Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez Piotruś » 2015-12-02, 07:32

Krasnalb, nie wiemy co w Twoim silniku jest popsute i dlaczego faluje. Może to być układ wtryskowy ale może też być problem z rozrządem (np. pęknięta krzywka wałka).
Jeżeli (?) borykasz się z typową wadą "narywania BDG/BDH to jak najbardziej, częściowa utrata mocy jest możliwa. Szerokie koła również mogą potęgować niekorzystne odczucia.
Moim zdaniem bez metodycznej i wnikliwej diagnostyki silnika prawdy nie ustalisz.
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez pietowski_67 » 2016-01-10, 20:33

Ja mam ten sam silnik i co do prędkości maxymalnej to powiem tak, że na 16 205/55 jechałem 235km/h a na 17 215/50 225km/h
Myślę że mają tu do znaczenia koła szerokie i wielkie.
Z tym, że wszystko zależy przede wszystkim od warunków panujących na jezdni i w otoczeniu. Dobra pogoda, dobrze jedzie, zła pogoda i już jest gorzej.
Tak samo jest ze spalaniem zimą a latem i na 16" a na 17" czy 18"
pietowski_67
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2016-01-10, 20:23
Model: A6 C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2003/2004
Imię: Piotr

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez krasnalb » 2016-01-24, 13:32

Panowie, udało się okazało się że to wtryski , po wymianie na nowe autko śmiga :)
krasnalb
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 3
Dołączył(a): 2015-11-30, 18:55
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2005
Imię: Lukasz

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez blur » 2016-02-03, 13:18

Witam, co prawda nie mam Audi tylko Passata B5 FL ale siedzi w nim silnik BDG i od czasu jak go kupiłem mam z nim tylko jeden problem z którym nikt nie może sobie poradzić, silnik kiepsko pali gdy temperatura cieczy oscyluje między 30-60 stopni, efekt jest taki że muszę kręcić rozrusznikiem nawet 3 sec. Raz udało mi się nawet rozładować akumulator. Nie ma problemu z odpalaniem przy zimnym silniku, nawet wielkie mrozy poniżej -20 i po długim postoju palił na dotyk, jak jest rozgrzany to samo, ale wystarczy że samochód przez kilka godzin ostygnie do tych 50 stopni i już jest piłowanie, potem odpala, chmura dymu i przez ok 2sec nierównomierna praca silnika, potem wszystko wraca do normy i samochód idzie jak rakieta. Byłem u najlepszego tunera w okolicy, kombinował z mapą wtrysku w tych przedziałach temperatur podniósł dawkę o 200% ale żadnego efektu to nie przyniosło.
blur
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2016-02-03, 13:07
Model: A6 C4
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Grzegorz

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez Piotruś » 2016-02-08, 07:44

blur napisał(a): wystarczy że samochód przez kilka godzin ostygnie do tych 50 stopni i już jest piłowanie, potem odpala, chmura dymu i przez ok 2sec nierównomierna praca silnika, potem wszystko wraca do normy i samochód idzie jak rakieta.

Po pierwsze proponuję podłączyć się z VAGiem i podejrzeć (grupa 007) odczyt temperatury silnika dokładnie wtedy gdy pojawia się problem z rozruchem.
Najprawdopodobniej ta wartość będzie wiarygodna i zbieżna z rzeczywistością ale sprawdzić warto, a wręcz trzeba, gdyż ma bezpośredni wpływ na prawidłowe dawkowanie paliwa.

W następnej kolejności (i zasadniczo innych możliwości brak) powinno być oddanie do zweryfikowania PROFESJONALNEMU pompiarzowi (zazwyczaj serwis Bosch) i w konsekwencji wysoko prawdopodobnej regeneracji wtrysków.
Zacierające się rozpylacze to typowa przyczyna problemów BDG, nie tylko z rozruchem ale też w całym zakresie użytecznych obrotów.

Teoretycznie można by jeszcze podejrzewać pompę wtryskową ale skoro nie ma problemu z zachowaniem odpowiedniego dawkowania na w pełni rozgrzanym silniku to raczej trudno podejrzewać dysfunkcje w niższych temperaturach.

blur napisał(a):Byłem u najlepszego tunera w okolicy, kombinował z mapą wtrysku w tych przedziałach temperatur podniósł dawkę o 200% ale żadnego efektu to nie przyniosło.

Ależ dla każdego mechanika, nawet dla największego ciula jest oczywiste, że przy tak oczywistych symptomach jakiekolwiek "modyfikacje" oprogramowania nie mają żadnego sensu i co najwyżej mogą pogorszyć sytuację, a w skrajnych przypadkach spowodować trwałe uszkodzenie silnika.

No ale czego innego można by się spodziewać po polskim tunerze i to jeszcze "najlepszym" w okolicy <zalamka> :roll: ... :?: :!:
Moim zdaniem powinieneś wrócić do tego debila z żądaniem odkręcenie wszystkiego co spier..olił swoim PORAŻAJĄCYM BRAKIEM ELEMENTARNYCH (nie)KOMPETENCJI oraz z sugestią żeby zajął się kopaniem rowów, bo do grzebania przy samochodach zdecydowanie nie ma smykałki ani tym bardziej wiedzy.
No ale to też typowe dla tej "branży".
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez blur » 2016-02-08, 11:57

Ponieważ jestem elektronikiem a nie mechanikiem samochodowym, daleki jestem od oceny kompetencji, wybrałem się do tego tunera z polecenia mechanika który robi wszystkie moje samochody oraz pozytywnych opinii w sieci. Oczywiście zastosuję się do twoich sugestii, przywrócę oryginalną mapę wtrysku i dam zbadać wtryskiwacze, ale to po tym jak odbiorę tiptronika z remontu :(
blur
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2016-02-03, 13:07
Model: A6 C4
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BDG 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2004
Imię: Grzegorz

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez Piotr.Norbert » 2016-03-03, 19:56

witam,
a jak rozróżnić głowice?
z jakiego silnika została zdjęta?
na mojej głowicy jest kilka oznaczeń : 14/02 ,strzałeczka skierowana między 1 a 2,HOL 06 Germany 059E
oraz skład chemiczny AlSi10Mg(Cu) 65075 i bite numery 21632
ma ktoś wiedzę jak rozróżnić głowice w silnikach v6 2.5 tdi?
chciałbym zrobić przekładkę głowicy z akn starego typu na głowicę nowego typu z silnika z literką B,
czy to w ogóle jest możliwe?
Piotr.Norbert
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 2016-02-19, 03:31
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Norbert

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez mwx » 2016-03-04, 09:29

Najpewniej będzie podnieść kapę i zerknąć na rozrząd. Szukasz głowic z roleczkami na dźwigienkach.
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez Piotr.Norbert » 2016-03-04, 19:30

ściągnąłem pokrywę zaworów i ustalenia są takie:
slinik był już remontowany bo głowice nie są oryginalne,
auto jest z przełomu 99/00 natomiast jedna głowica jest z 01 a druga z 02 roku,
wałki zazębiają się zębatkami pod kątem,więc są to głowice starego typu,a przynajmniej jedna,bo z drugiej już nie ściągałem kapy,tylko przeczytałem numery...
65076 numery bite 93513 ,pozostałe numery G568530 H8 WWO Germany 068103373D,
podejrzewam że jest to głowica z AKE,bo nie wiem czy w 2002 były robione głowice do AKN,
w głowicach nowego typu zębatki wałków zazębiają się równolegle(ni pod kątem),
pytanie jest takie ,czy można założyć głowicę nowego typu do silnika starego typu jakim jest AKN,
proszę fachowców o odpowiedź .
Piotr.Norbert
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 2016-02-19, 03:31
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Norbert

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez Piotruś » 2016-03-05, 09:38

Do AKNa możesz założyć wszystkie głowice wyprodukowane później niż Twój silnik co w praktyce oznacza tyle, że JEDYNIE nie powinieneś stosować głowic z początkowych AFB'ków, a poza tym masz całkowitą swobodę wyboru.

PS.
Chociaż (ciekawostka taka) widziałem już i takich wysrańców, którzy do powypadkowego BDG wsadzili głowice AFB i jeszcze wcisnęli nabywcy kit, że auto jest całkowicie bezkolizyjne ... .
Pozdrawiam. Piotr.
Obrazek
Złote myśli: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez Piotr.Norbert » 2016-03-05, 21:53

dzięki za odpowiedz,
autko kupiłem bez historii i w miarę przeglądu różnych elementów zaczynam budować historię,
dopatrzyłem się na turbinie liczby 08 co by wskazywało na jej wymianę ,zwłaszcza że jest zaskakująco w dobrym stanie jak na przebieg 300tyś.
z głowicy odczytałem takie liczby 068103373D,ale google się skłania w kierunku liczb 059103373D,
odczytywałem przy pomocy lusterka,mogłem się pomylić
Piotr.Norbert
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 75
Dołączył(a): 2016-02-19, 03:31
Model: A4
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI AKN 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 2000
Imię: Norbert

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez misiekxx82 » 2016-03-14, 23:16

Witam
Na wstępie: wielki szacun za rozległy wykład,
Czy było by wielkim problemem jeśli zainstaluje sbrzynię biegów od modelu AKN do mojego BAU?
Troszke mi się sypła puszka i autko jedzi tylko na wstecznym :(
misiekxx82
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2016-03-14, 23:12
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Michal

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez mwx » 2016-03-15, 10:13

Nie wolisz wyremontować swojej i mieć pewną?
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez misiekxx82 » 2016-03-16, 00:56

Teoretycznie to tak, wolał bym a praktycznie :czas + koszt przeważają szale.
Jednakże skoro auto jedzie na wstecznym a do przodu "ciut" szarpie (jedno małe szarpniecie przez 0,5sek) a potem cisza to może faktycznie jest jeszcze szansa.......decyzje, decyzje :)
misiekxx82
-#Forumowicz
-#Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2016-03-14, 23:12
Model: Allroad C5
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2003
Imię: Michal

Re: Silniki 2,5 TDi V6. Przegląd wszystkich odmian i typów.

Postprzez mwx » 2016-03-16, 09:54

Różnicy w czasie nie ma za bardzo - przecież odpowiedniej używki też trzeba poszukać, sprawdzić jeszcze w aucie, potem zdemontować i zamontować - to chyba nawet więcej czasu zeżre niż kupno nowych części do regeneracji.

Skoro do tyłu jedzie, to konwerter pewno jest w porządku (choć przy remoncie bym i tak wymienił, żeby już do skrzyni nigdy nie zaglądać). Jeśli nie jedzie do przodu nawet w trybie awaryjnym to pewno masz rozwalony kosz A. Tak na prawdę ktoś musiałby tam zajrzeć i ocenić stopień zmielenia, żeby określić właściwy kierunek działań. Testów już bym nie kontynuował, z obawy o jeszcze ewentualnie żywe pozostałe komponenty skrzyni.
If it's got wheels, wings or tits - it's gonna give you problems.
Avatar użytkownika
mwx
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 2014-07-03, 18:28
Lokalizacja: Poznań
Model: A6 C5
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.5TDI BAU 179KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2002
Imię: Maciej

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do C5 (1997-2004)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości