Prośba o ocenę logów 1.9 tdi AFN

Prośba o ocenę logów 1.9 tdi AFN

Postprzez radmos » 2016-08-23, 19:49

radmos
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2016-08-23, 19:44
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: darek

Re: Prośba o ocenę logów 1.9 tdi AFN

Postprzez zibi06 » 2016-08-24, 16:57

radmos,
:arrow: Zawór EGR zanagarowany lub zaślepiony. W BS-003 "widać" śladowy ruch pomiędzy ON/ OFF ale nie wiem czy czasami nie jest granica błędu odczytu.
:arrow: Turbo przeładowuje, ale o tym to raczej wiesz ("czując" spadek mocy).
- 011 BS można zauważyć zbyt mały zakres pracy zmiennej geometrii ( w sieci znajdziesz film pokazujący pracę sztangi turbo).
- 010 dynamicznym przy 100% wciśnięciu pedału przyspieszenia po krótkim czasie widoczne jest maksymalne doładowanie (jakie może odczytać czujnik ciśnienia), po chwili awaryjne "odcięcie"
- 011 dynamiczny potwierdza powyższe. Pomimo tego że N75 "stara się" wyrównać ciśnienie doładowania (wskazanie/odczyt maksymalnego otwarcia N75) jest kolejny "notlauf". Pomimo tego ,że nic nie wspominasz, to moim zdaniem błędy dotyczące przeładowania powinny się zapisać.
Wstępnie/ hipotetycznie można podejrzewać zapieczoną zmienną geometrię turbo. Jednakże przed jakimikolwiek działaniami (dotyczącymi demontażu turbo) proponowałbym:
-sprawdzić drożność wężyka podciśnienia biegnącego od N75 do obudowy filtra powietrza (przy okazji innych)
- sprawdzić zaworek N75 (ewentualnie wyczyścić lub na próbę podmienić z N18 => ale pod warunkiem pewności jego prawidłowego działania)
- sprawdzić/ obserwować zakres pracy sztangi turbo (logując BS 011), odpiąć sztangę (można odkręcić gruszkę) i manualnie sprawdzić pracę zmiennej geometrii
- sprawdzić szczelność gruszki turbo ( zakładając że ma tyle lat co auto ma prawo wewnątrz "zadzerwieć", membrana może ulec uszkodzeniu)..
- sprawdzić zawór EGR. Jeżeli nie jest zaślepiony to może warto zdjąć wężyk z "grzybka" zaworu, szczelnie zaślepić (wężyk) i zalogować (i może zapisać) 003BS. Następnie porównać wskazania/odczyty.
- skonsultować (z kimś obeznanym) w realu , łącznie z oceną wizualną ( jeżeli nie czujesz się na siłach) i dopiero po wykluczeniu ewentualnych/ możliwych przyczyn (związanych z przeładowaniem) podjąć samodzielną decyzję dotyczącą demontażu i czyszczenia turbo. Zaznaczam że samo czyszczenie (dokładne) niekoniecznie musi gwarantować 100 % satysfakcji. Niestety, z czasem wszystko się zużywa.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Prośba o ocenę logów 1.9 tdi AFN

Postprzez radmos » 2016-08-26, 14:11

Wielkie dzięki za odpowiedz.
Oczywiście był błąd 00575-intake manifold pressure 17-00-control difference.
Powymieniałem już wszystkie wężyki podciśnieniowe jeden był pęknięty ten od gruszki, przeczyściłem N75 samochód tak jak by lepiej jeździł. Sztangę obserwowałem i chodzi góra dół na BS 011. Zaślepiłem przewód od N18 ten co idzie do grzybka egr i logowałem.

BASIC SETTINGS:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_275767.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_275768.html
radmos
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2016-08-23, 19:44
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: darek

Re: Prośba o ocenę logów 1.9 tdi AFN

Postprzez zibi06 » 2016-08-26, 23:13

radmos napisał(a):Sztangę obserwowałem i chodzi góra dół na BS 011.

W jakim zakresie ? Tak jak poniżej ?

radmos, wydaje mi się że róznica między ON/OFF w logu 011 BS jest zbyt mała. Teoretycznie może oznaczać to zbyt mały zakres pracy zmiennej geometrii turbo. Niestety musisz ocenić/porównać to sam . Może warto się "pogimnastykować" i manualnie sprawdzić pracę zmiennej geometrii (powinna chodzić luźno bez zacięć/ przycięć.
Podobny temat :arrow: prosze-o-ocene-logow-t2605-15.html#p35934 z jakimiś tam sugestiami userów (niestety brak informacji dotyczącej pozytywnego rozwiązania).
radmos napisał(a):Zaślepiłem przewód od N18 ten co idzie do grzybka egr i logowałem.

Można założyć że w poprzednim 011BS EGR jakoś "kulawo" działał. Z tak zaślepionym EGR- em ludzie jeżdżą ale moim zdaniem warto spróbować przywrócić go do życia. Może jest tylko uwalony nagarem. Aby sprawdzić czy działa podciśnienie wystarczy zalogować 003 BS-a, odetkać ten zaślepiony wężyk i przyłożyć do niego palec (podczas zmiany ON/OFF powinno być odczuwalne zasysanie)
radmos napisał(a):Powymieniałem już wszystkie wężyki podciśnieniowe jeden był pęknięty ten od gruszki, przeczyściłem N75 samochód tak jak by lepiej jeździł.

Szczerze mówiąc zmiana wężyka od gruszki turbo niczego na lepsze nie zmieniła (na podstawie porównania 011 BS). Niestety trudno mi ocenić co oznacza to "jakby lepiej". Trochę lepiej może być ze względu na zaślepienie RGR-a. Nie wiem czy dalej łapiesz stany serwisowe ?
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Prośba o ocenę logów 1.9 tdi AFN

Postprzez radmos » 2016-08-29, 13:34

Podsyłam filmik z mojej sztangi do oceny.


Sprawdzałem zasysanie na wężyku egr i jest czyli działa N18 tzn czyścic egr i kolektor ?
radmos
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2016-08-23, 19:44
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1998
Imię: darek

Re: Prośba o ocenę logów 1.9 tdi AFN

Postprzez zibi06 » 2016-08-30, 12:26

radmos napisał(a):Podsyłam filmik z mojej sztangi do oceny.

"Wizualnie" pracuje ale niestety nie jest to 100 % dowód świadczący o prawidłowej pracy zmiennej geometrii.
radmos, podałem Ci zakres/kolejność czynności jaki był przeprowadzony z moją turbawką i dopiero po wykluczeniu np.niedrożności wężyków, niesprawności N75, gruszki, wypięciu sztangi i próbie manualnego sprawdzenia pracy i rozruszania zmiennej geometrii turbo "wyleciało" z komory silnika. W obecnym aucie z "kurzej" fabryki samo ręczne rozruszanie zmiennej geometrii pomogło ( przynajmniej na jakiś czas).
Jakąś tam próbą sprawdzenia prawidłowego działania N75 jest jego podmiana/zamiana z N18 ( łącznie z wtyczkami i wężykami) ale to już Twoja decyzja. "Wydłubanie" turbiny i jej czyszczenie jest ostatecznością.
radmos napisał(a):Sprawdzałem zasysanie na wężyku egr i jest czyli działa N18 tzn czyścic egr i kolektor ?

radmos, w necie znajdziesz dużo opinii, że można jeździć z zaślepionym EGR-em ,wielu jeździ i nie narzeka. Bez palców u nogi też można chodzić, z wyciętym DPF-em też można jeździć ale moim skromnym zdaniem powinieneś spróbować wyczyścić EGR i go uruchomić. Czyszczenie kolektorom nie zaszkodzi, a silnikowi może pomóc. Wiem że to dużo pracy ale decyzja należy do Ciebie.
radmos napisał(a):samochód tak jak by lepiej jeździł.

Wchodzi w stan serwisowy ?
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości