To dopiero początek , więc będę wszystko po kolei umieszczał.
Po pierwsze co potrzebujemy do przeróbki konsoli 1din na 2din i montażu w niej nawigacji Navigation Plus wraz z tunerem TV i odtwarzaczem DVD.
===========================================================================
[center]NIEZBĘDNE PODZESPOŁY DO MONTAŻU[/center]
1. Konsola/kosz 2din W skład wchodzi kosz + ramka.
2. Klimatronik pod kosz 2din --- bardzo łatwo poznać różnicę między klimatronikami pod 1din i pod 2din (z lewej pod 1din , z prawej pod 2din) , klimatronik pod nawigację , czyli do konsoli 2din ma u góry ostre rogi , natomiast ten pod konsole 1din , czyli pod zwykle radio ma zaokraglone rogi , gdyż w to wchodzi jeszcze ramka
Są następujące rodzaje klimatroników:
- Przed liftingiem czarny
- Przed liftingiem szary
- Po liftingu szary gumowany
- Po liftingu czarny gumowany
3. Popielniczka pod kosz 2din -- nr. katalogowy: 4B0 857 951 N. Również łatwo poznac nawet po zdjęciach , popielniczka pod kosz 2din jest wsuwana w kosz , a pod 1din jest przykrecana , co widac po popielniczce , ta od 1din ma u gory bolce z dziurami na srubki , ta od 2din tego nie ma.
Różnica fizyczna:
- Popielniczka pod kosz 2 din ma w najszerszym miejscu 191mm
- Popielniczka pod kosz 1 din ma w najszerszym miejscu 201mm
4. Antena GPS z wtykiem SMB
5. Nawigacja Navigation Plus (RNS-D). Oczywiście jeśli robimy wszystko na oryginalnych częściach to również nawigacja musi pochodzić z Audi A6 , z innych nie będzie pasować. Widać to na zdjęciach poniżej.
a) A6
b) A4
c) A3
d) A8
6. Odtwarzacz DVD . Ja kupiłem DVD DALCO SL-65 , z tego względu iż posiada dwa wyjścia VIDEO i AUDIO , więc można dodatkowe źródło obrazu podłaczyć oprócz Navi. Dodatkowo posiada USB i czytnik kart pamięci , z których śmiało można odtwarzać filmy. Oczywiście odtwarza Divx , Xvid , DVD i inne.
7. Interfejs VAG do poustawiania wszystkiego i aktywacji.
8. Adapter plug&play do Navigation Plus (nav26maxx). Jak ktoś ma oryginalne radio Audi to tą przejściówkę wystarczy wpiąć do odpowiednich gniazd i wszystko mamy podłączone bez potrzeby lutowania itp.
9. Kabel do tunera TV
a) do czarnego tunera z dwoma okrągłymi wtyczkami 10 pinowymi (nr. seryjny: 4B0 919 146)
b) do aluminiowego tunera z wtyczką okrągłą 10 pin do Nawigacji i 54 pin do tunera TV (nr. seryjny: 4B0 919 146 A i B)
10. Kable chinch x3 do odtwarzacza DVD , ponieważ te w komplecie są gorsze niż ustawa przewiduje :P
11. Antena TV
a) antena tv z wejściem wiclic do czarnego tunera tv
b) antena tv z wejściem SMB do aluminiowego tunera tv
12. Tuner TV
a) Tuner TV czarny , nr. seryjny 4B0 919 146. Montowany tylko i wyłącznie w AUDI. Posiada wyjście AV (audio/video) oraz S-Video. Antena tv ma wejście wiclic. W związku z tym , że tuner posiada wyjście AV nie trzeba dokupować adaptera multimedialnego w celu podpięcia np. DVD.
b) Tuner TV aluminiowy , nr. seryjny 4B0 919 146 A i B. Montowany w Audi i VW (być może też w innych ale nie potwierdzam). Antena tv ma wejście smb. Złącze komunikacyjne 54 pin prostokątne , do podłączenia zewnętrznego źródła sygnału jak DVD czy kamera czy monitor czy Playstation , niezbędny jest adapter multimedialny.
===========================================================================
[center]NIEZBĘDNE NARZĘDZIA POTRZEBNE PRZY ROZKRĘCANIU ITP.[/center]
===========================================================================
[center]MONTAŻ TUNERA TV W BAGAŻNIKU[/center]
===========================================================================
[center]MONTAŻ NAVIGATION PLUS[/center]
1. Najpierw trzeba zdemontować cały tunel wraz z podłokietnikiem , zaczynamy od tyłu , tak jak pokazane na zdjęciach. Demontujemy tylną wentylacje z zapalniczką (zdjęcie 1), żeby to zrobić trzeba podważyć ją jakimś śrubokrętem lub czymś podobnym, wentylacja jest tylko na wcisk , nie ma żadnych śrubek itp.
Zdjęcie 1
Po wyciągnięciu trzeba odłączyć wtyczki sztuk dwie (zdjęcie 2), od zapalniczki i od podświetlenia (ewentualnie jeszcze jedna jak ktoś ma podgrzewaną kanapę). Następnie odkręcamy dwie śrubki widoczne na zdjęciu.
Zdjęcie 2
Teraz odkręcamy śrubę po środku tunelu , tam gdzie schowek pod podłokietnikiem , trzeba wyciągnąc materiał i ukaże się nam śruba , tak jak na zdjęciu poniżej, ta po prawej już odkręcona
Teraz ściągamy osłonę ramki biegów , trzeba ją mocno pociągnąć do góry , jest na zatrzaskach (4 pod spodem + 2 za popielniczką). Odkręcamy mieszek zmiany biegów , po prostu kręcimy w lewą stronę
Po ściągnieciu mieszka , wygląda to jak na zdjęciu poniżej. Teraz odkręcamy dwie śrubki , ostatnie , które trzymają tunel z podłokietnikiem , zaznaczone na zdjęciu na żółto. NALEŻY pamiętać o odpięciu wtyczki od sterowania lusterkami , zaznaczone na zdjęciu oraz odpięciu wtyczki od hamulca ręcznego , znajduje się ona z tyłu przy śrubach , które odkręcaliśmy na początku.
W tym momencie możemy już cały tunel śmiało wyciągnąć do góry i wyciągnąć z auta , żeby nam nie przeszkadzał
Chwil relaksu i zajmiemy się konsolą środkową.
===========================================================================
[center]MONTAŻ ODTWARZACZA DVD W SCHOWKU[/center]
===========================================================================
[center]KALIBRACJA NAVIGATION PLUS[/center]
Żeby nasza nawigacja w pełni i dokładnie ustalała naszą pozycje i w miarę płynnie wszystko pokazywała , niezbędna jest adaptacja nawigacji VAGiem. Robimy to w następujący sposób:
1. Wchodzimy do VAGa na kanał 37 (Navigation) , przyciskamy ADAPTATION/ADAPTACJA i w kanale 01 ustawiamy swój rozmiar kół , tabela z kodami i rozmiarami poniżej.
1790 - 145/80 R14 (Sommerreifen)
1815 - 165/65 R15 (Sommerreifen)
1803 - 175/60 R15 (Sommerreifen)
1806 - 185/50 R16 (Sommerreifen)
1935 - 195/65 R15 (Sommerreifen)
1910 - 205/60 R15 (Sommerreifen)
1930 - 205/55 R16 (Sommerreifen)
1818 - 205/40 ZR17 (Sommerreifen)
1960 - 215/55 R16 (Sommerreifen)
2060 - 225/60 R16 (Sommerreifen)
1930 - 225/45 R17 (Sommerreifen)
2074 - 225/55 R17 (Sommerreifen)
1943 - 225/40 ZR18 (Sommerreifen)
1960 - 235/50 R16 (Sommerreifen)
1964 - 235/45 R17 (Sommerreifen)
1967 - 235/40 ZR18 (Sommerreifen)
2065 - 245/45 R18 (Sommerreifen)
2065 - 245/45 ZR18 (Sommerreifen)
1940 - 255/40 R17 (Sommerreifen)
1937 - 255/35 R18 (Sommerreifen)
1937 - 255/35 ZR18 (Sommerreifen)
2016 - 255/40 ZR18 (Sommerreifen)
2016 - 255/35 ZR19 (Sommerreifen)
2092 - 255/35 ZR20 (Sommerreifen)
1775 - 155/65 R15 (Winterreifen)
1895 - 185/65 R15 (Winterreifen)
1935 - 195/65 R15 (Winterreifen)
1930 - 205/55 R16 (Winterreifen)
1960 - 215/55 R16 (Winterreifen)
2092 - 215/65 R16 (Winterreifen)
2060 - 225/60 R16 (Winterreifen)
1930 - 225/45 R17 (Winterreifen)
2070 - 225/55 R17 (Winterreifen)
1940 - 225/40 R18 (Winterreifen)
2010 - 225/45 R18 (Winterreifen)
2040 - 235/45 R18 (Winterreifen)
2114 - 235/50 R18 (Winterreifenn)
1940 - 255/40 R17 (Winterreifen)
2. Teraz wchodzimy na kanał 02 i tutaj ustawiamy jak Navi komunikuje się z autem w celu pozycjonowania GPS , mamy dwie opcje:
a) po GALI - kod 08 ( w naszym przypadku wpisujemy ten kod )
b) po ABS - kod 45
Po tych zabiegach nasza navi będzie już prawidłowo wskazywać nasze położenie i na żywo uaktualniać nas podczas drogi na mapie
Temat cały czas jest aktualizowany , w związku z utratą baz danych , poprzedni temat niestety został skasowany , więc musze pisać wszystko od nowa. Za utrudnienia przepraszam :P
WSZYSTKIE UWAGI I SUGESTIE MILE WIDZIANE