Zmiana koła dumasowego na zestaw sprzęgła z sztywnym kołem

Zmiana koła dumasowego na zestaw sprzęgła z sztywnym kołem

Postprzez Wojtek66.42 » 2014-08-21, 21:59

Witam mam pytanie a mianowicie czy wie ktoś czy do mojego Audi można zastosować normalne jedno mosowe sprzęglo wiem ze istnieja takie zamienniki ale nie do wszystkich rodzai silników więc prosze o odpowiedz z góry dziekuję. :]
Wojtek66.42
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2014-08-21, 21:55
Model: A6 C5
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Wojtek

Re:Zmiana koła dumasowego na zestaw sprzęgła z sztywnym kołe

Postprzez kowal51 » 2014-08-24, 11:34

Wojtek66.42 napisał(a):wiem ze istnieja takie zamienniki ale nie do wszystkich rodzai silników więc prosze o odpowiedź

Przykładowo VALEO Kit 4P 835046
Rozumiem że świadomie wybierasz taką opcję ?
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur

Re:Zmiana koła dumasowego na zestaw sprzęgła z sztywnym kołe

Postprzez carolek90 » 2014-09-05, 10:19

Tak jak kolega wyżej napisał, może to być komplecik od Valeo, o taki:
Obrazek
Avatar użytkownika
carolek90
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 54
Dołączył(a): 2014-04-14, 11:15
Model: A6 C6
Nadwozie: Sedan
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 BDW 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Michał

Re:Zmiana koła dumasowego na zestaw sprzęgła z sztywnym kołe

Postprzez Wojtek66.42 » 2014-09-05, 20:16

To sprzegło jest dosć droge ale wydaje mi sie ze bardziej oplaca sie kupic takie normalnie i miec spokój niż męczyć sie z 2 masem
co o tym sadzicie?
Wojtek66.42
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2014-08-21, 21:55
Model: A6 C5
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Wojtek

Re:Zmiana koła dumasowego na zestaw sprzęgła z sztywnym kołe

Postprzez oli80 » 2014-09-06, 15:06

Wymień 2 mase na nową i zapomnij,jak przerobisz na 1 masowe kolo to spadnie komfort jazdy,a tym cherlawym 2,4 v6 krzywdy 2 masie nie zrobisz :-P
Avatar użytkownika
oli80
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 139
Dołączył(a): 2013-08-11, 22:20
Lokalizacja: Głubczyce
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 1998
Imię: Bartek

Re;Zmiana koła dumasowego na zestaw sprzęgła z sztywnym kołe

Postprzez RomanS » 2014-09-06, 23:16

Tak gwoli ścisłości dwumasowe nie jest sprzęgło tylko koło zamachowe :-) Po tytule sądziłem, że coś nowego wymyślono :mrgreen:
Cały kłopot polega na tym, że głupcy są pewni siebie, a mądrzy pełni wątpliwości

Pozdrawiam, Roman
Avatar użytkownika
RomanS
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 685
Dołączył(a): 2013-05-31, 10:20
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKE 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2000

Re:Zmiana koła dumasowego na zestaw sprzęgła z sztywnym kołe

Postprzez Wojtek66.42 » 2014-09-08, 16:46

Czyli co opłaca sie bardziej wymienic 2 mase na nowa??

niz przerobić na normalne sprzęgło
Wojtek66.42
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2014-08-21, 21:55
Model: A6 C5
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 1999
Imię: Wojtek

Re:Zmiana koła dumasowego na zestaw sprzęgła z sztywnym kołe

Postprzez kowal51 » 2014-09-08, 20:06

Wojtek66.42 napisał(a):To sprzegło jest dosć droge

<mysli> U "konkurencji" taniej..
Obrazek

Jednakże może warto wziąć pod wzgląd poniższą wypowiedź:
oli80 napisał(a):Wymień 2 mase na nową i zapomnij,jak przerobisz na 1 masowe kolo to spadnie komfort jazdy,a tym cherlawym 2,4 v6 krzywdy 2 masie nie zrobisz :-P


"Obrazowo"
Rozkład drgań: koło jednomasowe vs koło dwumasowe


Obrazek


Trochę informacji (które może warto przeanalizować):
W zestawach sprzęgła ze sztywnym kołem zamachowym (które mają zastąpić zestaw z kołem dwumasowym) zastosowano specjalną konstrukcję tarczy sprzęgła. Tarcza znacząco różni się od standardowej znajdującej się w zestawie sprzęgła z kołem dwumasowym ponieważ elementy ruchome z koła dwumasowego zostały przeniesione na tarczę sprzęgła (w której dodatkowo zastosowano większe sprężyny tłumika drgań skrętnych). W takim zestawie koło zamachowe jest pozbawione ruchomych elementów (posiada jednolitą konstrukcję) co wg opinii ma to korzystnie wpływać na trwałość zestawu.
Konstrukcja takiego zestawu ma w miarę swoich możliwości maksymalnie niwelować hałasy, dragania i zapewnić w miarę optymalną możliwość przeniesienia momentu obrotowego.
Największą zaletą takiego zestawu przede wszystkim jest fakt że takie zestawy są tańsze od zestawów z kołem zamachowym dwumasowym.
Ale czy tańsze jest lepszym rozwiązaniem ? <mysli>


Należy jednak pamiętać że taki zestaw ma swoje wady. Ważnym aspektem jest to że zestaw ze sztywnym kołem zamachowym nie jest w stanie skutecznie zniwelować hałasów i wibracji które są generowane przez jednostki napędowe w takim stopniu jak zestaw z kołem dwumasowym. W zestawie sztywnego koła wszystko ma swoje granice do którego momentu drgania i hałasy będą skutecznie stłumione. Negatywnym objawem zastosowania takiego zestawu mogą być odczuwalne/ słyszalne wibracje i odgłosy dochodzące z okolic silnika i skrzyni biegów. Jeżeli nie, to zapewne odczuje to układ napędowy samochodu. Zastosowanie sztywnego koła zamachowego ma wpływ na elementy skrzyni biegów, (np. łożyska, synchronizatory)co powoduje ich szybsze zużycie. Wypada nadmienić że taka zmiana również nie jest bez wpływu na żywotność półosi napędowych.

Dlatego może warto rozważyć jakim aspektem chcemy się kierować podczas zmiany/zamiany na zestaw ze sztywnym kołem zamachowym. Na pierwszy rzut oka zapewne przemawiający jest aspekt finansowy (porównując kompletne zestawy) , ale wypada pamiętać że podzespoły auta (ze względu na wiek, przebieg ) w jakimś stopniu są już zużyte. Czasami taniej, po prostu wychodzi drożej.
Wojtek66.42 napisał(a):Czyli co opłaca sie bardziej wymienic 2 mase na nowa??

Generalnie zasada jest taka wymienia się komplet i u kogoś kto zrobi to fachowo i da gwarancję na wykonaną usługę. Oczywiście jest trochę drożej, ale wszytko zrobione jest za "jedną robotą". Samo koło dwumasowe to koszt ok 1550 pln (LUK)..
Ale każdy ma swoje priorytety, sam decyduje/ wybiera.
Avatar użytkownika
kowal51
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2013-10-04, 10:44
Model: A6 C5
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI AWX .131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2002
Imię: Artur


Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron