[AKE] prośba o sprawdzenie logów

[AKE] prośba o sprawdzenie logów

Postprzez sloniu » 2014-10-16, 18:19

Witam
Od jakiegoś pół roku zaobserwowałem odczuwalny spadek na mocy w aucie, auto nie było już takie żwawe jak wcześniej ( wypluła serie 3 lata temu 179km)
Po ściągnięciu czapek zauważyłem spadnięte dwa kowadełka od hydropopychaczy na głowicy prawej (strona paseażera) . Wałki okazały się jak na swój przebieg (274kkm) w super stanie, więc padło na wymianę całej hydrauliki. Po wymianie zauważyłem że owa prawa strona bardziej metalicznie klekocze niż ta lewa. Ale auto dalej coś boli bo nie jest to co kiedyś, mechanik nadmienił o niby mało wydajnej pompie wtryskowej.
Moja prośba o sprawdzenie logów w tym:
-czy owy metaliczny klekot to może być wadliwy/zużyty zaworek regulacji ciśnienia w głowicy ( poruszone to było w innym temacie)

Logi na razie BS-y i statyczne, dynamicznę jak tylko uda mi się zorganizować drugą osobę

Statyczne:
000 http://vaglog.pl/log_189856.html
001 http://vaglog.pl/log_189849.html
003 http://vaglog.pl/log_189850.html
004 http://vaglog.pl/log_189851.html
007 http://vaglog.pl/log_189852.html
011 http://vaglog.pl/log_189853.html
013 http://vaglog.pl/log_189854.html
014 http://vaglog.pl/log_189855.html

BS-y:
000 http://vaglog.pl/log_189846.html
003 http://vaglog.pl/log_189845.html
004 http://vaglog.pl/log_189847.html
011 http://vaglog.pl/log_189848.html

A i nie wiem czemu po wejściu w funkcje logowania kąt wtrysku zmienia się z ATDC 2.4-2.6 na BTDC
Audi A6 C5 2.5 TDI Q AKE 01' - in use
Audi A6 C5 1,9 TDI AVG 00' - sold
Audi A3 8L 1,8 AGN 96' -sold ;(
Fiat 125p 1,3 74' -still in use ;)
FSM Syrena 0,8 83' -rip
Avatar użytkownika
sloniu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 99
Dołączył(a): 2013-12-10, 16:36
Lokalizacja: Gdynia
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001/02
Imię: Karol

Re: [AKE] prośba o sprawdzenie logów

Postprzez Piotruś » 2014-10-17, 05:33

Sloniu, obraz logów, jak dla mnie, jest bardzo dobry.

Kąt wtrysku mieści się w granicach regulacji ale ja przyspieszyłbym go co najmniej o dwa stopnie ( jest -3.0* a ja bym dał -1,0* lub jeszcze bliżej zera).

Metaliczne postukiwanie prawej głowicy miewa różne przyczyny. Jedną z nich oczywiście może być problem z prawidłowym smarowaniem ale w tym przypadku po podniesieniu czapki byłoby widać przebarwienia i ślady przyśpieszonego zużycia. Oczywiście, skoro zauważasz coś niepokojącego w odgłosach silnika, nawet gdyby był to "fałszywy alarm", to sugerowałbym jednak konsultacje u mechanika z kontrolnym podniesieniem pokrywy zaworów po obu stronach silnika.

Co do kiepskiej dynamiki silnika byłoby dobrze gdybyś postarał się o logi dynamiczne. Może akurat uda się coś dojrzeć <mysli> .
W statycznych odczytach 001 (przedostatnia kolumna) zaznacza się nieco wydłużony czas trwania wtrysku liczony w stopniach obrotu wału korbowego ale tak się dzieje w wielu silnikach i nic wielkiego z tego nie wynika.
Logi nie umożliwiają rzetelnej diagnostyki pompy VP44. Gdybyś chciał mieć pewność musiałbyś ją zdemontować i zapiąć na stole probierczym Bosch'a.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [AKE] prośba o sprawdzenie logów

Postprzez sloniu » 2014-10-17, 09:00

Piotruś napisał(a):Sloniu

Dziękuje za wypowiedź Piotrze, bije właśnie się z myślami czy wyciągać profilaktycznie pompę i wtryski aby je sprawdzić.
Postaram się poprawić kąt i wrzucić logi dynamiczne.
Audi A6 C5 2.5 TDI Q AKE 01' - in use
Audi A6 C5 1,9 TDI AVG 00' - sold
Audi A3 8L 1,8 AGN 96' -sold ;(
Fiat 125p 1,3 74' -still in use ;)
FSM Syrena 0,8 83' -rip
Avatar użytkownika
sloniu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 99
Dołączył(a): 2013-12-10, 16:36
Lokalizacja: Gdynia
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001/02
Imię: Karol

Re: [AKE] prośba o sprawdzenie logów

Postprzez Piotruś » 2014-10-17, 13:53

sloniu napisał(a):Postaram się poprawić kąt i wrzucić logi dynamiczne.


Tak właśnie zrób ;) <luzik> .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [AKE] prośba o sprawdzenie logów

Postprzez sloniu » 2014-10-17, 19:55

Audi A6 C5 2.5 TDI Q AKE 01' - in use
Audi A6 C5 1,9 TDI AVG 00' - sold
Audi A3 8L 1,8 AGN 96' -sold ;(
Fiat 125p 1,3 74' -still in use ;)
FSM Syrena 0,8 83' -rip
Avatar użytkownika
sloniu
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 99
Dołączył(a): 2013-12-10, 16:36
Lokalizacja: Gdynia
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2001/02
Imię: Karol

Re: [AKE] prośba o sprawdzenie logów

Postprzez Piotruś » 2014-10-18, 07:09

Sloniu, z logów dynamicznych nie wynika (albo ja nie wiedzę) żaden problem z silnikiem.
Mówiąc krótko: logi są OK, a nawet bardzo OK.
Chyba (co możliwe), że ja coś przeoczyłem, to proszę innych Kolegów o korektę.

Ewentualne dopieszczenie kąta wtrysku na pewno wpłynie pozytywnie na działanie pompy wtryskowej ale nie sądzę, że Ty poczujesz to "pod nogą".
Jeżeli jesteś silnie przekonany, że dynamika silnika pozostawia coś do życzenia (chociaż w logach tego nie widać), to będziesz zmuszony przeprowadzić bardziej wnikliwą diagnostykę, której zasadniczymi filarami będą:
- kontrola sytuacji pod deklami zaworowymi (bywa różnie, nawet po niedawnej wymianie wałków i hydrauliki)
- kontrola wtryskiwaczy paliwa i pompy wtryskowej w absolutnie godnym polecenia i dobrze wyposażonym serwisie Bosch'a (możliwe, że coś się ujawni)
- badanie kompresji silnika (szczerze wątpię żeby coś złego się okazało)
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [AKE] prośba o sprawdzenie logów

Postprzez alus » 2014-10-23, 19:02

Piotruś, a ja mam pytanie, czy z logów statycznych grupy czwartej nie wynika, że ECU oczekuje kąta po stronie BTDC, a pompa to realizuje? czyli
spec start -2.4
actual start -2.8 -2.6
wysterowanie pompy jest 100.2
więc moje pytanie jest czy teraz nie jest dobrze? jest sens zmieniać kąt?
alus
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 2014-05-09, 17:55
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2001
Imię: Kamil

Re: [AKE] prośba o sprawdzenie logów

Postprzez Piotruś » 2014-10-26, 15:16

alus napisał(a):Piotruś, a ja mam pytanie, czy z logów statycznych grupy czwartej nie wynika, że ECU oczekuje kąta po stronie BTDC, a pompa to realizuje? czyli
spec start -2.4
actual start -2.8 -2.6
wysterowanie pompy jest 100.2
więc moje pytanie jest czy teraz nie jest dobrze? jest sens zmieniać kąt?


Alus, jeśli idzie o ścisłość to ECU nie oczekuje kąta po stronie dodatniej, tylko jak najbardziej prawidłowo, po stronie ujemnej.
Niewielka odchyłka pomiędzy spec a actual, obojętnie po której stronie zera, rzędu 0,2-0,4 stopnia, jest pomijalna.

Co jednak najważniejsze, bieżące/chwilowe żądanie ECU nie ma nic do rzeczy :!: :!: Dla celów regulacyjnych istotne jest co logi pokazują w logu z nastawami podstawowymi i TYLKO TO jest istotne podczas (dla) regulacji kąta wtrysku.
W tym przypadku widzimy, że w nastawach podstawowych kąt późny (ATDC) wynosi około -3*, a wiec tyle ile ECU nigdy nie będzie żądało. Skutkiem praca mechanizmu/tłoczka regulacji kąta nie będzie odbywała się w pełnym zakresie :!:
Jeśli kąt nie będzie przyśpieszony ((najlepiej w okolice -1*), w przestrzeni tłoczka zacznie zbierać się syf prowadzący do powolnego zacierania się mechanizmu.

alus napisał(a):więc moje pytanie jest czy teraz nie jest dobrze? jest sens zmieniać kąt?

Zacznijmy od tego, że gdyby rzeczywiście było dobrze (jak mylnie sugerujesz :roll: <uoee> ), to przecież nie namawiałbym Kolegi sloniu do jakichkolwiek regulacji <nerwus> :!:
"Teraz" wcale nie jest dobrze, a z przyczyn podanych powyżej regulacja jak najbardziej ma sens logiczny i techniczny.


Alus, jeżeli szukasz analogii do swojego przypadku, to jest to poważny błąd, ponieważ w Twoim przypadku w odczytach statycznych (czyli na biegu jałowym) żądanie ECU jest po stronie dodatniej zera (BTDC) ale daję Ci 100% gwarancji, że tak być nie powinno i jest to sytuacja mocno patologiczna. Dlatego powinieneś czym prędzej zmierzać do usunięcia wszelkich niesprawności regulacyjnych i mechanicznych, co spowoduje, że i u Ciebie żądanie ECU na biegu jałowym znajdzie się po ujemnej stronie zera (w granicach - 2,0* do - 2,4*) i dopiero wtedy będzie dobrze.
Nie zmienia to jednak faktu, że fizyczna regulacją kąta wtrysku, pomimo patologicznych i awaryjnych oczekiwań ECU, w nastawach podstawowych (potocznie BS), również powinna się zawierać po ujemnej stronie zera, czyli w przedziale -1,0" do -2,0* (ATDC).
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość