Passat 1.9 brak mocy (ogranicznik do 120 km/h)

Tutaj omawiamy sprawy dotyczące jednostek wysokoprężnych, nie przywiązanych konkretnie do danego modelu.

Passat 1.9 brak mocy (ogranicznik do 120 km/h)

Postprzez Greg » 2013-09-28, 19:41

Auto jadąc na 5tym biegu przestaje przyspieszać w granicach 120 km/h
Znaleziono 1 błąd:
Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
Part No: 038 906 018 FQ
Component: 1,9l R4 EDC G000SG 3104
Coding: 00002
Shop #: WSC 05311

1 Fault Found:
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-10 - - - Intermittent

Log (0 - 011,013,015)
Log (1 - 001,003,004)
Log (2 - 003,004,005,003,004,005)
Log (3 - 008,009,010)

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu pacjenta.
Obrazek
Avatar użytkownika
Greg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 423
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:53
Lokalizacja: Włoszczowa
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999

Postprzez Piotruś » 2013-09-29, 07:03

Greg, z fatalnie przedstawionych logów nie wynikają powody pojawienia się błędu 17958 ani też bezpośrednia przyczyna utraty mocy.
Jasne, dla większości jest zrozumiałe, że akurat wtedy gdy zachodzą warunki zapisania się wwym. błędu - siłą rzeczy silnik wpada w serwisowy tryb pracy ale jak sądzę - nie o tą oczywistość dopytujesz.

Ponieważ przedstawiony materiał diagnostyczny wnosi niewiele - proponowałabym zostawić komputer do zabawy dzieciom, a naprawę auta zacząć od klasyki tematu, czyli przede wszystkim od:
- zweryfikowania, a najlepiej wymiany większości sparciałych wężyków podciśnienia sterującego turbiną, EGR'em, itd. ,,,
- ostrożnego przedmuchania zaworków wwym. instalacji
- wzrokowej oceny gruchy/sztangi przy turbinie
- weryfikacji szczelności układu paliwowego
- wymiany głównego filtra paliwa i wkładu filtra powietrza
- przyjrzeniu się wszystkiemu co tylko wzbudza jakieś obawy w komorze silnika ;-)

Stosując się do powyższych wskazówek istnieją "jakieś tam" szanse poprawy.
Jeśli nic takiego się nie stanie proponuję ponownie, ale tym razem prawidłowo "zlogować silnik" (ach, jak ja "uwielbiam" to określenia ... :shock: ) , lub poprosić kumatego fachmana o pomoc/konsultacje ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Greg » 2013-09-29, 08:16

Piotruś, Tak myślałem że mi się zbierze za jakość logów :-(, przyznaję ze robilismy je na szybko, ale dopiero po wrzuceniu na vaglog zobaczyłem że wyszły gorzej niż się spodziewałem. Niestety pacjent będący własnością szwagra z Bytomia już pojechał , ale jeśli w ciągu tygodnia nie uda mu się znaleźć przyczyny, w kolejny weekend zalogujemy poprawnie auto i przedstawię wyniki do oceny.
Wymianę filtra paliwa tez mu zasugerowałem, przekażę mu resztę twoich wskazówek.
Doczytałem wczoraj że ów błąd często powodują zapieczone kierownice turbawki, które po wyczyszczeniu często odzyskują sprawność. Co o tym sądzisz? Warto iść w tę stronę, jeśli wcześniejsze twoje wskazówki nie przyniosą poprawy?
Obrazek
Avatar użytkownika
Greg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 423
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:53
Lokalizacja: Włoszczowa
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999

Postprzez Greg » 2013-09-29, 08:18

Piotruś napisał(a): wzrokowej oceny gruchy/sztangi przy turbinie

Chyba że w tym punkcie zawiera się odpowiedź na pytanie o działanie turbiny? :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Greg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 423
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:53
Lokalizacja: Włoszczowa
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999

Postprzez Piotruś » 2013-09-29, 12:27

Greg napisał(a):
Piotruś napisał(a): wzrokowej oceny gruchy/sztangi przy turbinie

Chyba że w tym punkcie zawiera się odpowiedź na pytanie o działanie turbiny? :)

Poniekąd tak - zawiera się. Jeżeli sztanga i dźwignia przestawia się się prawidłowo do pozycji skrajnych - nie ma potrzeby czyszczenia "kierownic" w turbinie.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do Pozostałe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości