problem po remącie

problem po remącie

Postprzez brzozka855 » 2017-02-05, 08:44

witam mam silnik 2,4 bdw a wic zaczoł mi drgać na wolnych obrotach zmieniłem świece, nic zmierzyłem cisnienie na 5 mam po10.5 na jednym 6.5 wiec robię próbe olejowa wchodzi mi na tym słabym 14,5 czyli głowica ok.zaprowadzm do mechanika rozbier wysyła głowice do sprawdzenia ,głowice zrobione szczelne sprawdzone dwa razy , zakłada nowe pierscienie na wszystkich a na tej słabej str razem z tłokiem nowym ,składa odpala cisnienie poprawiło sie po 11,5 na wszystkich a na tym jednym 8.5 bez zmian dalej trzesie silnik , wiec rozbiera wysyła blok do sprawdzenia ,miesci sie w normach zleca im wsawienie tulei pod nowy tłok składa odpala okazuje sie ze dalej nie ma cisnienia a robi próbe olejową i jest cisnienie to wyglada na to ze albo szlif albo cos z pierścieniami moze musi sie do trzeć prosze o pomoc co ja moge jeszcze zrobic.
brzozka855
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2016-03-05, 10:55
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 BDW 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Kamil

Re: problem po remącie

Postprzez Piotruś » 2017-02-05, 09:03

Jeżeli, z naciskiem na JEŻELI, wszystko co powyżej opisałeś NA PEWNO zostało zrobione/naprawione/pomierzone i poskładane w 100% zgodnie ze sztuką, a próba olejowa "przywraca" kompresję, to :
- ja najpierw zbadałbym szczelność cylindra ciśnieniowo (na zimno, koniecznie bez oleju po wcześniejszych doświadczeniach)
- ponieważ jednak najprawdopodobniej wszystko będzie OK (a przynajmniej tak można oczekiwać na podstawie Twojej relacji), niestety na pierwszy plan podejrzanych wysuwa się korbowód, co oczywiście wiąże się z ponownym demontażem głowicy, misy i tak dalej.

Ponieważ jest to silnik z początków produkcji modelu można z dużym prawdopodobieństwem podejrzewać, że silnik uległ kiedyś kolizji tłoków z rozrządem z powodu nadzwyczaj wadliwych napędów łańcuchowych i stąd ten cały klops ... .

Co oczywiste wszystko co powyżej napisałem stanowi tylko CZYSTO TEORETYCZNE SPEKULACJE i nie jest podstawą do wydawania jakichkolwiek pieniędzy.
Tym bardziej, że aż nie chce się wierzyć żeby mechanik mógł pominąć w diagnozie o ocenie aż tak istotny element jakim są korbowody ... .

PS: Z tym remoĄtem to trochę pojechałeś po bandzie ale fajnie jest ;-) :mrgreen: ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: problem po remącie

Postprzez brzozka855 » 2017-02-05, 10:00

piotruś silnik był robiony już i wygląda że tak było z tym rozrządem bo dwa tłoki po drugiej str maja ryski u góry ale cisnienie dobre rozrzad był robiny to widać a wracając do tego jednego ale jak to możliwe ze jest niższe musi gdzies gubić to cisnienie jak uszczelni olejem jes oki mam ją rok zrobiłem 14tys olej lubi a nie robił bym nic tylko zaczeły mi obroty falowac i przenosi na bude tak sie nie działo przy kupnie równo pracował cicho,z mechanikiem rozmawialiśmy cos o korbach ale mówi że wzrokowo są dobre
brzozka855
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2016-03-05, 10:55
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 BDW 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Kamil

Re: problem po remącie

Postprzez Piotruś » 2017-02-05, 11:49

brzozka855 napisał(a):silnik był robiony już i wygląda że tak było z tym rozrządem bo dwa tłoki po drugiej str maja ryski u góry ale cisnienie dobre rozrzad był robiny to widać

Czyli jak myślałem (i mówiłem) - standard w tym modelu ... .
brzozka855 napisał(a): jak to możliwe ze jest niższe musi gdzies gubić to cisnienie jak uszczelni olejem jes oki

Stawiasz logiczną ale być może CAŁKOWICIE BŁĘDNĄ hipotezę, że olej zalany do cylindra NA PEWNO go doszczelnia.
Niekoniecznie.
To może być nawet i najszczelniejszy cylinder świata ale z krzywym (skróconym) korbowodem oczekiwanego sprężania I TAK NIE UŚWIADCZYSZ.
W takim przypadku olej zaaplikowany do cylindra NICZEGO NIE USZCZELNIA ale (częściowo) wypełniając komorę spalania wypełnia "nadmiarową przestrzeń" powstałą przez krzywy (lub niewłaściwy) korbowód.
Sam napisałeś, ze przy próbie olejowej sprężanie wzrosło do 14,5 co dosyć ewidentnie wskazuje, że facet o próbach olejowych coś tam słyszał ale nie do końca sprawę przemyślał i trochę mu się "przelało" :mrgreen: ;-) ... .
Na logikę konsekwencja zdarzeń jest aż porażająca i z tego co przedstawiłeś problem korbowodu jest wręcz oczywisty. Choć oczywiście ten wniosek opiera się na takich faktach jakie przedstawiłeś, a w naturze może być coś jeszcze o czym teraz nie wiemy. Ale nie sądzę ... . I chętnie bym się założył, że majster zwyczajnie dał pokaz żałosnej niekompetencji, bo w całej Twojej historii DUPA IDEALNIE PASUJE DO NOCNIKA ze wskazaniem na korbę na każdym etapie sprawy.

brzozka855 napisał(a):olej lubi a nie robił bym nic tylko zaczeły mi obroty falowac i przenosi na bude tak sie nie działo przy kupnie równo pracował cicho

Po pierwsze konsumpcja oleju (nawet przez nieszczelne pierścienie) NIE JEST RÓWNOZNACZNA z utratą szczelności/kompresji (tzn. ciśnienia sprężania).
Po drugie w 6-cio cylindrowym silniku obniżona sprawność tylko jednego cylindra zazwyczaj nie jest wyraziście odczuwalna, szczególnie na początku eksploatacji.
Dlatego falowanie/drżenie/wibrowanie, które pojawiło się dopiero po jakimś czasie może być najzwyklejszym zbiegiem dwóch różnych niesprawności.
brzozka855 napisał(a):z mechanikiem rozmawialiśmy cos o korbach ale mówi że wzrokowo są dobre

Wzrokowo to się cycki z cipkami ogląda (i ewentualnie ocenia), a korbowody SZCZEGÓLNIE W SILNIKU ZE ŚLADAMI KOLIZJI należy DOKŁADNIE ZMIERZYĆ :!:
Przy relatywnie niedużej utracie kompresji "na oko" korba może wyglądać w miarę dobrze, ale jeśli facet sprawę pokpił to w zasadzie wszystko przed Tobą ... .

PRZYPOMINAM - NIE UDOWADNIAM TUAJ NA SIŁĘ ŻADNYCH "SWOICH" RACJI.
Komentuję wyłącznie to co przedstawiłeś pod ocenę. I z tej analizy problem krzywej (lub niewłaściwie dobranej) korby jest ewidentny.
Jednak możliwość pomyłki jest ogromna, skoro mechanik ocenia pokolizyjne części "wzrokowo" :roll: ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: problem po remącie

Postprzez Piotruś » 2017-02-05, 12:09

PS:
Do pomiaru korowodów nie trzeba ich demontować.
"Wystarczy" (hahaha ...) zdjęć głowice i pomierzyć tzw. występ poszczególnych tłoków względem górnej powierzchni bloku silnika.
Jeżeli na najsłabszym cylindrze występ okazałby się ewidentnie najmniejszy zagadkę będzie można uznać za rozwiązaną.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: problem po remącie

Postprzez brzozka855 » 2017-02-05, 12:15

bardzo dziękuje za naświetlenie mi sytuacji :-) chociaż mi nie do smiechu bo już dołożyłem do niego około 5tys i nic a przy kupnie mógł być zalany jakims doktorem i uszczelniło go od dołu jak spalał olej to przy dolewaniu silnikowego wypłukało wszystko spalił i zrobiło sie kuku :cry:
brzozka855
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2016-03-05, 10:55
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 BDW 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Kamil

Re: problem po remącie

Postprzez Piotruś » 2017-02-05, 13:15

Nie wiem co się tak upierasz na to doszczelnianie olejem skoro wszystko wskazuje inaczej :-x ... .

Ja w każdym razie właśnie sobie uświadomiłem, że do silnika BDV wystarczy stara świeca zapłonowa i maksymalnie dwie godzinki pracy zamiłowanego w swoim fachu tokarza do stworzenia baaaardzo "profi" przyrządu, którym absolutnie BEZKOSZTOWO I BEZINWAZYJNIE dałoby się precyzyjnie zmierzyć wyżej omówiony "występ" tłoków.

No ale skoro Twoim zdaniem powody są inne nie zamierzam "walczyć" :-D
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: problem po remącie

Postprzez brzozka855 » 2017-02-05, 13:42

przepraszam nie oto mi chodzi dla mnie wszystko już jasne tylko ja go miałem rok i nic tak nagle nie było by czuc wcześniej ?o to mi chodzi będe z tym walczył jeszcze . a powiedz ile to może byc różnicy duzo czy jakieś setne....przypomniało mi sie ze był bład którego nie można było skasowac P2070 zablokowany w pozycji otwarcia zawórstrojenia długosci kanału dolotowego kolektora ssacego tego nie szło usunąć i jeszcze jeden kiedys miałem ale usunoł sie P0020-kontrola rozrzadu wału bank 2ale czy to ma coś do tego no nie wiem bo nic sie nie działo az do tej pory
brzozka855
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2016-03-05, 10:55
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.4 BDW 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Kamil

Re: problem po remącie

Postprzez Piotruś » 2017-02-06, 11:41

Każdy przypadek pokolizyjny jest inny. Na pewno nie chodzi o setne ani o nawet kilka dziesiątych mm (bo takie różnice mogą być fabrycznie i niweluje się to odpowiednią uszczelką w zgodzie ze sztuką).
Ale już niewiele więcej może zrobić poważne różnice. Miara - wiara.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości