Przekładka Multitronic na manual

Re: Przekładka Multitronic na manual

Postprzez Cienki1407 » 2015-02-22, 09:19

Pewnie :-D Ja w żadnym wypadku nie piszę ,że tip jest zły.Dla mnie lepszy bo ma Quattro :[
Następne auto z koncernu Audi na pewno będzie ten wspaniały napęd posiadało ale czy z manualem czy tipem nie wiem :-P
Avatar użytkownika
Cienki1407
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 174
Dołączył(a): 2014-12-20, 19:39
Lokalizacja: Trójmiasto
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002
Imię: Grzegorz

Re: Przekładka Multitronic na manual

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-02-22, 09:26

Ja nie chcę porównywać tylko co/jak lepiej/gorzej się rozpędza tylko przede wszystkim jaka jest kultura pracy Multi i (co najważniejsze) czy daje frajdę oraz sprawia przyjemność z prowadzenia samochodu (choć z tego co pamiętam to jazda tramwajem nigdy nie wywołała u mnie gęsiej skórki ;-) ).

Pozdrawiam

Wysłane dzięki Tapatalk.
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Przekładka Multitronic na manual

Postprzez Cienki1407 » 2015-02-22, 09:30

Multi na zimnym na pewno nie poszalejesz ;-)
Avatar użytkownika
Cienki1407
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 174
Dołączył(a): 2014-12-20, 19:39
Lokalizacja: Trójmiasto
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2002
Imię: Grzegorz

Re: Przekładka Multitronic na manual

Postprzez bendzji » 2015-02-22, 14:06

Jak każdym na zimnym ;) ale ja nie zauważyłem żeby coś muliło na zimnym.

I olej obowiązkowo co 60 tyś km .
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Przekładka Multitronic na manual

Postprzez dredan » 2015-02-22, 21:03

Adrian zawsze można sobie pośmigać na ręcznym zmienianiu przełożeń skrzyni i "efektu tramwaju" nie ma :>
U mnie multi zamula na zimnym, widze różnice jak skrzynia się rozgrzeje :arrow: Wiadomo czym to jest spowodowane.
Wracając do przekładki na manual. Czy każda skrzynia z 2.5 TDI V6 pasowała by na swapa ?
dredan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 2014-10-22, 16:20
Lokalizacja: Trójmiasto
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001

Re: Przekładka Multitronic na manual

Postprzez dredan » 2015-02-22, 21:23

bendzji, na stronie z częściami do skrzyń automatycznych znalazłem takie coś jak pakiet sprzęgła FORWARD (7 tarcz + 6 separatorów) automatycznej skrzyni typu: 01J / MULTITRONIC. ( nie wiem czy mogę wkleić link )
Z góry zaznaczę, że nie znam się oraz nie orientuje dlatego chce wzbogacić moją wiedzę o ten szczegół.
Jak to dokładnie działa, to jest połączone wtedy z kołem dwumasowym ?


Pozdro <luzik>
dredan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 2014-10-22, 16:20
Lokalizacja: Trójmiasto
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001

Re: Przekładka Multitronic na manual

Postprzez nie pamietam 82 » 2015-02-22, 22:15

dredan napisał(a): to jest połączone wtedy z kołem dwumasowym ?


od trzeciej minuty filmu (chyba o ten pakiet sprzęgła Ci chodzi <mysli> ):


<luzik>
Avatar użytkownika
nie pamietam 82
-#Moderator
-#Moderator
 
Posty: 4634
Dołączył(a): 2013-12-05, 09:18
Lokalizacja: Opole
Model: VW Touran Cross
Nadwozie: Minivan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0 BMM 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: DSG
Rok: 2008
Imię: Adrian

Re: Przekładka Multitronic na manual

Postprzez bendzji » 2015-02-23, 07:14

Wałek wejściowy skrzyni jest połączony na stałe z kołem zamachowym i właśnie ten pakiet spełnia rolę "sprzęgła" i dodatkowo odpowiada za wsteczny.
BYŁY : A4 B5 1.9TDI TIP , A6 C5 2.4 MULTI , A6 C6 3.0TDI MAN , A4 B5 1.8T TIP JEST : Ford Smax 2.0TDCI automat , A4 B7 2.0TDI MULTI
bendzji
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 1460
Dołączył(a): 2014-05-25, 07:40
Lokalizacja: Września
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.0TDI BLB 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2005
Imię: Michał

Re: Przekładka Multitronic na manual

Postprzez Krzysiek » 2015-03-05, 18:03

dredan napisał(a):Adrian zawsze można sobie pośmigać na ręcznym zmienianiu przełożeń skrzyni i "efektu tramwaju" nie ma :>
U mnie multi zamula na zimnym, widze różnice jak skrzynia się rozgrzeje :arrow: Wiadomo czym to jest spowodowane.
Wracając do przekładki na manual. Czy każda skrzynia z 2.5 TDI V6 pasowała by na swapa ?


Kazda skrzynia 5 czy 6 biegowa bedzie pasowala - roznia sie wybierakami i lapami jednakze by nie miec problemow poszukaj skrzynia ktora ma 2 wtyczki-
1 predkosc
2 wsteczny
Jezeli kupisz zetaw z sprzeglem 280mm to bedziesz potrzebowal flanszy pomiedzy skrzynia a silnikiem, 240mm tego nie wymaga
Wpierwszym poscie dales spis czeci potrzebnych do przekladki
Nie musisz kupowac calych pedalow - wystarczy pedal sprzegla i bolec -
Duzo jest ofert czesci z anglikow- decydujac sie na taki zakup musisz dokupic pompke sprzegla i przewod- z anglika nie pasuje
Po przekladce nalezy przekodowac sterowniki silnika i abs - zegary jak kto chce - jezeli nie przekodujesz to na vag bedzie blad brak komunikacji z skrzynia multi - zadnych skutkow ubocznych

z wiazki musisz pociagnac kabel brazowy(masa) i brazowo-zolty do czujnika wstecznego oraz brazowy(masa) i brazowo czerwony do czujnika predkosci

Mam za soba trzy takie przekladki(co prawda w benzynie 2.4 i 1.8 t ) wiec sluze poradami :)
Krzysiek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2015-03-05, 17:30
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 BDW 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Krzysztof

Re: Przekładka Multitronic na manual

Postprzez dredan » 2015-03-05, 22:29

Bardzo dziękuję za cenne informacje Krzysiek. Jak pokupuje graty to zglosze się do Ciebie :).
dredan
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 2014-10-22, 16:20
Lokalizacja: Trójmiasto
Model: A6 C5
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2001

Re: Przekładka Multitronic na manual

Postprzez grabollo69 » 2015-04-17, 12:30

Witajcie,
robię swapa multitronica na manual, koszt naprawy multitronica to 6 tys., koszt przekładki okolo 3 tys więc dla mnie rachunek prosty.
Proszę o radę, czy mam szukać skrzyni wyłącznie do silnikow 2.4 / 2.8 czy mogę pod uwage brać jakies inne modele?
Czy przkładowo będzie pasowała taka skrzynia:
http://allegro.pl/skrzynia-biegow-manua ... 59073.html ?

Czy macie jakieś źródełko z częściami, gdzie w miare większość części bylaby dostępna i wyslana kurierem?
Kontaktowalem sie z oferującymi swap`a na allegro, jednak oni nie sprzedają części.
Będę wdzięczny za pomoc.
grabollo69
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2015-04-17, 12:25
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2000
Imię: Artur

Re: Przekładka Multitronic na manual

Postprzez Krzysiek » 2015-04-19, 20:49

Pasować ta skrzynia będzie ale..
Pierwsza i podstawowa rzecz to cena jest z kosmosu
Nie dalej jak w ubiegłym roku na jesieni kupilem cały zestaw z Anglika (AWX) za kwotę1100 pPLN w starachowicach musiałem tylko dokupić wężyk sprzęgła i pomke sprzęgła kolejne 200pln
Szukaj całego kompletu najlepiej tez z a6 wtedy nie będzieszmmiał problemu z mocowaniem skrzyni czy doborem polosiek
Jak juz pisalem wczesniej zrobiłem takie auta
1 moje własne multi 2.4 2002r.- założyłem skrzynie oryginalna z 2.4 -przy 100km/h obroty względem tego co było na multitroniku wzrosły o 600 obrotów było 2000
teraz jest 2600 około

2 auto syna tip 2.4 1997r. -założyłem skrzynie z 2.8 i tu obroty tez wzrosły ale tylko o około 300
Obadwa te samochody to a6 z tym ze u syna dało się przekodowac sterownik silnika a mój musiałem wymienic

3 auto to a4 multi 1.8 t 2002r znajomego z pracy - zalozylem wspomniana wyżej skrzynie z diesla -obroty tez się zmieniły tylko ze w druga stronę są minimalnie mniejsze na 5 niż były w multi na 6
Sterownika tez nie dało się przekodowac wiec został kupiony ,przekodowany i założony inny- kolejne 150 pl

Na allegro jest masę oogloszen- po dzwon potarguj i cos znajdziesz
Co jeszcze - lepiej takie części odebrać osobiście jeżeli nie zna się sprzedawcy by nie było rozczarowania po odebraniu przesylki
Krzysiek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2015-03-05, 17:30
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 BDW 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Krzysztof

Re: Przekładka Multitronic na manual

Postprzez grabollo69 » 2015-05-11, 21:01

Dziękuję za cenne rady,
przyznam że coraz szybciej zabieram sie do tematu, bo z multitronikiem coraz gorzej.

Chciałby dowiedzieć się jeszce jedną rzecz dot. konsoli środkowej - czy manual różni się od automatu? W opisach aukcji ciężko stwierdzić, bo wszystkie są podobne. Dzięki za odpowiedź.
grabollo69
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2015-04-17, 12:25
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2000
Imię: Artur

Re: Przekładka Multitronic na manual

Postprzez Krzysiek » 2015-05-19, 05:04

Konsola srodkowa jest ta sama w manualu i automacie.Inny jest tylko sam dekor przy lewarku - ja by nie miec roznicy w odcieniach dopasowalem do mieszka z manuala dekor z multi.Wyciecie w multi jest mniejsze niz w manualu wiec nie ma problemu z dopasowaniem.
Szlifowac nalezy od gory tak by nie odrysnal lakier
Krzysiek
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 11
Dołączył(a): 2015-03-05, 17:30
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 BDW 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2006
Imię: Krzysztof

Re: Przekładka Multitronic na manual

Postprzez grabollo69 » 2015-05-20, 13:50

Czyli generalnie nowy tunel nie jest potrzebny?
Mam jeszcze mały kłopot ze znalezieniem półosi, jakby ktoś miał nr części do manuala, byłbym wdzięczny.
Prosiłbym jeszcze o potwierdzenie czy wszystko mam, czy coś jeszcze trzeba dokupić;
- skrzynia
- półosie
- wybierak
- pedały

Rozrusznik będzie pasować? Czy coś jeszcze musze dokupić? Dzięki za odpowiedź.
grabollo69
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2015-04-17, 12:25
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Multitronic
Rok: 2000
Imię: Artur

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość