Witam
Zdecydowałem się na rozpoczęcie nowego wątku, ponieważ trochę niepokoi mnie "oszczędzanie" na oleju.
Niedawno byłem na przeglądzie w Audi z racji posiadanej gwarancji i autko zostało zalane olejem o specyfikacji 0W30, a będąc bardziej precyzyjnym Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30.
Wyczytałem gdzieś, że o ile parametr 0 jest ok, będzie lżejszy rozruch w zimie, to parametr 30 już nie tak bardzo, bo film olejowy jest bardzo cienki i może się zerwać w niesprzyjających warunkach.
Olej spełnia specyfikację 507 00 i wg SHELL jest produkowany we współpracy z VAG.
Na razie mam w związku z tym 2 pytania:
1. Czy w myśl zasady dmuchania na zimne należałoby zastosować (o ile taki istnieje) olej 0W40 i czy nie będzie miało to wpływu na silnik?
2. Czy ASO leją oleje wg swojego widzimisię, czy wg zalecenia VAG. Rozumiem, że olej musi spełniać normę VAG ale chodzi mi o to, że VAG np wymusza lanie Shella gdy można auto zalać np Castrolem.
Pozdrov