odczuwalne poszarywanie podczas ruszania/puszczenia sprzęgła). Zdarza się że stojąc "pod światłami" auto bardzo delikatnie (ale wyczuwalnie) zaczyna się "bujać".
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez Piotruś » 2013-08-03, 21:13

zibi06 napisał(a):Piotruś napisał/a:
Dlaczego ?! Na jakiej podstawie ?!

Piotruś, po prostu parę miesięcy temu wymienione na nowe. Nie "nowe" od kitajców ale ori.. serwisowe.


Niech kolega/znajomy pomyśli (lub jest po) aktualizacji oprogramowania ECU ?!
To bardzo ważne ...
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez zibi06 » 2013-08-03, 22:57

Piotruś napisał(a):A myślałeś już (lub jesteś po) aktualizacji oprogramowania ECU ?!

Szczerze, nie mam zielonego pojęcia czy była robiona aktualizacja oprogramowania.
Auto ma od niedawna.
Piotruś napisał(a):To bardzo ważne ...

Mógłbyś trochę wyjaśnić dlaczego ?
Zapomniałem :oops: dodać , mówił że czasami zdarza się że jak wyłącza silnik jest lekkie szarpnięcie..
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez Piotruś » 2013-08-04, 12:19

zibi06 napisał(a):Piotruś napisał/a:

A myślałeś już (lub jesteś po) aktualizacji oprogramowania ECU ?!

Szczerze, nie mam zielonego pojęcia czy była robiona aktualizacja oprogramowania.
Auto ma od niedawna.


W takim razie jeżeli można Ci coś zaproponować to podjedź do ASO i niech "podłączą auto do ściany" żeby sprawdzić dostępność aktualizacji dla Twojego VINu .
Nie są to duże koszty, przeciętnie ok. 150 PLN, a moim zdaniem naprawdę warto.

zibi06 napisał(a):Piotruś napisał/a:
To bardzo ważne ...

Mógłbyś trochę wyjaśnić dlaczego ?


Dlatego, że problemy z narywającymi 2.0TDi miewają bardzo zróżnicowane przyczyny, a jedną z wielu jest właśnie parokrotnie poprawiany soft sterujący pracą silnika.

zibi06 napisał(a):Zapomniałem dodać, mówił że czasami zdarza się że jak wyłączam silnik jest lekkie szarpnięcie..

Trudno odnieść się do tej informacji przez internet ... . Może to być problemik z przepustnicą, zawieszeniem zespołu napędowego i kilka innych powodów występujących samodzielnie lub łącznie. Cokolwiek by nie było - opinię musi wyrazić mechanik, bo przez internet w takiej sprawie możemy sobie tylko pogdybać ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez milky » 2013-09-03, 11:23

Kod: Zaznacz cały
http://www.centrumsprzegla.com/artykuly/uszkodzone-kolo-dwumasowe-objawy,21/


Tu jest artykuł dotyczący objaw uszkodzeń koła dwumasowego, może się komuś przydać na przyszłość.
milky
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2013-09-03, 11:19
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Postprzez Koenig » 2013-09-05, 21:15

powinniśmy pamiętać, aby unikać częstego zdławiania silnika, jazdy na niskich obrotach, wrzucania jałowego biegu w celu napędzania klimatyzacji oraz przegrzewania silnika.


Trochę mnie ten artykuł zmartwił, bo ja osobiście preferuję emerycki styl jazdy ;d Jakieś 80-90% mojej jazdy mieści się w przedziale 1000-2000 obrotów. To bardzo źle?
- Tatusiu, czy ten samochód jest zepsuty?
- Nie synku, to diesel...
Avatar użytkownika
Koenig
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-06-20, 11:12
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Janusz

Postprzez Koenig » 2013-09-10, 08:11

Nie, to auto mam dopiero 4 miesiące. Zrobiłem nim już prawie 10kkm, w tym 1500 na wakcaje z prędkościami powyżej autostardowych (gdybym miał DPF to na pewno by się wyczyścił ;) )
Mechanik sprawdzał turbo podczas wymiany pakietu startowego i stwierdził że jest bez zarzutu. Natomiast o czyszczeniu kata pierwsze słyszę. Chyba że chodzi o to samo co czyszczenie DPF...
- Tatusiu, czy ten samochód jest zepsuty?
- Nie synku, to diesel...
Avatar użytkownika
Koenig
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-06-20, 11:12
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Janusz

Postprzez Kramerko » 2013-12-02, 13:23

Objawy uszkodzonego koła dmumasowego:
- Terkotanie i klekotanie na biegu jałowym.
- Piski przy redukowaniu biegów
- Stuki przy dodawaniu i ujmowaniu gazu na niskich obrotach

Samemu zdiagnozujesz usterkę poprzez:

np jak jedzisz na 5 biegu zejdx do około 1 tysiaca obrotów i maksymalnie wciśnij pedał gazu. Auto ze sprawnym kołem będzie przyśpieszało. Z uszkodzonym odczujesz telepanie, wibracje i szarpnięcia.
Kolejny test: jedx na 3 biegu w okolicach 3 tysięcy wymys szarpnięcie na sprzęgle kilkakrotnie kopiąc w pedał gazu. Jeżeli pojawią się hałasu i wibracje - moze byc koło do wymiany.
Kramerko
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 36
Dołączył(a): 2013-06-06, 20:54
Lokalizacja: Małopolskie
Model: A6 C6
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.7TDI BPP 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2007
Imię: Grzegorz

Postprzez Mirooo » 2013-12-08, 13:32

Drgania od dwumasa mogą pojawiać się i znikać w zależności jak ustawi się koło czy są zazwyczaj cały czas?
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 171
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Postprzez Piotruś » 2013-12-09, 00:35

Mirooo napisał(a):Drgania od dwumasa mogą pojawiać się i znikać w zależności jak ustawi się koło czy są zazwyczaj cały czas?

Na koło dwumasowe (takie częściowo zużyte) moim zdaniem "nie ma mocnego", bo raz tłucze się bardziej, raz wcale, raz pobudza wibracje innym razem nie i tak dalej ... .
Chyba zależy, które konkretnie elementy dwumasy uległy największemu zużyciu oraz od tego co jeszcze jest walnięte (np. w zawieszeniu zespołu napędowego, w układzie wtryskowym, etc.)).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości