Montaż Bluetooth OEM do A6 C5 półlift

Montaż Bluetooth OEM do A6 C5 półlift

Postprzez bendzji » 2017-05-16, 08:36

Od dłuższego czasu planowałem uzupełnienie wyposażenia o zestaw głośnomówiący. Były już na forum opisy montażu zestawów Nokii czy Parrot ale nie do końca miałem pomysł jak ukryć panel sterownia takiego zestawu. W moim poprzednim aucie A4 B5 miałem zestaw Nokii z telefonem w podłokietniku i sterowaniem z kierownicy oraz info na FIS w liczniku ( kontakty itd ) i tego mi brakowało w aktualnej Audi.

Momentem przełomowym była wizyta kolegi u którego pomagałem kodować zestaw Fiscon-Kufatec w A6 C5 po lifcie - pełna współpraca z kierownicą multi , FIS i RNSE. Zacząłem drążyć temat jak coś takiego zmontować i nie wydać dużej ilości $$$ ;)


Wpadło więc rozwiązanie - modul Bluetooth z A4 B6/B7 i A3 8P - w tych autach były też te same radia co w naszych C5 więc musi to działać.




Potrzebne rzeczy:



- radio które działa po CAN ( Concert CD , Symphony II nawet RNSD też ogarnie )
Obrazek

- kierownica Multifunkcja ( najlepiej z przekaźnikiem przesyłającym sygnały po CAN )

- moduł bluetooth z anteną i wiązką , najlepiej z A4 B6/B7
Obrazek

- mikrofon - wykorzystałem taki z oryginalnego zestawu głośnomówiącego , zakupiłem go razem z lampką w której się fabrycznie znajdował
Obrazek
Obrazek

Po rozpiskę modeli modułów i pinouty itd. odsyłam na stronę: https://portal.a4-klub.pl/a4-b6-b7-inst ... bluetooth/

Radio musiałem wymienić a że posiadałem Symphony I to wybór padł na Symphony II - zyskałem zmieniarkę na 6 CD przy okazj.
Przy wymianie jedyny problem na jaki trafiłem to przewód anteny diversity - w Symphony I złącze Wiclic , w Symphony II FAKRA - pozostaję kupno przejściówki , polutowanie przewodu. Miałem ucięte wiązki z dawcy więc zakupiłem gniazdo Wiclic female i sam stworzyłem przejściówkę.

Symphony I komunikowało się z kierownicą po REMC a z licznikiem po szynie 3LB ( ENA , DATA , CLOCK ) - montaż Bluetooth i radia Symphony II wymagał stworzenia u mnie sieci CAN Infotainment/Display , oraz wymianę przekaźnika multifunkcji na taki obsługujący CAN

Połączyłem wszystko równolegle , stworzoną skrętką z oryginalnymi pinami:

CANH - pin 3 przekaźnika multifunkcji - pin 5 szarej wtyki licznika - pin w radiu wegług naklejki - pin 17 modułu bluetooth

CANL - pin 1 przekaźnika multifunkcji - pin 6 szarej wtyki licznika - pin w radiu - pin 18 modułu bluetooth


Moduł Bluetooth połączyłem z radiem za pomoca zakupionej wiązki pod rnse według schematu z poradnika z A4-klub , mniej więcej tak to wygląda:
Obrazek

Stworzyłem dodatkowe złącza i przelotki żeby mieć możliwość wypięcia i powrotu do fabrycznej konfiguracji w razie niepowodzenia a także aby montaż przebiegł bez lutowania tylko Plug and Play:
Obrazek
Obrazek

Sam moduł ma doskonałe miejsce za schowkiem w miejscu gdzie znajduje się np. moduł samopoziomu:
Obrazek

W tej sytuacji wiązkę do mikrofonu poprowadziłem prawym słupkiem do dachu , po zmontowaniu wszystkiego pozostało kodowanie i adaptacja sterowników:

- w przekaźniku multifunkcji [16] Steering Wheel - zmieniamy ostatnią cyfrę kodowania - xxxx? na 1 ( sterownie telefonem ) lub 5 ( sterowanie telefonem i sterowanie głosem )

- licznik [17] Instruments - kanał 62 adpatacji - zmieniamy na 3 ( +1 czyli Radio i +2 telefon )

- Radio [56] - zmieniamy kodowanie xxx?x - dodajemy +2



Kodowanie bluetooth jest opisane w linku z a4-klub - u mnie zakodowałem - 0000622 ( Basic dla Radia , kierownica multi , diagnoza po Kline , jezyk Angielski )

I tu pojawia się pewien szczegół dlaczego wspomniałem o module z B6/B7 - modyły z A3 8P beda zakodowane na diagnostykę po CAN i nie będzie możliwości połączenia po lini K ( wtedy ratuje tylko podłacznie modułu i przekodowanie w takiej A3 lub podpięcie na stole przez Gateway i zmiana kodowania )
Niestety jedynym kablem którym mogłem przekodować moduł w aucie ( zmiana języka ) był oryginalny VCDS - klon 12.12 jak i 2 kable KKL poległy i wieszały się przy próbie połączenia.


Całość funkcjonuje bardzo dobrze , jakośc rozmów jest rewalacyjna , na FIS moge przeglądać kontakty z telefonu , działa także sterowanie głosowe , odbieranie i dzwonienie z kierownicy <okok>

Tak to wyglada na FIS:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Montaż Bluetooth OEM do A6 C5 półlift

Postprzez egoonn » 2017-05-16, 20:30

dobra robota nie jednemu sie przyda <okok>
ANIMAL
Avatar użytkownika
egoonn
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 279
Dołączył(a): 2013-12-16, 21:30
Lokalizacja: IRL
Model: BMW 530xD
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 M57N2 231KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2003

Re: Montaż Bluetooth OEM do A6 C5 półlift

Postprzez mwx » 2017-06-06, 11:36

Bez multifunkcji będzie działać?
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Montaż Bluetooth OEM do A6 C5 półlift

Postprzez bendzji » 2017-06-07, 06:44

Tak ale wtedy odbieranie na telefonie i na fis nie będzie kontaktów itd. Tylko napis phone
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Montaż Bluetooth OEM do A6 C5 półlift

Postprzez Edin » 2017-06-07, 11:25

Fajnie że niektórym się chce dzielić swoją wiedzą :)
Edin
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 2013-08-31, 06:44
Lokalizacja: Lubelskie
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: Edwin

Re: Montaż Bluetooth OEM do A6 C5 półlift

Postprzez gumiss64 » 2017-06-18, 12:19

[/quote]
bendzji napisał(a):Niestety jedynym kablem którym mogłem przekodować moduł w aucie ( zmiana języka ) był oryginalny VCDS - klon 12.12 jak i 2 kable KKL poległy i wieszały się przy próbie połączenia.

W pół liftach jak i w pierwszych liftach szyna danych jest porozbijana na K i L z czym klony nie zawsze dają rade.
Wracając do tematu: A6 C5 Lift posiadam fabryczny telefon z podłokietniku, system telematic(obecnie zdezaktywowany) kierownicę multifunkcje z obsługą telefonu oraz RNS-D.
Pytanie moje jest następujące: moduł BLUE da się wcisnąć z wykorzystaniem fabrycznej instalacji? Czy szybszym sposobem będzie wciśnięcie nowej wiązki do BLUE?
Pozdrawiam.
gumiss64
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2014-01-01, 22:08
Lokalizacja: wlkp
Model: A6 C6
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 3.0 TDI ASB 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Rok: PreFL
Imię: £ukasz

Re: Montaż Bluetooth OEM do A6 C5 półlift

Postprzez bendzji » 2017-06-19, 06:25

Jak był telematic to w jego wtyczce powinny być wszystkie potrzebne sygnały - can , mikrofon itd. Można to jak najbardziej wykorzystać.

Co do linii K i L jestem tego bardzo świadomy , u mnie w instalacji brak linii L ( dopiero od modelowego 2002 się pojawiła ). Mój zwykły kabelek kkl bez problemu ogarnia poliftowego c5 natomiast tu poległ.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Montaż Bluetooth OEM do A6 C5 półlift

Postprzez person » 2017-09-11, 08:50

I normalnie wszystko hula na tip-top?
person
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2017-01-15, 12:25
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5 M54B25 192KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Rok: 2001
Imię: Waldek

Re: Montaż Bluetooth OEM do A6 C5 półlift

Postprzez bendzji » 2017-09-11, 16:06

No normalnie , na dniach będę wrzucał podobny moduł do drugiego swojego auta - a4 B5 , mam tam concerta CD dołożonego , będzie podpięte bez kiery multi.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość