Porównanie kosztów utrzymania A6 C5 2.5TDi vs. A8 D2 4.2

Może masz lub miałeś pojazd inny niż Audi, którym chciałbyś się podzielić wiedza na jego temat ?

Porównanie kosztów utrzymania A6 C5 2.5TDi vs. A8 D2 4.2

Postprzez MarcinAudiA6 » 2015-07-28, 16:46

Witam wszystkich
Mam pytanko?? Posiadam A6 C5 2,5TDI 180km quattro a przymierzam sie do zakupu A8 D2 4,2
Prosze powiedzcie mi które z tych aut jest drozsze w utrzymaniu
MarcinAudiA6
-#Nowicjusz
-#Nowicjusz
 
Posty: 0
Dołączył(a): 2015-07-28, 16:09
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: marcin

Re: Porównanie kosztów utrzymania A6 C5 2.5TDi vs. A8 D2 4.2

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-07-28, 20:54

Cześć Marcin.

Odpuść A8. Tam z zasady jest wszytko droższe (bo to A8 przecież - auto dla krezusów). Wiem, że w dalszym ciągu prezencję ma elegancką ale... jak "dobrze" trafisz (a u Nas w PL to nie problem) to zostaniesz "bez butów" :| .

Szukaj A6 4.2 ( jeżeli masz już ciśnienie na 8 garów ;-) ).

Pozdrawiam.

Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Porównanie kosztów utrzymania A6 C5 2.5TDi vs. A8 D2 4.2

Postprzez tx-didi » 2015-07-29, 00:23

nie pamietam 82 napisał(a):...
Odpuść A8. Tam z zasady jest wszytko droższe
...


i tak, i nie.... o ile biezaca eksploatacja wlasciwie kosztuje tyle samo (oleje, filtry, klocki, tarcze itp), ogolne czesci elektryczne (glownie czujniczki) rowniez tak samo, to juz bardzo wyrazna roznica jest w cenie czesci dedykowanych do modelu (nawet dwukrotna). Np mechanizm wycieraczek :
a4 b6 <> 400 PLN
A6 C5 <> 550 PLN
A8 D2 prawie 1000 PLN
ceny z ASO w Krakowie...

dodatkowo trzeba rowniez zaznaczyc ze do modelu a4 czy a6 latwiej znalezc zamienniki, do A8 jest ich wyraznie mniej.


Oczywiscie wypada dodac, ze samochod jest na tyle solidnie wykonany, ze awarie takich wlasnie pierdolek zdarzaja sie stosunkowo rzadko. Osobiscie posiadalem A8 D2 z 2.5 tdi ponad 5 lat i pamietam tylko dwa problemy gdzie bylem 'skazany' na ASO - wspomniany wczesniej mechanizm wycieraczek oraz namietnie pekajacy waz gumowy pomiedzy intercoolerem a kolektorem (brak zamienikow).
Aluminiowa buda rowniez jest zaleta i wada zarazem... zaleta podczas normalnej eksploatacji, wada (i to znaczna) w przypadku stluczki....

reasumujac: uwazam ze normalna, biezaca eksploatacjia A8 D2 kosztuje tyle samo co A6 C5.
tx-didi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 2013-06-11, 18:50
Lokalizacja: Krakow
Model: A8 D2,A3 8L
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Zdzislaw

Re: Porównanie kosztów utrzymania A6 C5 2.5TDi vs. A8 D2 4.2

Postprzez PiotrC5 » 2015-07-31, 08:30

tx-didi napisał(a):o ile biezaca eksploatacja wlasciwie kosztuje tyle samo (oleje, filtry, klocki, tarcze itp),

tx-didi, również porównując A6C5 2,5tdi z A8 D2 i motorem 4,2 ?
Po prostu pytam z niewiedzy bo jakoś zawsze 4,2 kojarzy mi się ze znacznie większymi kosztami..
PiotrC5
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 2013-10-07, 19:59
Lokalizacja: Pomorskie
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Piotr

Re: Porównanie kosztów utrzymania A6 C5 2.5TDi vs. A8 D2 4.2

Postprzez tx-didi » 2015-07-31, 09:52

PiotrC5 napisał(a):tx-didi, również porównując A6C5 2,5tdi z A8 D2 i motorem 4,2 ?
Po prostu pytam z niewiedzy bo jakoś zawsze 4,2 kojarzy mi się ze znacznie większymi kosztami..


porownujac A8 D2 2.5 TDI vs A8 D2 4.2
jezeli podzielimy koszty na obszary : napraw/serwisowania, biezacej eksploatacji, zuzycia paliwa to:

naprawy/serwisowanie: 4.2 mam od poltora roku i na razie jest ok (wymienione dwie cewki zaplonowe za <> 250 pls/sztuka), przy tym przebiegu w 2.5 TDI juz byly walki, pompa... wiec kosztowo akurat obecny jest tanszy (duzo). Oczywiscie na razie...

biezaca ekspoatacja: w 4.2 sa nieco drozsze tarcze i klocki, wiecej wchodzi oleju do silnika, filtry powietrza i oleju kosztuja <> tyle samo, filtr paliwa wymieniasz rzadziej i jest tanszy. Roznica na korzysc 2.5 tdi jezeli jest, to praktycznie pomijalna... co zreszta bardzo latwo zweryfikowac.

zuzycia paliwa: tutaj jest wyraznie gorzej.... co nie znaczy ze calkiem zle (zakladam ze oba mialem/mam sprawne):
2.5 TDI miasto 10 - 13, trasa 6 - 8, autostrada < 10
4.2 PB miasto 15 - 19, trasa 8 - 11, autostrada < 13

Nigdy nie mialem modelu A6 C5 - ale jestem pewny ze powyzsze porownanie pasuje rowniez do niego - roznica beda koszty dedykowanych czesci (wspomnianych wczesniej), gdzie A8 jest wyraznie drozsze .... tylko ze akurat te wlasnie elementy 'psuja/zuzywaja' sie naprawde rzadko, wiec trudno nazwac je 'kosztami biezacej eksploatacji' - chociaz przy podejmowaniu decyzji zakupowych warto miec na uwadze....
tx-didi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 2013-06-11, 18:50
Lokalizacja: Krakow
Model: A8 D2,A3 8L
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Zdzislaw

Re: Porównanie kosztów utrzymania A6 C5 2.5TDi vs. A8 D2 4.2

Postprzez PiotrC5 » 2015-08-02, 11:09

Dzięki.
tx-didi napisał(a):Nigdy nie mialem modelu A6 C5

Jednakże czy możesz coś powiedzieć/napisać na temat silnika 4,2 Pb który również występuje w A6C5. Z tego co znalazłem wiem że występują silniki "lepsze" /gorsze" z paskiem rozrządu i łańcuchami rozrządu (Podobno w Allroadach C5). Dobre opinie mają silniki na pasku, pisze się że są "pancerne" .Jednakże są opinie takie że trzeba mieć świadomość/ wiedzieć i znać bolączki tych silników.. Jako użytkownik silnika 4,2 Pb możesz coś bardziej konkretnego podpowiedzieć ?
PiotrC5
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 40
Dołączył(a): 2013-10-07, 19:59
Lokalizacja: Pomorskie
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Piotr

Re: Porównanie kosztów utrzymania A6 C5 2.5TDi vs. A8 D2 4.2

Postprzez elwarka1 » 2015-08-02, 13:33

PiotrC5 napisał(a):Z tego co znalazłem wiem że występują silniki "lepsze" /gorsze" z paskiem rozrządu i łańcuchami rozrządu (Podobno w Allroadach C5)

4.2 na łańcuchu tak jak pisałeś występują tylko w allroadach, we wszystkich pozostałych A6/S6 C5 są na pasku i są wyraźnie lepsze i trwalsze od tych na łańcuchu.
elwarka1
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 175
Dołączył(a): 2014-12-28, 22:31
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.7 BES 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Łukasz

Re: Porównanie kosztów utrzymania A6 C5 2.5TDi vs. A8 D2 4.2

Postprzez tx-didi » 2015-08-02, 18:54

uzupelniajaco do tego co napisal elwarka1, mozna dodac ze konstrukcyjnie 4.2 w A8 D2 i w A6 C5 to dokladnie ten sam silnik - 'edycja z paskiem rozrzadu' - z bolaczek znam kilka, lecz dotycza ogolnie silnikow benzynowych z tamtego okresu (nie tylko 4.2):

- napinacze lancuszkow pomiedzy walkami w glowicach (ASO : troche > 2 tys sztuka... x 2). Dokladnie ten sam mechanizm przestawiania walkow ssacych wystepuje we wszystkich jednostkach 5 zaworowych (z tego co sie orientuje), czyli 1.8, 2.4, 2.8, 4.2 i wszystkie maja dokladnie ta sama przypadlosc (ponoc w okolicach 300 tys nalezy byc juz wyczulonym na poranne 'terkotanie').

- czasem 'lubi' pasc pompa paliwa - (<> 1500 ASO)

- oraz typowo w 4.2: zdarzaja sie problemy z mechanizmem regulowanej dlugosci dolotu (nieszczelne/sparciale mieszki, pekniete dzwignie, zatarte klapki) - w ASO cena nieco zaporowa ale z forum wiem ze mozna to wszystko wyleczyc na zamiennikach (mieszki, dzwignie).


Na marginesie: opinie 'pancernego' silnika maja 4.2 ale 32 zaworowe (po 4 zawory na cylinder) - te 5 zaworowce nie sa juz az tak 'pancerne', ale za to maja mniejszy apetyt na paliwo...
tx-didi
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 52
Dołączył(a): 2013-06-11, 18:50
Lokalizacja: Krakow
Model: A8 D2,A3 8L
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Zdzislaw

Re: Porównanie kosztów utrzymania A6 C5 2.5TDi vs. A8 D2 4.2

Postprzez Lechu » 2015-08-04, 11:35

Ojciec jeździ już 3 rok A8 D2 4.2 PB 299 KM czyli 32 zaworowy V8.
Wrzucono LPG i jest spoko, a o TDI się nawet nie myśli. Średnia LPG wychodzi 13,5 L przy normalnej jeździe.

Auto jest bardzo dobrze wykonane, sporo rzeczy mimo, że nie ma zamienników, przy trochę ogarniętymi sprawami techniki, można zrobić samemu.

Wspomniany mechanizm wycieraczek można zregenerować samemu przy niewielkim koszcie.

Pompa paliwa występuje w zamienniku.

Przy silniku robiona była jedna rzecz. Króciec od płynu chłodniczego, który jest z tworzywa i przeciekał. W ASO koszt 20 PLN tylko trzeba trochę osprzętu z prawej strony silnika rozebrać.
Wymieniony wentylator nawiewu (solardach go wykończył), ale po rozebraniu okazuje się też się da go naprawić.

Jak dla mnie A6 cz A8 w eksploatacji (ceny pierdół do 1.9 TDI są czasami droższe niż przy 4.2) to jeden ciul i brałbym A8. Z jedną uwagą, trzeba kupować zadbane egzemplarze, ale to się tyczy wszystkich Audi ;)
Protestujmy przeciw rejestrowaniu aut z kierownicą nie po tej stronie.
Avatar użytkownika
Lechu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 495
Dołączył(a): 2013-05-30, 21:06
Lokalizacja: 127.0.0.1
Model: Nie mam
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 4.2 AUW 310KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001


Powrót do Pozostałe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości