Silniki 2.7TDi oraz 3.0 TDi z łańcuchowym napędem rozrządu.

Silniki 2.7TDi oraz 3.0 TDi z łańcuchowym napędem rozrządu.

Postprzez Piotruś » 2013-06-05, 16:32

Witam.

Większość użytkowników modelu C6, szczególnie wyprodukowanych w okresie pomiędzy rocznikiem modelowym 2005 - 2008, zastanawia się nad obsługą techniczną i okresami ewentuanej wymiany napędu łańcuchowego dla układu rozrządu, pompy olejowej i wałka równoważącego.

Myślę, że dobrym punktem wyjścia do dalszych rozważań jest przedstawienie schematu tej dosyć mocno skomplikowanej i nie zawsze bezawaryjnej konstrukcji.

Najogólniej, w kazdym silniku V6 TDi z modelu C6 występują cztery "niezależne" napinacze oraz łańcuchy napędzające układ rozrządu:

(Kliknij w miniaturkę aby powiększyć)Obrazek

"Pomińmy" narazie łańcuch (i napinacz) obsługujący napęd pompy oleju oraz wałka wyrównoważającego (Kettentrieb D), gdyż generalnie te podzespoły (moim zdaniem) nie są specjalnie groźne dla rozrządu (oczywiście nie powinno się ich pominąć podczas "pełnej" naprawy wiążącej się ze zdemontowaniu silnika z samochodu).



Obrazek
Źródło: SSP 350

W zielonych kwadratach umieściłem łańcuchy i napinacze, które można obsłużyć bez wyrywania zespołu napędowego (silnik+skrzynia) z nadwozia. Jak widać są to łańcuchy "obsługujące" wałki rozrządu napędzane od tzw. kół pośrednich.
Napęd B (Kettentrieb B) dla strony lewej i Napęd C (Kettentrieb C) dla strony prawej.
Żółtymi liniami zaznaczyłem mniej więcej miejsce, do którego daje się odkryć układ rozrządu po zdemontowaniu osłon górnych - bez potrzeby wyjmowania silnka.

Najdłuższym i najbardziej "schowanym" jest łańcuch "centralny", czyli (Napęd A, Kettentrieb A) obsługujący koła pośrednie napędów B i C.
Aby dostać się do Napędu A i zaznaczonego czerwonym kwadracikiem napinacza hydraulicznego zachodzi konieczność zdemontowania zespołu napędowego.


CDN.
Jakiekolwiek kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja mojego tekstu czy dalsza dystrybucja na innym forum lub w celach komercyjnych jest bez mojej zgody zabroniona !
Avatar użytkownika
Piotruś
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 3931
Dołączył(a): 2013-05-30, 19:49
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: Nie mam
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Rok: 1996
Imię: Piotr

Postprzez Przemcio » 2014-01-24, 06:23

Piotruś napisał(a):W zielonych kwadratach umieściłem łańcuchy i napinacze, które można obsłużyć bez wyrywania zespołu napędowego
Do łańcucha również sie dostane?

Masz może jakieś zrzuty z ELSA jak wymienia sie samą górę?
ni ma podpisu
Avatar użytkownika
Przemcio
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 855
Dołączył(a): 2013-06-01, 11:28
Lokalizacja: Waldsee/ Deutschland
Model: Nie mam
Nadwozie: Kombi
Zasilanie: Diesel
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Tiptronic
Rok: 2012

Postprzez mambaw » 2014-01-24, 09:48

Przemek do łańcucha tez dojdziesz
Avatar użytkownika
mambaw
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 2013-09-12, 10:32
Lokalizacja: pomorskie, zachodniopomorskie
Zasilanie: Benzyna
Silnik: INNY
Napęd: RWD
Skrzynia: Automat

Re: Silniki 2.7TDi oraz 3.0 TDi z łańcuchowym napędem rozrzą

Postprzez marekpili » 2017-04-24, 21:14

Ciekawostka:
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/w ... iem/jrwvkc


Wysłane z mojego SM-T805 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
marekpili
-#Klubowicz
-#Klubowicz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 2015-05-13, 20:27
Lokalizacja: Podkarpacie
Model: A6 C7
Nadwozie: Avant
Zasilanie: Diesel
Silnik: 2.00 CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Rok: 2013
Imię: Marek


Powrót do C6 (2004-2011)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość