Pękł pasek rozrządu AAT 2.5 TDI

Pękł pasek rozrządu AAT 2.5 TDI

Postprzez Lechu » 2013-12-27, 16:06

Dzisiaj w garażu na obrotach jałowych po zaledwie 35 tys. strzelił pasek rozrządu :-o :roll: :evil:

I chyba zdarzyło się to co musiało się zdarzyć.
Pytanie jest czy pasek pękł sam z siebie czy coś zablokowało silnik.

Oto sprawca całego wydarzenia. Gates
Obrazek


wałek rozrządu kręci się i nie ma problemów. Ciekawostka że odrkręcone był koło napędzające pompę. :roll:

Sam wał można przekręcić do pewnego momentu.

1 cylinder - jak widać popychacz stoi w miejscu.
Obrazek

Obrazek

3 - cylinder popychacz podnosi się tylko do pewnego momentu
Obrazek

I co teraz ?? :roll:

Oddać do mechanika czy naprawiać samemu ??

Znajdę gdzieś w necie instrukcję jak rozbierać w jakiej kolejności, bądź z jaką siła dokręcać . Istnieje coś takiego ??

Wylistowałęm z ojcem części jakie pewno będzie trzeba wymienić
Pasek rozrządu Contitech - 88
zawór wydechowy - 5 x 30
zawór ssący - 5 x 31,2
uszczelniacze - 10 x 2
prowadnice ssące - 5 x 7
prowadnice wydechowe - 5 x 12
uszczelniacze wałka rozrządu - 2 x 12
śruby głowicy - 1 kpl(12 śrub) 42 czy to konieczne ??
uszczelka kolektora wydechowego - 5 x 3
uszczelka kolektora ssącego - 15
Uszczelka głowicy - 125
Uszczelka pod pokrywę zaworów - 40
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Postprzez Andi » 2013-12-27, 17:37

Lechu, jakies 4/5 lat temu mialem to samo na postoju , tez wolne obroty byly.
Dalem wtedy do mechanika, wszytko co trzeba powymieniali na wszystko papiery i faktury .
Juz prawie 100 tys nakulane ,jeszcze 20 i znow wymiana.
Najwazniejsze zdjac glowice i zobaczyc w jakim stanie sa tlok/tloki ,
Wymienialem wtedy caly nowy rozrzad raz jeszcze .
Znajdę gdzieś w necie instrukcję jak rozbierać w jakiej kolejności, bądź z jaką siła dokręcać . Istnieje coś takiego ??

Glowica ma kombinacje dokrecania srub ,
w instrukcjach serwisowych warsztaty maja opisy co i z jakim momentem powinno byc dokrecone (pytanie czy wszystkie maja i czy sie podziela)
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 601
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez Lechu » 2013-12-27, 17:48

Andi, naprawa głowicy to było komplet z uszczelniaczami i zaworami ??

możesz napisać jakiej firmy co zakładałeś., może czegoś nie polecasz.
Protestujmy przeciw rejestrowaniu aut z kierownicą nie po tej stronie.
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Postprzez Andi » 2013-12-27, 17:58

Lechu napisał(a):Andi, naprawa głowicy to było komplet z uszczelniaczami i zaworami ??


możesz napisać jakiej firmy co zakładałeś., może czegoś nie polecasz.

Glowica poszla do IZNS (Ilawskie zaklady naprawy samochodow)
Nie wiem co w niej wymieniali na fakturze jest tylko wpisana naprawa , ale z tego co pamietam wszystkie popychacze + docieranie + planowianie - dali na to gwarancje.
naprawa glowicy 305
popychacze zaworow hydraulicznych 205
tlok ael 467 aat ma duzo tansze ;-)
uszczelka glowicy 146
uszczelka kolektor ssacy 5
uszczelka kolektor wydechowy 30
do tego byl caly kompletny rozrzad plus plyny i robocina.
Wszystko kazalem wtedy brac najlepszych firm bo i tak auto ponad miesiac stalo .

Moze pamietasz ze starego forum byl raz przypadek ,z e komus pekl pasek przy dojezdzaniu do skrzyzowania i zadnych strat na tlokach nie narobil , malo prawdobodobne ale...
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 601
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez Lechu » 2013-12-27, 20:19

Robić czy szukać używanego silnika ??
Protestujmy przeciw rejestrowaniu aut z kierownicą nie po tej stronie.
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Postprzez Andi » 2013-12-27, 20:57

Lechu napisał(a):Robić czy szukać używanego silnika ??
taniej pewnie wyjdzie drugi silnik bez osprzetu ( bo reszte masz i sprawna), tylko jak to zwykle bywa kwesti stanu .Jezeli bedziesz naprawial , to przynajmiej wiesz co masz.
Czasami sa tanio cale do dostania( szczegolnie angliki) ,to jeszcze mozna by sie pokusic o AEL.
Elektryka, Automatyka,Zabezpieczenia,zdalne sterowanie
Serwis Turbin Wiatrowych
Avatar użytkownika
Andi
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 601
Dołączył(a): 2013-06-05, 20:23
Lokalizacja: NNM/Viborg
Model: Ford Mondeo
Nadwozie: Hatchback
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 CR CBBB 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2009
Imię: Andrzej

Postprzez Lechu » 2013-12-29, 16:37

Jeszcze nie udało się ściągnąć głowicy gdyż jest problem z odkręceniem koła wałka rozrządu (tego większego) . :evil:

Specjalistyczne narzędzia będą chyba obowiązkowe :roll:
- liniał ustalający 2065 A
- blokada kół zębatych 3036

Posiada ktoś wymiary takich narzędzi by sobie takie narzędzia dorobić. ?? :-P

Obrazek
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Postprzez oli80 » 2013-12-31, 11:07

Lechu, Po jakiego grzyba ci te narzędzia :-o poluzuj centralną śrube wałka i od strony wałka
stuknij w koło rozrządu (powinien być w osłonie mały otworek) i koło jest twoje :)
Avatar użytkownika
oli80
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2013-08-11, 22:20
Lokalizacja: Głubczyce
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek

Postprzez Lechu » 2013-12-31, 11:18

oli80 napisał(a): poluzuj centralną śrube wałka


NO właśnie przy tej operacji potrzebne to narzędzie bo było tak dokręcone, że pręty gięło .
Ale udało się. Ramie klucza musiało mieć prawie 2 metry.

Jakiej firmy zawory kupić ??
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Postprzez RomanS » 2013-12-31, 12:15

Lechu napisał(a):Jakiej firmy zawory kupić ??


Patrzac na to jak odpowiedzialna to część to kupiłbym w ASO. Cen nie znam, ale wydatek w zasadzie jednorazowy, no i chyba wszystkich wymieniał nie będziesz ?
Oczywiście jesli wiesz kto je robi dla VAG, to zakupp poza ASO jak najbardziej, bo zawsze taniej :-)
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez Lechu » 2013-12-31, 13:25

Zawory wszystkie
Protestujmy przeciw rejestrowaniu aut z kierownicą nie po tej stronie.
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Postprzez RomanS » 2013-12-31, 14:29

Orientowałes sie co do ceny w ASO ?
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Postprzez Lechu » 2013-12-31, 15:47

Niestety tak zależy nam na czasie , że zakupiłem nasze polskie Paradowscy ,
Protestujmy przeciw rejestrowaniu aut z kierownicą nie po tej stronie.
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Postprzez Piotruś » 2013-12-31, 16:12

Lechu napisał(a):Niestety tak zależy nam na czasie , że zakupiłem nasze polskie Paradowscy ,

Są bardzo dobre.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Lechu » 2014-01-04, 23:47

Pokonało nas koło pasowe nie byliśmy w stanie tego odkręcić. Auto stoi u mechanika.
Głowica ma już zamontowane zawory (wszystkie) uszczelniacze (wszystkie) , prowadnicę, i 2 szklanki, w trakcie planowania. Prawdopodobnie uszczelka najgrubsza (3 dziurki).
Protestujmy przeciw rejestrowaniu aut z kierownicą nie po tej stronie.
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001

Następna strona

Powrót do C4 (1991-1997)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość