Prośba o ocenę logów silnik BCZ

Prośba o ocenę logów silnik BCZ

Postprzez Koenig » 2013-11-13, 19:36

To moje pierwsze logowanie, nie mam pojęcia czy czegoś nie spaprałem.
Jak długo powinienem logować grupę żeby wszystko odczytało? Ja trzymałem około 30 sekund do minuty zanim nacisnąłem stop.

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/koenig2_149287.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/koenig2_149284.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/koenig2_149288.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/koenig2_149280.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/koenig2_149283.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/koenig2_149286.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/koenig2_149285.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/koenig2_149281.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/koenig2_149282.html

BS
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/koenig2_149291.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/koenig2_149289.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/koenig2_149290.html
- Tatusiu, czy ten samochód jest zepsuty?
- Nie synku, to diesel...
Avatar użytkownika
Koenig
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-06-20, 11:12
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Janusz

Postprzez Mirooo » 2013-11-14, 22:28

kąt ustawiony na bardzo cichą i miękką prace :-)
to teraz dynamiczne jak pompuje jeszcze
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 171
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Postprzez Koenig » 2013-11-21, 12:12

Mirooo napisał(a):kąt ustawiony na bardzo cichą i miękką prace


Mam nadzieję że to dobrze?
Coś się jeszcze da z tych logów wyczytać?

Mirooo napisał(a):to teraz dynamiczne jak pompuje jeszcze

Z tym chwilowo bedzie problem, bo muszę to chyba w nocy zrobić bo "proste" drogi w mojej okolicy są bardzo ruchliwe.
- Tatusiu, czy ten samochód jest zepsuty?
- Nie synku, to diesel...
Avatar użytkownika
Koenig
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-06-20, 11:12
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Janusz

Postprzez Piotruś » 2013-11-21, 16:13

Koenig pozwól, że nazwę wprost to co Mirooo ujął nadzwyczaj dyplomatycznie.

Kąt wtrysku obecnie ustawiony poniżej wszelkiej krytyki, a nawet poza fabrycznie dopuszczalny zakres. Aktualnie przestawiacz kąta wtrysku pracuje jeszcze w pełni prawidłowo ale "statystycznie" jesteś na najlepszej drodze żeby ten misterny mechanizm uwalić.

Proponuję - zanim jeszcze podejmiesz trud logów dynamicznych - ustawić kąt zgodnie z zasadami i techniczną logiką na minus 1" zaGMP (czyli ATDC).
Obecnie masz minus 4,2* na co żaden normalny mechanik patrzeć nie może :roll: ;-) ... .

Instrukcja:
2-5-tdi-regulacja-kata-wtrysku-poradnik-t44.html 8-) .

Reszta odczytów mi się bardzo podoba ale wiadomo - BCZ (obok BAU) to najlepsze 2,5TDi V6 jakie kiedykolwiek stworzono, więc nie ma się co dziwić ... :) .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Koenig » 2013-11-28, 22:14

- Tatusiu, czy ten samochód jest zepsuty?
- Nie synku, to diesel...
Avatar użytkownika
Koenig
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-06-20, 11:12
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Janusz

Postprzez Piotruś » 2013-12-01, 10:16

Koenig napisał(a):Czy teraz już jest można uznać że jest ok?


Jest bardzo OK ;-) .
Zarówno w kwestii kąta wtrysku jak i we wszystkich pozostałych.
Kapitalny zakres pracy zmiennej geometrii turbo i EGR'a. Pozazdrościć ... :-P :!:
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Mirooo » 2013-12-01, 11:15

nie rozumiem jednego w nastawach BS log 004 ma BTDC w granicy 1 a w logu statycznym ATDC ?
czy w BS nie powinno być też ATDC ?
Mirooo
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 171
Dołączył(a): 2013-09-04, 06:24
Lokalizacja: Kraj nad Wisłą
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDH 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Postprzez Piotruś » 2013-12-01, 12:39

Mirooo napisał(a):nie rozumiem jednego w nastawach BS log 004 ma BTDC w granicy 1 a w logu statycznym ATDC ?
czy w BS nie powinno być też ATDC ?


Pytanie (wątpliwość) oczywiście jest zasadne ale na szczęście "problemem" jest tutaj tylko program Vag-Com (VCDS).

Koenig zaczął logować nastawy podstawowe kiedy kąt był wczesny - to i taki nagłówek się zapisał (BTDC).
Gdyby Koenig zaczął logować "na późnym" wtedy mielibyśmy nagłówek ATDC zarówno na biegu jałowym (logowanie statyczne) jak i w nastawach podstawowych (BS).

Moim skromnym zdaniem w RossTechu dawno powinni zrezygnować z nagłówków i zastąpić je odpowiednim znakiem "+" lub "-" bezpośrednio przed liczbą wskazującą bieżący kąt wtrysku.
Dopóki to się nie zmieni zawsze ktoś "się złapie" ;-) na ten "niuans", hehe :] .

Summa summarum Kolega Koenig nie ma żadnych powodów do zmartwień - wszystkie nastawy podstawowe (kąt wtrysku, turbo i EGR) są wzor(c)owo idealne :] .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez zibi06 » 2013-12-01, 16:11

Piotruś napisał(a):Koenig zaczął logować nastawy podstawowe kiedy kąt był wczesny - to i taki nagłówek się zapisał (BTDC).
Gdyby Koenig zaczął logować "na późnym" wtedy mielibyśmy nagłówek ATDC zarówno na biegu jałowym (logowanie statyczne) jak i w nastawach podstawowych (BS).

Piotruś, jeżeli się nie mylę to w "000" też "widać" że jest ok ?
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Postprzez Piotruś » 2013-12-02, 07:23

zibi06 napisał(a):
Piotruś napisał(a):Koenig zaczął logować nastawy podstawowe kiedy kąt był wczesny - to i taki nagłówek się zapisał (BTDC).
Gdyby Koenig zaczął logować "na późnym" wtedy mielibyśmy nagłówek ATDC zarówno na biegu jałowym (logowanie statyczne) jak i w nastawach podstawowych (BS).

Piotruś, jeżeli się nie mylę to w "000" też "widać" że jest ok ?


Oczywiście tak - log 000 również potwierdza prawidłowe nastawy (statyczne) kąta wtrysku ;) .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Koenig » 2013-12-02, 14:11

Dziękuję wszystkim za wyjaśnienia i pomoc. Niby auto było mi znane jeszcze przed zakupem, ale lepiej się zawsze upewnić :) Jeszcze raz dzięki.
Postaram się zrobić logi dynamiczne, żeby sprawdzić resztę parametrów.
- Tatusiu, czy ten samochód jest zepsuty?
- Nie synku, to diesel...
Avatar użytkownika
Koenig
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 530
Dołączył(a): 2013-06-20, 11:12
Lokalizacja: Małopolska
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BCZ 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2004
Imię: Janusz


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości