Passat 1.9 szarpie powyżej 3 tys obr, turbina ? Pompa? Logi

Tutaj omawiamy sprawy dotyczące jednostek wysokoprężnych, nie przywiązanych konkretnie do danego modelu.

Passat 1.9 szarpie powyżej 3 tys obr, turbina ? Pompa? Logi

Postprzez Greg » 2013-06-20, 21:32

Witam. Jakiś czas temu podjechał do mnie kolega passatem 1.9 tdi
ładnie chodzi na wolnych obrotach, podczas rozpędzania również wszystko w porządku....do 3tys RPM. I tu zaczyna szarpać strasznie.
Porobiłem Logi, sprawdziłem filtr powietrza, w dolocie nie stwierdzono nieszczelności, wężyk podciśnienie do turbo sprawdzony, szczelny. A problem dalej występuje. Podpowie ktoś?

http://vaglog.rtnet.pl/logi_125292.html

Podejrzenie padło na przestawiacz kąta wtrysku, albo za luźny pasek rozrządu, bo kąt wtrysku wariuje.
Jako że zbliżał się termin wymiana rozrządu, postanowiliśmy skontrolować stan elementów podczas wymiany rozrządu.
Trzeba było trochę poczekać, bo mechanik który miał robić rozrząd, był zajęty.
Po wymianie rozrządu problem dalej występuje. Macie jakieś pomysły , gdzie szukać?
Obrazek
Avatar użytkownika
Greg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 423
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:53
Lokalizacja: Włoszczowa
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999

Postprzez Andi » 2013-06-20, 21:37

greg, sprawdzcie na kompie czy nie ma bledow odnosnie wtryskiwacza sterujacego (jak dobrze pamietam 542 ), byc moze cewka/przewody szwankuja.
Mozna odlaczyc wtrysk sterujacy i wtedy sprobowac .
Nastawnik pompy mozna sprawdzic w disel technika lub na innej diagnostyce na aucie w pare minut.
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 601
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez Greg » 2013-06-20, 22:03

Nie, nie ma nic. Tylko jeden:
1 Fault Found:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
Obrazek
Avatar użytkownika
Greg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 423
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:53
Lokalizacja: Włoszczowa
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999

Postprzez Andi » 2013-06-20, 22:34

to oznaczaloby zle ustawiony kat wtrysku, nalezaloby odczytac wartosc grupy BS 000 w bloku 4 , wtedy bedzie wiadomo
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 601
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez Lechu » 2013-07-25, 22:48

w logach widać jakąś chyba nieprawdiłowość
przy 3200 odczyt przepływki się obniża oraz kąt pompy wchodzi w wartości dodatnie
Protestujmy przeciw rejestrowaniu aut z kierownicą nie po tej stronie.
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Postprzez Greg » 2013-07-28, 18:58

Problem rozwiązany. Jednak z zaskoczeniem. Pomogła, co ciekawe, wymiana filtra paliwa. I jak ręką odjął. Szarpanie ustało, użytkownik zadowolony, tak że nie było potrzeby robienia kolejnych logów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Greg
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 423
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:53
Lokalizacja: Włoszczowa
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1999


Powrót do Pozostałe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości