[A6 C5 2.5 tdi AKE] Proszę o sprawdzenie logów

[A6 C5 2.5 tdi AKE] Proszę o sprawdzenie logów

Postprzez tomkolt » 2014-01-25, 23:59

Witam serdecznie,

Bardzo proszę o pomoc w ocenie logów Audi A6 C5 2.5 TDI AKE. Samochód początkowo miał silnik 163KM (B...), po wymianie słupka jest AKE. Chciałbym się dowiedzieć czy zostawić samochód w takim stanie jakim jest teraz czy mogę coś zrobić, ponieważ mam problem z przyspieszaniem na małych obrotach (do 1800 obr), szczególnie wyjeżdżając z podporządkowanej... Kolejna kwestia to pytanie do Was czy powinienem wgrać mapę od silnika AKE?

Wiem, że mam problem z EGR, ale chyba w moim przypadku nie ma to wpływu na dynamikę jazdy?

Logi statyczne:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_157560.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_157559.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_157558.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_157563.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_157562.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_157565.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_157564.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_157566.html


BS:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_157555.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_157556.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_157557.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_157561.html


Logi dynamiczne:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_157569.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_157568.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_157572.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_157567.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_157571.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_157570.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_157573.html

Pozdrawiam!
tomkolt
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2014-01-21, 11:01
Lokalizacja: Toruń
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Re: [A6 C5 2.5 tdi AKE] Proszę o sprawdzenie logów

Postprzez Piotruś » 2014-02-02, 18:29

tomkolt napisał(a):Samochód początkowo miał silnik 163KM (B...), po wymianie słupka jest AKE.


"B..." to znaczy jaki dokładnie ??

Skoro wymieniałeś słupek to rozumiem, że ECU, pompa wtryskowa i wtryskiwacze zostały ze starego "B..." czy coś jest namieszane ?
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [A6 C5 2.5 tdi AKE] Proszę o sprawdzenie logów

Postprzez tomkolt » 2014-02-02, 22:41

Dziękuję Piotruś, że się pojawiłeś! <rotfl>

Piotruś napisał(a):"B..." to znaczy jaki dokładnie ??


Sprawdziłem i był BFC.

Piotruś napisał(a):Skoro wymieniałeś słupek to rozumiem, że ECU, pompa wtryskowa i wtryskiwacze zostały ze starego "B..." czy coś jest namieszane ?


Z tego co wiem, zostało wszystko od BFC, ale niestety nie mam już kontaktu z mechanikiem, który to wymieniał...
tomkolt
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2014-01-21, 11:01
Lokalizacja: Toruń
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Re: [A6 C5 2.5 tdi AKE] Proszę o sprawdzenie logów

Postprzez Piotruś » 2014-02-03, 17:21

tomkolt napisał(a):Dziękuję Piotruś, że się pojawiłeś!

Zupełnie nie ma za co ... ;-) .

tomkolt napisał(a):Sprawdziłem i był BFC.

To się może zgadzać - sterownik (ECU) też jest od BFC.

tomkolt napisał(a):Z tego co wiem, zostało wszystko od BFC, ale niestety nie mam już kontaktu z mechanikiem, który to wymieniał...


No to nie wiem co powiedzieć żeby za bardzo Cię nie wystraszyć ale ogólnie sytuacja jest kiepska, a przynajmniej tak wskazują logi.

Po pierwsze dawka paliwa biegu jałowego tak naprawdę jest niepokojąca, mówiąc delikatnie ... .
Nadzwyczaj niskie wskazania sugerowałyby zalewanie silnika paliwem, ale z drugiej strony czas trwania wtrysku wydłuża się w nieskończoność, więc trudno powiedzieć cokolwiek wiążącego.
Ponieważ nie widać specjalnych anomalii w korekcjach (013 i 014) niestety mam poważne obawy o pompę wtryskową.

Nadto kolejnym poważnym problemem jest przebieg ciśnienia doładowania, którego nie ma praktycznie aż do 2500 obr/min.
Przyczyny mogą być różne - albo jest problem ze zmienną geometrią (i spoglądając w wysokie nastawy podstawowe 011 tak właśnie jest), albo pompa wtryskowa daje tak mało paliwa, że turbo nie chcę się rozkręcić i przez to właśnie odczuwasz ewidentny brak dynamiki.
Z drugiej strony - gdyby pompa nie wyrabiała - problemy z doładowaniem "powinny" pojawiać się w górnych a nie w dolnych zakresach obrotów silnika ... .

Tomkolt, resumując fakty są takie, że na chwilę obecną układ wtryskowy co najmniej kuleje, a ciśnienie doładowania leży i kwiczy (problem z EGR'em na razie pomijam, bo nie jest kluczowy, a wydatków i tak Ci wystarczy).

Moim skromnym zdaniem w przedstawionym stanie rzeczy jeździć się po prostu nie da, bo Twój samochód generuje obecnie nie więcej niż 50% mocy (przynajmniej w najbardziej użytecznym zakresie - tak do ok. 3000 obr/min).

Proponuję:
- zdemontować wtryskiwacze i ustalić czy na pewno są od Twojego modelu silnika (dla AKE i BFC końcówka F)
- jeśli wtryskiwacze wydadzą się prawidłowe, koniecznie trzeba oddać je do sprawdzenia w specjalizowanym Boschu na skrupulatną kontrolę wszystkich możliwych parametrów, a szczególnie pod kątem ciśnienia pierwszego i drugiego otwarcia, prawidłowego pylenia i tak dalej
- jeżeli po zdemontowaniu i kontroli wtryskiwaczy ujawniłby się z nimi jakiś naprawdę poważny problem (niezgodność modelowa, fatalne parametry pracy) oczywiście patologię należy usunąć ale póki co, wstrzymałbym się z demontowaniem pompy wtryskowej
- gdyby wtryskiwacze pod każdym względem okazały się OK, to ja akurat nie odmówiłbym sobie zdemontowania VP44 i przeprowadzenia wnikliwej diagnostyki na odpowiednim stanowisku probierczym
- jeszcze przed zdemontowaniem wtryskiwaczy i pompy wtryskowej proponowałbym zdobyć na próbę odpowiedni zaworek N75 sterujący pracą turbiny i wykonanie odpowiednich "testów" na przyspieszenie oraz ponowne zlogowanie turbo (naturalnie pod warunkiem, że cała instalacja podciśnieniowa jest szczelna i sprawna)
- jeżeli próby na innym N75 nie przyniosłyby żadnego rezultatu sugerowałbym, żeby pójść za ciosem i przy jednej robocie z układem wtryskowym zdemontować też turbinę i oddać ją komuś uczciwemu i polecanemu do zweryfikowania oraz ewentualnej regeneracji (szczerze mówiąc na podstawie 010 i 011 dynamicznych oraz 011 w nastawach BS myślę, ze bez tego się nie obejdzie)

I to tyle wstępnej diagnozy z mojej strony. Bardzo przykro mi to mówić ale aż tak fatalnych logów to już dawno nie wiedziałem ... jednak nie zapominajmy, że to TYLKO LOGI ... dlatego teraz wszystko zależy od tego jakie decyzje i działania zdecydujesz się podjąć.

Przepraszam za chaotyczną formę wypowiedzi ale jest dokładnie taka jak obraz poszarpanych logów - trudno uchwycić jeden wątek i trzymać się go konsekwentnie do końca .. .

Oczywiście wszystko co wyda Ci się niezrozumiałe w każdej chwili jestem gotowy i chętny "sprostować" - tylko musisz dać mi znać.

Duży plus za starannie wykonane, pięknie opisane i dobrze wykonane logi :) :!:
Coś takiego niesłychanie ułatwia komunikację via net ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: [A6 C5 2.5 tdi AKE] Proszę o sprawdzenie logów

Postprzez tomkolt » 2014-02-09, 02:22

Witaj Piotruś,

Jestem pod OGROMNYM wrażeniem Twojej odpowiedzi <okok>. Nie spodziewałem się, że na forum można spotkać kogoś tak utalentowanego i życzliwego. <rotfl>

Zgodnie z Twoimi wskazówkami:
Piotruś napisał(a):- jeszcze przed zdemontowaniem wtryskiwaczy i pompy wtryskowej proponowałbym zdobyć na próbę odpowiedni zaworek N75 sterujący pracą turbiny i wykonanie odpowiednich "testów" na przyspieszenie oraz ponowne zlogowanie turbo (naturalnie pod warunkiem, że cała instalacja podciśnieniowa jest szczelna i sprawna)


Sprawdziłem instalację i okazało się, że jeden przewód był "lekko" zaślepiony...
Po naprawie wykonałem nowe logi i proszę, abyś stwierdził jak wygląda aktualna sytuacja.

Logi statyczne:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_159274.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_159280.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_159278.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_159277.html
Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_159275.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_159281.html
Grupy: 014 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_159279.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_159276.html

BS:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_159289.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_159286.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_159288.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_159287.html

Logi dynamiczne:

Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_159298.html
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_159300.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_159297.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_159302.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_159299.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_159301.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/tom_kolt_159303.html

Dziękuję Ci Piotruś, za pomoc w mojej sprawie.

Pozdrawiam!
tomkolt
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2014-01-21, 11:01
Lokalizacja: Toruń
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003

Re: [A6 C5 2.5 tdi AKE] Proszę o sprawdzenie logów

Postprzez Piotruś » 2014-02-09, 05:38

tomkolt napisał(a):Witaj Piotruś,


Dzień Dobry tomkolt :-D ,

tomkolt napisał(a):Jestem pod OGROMNYM wrażeniem Twojej odpowiedzi . Nie spodziewałem się, że na forum można spotkać kogoś tak utalentowanego i życzliwego
.

Z tym "utalentowaniem" to już tak nie szalej :oops: ;-) .

tomkolt napisał(a):Sprawdziłem instalację i okazało się, że jeden przewód był "lekko" zaślepiony...
Po naprawie wykonałem nowe logi i proszę, abyś stwierdził jak wygląda aktualna sytuacja.


Tomkolt, brawo :!:
Zdecydowanie jedna wiadomość jest dobra - myślę, że minęło zagrożenie wielkich wydatków na ewentualną naprawę turbiny.
Pojawił się w pełni akceptowalny stan wolnossący (011 BS) i co bardzo ważne turbinka zaczęła ładnie oraz stabilnie pompować w całym zakresie obrotow silnika :] . Zresztą podejrzewam, że Twoje podczucia podczas jazdy również uległy dużej poprawie ?

Trochę szkoda, że jak narazie nie wstał EGR (być może jest zaślepiony ?) ale i na niego przyjdzie czas 8-) .

W kwestii układu wtryskowego stało się coś bardzo dziwnego z korekcjami i to zarówno na prawej jak i lewej głowicy :roll: i za bardzo nie wiem czemu przypisać tak gwałtowne zmiany, oczywiście jeśli nic z nimi nie dłubałeś :?:
W każdym razie moim zdaniem jest to najwyższy czas na otwarcie pokryw zaworowych, wydłubanie wtrysków i poddanie ich wnikliwej kontroli pod kątem zgodności z modelem VP44 oraz silnika, jak też profi diagnostyce w godnym zaufania Boschu.
Do Ciebie oczywiście należy wybór czy od razu będziesz wyciągał też pompę wtryskową - ja akurat z samej ciekawości bym się wstrzymał i poczekał na wyniki badania wtrysków.

tomkolt napisał(a):Dziękuję Ci Piotruś, za pomoc w mojej sprawie.


Cała przyjemność po mojej stronie ;-) . Teraz czekam na nowe dobre wieści :) .

Powodzenia :!:
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości