radmos,
Zawór EGR zanagarowany lub zaślepiony. W BS-003 "widać" śladowy ruch pomiędzy ON/ OFF ale nie wiem czy czasami nie jest granica błędu odczytu.
Turbo przeładowuje, ale o tym to raczej wiesz ("czując" spadek mocy).
- 011 BS można zauważyć zbyt mały zakres pracy zmiennej geometrii ( w sieci znajdziesz film pokazujący pracę sztangi turbo).
- 010 dynamicznym przy 100% wciśnięciu pedału przyspieszenia po krótkim czasie widoczne jest
maksymalne doładowanie (jakie może odczytać czujnik ciśnienia), po chwili awaryjne "odcięcie"
- 011 dynamiczny potwierdza powyższe. Pomimo tego że N75 "stara się" wyrównać ciśnienie doładowania (wskazanie/odczyt maksymalnego otwarcia N75) jest kolejny "notlauf". Pomimo tego ,że nic nie wspominasz, to moim zdaniem błędy dotyczące przeładowania powinny się zapisać.
Wstępnie/ hipotetycznie można podejrzewać zapieczoną zmienną geometrię turbo. Jednakże
przed jakimikolwiek działaniami (dotyczącymi demontażu turbo) proponowałbym:
-sprawdzić drożność wężyka podciśnienia biegnącego od N75 do obudowy filtra powietrza (przy okazji innych)
- sprawdzić zaworek N75 (ewentualnie wyczyścić lub na próbę podmienić z N18 => ale pod warunkiem pewności jego prawidłowego działania)
- sprawdzić/ obserwować zakres pracy sztangi turbo (logując BS 011), odpiąć sztangę (można odkręcić gruszkę) i manualnie sprawdzić pracę zmiennej geometrii
- sprawdzić szczelność gruszki turbo ( zakładając że ma tyle lat co auto ma prawo wewnątrz "zadzerwieć", membrana może ulec uszkodzeniu)..
- sprawdzić zawór EGR. Jeżeli nie jest zaślepiony to może warto zdjąć wężyk z "grzybka" zaworu, szczelnie zaślepić (wężyk) i zalogować (i może zapisać) 003BS. Następnie porównać wskazania/odczyty.
- skonsultować (z kimś obeznanym) w realu , łącznie z oceną wizualną ( jeżeli nie czujesz się na siłach) i dopiero po wykluczeniu ewentualnych/ możliwych przyczyn (związanych z przeładowaniem) podjąć samodzielną decyzję dotyczącą demontażu i czyszczenia turbo. Zaznaczam że samo czyszczenie (dokładne) niekoniecznie musi gwarantować 100 % satysfakcji. Niestety, z czasem wszystko się zużywa.