Olej 0W30 w silniku 2.0 TDI CGLC

Olej 0W30 w silniku 2.0 TDI CGLC

Postprzez lyngso » 2016-02-21, 18:16

Witam

Zdecydowałem się na rozpoczęcie nowego wątku, ponieważ trochę niepokoi mnie "oszczędzanie" na oleju.
Niedawno byłem na przeglądzie w Audi z racji posiadanej gwarancji i autko zostało zalane olejem o specyfikacji 0W30, a będąc bardziej precyzyjnym Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30.
Wyczytałem gdzieś, że o ile parametr 0 jest ok, będzie lżejszy rozruch w zimie, to parametr 30 już nie tak bardzo, bo film olejowy jest bardzo cienki i może się zerwać w niesprzyjających warunkach.
Olej spełnia specyfikację 507 00 i wg SHELL jest produkowany we współpracy z VAG.
Na razie mam w związku z tym 2 pytania:

1. Czy w myśl zasady dmuchania na zimne należałoby zastosować (o ile taki istnieje) olej 0W40 i czy nie będzie miało to wpływu na silnik?
2. Czy ASO leją oleje wg swojego widzimisię, czy wg zalecenia VAG. Rozumiem, że olej musi spełniać normę VAG ale chodzi mi o to, że VAG np wymusza lanie Shella gdy można auto zalać np Castrolem.

Pozdrov
Avatar użytkownika
lyngso
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 2013-11-03, 08:55
Lokalizacja: lubuskie
Model: A6 C8
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204 KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2019
Imię: Mariusz

Re: Olej 0W30 w silniku 2.0 TDI CGLC

Postprzez marekpili » 2017-02-09, 12:48

Mam podobny dylemat. Z tego co wiem wartość 0 jest lepsza od 5 jeśli chodzi o zimny rozruch.
Natomiast wartość 30 jak dla mnie jest trochę za mała (ciekawe o jakich parametrach leją oleje w Niemczech ze względu na większe obciążenia na autostradach i tuningu silnika).
Z tego co wyczytałem i się dowiadywałem, musi taka być ze względu na filtr PDF.
A co gdyby nie było PDF-a ?.
Minęła gwarancja więc sam się zaopatruję w Castrola 5W30.
Ale ostrzegają mnie mechanicy że Castrol to najbardziej podrabiany olej na rynku.
Być może w serwisie o tym wiedzą i stąd zmiana oleju na Hellix.
Dla tego chcę zmienić firmę na inną i przy okazji parametry min 5W40 lub 0W50.
Z tym że nie chcę oszczędzać na cenie oleju, zależy mi bardziej na jakości.
Wiadomo że od oleju zależy długowieczność silnika (czyt. paneli, łańcuchy i ,, cuda wianki '').
Penetruję fora ale brak konkretnych informacji. Jak będę w mojej firmie tuningowej to popytam ,, co i jak''.

Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
marekpili
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2015-05-13, 20:27
Lokalizacja: Podkarpacie
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2013
Imię: Marek

Re: Olej 0W30 w silniku 2.0 TDI CGLC

Postprzez lyngso » 2017-02-09, 15:12

Witam

Prawie rok jak napisałem ten post i jest jakiś odzew ;)
Podziel się kolego wiadomościami. Sam jestem ciekawy jak zmiana parametru z 30 na 50 będzie się miała do silnika.
Osobiście po roku użytkowania od wymiany nie zauważyłem jakichś problemów, teraz znowu w serwisie zalali tym samym olejem.

Pozdrov
Avatar użytkownika
lyngso
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 2013-11-03, 08:55
Lokalizacja: lubuskie
Model: A6 C8
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 DFBA 204 KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Rok: 2019
Imię: Mariusz


Powrót do C7 (2011-2018)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości