[C5 ALL] naprawa manetki tempomatu

[C5 ALL] naprawa manetki tempomatu

Postprzez marekwroc » 2013-11-19, 17:38

jako, ze u mnie tempomat nie dzialal i przyczyna byla oczywiscie uszkodzona manetka (wymienilem na nowa) i postanowilem rozebrac stara manetke i prawdopodobnie znalazlem przyczyne - jedna sciezka ulega przerwaniu.

vagiem mozna tez sprawdzic, ktora pozycja przelacznika nie dziala: ENGINE -> grupa 006:
całkowicie wyłączony tempomat na max w prawo AUX kod 000000
tempomat włączony klawisz przesuwny na pozycji środkowej EIN 000011
klawisz przesuwny przesuwamy lekko w prawo 000010
klawisz przesuwany na max w lewo AUFN 001011
wciśnięty przycisk FIX 000111
naciskamy pedał hamulca 010011
naciskamy pedał sprzęgła 100011

tak wlasciwe naprawa tej manetki nie wymaga odkrecenia kierownicy - jednakze zdemontowanie calej manetki z kolumny gwarantuje mniej stresu przy rozbieraniu manetki bo te zatrzaski mocno siedza.

pomine kroki zdejmowania kierownicy, itp. gdyz to mozna znalezc w internecie i opisze prace przy manetce:

potrzebne bedzie:
- lutownica precyzyjna (ja uzywalem pistoletowej) + akcesoria,
- cienki przewod, ok 20-30cm,
- plaskie wkretaki,
- tasma izolacyjna,
- miernik badz bateria+zaroweczka+kabelek.

koszt: czas+cierpliwosc+max pare groszy.

1. gdy mamy manetke przed soba, podwazamy przelacznik (ten z plusem) zeby go wyjac (jest na zatrzask, latwo wychodzi).
2. nastepnie nalezy rozebrac jej tylna czesc, zatrzaski zaznaczylem strzalkami - zielone nie stanowia problemu, ale czerwone juz tak i trzeba troche sie nameczyc aby wyskoczyly bez uszkodzenia:

Obrazek

3. nastepnie wskazana kostke wysuwamy do gory, tak jak na zalaczonym zdjeciu:

Obrazek

4. rozbieramy na czynniki pierwsze elementy ruchome - wszystko na zatrzask wiec nie powinno byc problemu. uwaga, 2 elementy maja sprezyny wiec pilnowac zeby nie zgubic - ale nie powinny z impetem wyskakiwac.

Obrazek

5. wyciagamy cala tasme i miernikiem lub zarowka+bateria weryfikujemy ktore sciezki sa sprawne - na 99% uszkodzeniu ulega dolna sciezka odpowiedzialna za wlaczenie tempomatu.

Obrazek

6. przykladamy przewod do tasmy i przycinamy do odpowiedniej dlugosci.
7. lutujemy przewod do pinu nr 5 - trzeba to dokladnie zrobic zeby 2 pinow nie zlutowac razem.

Obrazek

8. drugi koniec rowniez dokladnie lutujemy do sciezki.

Obrazek

9. miernikiem/zarowka sprawdzamy czy wszystko jest ok - jesli zrobilismy dobrze, skladamy w kupe, styki mozna czyms przesmarowac, ale nie wiem co to byl za smar standardowo wiec we wlasnym zakresie nalezy ustalic.
10. w miejscu, gdzie tasma byla uszkodzona, dodatkowo okleilem izolacja co by w obudowie nie ocierala sie o plastiki.

Obrazek
Obrazek


pozostaje spowrotem zlozyc i sprawdzic, czy dziala tempomat - niestety nie sprawdzilem tego jeszcze, ale uwazam, ze powinno dzialac bo problemem byl brak sygnalu wlaczajacego tempomat.

opis jest alternatywa dla zakupu nowej/uzywanej manetki.
Avatar użytkownika
marekwroc
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2013-11-19, 17:19
Lokalizacja: wrocław
Model: A6 C5
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 APR 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1999

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość