Prośba o sprawdzenie logów A6 C5 AVANT 1.9 AVF

Prośba o sprawdzenie logów A6 C5 AVANT 1.9 AVF

Postprzez ad3x » 2014-04-15, 11:16

Witajcie,
Jako że jestem nowy na forum przedstawię się i pokrótce opisze problem.
Mam na imię Adrian, przygodę z Audi A6 C5 1.9 AVF - 2001 rok po lifcie, rozpocząłem jakiś miesiąc temu no i zaczęły się schody. Przebieg auta ok. 300 tys., a może i więcej.

Problem jest taki iż, auto nie zbiera się z niskich obrotów, do tego, wyskakuje błąd niedoładowania i auto przechodzi w tryb awaryjny. Po zgaszeniu i odpaleniu oczywiście moc wraca ale w górnym przedziale obrotów.

1 Fault Found:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-00 - -

Stąd proszę o ocenę logów, jeszcze nie do końca potrafię je robić, także jeśli jest coś nie tak, proszę o cenne wskazówki.

Moje logi: grupa 008 i 011.
http://vaglog.rtnet.pl/ad3x_169415.html
ad3x
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2014-04-15, 10:59
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Adrian

Re: Prośba o sprawdzenie logów A6 C5 AVANT 1.9 AVF

Postprzez zibi06 » 2014-04-15, 18:17

ad3x, Witamy :)
ad3x napisał(a):Problem jest taki iż, auto nie zbiera się z niskich obrotów, do tego, wyskakuje błąd niedoładowania i auto przechodzi w tryb awaryjny.

Można powiedzieć że to taki "normalny" błąd (w miarę częsty) dotyczący układu dolotowego (wężyki, połaczenia, N75, turbo....).
ad3x napisał(a):Stąd proszę o ocenę logów, jeszcze nie do końca potrafię je robić, także jeśli jest coś nie tak, proszę o cenne wskazówki.

Instrukcję dotyczącą logowania możesz przeczytać w tym temacie => jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html
Silniki R4 na pompowtryskach. Pamiętając o podstawach:
- Silnik rozgrzany do temperatury roboczej (pow 80*C)

- Logi statyczne/ BS-y => wyłączone wszystkie odbiormiki prądu i najlepiej wykonane pojedynczo nie w blokach (dodatkowo jeżeli silnik chodzi dłużej na wolnych obrotach przed wykonaiem logu 003 statycznego wypada lekko "przygazować" i po chwili rozpocząć zapis

- Logi dynamiczne => maksymalnie wciśnięty pedał gazu i rozpoczynasz zapis ( najlepiej pojedynczo, nie w blokach)

W Twoim przypadku oprócz logów statycznych i BS-ów (jeżeli chcesz je wykonać i wstawić na Forum A6) warto przyjrzeć się stanem wężyków podciśnieniowych, ich połączeniom, przyjrzeć się pracy sztangi turbo i gdyby była . Aby to wykonać musisz zdjąć górną osłonę silnika, podąłczyć interfejs diagnostyczny WAG i uruchomić nastawy podstawowe (BS-y) na kanale 011 (oczywiście na uruchomionym silniku).

Przykład:


Akurat w tym przypadku sztanga opada zbyt wolno. Powinna chodzić bez oporów..

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Prośba o sprawdzenie logów A6 C5 AVANT 1.9 AVF

Postprzez ad3x » 2014-04-15, 19:01

Dzięki bardzo za podpowiedzi.
Postaram się wykonać komplet logów statycznych jak i dynamicznych, obejrzę kwestię związaną z podciśnieniem, zaobserwuję pracę sztangi. Gdy wykonam komplet logów wrzucę na forum.
ad3x
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2014-04-15, 10:59
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Adrian

Re: Prośba o sprawdzenie logów A6 C5 AVANT 1.9 AVF

Postprzez ad3x » 2015-03-03, 13:17

Witam ponownie,
Trochę czasu minęło od wstawienia moich ostatnich logów.

Teraz mam ponownie prośbę o sprawdzenie logów.
Sytuacja od ostatniego razu wygląda tak, iż turbo zostało wymienione na regenerowane (puszczało olej), intercooler wyczyszczony (dużo oleju), wymiana olejów, filtrów, obydwa zawory N przeczyszczone, wymienione wszystkie wężyki podciśnienia. Ten zabieg został zrobiony jakieś 10 000 km temu. Samochód lepiej jeździ, ale to jeszcze nie to. Auto nie zbiera się jak powinno z niskich obrotów, takie jakieś ospałe jest. Błędów brak.

Poniżej logi:
Basic settings:
GRUPA 003: - http://vaglog.pl/log_206730.html
GRUPA 011: - http://vaglog.pl/log_206736.html

Static:
GRUPA 003: - http://vaglog.pl/log_206732.html
GRUPA 000: - http://vaglog.pl/log_206733.html
GRUPA 004: - http://vaglog.pl/log_206734.html
GRUPA 007: - http://vaglog.pl/log_206735.html
GRUPA 011: - http://vaglog.pl/log_206737.html
GRUPA 013: - http://vaglog.pl/log_206738.html
GRUPA 018: - http://vaglog.pl/log_206739.html
GRUPA 023: - http://vaglog.pl/log_206740.html

Dynamic:
GRUPA 008 i 011: - http://vaglog.pl/log_206741.html

Wiem że muszę dodać jeszcze log dynamiczny 003. Jeśli jeszcze jakichś brakuje dajcie znać. Na wolnym czasie postaram się dodać.

Jeszcze raz proszę o ocenę tych logów i wszelkie podpowiedzi co dalej czynić.
ad3x
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2014-04-15, 10:59
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Adrian

Re: Prośba o sprawdzenie logów A6 C5 AVANT 1.9 AVF

Postprzez zibi06 » 2015-03-03, 14:19

ad3x napisał(a):obydwa zawory N przeczyszczone,

Ale N18 nie działa (co nie musi oznaczać że jest niesprawny). Może to być zapchany/uszkodzona membrana EGR lub może coś jest źle podłączone.
Zaloguj sobie 003 BS i podczas pracy EGR-a zdejmij wężyk z "grzybka". Do wężyka przyłóż palec ( co jakiś czas powinno być wyczuwalne zasysanie).
Możesz spróbować szczelnie zaślepić ten wężyk i się przejechać.
ad3x napisał(a):jeszcze log dynamiczny 003. Jeśli jeszcze jakichś brakuje dajcie znać.

+ 010 dynamiczny ( Ewentualnie do kompletu 001 statyczny)
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Prośba o sprawdzenie logów A6 C5 AVANT 1.9 AVF

Postprzez ad3x » 2015-03-19, 13:00

Dzięki zibi06 za zainteresowanie tematem.

Dorzucam brakujące logi:
Dynamiczny 003 - http://vaglog.pl/log_209111.html
Dynamiczny 010 - http://vaglog.pl/log_209114.html

Statyczny 001 - http://vaglog.pl/log_209113.html

Jeśli chodzi o EGR to okazuje się iż membrana jest uszkodzona i w ogóle nie trzyma. Teraz jeżdżę z zaślepionym wężykiem (jakby minimalna poprawa). Na odpiętym wężyku wyczuwalne jest zasysanie. Pomiary na manometrze jak dobrze pamiętam -0,6 / 0 bar. Niedługo wymiana EGR na nowy Wahler.

Jeszcze raz proszę wszystkich znawców o opinie.
ad3x
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2014-04-15, 10:59
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Adrian

Re: Prośba o sprawdzenie logów A6 C5 AVANT 1.9 AVF

Postprzez zibi06 » 2015-03-20, 11:51

ad3x napisał(a):Ten zabieg został zrobiony jakieś 10 000 km temu. Samochód lepiej jeździ, ale to jeszcze nie to. Auto nie zbiera się jak powinno z niskich obrotów, takie jakieś ospałe jest. Błędów brak.

ad3x, trudno jest określić do czego porównujesz te wskazane kwestie ??
To że przed wymianą turbo z niskich obrotów się nie zbierało było raczej oczywiste, ponieważ wg logów miałeś niedoładowanie.
Napisz jak wykonywałeś log 003 dynamiczny ?..
Zakładam że do ok 4 sekundy nie było 100% gazu, a nawet był moment że zdjąłeś nogę z gazu ?
Podobna "przerwa" jest od ok 19 sek.. Dopiero pojawia się coś od ok 30 sekundy (ale też jakby bez "gazu")
Przynajmniej dla mnie patrząc na wcześniej przedstawione logi dynamiczne 008 i 011 wyglądają one również "dziwnie" ( w kwestii obrotów silnika).
Drugą rzeczą jest to że daty wykonania logów nie trzymają się "kupy" .Nawet abstrahując od 2011 roku, ale 27 marca to jeszcze nie ma/ nie było <mysli>
ad3x napisał(a):Jeśli chodzi o EGR to okazuje się iż membrana jest uszkodzona i w ogóle nie trzyma.

Rozumiem że ponad 300 tyś przebiegu robi swoje, ale czy to pewne ? Czy EGR był/ jest zalany "brudnym olejem" sączącym się z otworków pod "grzybkiem" EGR-a ?
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014

Re: Prośba o sprawdzenie logów A6 C5 AVANT 1.9 AVF

Postprzez ad3x » 2015-03-20, 12:56

Cóż, log wykonywałem wg instrukcji - 3 bieg, od ok. 1500 obrotów, gaz w podłogę i do ok 4000. Wg mnie trzymałem gaz w podłodze przez ten czas. Nie wiem czemu są takie zachwiania. Jeśli chodzi o daty logów: kolega ma takiego VCDS w którym trzeba zmieniać daty przed uruchomieniem na marzec 2011, inaczej program się nie odpala. Egr dokładnie jak opisujesz.
ad3x
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2014-04-15, 10:59
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001
Imię: Adrian

Re: Prośba o sprawdzenie logów A6 C5 AVANT 1.9 AVF

Postprzez zibi06 » 2015-03-20, 14:13

ad3x napisał(a):Wg mnie trzymałem gaz w podłodze przez ten czas.

Popatrz na log 003 dynamiczny.. Zapis zaczyna się od 1900 obr i w sumie przy "zaślepionym" wężyku EGR-ra wskazania są "normalne", ale po chwili żądanie ECU dla MAF specified zaczyna wynosić 230 mgr/str czyli tak jak przy otwartym EGRZe i MAF Actual jest niski..
Popatrz na zapis od 8 sekundy.. Zaczyna się od 1,5 tyś obrotów i żądanie MAF spec wynosi 850 mgr/str (jest normalne dla logu dynamicznego 003) i MAF actual bardzo szybko rośnie osiągając dobre wartości i przynajmniej wydaje mi się że auto dobrze "jechało".
Następnie jest przerwa w zapisie logowania i od 30 sek wszytko się powtarza, zmniejszają się obroty, do tego jest przerwa w zapisie (pomiędzy 32 a 36 sek).Jest chwilka przerwy w zapisie. Chwilę utrzymuje się ok 1,5 tyś obr ale MAF specified jest ok a actual szybko rośnie..
Dlatego zapytałem "jak z gazem".
ad3x napisał(a):Nie wiem czemu są takie zachwiania.

Rozumiem że Ty jechałeś ktoś inny zapisywał ? Może ze względu na nieodpowiednie warunki "przerywał" zapis ??

Czy mógłbyś określić na podstawie czego stwierdzasz że auto nie jeździ, to jeszcze nie jest to, nie zbiera się z niskich obrotów ??
Też jeździłem AVF-em i wiem że biegi 1,2 są "krótkie" (szczególnie "1") ale zbyt szybka zmiana z "2" na "3" (przy spadku obrotów) powodowała jakby "muła" (nawet przy momentalnie wciśniętym gazie na maxa, gdzie auto było na 1000% sprawne technicznie)..
ad3x napisał(a): Egr dokładnie jak opisujesz.

No dobrze, rozumiem że przebieg jest ponad 300 tyś km i EGR może powiedzieć papa, ale na jakiej podstawie stwierdziłeś/ ktoś stwierdził że membrana jest "out" i trzeba kupić nowy EGR ? Znacznie tańszym rozwiązaniem może być próba jego wyczyszczenia która często wystarcza na "dłużej". Nie wiem czy jesteś w stanie wykonać to sam, czy musiałbyś to zlecić mechanikowi więc są to koszty i może być niepewne, czy wolisz "dołożyć" i mieć nowy a nie dodatkowo zaślepiać "blaszką". Możliwe, że przy uszkodzonej membranie samo zaślepienie wężyka nie spełnia swojej funkcji, ale w tej kwestii powinny wypowiedzieć się osoby bardziej kompetentne. Dla mnie EGR jest ekologicznym wymysłem, ale uważam że jeżeli jest to powinien być sprawny (moje zdanie z którym nie trzeba się zgadzać) ponieważ ( jeżeli się nie mylę ) stabilizuje/ wpływa na ciśnienie w układzie dolotowym.
Avatar użytkownika
zibi06
-#Admin
-#Admin
 
Posty: 1585
Dołączył(a): 2013-06-02, 23:04
Lokalizacja: Pomorskie
Model: Nie mam
Nadwozie: SUV
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2014


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość